Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doe ik hiermee?

+11
mzcharlotte
Susan
Merai
Carra
Roxy89
Aziraphale
Snoopy
Flinder
Zwerver
Zonnetje
SuperGrover
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat doe ik hiermee?  Empty Wat doe ik hiermee?

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 6:44

Ik krijg vandaag een brief, van het CJIB. Een boete. Uit oktober, dus al heel lang geleden. En het ging om de gewéldige overtreding van 5 km te hard, dus het was ook niet zo'n hoog bedrag. Maar, het was een aanmaning, er stond in dat we te laat betaald hebben. Alleen heb ik die hele boete nooit ontvangen. En ik weet 100% zeker dat ik het ding nog nooit gezien heb. Ik ben vrij strikt met mijn post en rekeningen, die zijn eigenlijk nooit te laat, ik krijg ook zelden boetes, dus dat weet ik ook nog altijd wel, en deze boete heb ik gewoon nooit eerder gezien.

Maar ja, als ik nu ga opbellen met 'ik heb het nooit ontvangen', er bellen elke dag mensen die zeggen dat ze dingen niet ontvangen hebben. De verhoging is maar 5 euro ofzo, maar toch, ik vind het wel een principekwestie. (en ik weet écht zeker dat ik het niet gehad heb)

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doe ik hiermee?  Empty Re: Wat doe ik hiermee?

Bericht  SuperGrover wo 19 jan 2011 - 6:45

Het lijkt me dat zij wel in het systeem kunnen nagaan of je de waarheid spreekt als je zegt dat je niks ontvangen hebt. Toch even bellen, lijkt mij!
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 6:46

Je kan wel bellen maar ik denk dat het dan een welles-nietes spelletje wordt.

Gast
Gast

Bericht  Zonnetje wo 19 jan 2011 - 6:46

Ik zou ook gewoon bellen, puur om toch even gezegd te hebben dat je hem nooit ontvangen hebt. Wie weet kunnen ze het inderdaad wel nakijken of geloven ze je zo.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Zwerver wo 19 jan 2011 - 6:47

Sowieso contact op nemen. Ik kreeg ook dagelijks telefoontjes ervan maar soms kunnen ze het wel oplossen. Het ligt er ook maar net aan hoe jij op dat moment bent aan de telefoon. En dan bedoel ik meer, als jij super boos gaat doen nemen ze minder moeite voor je!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flinder wo 19 jan 2011 - 6:48

Ik zou ook bellen, kijken of ze kunnen zien of ze hem eerder verstuurd hebben. Als dat zo is en jij hebt hem nooit gezien kan het aan de post liggen... Ik kan me je frustratie wel voorstellen, ik zou dit ook een principekwestie vinden.
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Bericht  Snoopy wo 19 jan 2011 - 6:50

Er kan natuurlijk ook in het systeem staan dat ie wel verstuurd is, en dat dat ook zo is, maar dat ie kwijt is geraakt bij de post. Gezien de tijd kan dit namelijk wel net tijdens de stakingen van tnt zijn geweest.

Ik zou inderdaad gewoon bellen. Rustig uitleggen dat je verrast was, omdat je de eerste bekeuring nooit hebt gezien en je vermoed dat ie bij de post is kwijt geraakt. Wie weet heb je iemand met een goede bui aan de telefoon en wordt de verhoging er af gehaald.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 6:50

Ik krijg al nooit boetes, en áls ik ze al krijg zijn ze heel laag (5 km te hard, dat soort dingen) en ik betaal altijd op tijd. En we moesten ook heel hard terugdenken wanneer dit in vredesnaam was, want het is in een plaats waar we nooit komen, op een zondagochtend in oktober. Nu blijkt dat wel te kloppen, maar dan nog, we hebben gewoon nooit iets gezien. Zij gaan toch zeggen dat ze hem gewoon verstuurd hebben, waarschijnlijk.

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale wo 19 jan 2011 - 6:51

Ik zou toch even bellen. Misschien hebben ze het in december verstuurd en is het mis gegaan door de TNT-rommel...
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 6:53

SuperGrover schreef:Het lijkt me dat zij wel in het systeem kunnen nagaan of je de waarheid spreekt als je zegt dat je niks ontvangen hebt. Toch even bellen, lijkt mij!

Hoe kunnen ze dat dan nagaan?

Gast
Gast

Bericht  Flinder wo 19 jan 2011 - 6:53

Misschien zijn ze wel in een goede bui en gooien ze het op de TNT en hoef jij de verhoging niet te betalen...
Flinder
Flinder
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 676

Bericht  Roxy89 wo 19 jan 2011 - 6:53

Waren er rond die tijd ook geen stakingen bij de post?
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Zwerver wo 19 jan 2011 - 6:53

Ze kunnen sowieso je betalingen enzo zien! Dus als jij altijd netjes op tijd betaald hebt en het er op gooit vanwege stakingen(al werden geloof ik wel zulke brieven verstuurd) zullen ze niet heel moeilijk doen.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959

Bericht  SuperGrover wo 19 jan 2011 - 6:55

Darcy schreef:
SuperGrover schreef:Het lijkt me dat zij wel in het systeem kunnen nagaan of je de waarheid spreekt als je zegt dat je niks ontvangen hebt. Toch even bellen, lijkt mij!

Vaak staan zulke dingen wel in een computersysteem. Mijn moeder werkt bij de gemeente (iets heel anders ja), en daar zeggen mensen ook weleens dat ze bepaalde dingen niet hebben ontvangen. Dat kunnen ze heel precies nakijken in het systeem, daarin staan de data waarin bepaalde stukken zijn verzonden.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Carra wo 19 jan 2011 - 6:57

Kan je tegen de aanmaning ook nog administratief beroep aantekenen?

In dat geval zou ik bellen, als dat niks oplevert, administratief beroep aantekenen. De bewijslast ligt bij de verzender. Zij moeten aantonen dat ze het ook echt verstuurd hebben.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Snoopy wo 19 jan 2011 - 6:57

SuperGrover schreef:
Darcy schreef:

Vaak staan zulke dingen wel in een computersysteem. Mijn moeder werkt bij de gemeente (iets heel anders ja), en daar zeggen mensen ook weleens dat ze bepaalde dingen niet hebben ontvangen. Dat kunnen ze heel precies nakijken in het systeem, daarin staan de data waarin bepaalde stukken zijn verzonden.

Maar als het wel verstuurd is, maar kwijt geraakt is bij tnt dan heb je vrij weinig aan dat systeem.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Merai wo 19 jan 2011 - 7:00

Snoopy schreef:Er kan natuurlijk ook in het systeem staan dat ie wel verstuurd is, en dat dat ook zo is, maar dat ie kwijt is geraakt bij de post. Gezien de tijd kan dit namelijk wel net tijdens de stakingen van tnt zijn geweest.

Ik zou inderdaad gewoon bellen. Rustig uitleggen dat je verrast was, omdat je de eerste bekeuring nooit hebt gezien en je vermoed dat ie bij de post is kwijt geraakt. Wie weet heb je iemand met een goede bui aan de telefoon en wordt de verhoging er af gehaald.

+1. Ik snap je gevoel en zou er hetzelfde over denken maar denk dat je niet meer kunt doen dan bovenstaand. Als ze dan toch moeilijk doen gewoon betalen.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 7:02

Ja precies dat bedoel ik. Wat als het wel verzonden is maar niet is aangekomen? Dan staat dat toch niet in het systeem.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 19 jan 2011 - 7:04

SuperGrover schreef:

Het kan ook kwijt zijn geraakt in het sorteercentrum van de post of in de verkeerde brievenbus zijn beland, dat kunnen ze natuurlijk nooit opzoeken in het systeem.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  mzcharlotte wo 19 jan 2011 - 8:00

Ik zou een donkerbruin vermoeden hebben dat het kwijt is geraakt tijdens de stakingen. Als het een 10ct/m nummer is die je kunt bellen, zou ik het niet wagen (de kosten van het belletje wegen waarschijnlijk niet op tegen het aanmaningsbedrag). Is het een netnummer, dan waarschijnlijk wel onder het mom 'niet geschoten is altijd mis'.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Raindrop wo 19 jan 2011 - 8:26

Ze kunnen waarschijnlijk wel zien of ze de boete al eerder gestuurd hebben. Maar ik neem aan dat ze ook niet denken dat je liegt ofzo. Dus wie weet halen ze die aanmaningskosten er gewoon af.
Ik zou sowieso gewoon even bellen!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Lynn_ wo 19 jan 2011 - 8:38

Ik zou sowieso even een belletje doen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast wo 19 jan 2011 - 22:41

Nah die boetes worden dus verstuurd per TNT-post en niet aangetekend dus kan het zijn dattie kwijt is geraakt. Helaas merk ik dat op mijn werk ook. We houden wel bij wanneer een bestelling verstuurd is en of het brievenbus of pakket is. Maar ik krijg toch regelmatig een telefoontje dat klanten hun bestelling niet hebben ontvangen. Dat houd dus in dat het gewoon kwijt is geraakt bij TNT-post. Ook hebben wij de haal en brengservice en dat zijn dus die grote postzakken. Het komt ook wel eens voor dat wij een nieuwe voorraad postzakken krijgen en dat ik onze bestellingen daarin doe en dan zit er nog gewoon een envelop in van de vorige klant (kan dus 2 maanden later zijn) Mja wat doen we eraan hè

Als het een lokaal nummer is zou ik toch eens proberen te bellen misschien doen ze niet moeilijk en schelden ze je die 5 euro kwijt. Als het zo`n duur betaald nummer is zou ik het inderdaad ook niet doen. Ben je net zoveel geld kwijt aan bellen dan aan wat je extra moet betalen.

Gast
Gast

Bericht  Blond wo 19 jan 2011 - 22:42

Lynn_ schreef:Ik zou sowieso even een belletje doen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
+1
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Phileine wo 19 jan 2011 - 22:46

_Chance schreef:
Lynn_ schreef:Ik zou sowieso even een belletje doen. Nee heb je, ja kun je krijgen.
+1

+1
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: