Wat kan ik hiermee?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat kan ik hiermee?
Ik heb aardappels en varkensfiletlapjes in huis, nog over van gister. Iemand een tip wat ik ermee kan doen?
Wat ik verder nog heb:
Ijsbergsla
Rauwkost
Komkommer
Appel
Citroensap
Rode ui
Knoflook
Heeft iemand de gouden tip wat ik met deze ingrediënten zou kunnen maken?
Wat ik verder nog heb:
Ijsbergsla
Rauwkost
Komkommer
Appel
Citroensap
Rode ui
Knoflook
Heeft iemand de gouden tip wat ik met deze ingrediënten zou kunnen maken?
Laatst aangepast door Storm op di 25 okt 2011 - 22:45; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Wat kan ik hiermee?
Lekkere salade maken! Varkensfilet lapjes bakken, en in reepjes snijden, dan gewoon een salade maken van je ijsbergsla en komkommer etc, lekkere dressing er over heen, kan op basis van de citroensap, en aardappels koken en in blokjes snijden en door de salade doen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Da's wel een hele goede inderdaad, al houden mijn vriend en ik niet van gekookte aardappels.
Gast- Gast
Je kan ook een soort winterse ovenschotel maken met de aardappels als soort gratin met de appel. En het vlees opbakken met wat jus. En dan nog een salade er bij.
Of je kan van de appel met sla een soort waldorfsalade maken.
Of je kan van de appel met sla een soort waldorfsalade maken.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Knoflook in de pan, varkensfiletlapjes erbij (of de varkensfiletlapjes laten marineren in olie, knoflook en iets van chilisaus / ketjap / sojasaus zoiets... als je dat in huis hebt?) (maar weet niet of de lapjes al gebakken zijn? anders kan je ze in reepjes doen door de salade)
Rode uien opbakken voor bij het vlees
Een sla maken met ijsbergsla, rauwkost, citroensap (eventueel rode ui) en appel (eventueel nog mayo / slasaus / olijf olie, balsamico azijn of zoiets erdoor)
Komkommer in plakjes snijden met de kaasschaaf en dan in azijn, suiker en zwarte peper (ik doe er ook altijd een scheutje chilisaus door).
Dan met gebakken aardappeltjes of aardappeltjes uit de oven
Een sla maken met ijsbergsla, rauwkost, citroensap (eventueel rode ui) en appel (eventueel nog mayo / slasaus / olijf olie, balsamico azijn of zoiets erdoor)
Komkommer in plakjes snijden met de kaasschaaf en dan in azijn, suiker en zwarte peper (ik doe er ook altijd een scheutje chilisaus door).
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Je kan de aardappels ook eerst koken en dan laten afkoelen om zo op te bakken. Ook altijd super lekker. Je kan ze dan oppakken met de knoflook en misschien rozemarijn als je dat in huis hebt.
Filetlapjes bakken met peper en zout.
Van de salade, komkommer, rode uit en rauwkost een salade maken. Met de citroensap en olijfolie met peper en zout een dressing maken om erover heen te toen.
De appel kan je als toetje pakken door hem bijvoorbeeld te poffen in de magnetron met suiker en kaneel en eventueel vanillevla. Mocht je alles in huis hebben.
Filetlapjes bakken met peper en zout.
Van de salade, komkommer, rode uit en rauwkost een salade maken. Met de citroensap en olijfolie met peper en zout een dressing maken om erover heen te toen.
De appel kan je als toetje pakken door hem bijvoorbeeld te poffen in de magnetron met suiker en kaneel en eventueel vanillevla. Mocht je alles in huis hebben.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Oehhh goed idee, dit ga ik doen! Behalve de komkommer want dat vind ik niet lekker met azijn, die doe ik wel door de salade.Inge schreef:Knoflook in de pan, varkensfiletlapjes erbij (of de varkensfiletlapjes laten marineren in olie, knoflook en iets van chilisaus / ketjap / sojasaus zoiets... als je dat in huis hebt?) (maar weet niet of de lapjes al gebakken zijn? anders kan je ze in reepjes doen door de salade)
Gast- Gast
Storm schreef:Da's wel een hele goede inderdaad, al houden mijn vriend en ik niet van gekookte aardappels.
Wij houden ook niet van gekookte aardappel. Maar als ik aardappel door een salade doe dan kook ik ze in hele kleine blokjes, dan spoel ik ze koud af en gooi ze vervolgens in de dressing. Bijvoorbeeld van mosterd, olijfolie en wat citroensap en dan het liefst even lekker een tijdje laten staan zodat de smaken goed doortrekken. Op die manier vind ik het wel lekker in een salade!
Verder heb ik eigenlijk weinig toe te voegen, weinig inspiratie van mijn kant.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe ga jij hiermee om?
» Hoe ga ik hiermee om?
» Wat doe ik hiermee?
» Wat moet ik hiermee?
» Wat moet ik hiermee?
» Hoe ga ik hiermee om?
» Wat doe ik hiermee?