Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

4 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot?? Empty Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

Bericht  pindaatje ma 26 aug 2013 - 1:01

Hoi allemaal,

Wie van jullie weet dit, of heeft er ervaring mee??

Als je een 0 uren contract hebt, kun je dan gewoon kinderopvang (kdv of gastouder) afnemen??
En zoja, hoe gaat dat met de opvangtoeslag??
Kun je dat dan aanvragen? Moet dat achteraf en betaal je eerst zelf??
En als je verschillende aantal uren werkt in de maand, hoe gaat dat dan??

En hoe ging dat ook alweer met uitrekenen van hoeveel uur opvang je mag afnemen nav het aantal uren dat je werkt??
(heeft niet te maken met het 0 uren contract hoor, maar das even een andere overweging wbt werk)

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot?? Empty Re: Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

Bericht  Parel ma 26 aug 2013 - 1:05

Volgens mij mag je bij dagopvang 140% aan uren afnemen, en bij buitenschoolse opvang 70%. Ik lees voor de rest even mee!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot?? Empty Re: Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

Bericht  Jezzie ma 26 aug 2013 - 1:06

Wij hadden toen aangegeven wat we dachten nodigw te hebben. wij zaten er uiteindelijk wat boven en hebbeb het toen omlaag gestelt. En moesten wat terug betalen. Maar daar gingen we al vanuit dus hadden we apart op de spaarrekening gezet.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot?? Empty Re: Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

Bericht  pindaatje ma 26 aug 2013 - 1:11

Jezzie: jullie hadden dus van te voren aangegeven hoeveel uur jullie per maand nodig dachten te hebben? En dat gewoon voor langere tijd? En dan kreeg je dus gewoon kot elke maand? (in ons geval zou de kot dan rechtstreeks naar het kdv gaan).

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot?? Empty Re: Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

Bericht  Jezzie ma 26 aug 2013 - 1:17

Ja, wij hebben van te voren bekeken hoeveek uur in gemiddeld werkte voor mijn verlof en hoeveel uur we daarvan kinderopvang nodig zouden hebben.
En dat aantal uren ingevuld. (was advies van het kdv) helaas heb ik na mijn verlof veel minder gewerkt dan ervoor.
Dus mijn ervaring is dat je beter wat te laag kan invullen, want volgens mij kan je dan ook wel weer terug krijgen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot?? Empty Re: Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

Bericht  Filoria ma 26 aug 2013 - 1:28

Ik sluit me aan bij Jezzie.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot?? Empty Re: Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

Bericht  pindaatje ma 26 aug 2013 - 2:09

Bedankt, ik zal eens kijken dan.. Ik zal dan gemiddeld 10-12 uur per week werken, waarvan alleen zoon dan 2 ochtenden naar het kdv zal gaan, dochter zit op school. 2 ochtenden kdv is volgens mij al 12 uur opvang in totaal (2x van 7 tot 13u wordt er gerekend).
Als ik 10u per week werk, kan ik als ik het goed heb 14 uur opvang afnemen, dus dat zal dan kunnen.
Hmm, zal me er eens verder in verdiepen vanavond...

Parel: ga je straks ook aan het werk op basis van een 0 uren contract?

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot?? Empty Re: Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

Bericht  Parel ma 26 aug 2013 - 3:41

Ik zit per november thuis, en als de enige optie een 0 uren contract is ergens dan pak ik die optie wel aan. Ik weet het eigenlijk nog niet zo goed smile 
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot?? Empty Re: Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum