slaapprobleem,eenkennigheid of wat anders?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
slaapprobleem,eenkennigheid of wat anders?
onze dochter slaapt snachts erg slecht, ze word savonds laat meestal nog wakker en dan krijgt ze nog een fles(je) en daarna leggen we haar weer in dr eigen bedje maar dan is het gillen en krijsen en wil ze niet slapen. als ik met haar op de zitzak ga zitten valt ze zo bij mij in slaap maar proberen we haar terug te leggen word ze weer wakker en is het gillen ed dat ze echt niet gaat slapen.leggen we haar uiteindelijk bij ons in bed slaapt ze zo....om toch aan onze eigen nachtrust te denken leggen we haar maar bij ons in bed maar dit is niet echt handig ivm wekkers ed en zelf slaap je toch onrustiger. overdag slaapt ze wel aardig goed dus dan heeft ze er niet zo veel last van. savonds is het vaak ook al laat voor ze op bed gaat want ze heeft zo veel energie dat ze bijna niet moe is lijkt het wel. soms lijkt het wel dat ze eerst haar energie kwijt moet voor ze kan slapen. nu is ze ook eenkennig aan het worden... zou die slaapproblemen daarvandaan kunnen komen? dat ze bang is in haar eigen bedje ofzo? we hebben al vanalles geprobeerd, nachtlampje muziekje lamp aan naast bed zitten maar niets helpt. iemand nog tips wat we er nog evt aan kunnen doen of wat het kan zijn?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: slaapprobleem,eenkennigheid of wat anders?
Pff ik weet het ook niet, maar wij hebben hetzelfde.
Maar helaas heb ik er overdag ook last van. Slapen wilt ze wel, maar als ze wakker is hangt ze alleen maar om mijn been als ik d'r niet vastpak
En dat is echt pas sinds kort, want eerder wilde ze nog prima alleen spelen kon ze zich zo een uur vermaken, maar nu ineens niet meer lijkt wel.
En s'nachts slaapt ze dus ook bij ons... ik krijg d'r niet gekalmeert in d'r eigen bedje terwijl ze wel moe is, maar ze doet ook af en toe haar oogjes open om te kijken of ik er nog wel ben...
Soms ga ik wat verder weg staan en dan komt ze helemaal zitten of ik er nog ben. En als ik er nog ben dan is het goed en gaat ze weer liggen, maar als ze merkt dat ik weg ben, dan gaat ze huilen dus...
Maar helaas heb ik er overdag ook last van. Slapen wilt ze wel, maar als ze wakker is hangt ze alleen maar om mijn been als ik d'r niet vastpak
En dat is echt pas sinds kort, want eerder wilde ze nog prima alleen spelen kon ze zich zo een uur vermaken, maar nu ineens niet meer lijkt wel.
En s'nachts slaapt ze dus ook bij ons... ik krijg d'r niet gekalmeert in d'r eigen bedje terwijl ze wel moe is, maar ze doet ook af en toe haar oogjes open om te kijken of ik er nog wel ben...
Soms ga ik wat verder weg staan en dan komt ze helemaal zitten of ik er nog ben. En als ik er nog ben dan is het goed en gaat ze weer liggen, maar als ze merkt dat ik weg ben, dan gaat ze huilen dus...
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
hier gaat het overdag eigenlijk wel aardig goed alleen savonds is het mis. idd ook dat ze zich bijna niet alleen kan vermaken alleen maar om me heen hangen, aandacht trekken ed... kan niet eens een fles maken oid want dan trekt ze zich al weer op aan mn broekspijpen. hier gaat ze gewoon rechtop in bed staan continu... en uiteindelijk leggen we dr maar weer bij ons in bed zodat wij ook kunnen slapen maar het sloopt best wel... ben dus niet de enige.... wel balen dat het overdag bij jullie ook is. gaat het bij de oppas ook zo? (als ze daar heen gaat?)
zo af en toe weet ik gewoon ff niet meer wat ik er mee moet.... en bij ons in bed is ook niet iets wat ik graag wil maar ja anders kan ik zelf ook niet slapen dus dan moet je wat...
dan kan iedereen zo leuk roepen (incl CB) dat je het niet moet doen ivm gewenning maar mn eigen nachtrust is ook belangrijk.
zo af en toe weet ik gewoon ff niet meer wat ik er mee moet.... en bij ons in bed is ook niet iets wat ik graag wil maar ja anders kan ik zelf ook niet slapen dus dan moet je wat...
dan kan iedereen zo leuk roepen (incl CB) dat je het niet moet doen ivm gewenning maar mn eigen nachtrust is ook belangrijk.
duckie- Ratel
Inderdaad. Ik ben altijd een beetje bang om te vertellen, dus de meesten weten het niet eens want je krijgt alleen maar afkeurende blikken. Maar goed... het is dat die van ons nog niet kan staan, maar ze trekt inderdaad ook aan mijn broekspijpen haha
Maar bij mij doet ze het wel meer dan bij mijn vriend trouwens merk jij dat ook of niet?
En wij hebben geen opvang ik werk 3 dagen en hij 4 en hebben op die manier geen opvang nodig en jij?
Maar bij mij doet ze het wel meer dan bij mijn vriend trouwens merk jij dat ook of niet?
En wij hebben geen opvang ik werk 3 dagen en hij 4 en hebben op die manier geen opvang nodig en jij?
Pussycat- Ratel
ja idd je krijgt echt van die afkeurende blikken dus roep het ook maar niet meer tegen iedereen meer, maar soms hoor ik ook wel eens iemand die het snapt en of ook gehad heeft. ja ik merk ook dat ze het bij mij wat meer doet dan bij mn man... misschien omdat ik ook iets gauwer toe kan geven en iets makkelijker ben maar dat is met alles zo (ik kan dr lekker met eten laten smeren en manlief denkt alleen maar aan wat een smeerboel het wel niet word, daarom wil ze van hem ook niet altijd even goed eten als ik er niet ben) maar hij moest haar vanmorgen wegbrengen en dan toen hij weg wou gaan was het ook mis en wil ze dat ook niet. en als hij met haar op de zitzak gaat zitten valt ze ook wel bij hem in slaap. hier gaat ze dus wel naar de opvang, 3 dagen en de laatste keren ging het iets beter bij het afscheid nemen maar nu word hetweer wat erger. van de 3 dagen slaapt ze 1 nachtje ook bij de oppas maar daar spookt ze ook wel wat....
ik hoop dat het echt (zeer) tijdelijk is want het sloopt wel...
ik hoop dat het echt (zeer) tijdelijk is want het sloopt wel...
duckie- Ratel
Nou inderdaad hopelijk is het maar een fase...
Wat je zegt het sloopt wel. Soms ben ik meer moe na een dag met alleen haar dan na een dag werken
Maar goed het is ook een schatje hoor Haha.
Ik ben in veel dingen inderdaad ook makkelijker. Ik merk ook dat ze makkelijker bij mij eet en drinkt dan bij mijn man.. hmm maar ja ben bang dat ik er toch een beetje aan moet toegeven anders ben ik bang dat het nog erger wordt zeg maar.. Als ik haar bijvoorbeeld een dag naar iemand anders breng ofzo (en dat wil ik ook niet) behalve als het nodig is natuurlijk.
Wat je zegt het sloopt wel. Soms ben ik meer moe na een dag met alleen haar dan na een dag werken
Maar goed het is ook een schatje hoor Haha.
Ik ben in veel dingen inderdaad ook makkelijker. Ik merk ook dat ze makkelijker bij mij eet en drinkt dan bij mijn man.. hmm maar ja ben bang dat ik er toch een beetje aan moet toegeven anders ben ik bang dat het nog erger wordt zeg maar.. Als ik haar bijvoorbeeld een dag naar iemand anders breng ofzo (en dat wil ik ook niet) behalve als het nodig is natuurlijk.
Pussycat- Ratel
Als ze eerder niet eenkennig was en goed sliep zou ik deze periode toegeven aan haar behoefte om bij jullie te zijn. Het is waarschijnlijk een fase en slaapt ze over een weekje (of 2) weer prima en vermaakt ze zich weer prima.
Bij N was ik steeds bezig met ritme, regelmaat etc en bij J heb ik dat los gelaten. Ik maak het ons makkelijk, en zeker mbt slapen! Als ze niet wilt neem ik haar bij ons in bed. En ze is daardoor nog geen moment moeilijker door geweest met in haar eigen bedje slapen.
Het zouden natuurlijk ook nog doorkomende tandjes kunnen zijn?
Bij N was ik steeds bezig met ritme, regelmaat etc en bij J heb ik dat los gelaten. Ik maak het ons makkelijk, en zeker mbt slapen! Als ze niet wilt neem ik haar bij ons in bed. En ze is daardoor nog geen moment moeilijker door geweest met in haar eigen bedje slapen.
Het zouden natuurlijk ook nog doorkomende tandjes kunnen zijn?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Eenkennigheid/verlatingsangst
» hoe om te gaan met extreme eenkennigheid?
» hoe kun je het beste eenkennigheid aanpakken
» wat zou jij doen? vraag mbt slaapprobleem
» Slaapprobleem
» hoe om te gaan met extreme eenkennigheid?
» hoe kun je het beste eenkennigheid aanpakken
» wat zou jij doen? vraag mbt slaapprobleem
» Slaapprobleem
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: