Oproep-/0 uren contract en zwangerschapsuitkering?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Oproep-/0 uren contract en zwangerschapsuitkering?
Ik heb een oproepcontract, maar werk de laatste 3 maanden gemiddeld 9 uur per week, stel ik werk tot aan mijn verlof nog die 9 uren per week, zou je over die uren dan een uitkering krijgen? Of heb je bij een 0 uren/oproep contract daar geen recht op? Iemand ervaring mee of iemand die dat toevallig weet??
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Oproep-/0 uren contract en zwangerschapsuitkering?
Er wordt een gemiddelde berekend van de laatste 2 of 3 maanden dat je werkt voor je verlof. Tenmiste zo ging het bij mij.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ja hier ook gemiddelde van laatste zoveel weken.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Inderdaad.Jezzie schreef:Er wordt een gemiddelde berekend van de laatste 2 of 3 maanden dat je werkt voor je verlof. Tenmiste zo ging het bij mij.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Volgens mij gaat dit veranderen ergens in juni van dit jaar. Zie onderstaand bericht.
[i]"UWV blijft tot 1 juni 2013 de zwangerschapsuitkeringen berekenen op basis van het laatste maandloon. Vanaf 1 juni 2013 zal UWV de zwangerschapsuitkeringen berekenen op basis van het gemiddelde jaarloon bij de laatste werkgever. De nieuwe berekening gaat met ingang van 1 juni 2013 alleen gelden voor de uitkeringen die ingaan vanaf die datum."
[i]"UWV blijft tot 1 juni 2013 de zwangerschapsuitkeringen berekenen op basis van het laatste maandloon. Vanaf 1 juni 2013 zal UWV de zwangerschapsuitkeringen berekenen op basis van het gemiddelde jaarloon bij de laatste werkgever. De nieuwe berekening gaat met ingang van 1 juni 2013 alleen gelden voor de uitkeringen die ingaan vanaf die datum."
Isa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11
Oh ok, het is bij mij vanaf half juli dat het in moet gaan, dus dan zal die nieuwe regel bij mij ook wel gelden. Ben al blij dat ik dan in ieder geval iets krijg.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?
» zwangerschapsuitkering
» Ontslag nemen en 0 uren contract
» Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??
» Oproep voor alle dames met een ticker van babytijd
» zwangerschapsuitkering
» Ontslag nemen en 0 uren contract
» Kinderopvang bij 0 uren contract, hoe gaat dat met de kot??
» Oproep voor alle dames met een ticker van babytijd
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: