Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat moet ik hiermee?

+2
MADDIE
rapa nui
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Wat moet ik hiermee?

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 0:45

Ik heb sinds augustus een baan bij een sportclub. Ik ben de enige medewerker en werk verder met vrijwilligers (het bestuur van de vereniging is mijn baas). Ik ben in augustus begonnen met 2,5 dag en een laag salaris, met de mondelinge belofte dat ik vanaf januari naar 4 dagen en een beter salaris zou gaan. Dat werd later uitgesteld en nu is er vorige week besloten dat ik naar 3 dagen per week ga per 1 maart, omdat ze een deel werk uitbesteden aan een boekhoudkantoor omdat dat goedkoper is. Daarnaast heb ik nog steeds geen nieuw aanbod qua salaris gekregen.

Nu baal ik hierdoor dus een beetje en er zijn ook nog wat andere dingen die meespelen. Zo is mijn kantoor erg gehorig waardoor ik me niet goed kan concentreren (er zou per 1 januari een nieuw kantoor komen, maar dat is uitgesteld naar volgende week, maar ik heb er nog steeds niks van gehoord). Ook is het zo dat de anderen natuurlijk vooral 's avonds en in het weekend actief bezig zijn met de club, waardoor ze veel 's avonds bellen/sms-en en ook op dagen dat ik niet werk. En er zijn ook vergaderingen in de avonduren. Dat wist ik wel, maar het is veel vaker dan me vooraf verteld is.

Ik weet nu niet zo goed wat ik ermee moet en ik raak een beetje gedemotiveerd. Ik heb dus al aangegeven dat ik graag meer zou willen werken, meer wil verdienen en een ander kantoor wil. Ze zijn het daarmee eens, maar het wordt elke keer uitgesteld. Wat zouden jullie doen? Het nog aankijken of gaan solliciteren op een andere baan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  rapa nui di 5 maa 2013 - 0:53

Vanuit het verhaal dat je hier schrijft zou ik op zoek gaan naar een andere baan. Ik lees eigenlijk een wat kansloze situatie. Ik weet alleen niet of ik dat zelf ook meteen zou doen als ik er zou werken en het op zich wel naar mijn zin had omdat ik er dan misschien anders naar zou kijken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  MADDIE di 5 maa 2013 - 2:05

Ik zou het allemaal nogmaals aankaarten, maar zeker ook op zoek gaan naar een andere baan. Ze komen elke keer hun beloftes niet na. Eerlijk gezegd denk ik dat ze je gewoon een goedkope kracht vonden. Misschien doen ze dat elke keer als ze iemand aannemen. Loze beloftes maken en zo elke keer goedkoop mensen in dienst hebben. Maar goed. Het lijkt mij een hele lastige situatie. Succes!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  MADDIE di 5 maa 2013 - 2:05

Ik zou het allemaal nogmaals aankaarten, maar zeker ook op zoek gaan naar een andere baan. Ze komen elke keer hun beloftes niet na. Eerlijk gezegd denk ik dat ze je gewoon een goedkope kracht vonden. Misschien doen ze dat elke keer als ze iemand aannemen. Loze beloftes maken en zo elke keer goedkoop mensen in dienst hebben. Maar goed. Het lijkt mij een hele lastige situatie. Succes!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  Gast di 5 maa 2013 - 2:15

MADDIE schreef:Ik zou het allemaal nogmaals aankaarten, maar zeker ook op zoek gaan naar een andere baan. Ze komen elke keer hun beloftes niet na. Eerlijk gezegd denk ik dat ze je gewoon een goedkope kracht vonden. Misschien doen ze dat elke keer als ze iemand aannemen. Loze beloftes maken en zo elke keer goedkoop mensen in dienst hebben. Maar goed. Het lijkt mij een hele lastige situatie. Succes!
Nee, het is absoluut niet zo dat ze dit vaker doen. Ik denk zelfs dat ze het zelf heel moeilijk vinden om mijn functie in te vullen en te weten wat ze kunnen verwachten. Hiervoor was er namelijk 5 jaar iemand in dienst die echt uit de sportclub zelf kwam, er altijd klaar voor stond en altijd bereikbaar was. Dat ben ik niet en dat verwachten ze ook niet, maar het is moeilijk om de grens te trekken van wat wel en niet kan. Zaterdagavond om 10 uur een prive-berichtje op facebook sturen vind ik bijvoorbeeld te ver gaan (is gebeurd!), maar als er iets dringends is mogen ze mij best op mijn vrije dag een sms sturen op mijn werk-mobiel. Nu is die grens een beetje weg en vaag en zijn er mensen die mij prive gaan bellen als ik mijn werk-mobiel niet op neem op een vrije dag. Ik vind dat eigenlijk te ver gaan, tenzij ik er dik voor betaald zou worden Twisted Evil Maar ja, dat is dus niet zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  xxjojootjexx di 5 maa 2013 - 3:17

Jij bent de enige die de grens aan kan geven, dus doe dat dan ook.
Bij een sportclub is het nou eenmaal dat er veel vrijwilligers zijn, en mensen die dag en nacht voor hun club klaar staan. Jij bent dat niet, want emotioneel ben je niet aan de club verbonden. Voor jou is dat vervelend, maar voor de andere kant ook, omdat ze niet beter weten.
Wanneer er veel avond vergaderingen zijn, kun je dat niet compenseren door later die week in de ochtend niet te komen? Wanneer het je echt teveel wordt?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  Melis_je di 5 maa 2013 - 22:15

Kan je misschien je kantooruren 's avonds gaan invullen? Zodat je gebeld wordt onder werktijd en het hopelijk ook rustiger/minder gehorig is?
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  Gast wo 6 maa 2013 - 1:23

Bedankt voor jullie reacties! Ik zou mijn kantooruren wel in de avond kunnen hebben, maar dat wil ik niet. Ik ben best wel actief in vrijwillige organisaties en dat is vaak in de avonduren. Daarnaast vind ik het gewoon fijn om 's avonds thuis te zijn en niet op kantoor te zitten.
Ik denk dat ik het nog even aankijk en duidelijker mijn grenzen aan ga geven. En misschien dat ik uit blijf kijken naar vacatures, maar er is op het moment niet zo veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 20:11

Even dit topic van 3 maanden geleden naar boven halen Wat moet ik hiermee? 1371890812 Ik ben net echt in huilen uitgebarsten op mijn werk. We hebben een trainer in dienst die blijkbaar op 1 mei betaald had moeten worden. Niemand had mij dat verteld (omdat ik niet ingewerkt ben) en dus kwam ik daar pas laat achter. Prima, die man wilde zijn loon liever in reiskostenvergoeding, dus hij vroeg of ik dat even na kon vragen. Dat had ik gedaan, maar duurde even. Na een paar dagen kreeg ik een sms met de vraag of het al uitgezocht was. Ik had hem daarop een lange email gestuurd. De dag erop kreeg ik een sms die erg onvriendelijk overkwam: Of hij geen antwoord kon krijgen. Ik daarop gestuurd dat ik het antwoord per mail gestuurd had.
Maandag heeft hij daarop zijn reiskostenschema ingeleverd en ik had beloofd dat zo snel mogelijk naar het boekhoudkantoor te brengen. Nu zag ik dus net dat ik een sms had van mijn baas, een doorgestuurde sms van de trainer: Dat hij maandag zijn schema had ingeleverd, maar dat hij gisteren langs het boekhoudkantoor is gelopen en daar hebben ze het nog niet binnen. Hij vindt dit ontzettend slecht en denkt erover om te stoppen als trainer.

Nu vraag ik me dus een beetje af of ik nou zo slecht mn werk doe? Is het raar dat als iemand een belastinggerelateerde vraag stelt, het een paar dagen duurt om dat uit te zoeken? Is het raar dat als iemand zijn schema brengt, ik dat 3 dagen later naar het boekhoudkantoor breng (waarvan ik gisteren niet eens gewerkt heb)? En wat ik ook erg vind, dat hij achter mijn rug om naar het boekhoudkantoor gaat en dan bij mijn baas gaat klagen.
Doe ik nou zo slecht mn werk of is hij nou zo'n zeikerd?

En jullie mogen best eerlijk zijn hoor, ik kan wel wat hebben Wat moet ik hiermee? 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  Willem wo 29 mei 2013 - 21:13

Je had wellicht wat duidelijker kunnen communiceren naar de persoon toe. Dan weet hij ook waarom het zo lang duurt. Misschien had je op de dag zelf naar het boekhoudkantoor kunnen gaan, maar dat is achteraf. Maak je excuses voor de vertraging, ook al kon je er weinig aan doen. Communiceer in de toekomst over de status van zo'n betaling, dan krijg je hopelijk meer begrip. Dat hij dreigt te stoppen als trainer is zijn probleem, dat lijkt me een overdreven reactie op zoiets.
Willem
Willem
Prater
Prater

Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  Blair wo 29 mei 2013 - 21:26

Het is toch zijn recht om te gaan klagen, zou ik ook doen als ik mijn centen niet op tijd ontvang. Overigens snap ik dat sms-verkeer niet echt? Ik zou persoonlijk alles via email of mondeling doen. Misschien had je hem beter duidelijk moeten maken dat je nog even wat tijd nodig had om het eea uit te zoeken.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 21:28

Ja, dat klopt. Misschien ben ik daar zelf makkelijker in; als iemand tegen mij zegt dat hij het uit gaan zoeken en me informeert zodra hij iets weet, dan ga ik niet na 3 dagen bellen om te vragen of er al antwoord is.
Ik doe al mijn best om beter te communiceren, maar dat vind ik best wel moeilijk. Vooral omdat ik geen collega's heb en de mensen die vrijwilligerswerk doen voor de club zijn overdag natuurlijk gewoon aan het werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  Gast wo 29 mei 2013 - 21:31

Babydoll schreef:Het is toch zijn recht om te gaan klagen, zou ik ook doen als ik mijn centen niet op tijd ontvang. Overigens snap ik dat sms-verkeer niet echt? Ik zou persoonlijk alles via email of mondeling doen. Misschien had je hem beter duidelijk moeten maken dat je nog even wat tijd nodig had om het eea uit te zoeken.
Ja, natuurlijk mag hij klagen als hij zijn geld niet op tijd krijgt. Het probleem was meer dat hij het in reiskostenvergoeding wilde (want belastingvrij) en niet als normaal loon, zoals afgesproken in zijn contract. Het duurde even om uit te zoeken of dat mogelijk was en daarna had ik geen tijd om dezelfde dag nog zijn reiskostenschema weg te brengen.
Dat sms'en erger ik me ook vreselijk aan en daarom antwoord ik ook per mail. Misschien volgende keer ook nog sms'en om te laten weten dat ik een mail heb gestuurd, dan zijn er geen misverstanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat moet ik hiermee? Empty Re: Wat moet ik hiermee?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum