Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

0-uren contract en kinderopvangtoeslag?

2 plaatsers

Ga naar beneden

0-uren contract en kinderopvangtoeslag? Empty 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?

Bericht  Annemie ma 23 apr 2012 - 1:48

Ik ben vanaf 13 mei werkloos en heb ook een uitkering aangevraagd. Maar nou heb ik vandaag ergens gesolliciteerd waar ik een 0-uren contract krijg als ik daar kom werken, maar heb ik dan nog recht op kinderopvangtoeslag? (Ik houd de ww erbij, om het evt. tekort aan te vullen). Ik kan er op internet niks over vinden. Ik weet wel dat je max. 3 maanden in de ww mag zitten en je daarna de opvangtoeslag stop moet zetten.

Maar ik weet dus niet hoe het zit als je een 0 uren contract hebt, aangezien je nou opvangtoeslag krijgt voor het minimale aantal uren dat je werkt. Hier iemand die dat weet?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

0-uren contract en kinderopvangtoeslag? Empty Re: 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 1:51

Volgens mij niet. Ik had hetzelfde probleem en kon daarom niet op 0-uren basis gaan werken. Ten eerste omdat ik dan de opvang voor dezelfde dagen moest aanhouden omdat je nooit weet wanneer je moet werken, en het nooit zeker is dat je aan het aantal uren komt wat nodig is voor de vergoeding. Dus dan kan het volgens mij zomaar zo zijn dat je een maand maar 10 uur werkt, maar wel 3 dagen opvang hebt en dat dan zelf moet betalen. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

0-uren contract en kinderopvangtoeslag? Empty Re: 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?

Bericht  Viva ma 23 apr 2012 - 2:02

Ik heb een 0 uren contract en krijg gewoon opvangtoeslag.
Ik werk wel regelmatig, dus weet ik wat ik nodig heb.
Heb overigens ook nergens in moeten vullen wat voor contract ik heb oid.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

0-uren contract en kinderopvangtoeslag? Empty Re: 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?

Bericht  Annemie ma 23 apr 2012 - 2:15

@viva, nee ik zit me nou ook te bedenken dat ik dat nooit heb moeten invullen, nou gaat mijn zoontje maar 1 dag per week naar de opvang. Ik vraag me ook af hoe dat dan zit als ik er ww aanvulling bij krijg, of ik er dan nog recht op heb.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

0-uren contract en kinderopvangtoeslag? Empty Re: 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?

Bericht  Viva ma 23 apr 2012 - 2:18

Dt weet ik ook niet nee, of je het dn ook nog krijgt! Maar met een 0 uren contract krijg je het gewoon. smile
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

0-uren contract en kinderopvangtoeslag? Empty Re: 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?

Bericht  Gast ma 23 apr 2012 - 5:47

Je hebt gewoon recht op kinderopvangtoeslag over 140% van de uren die je werkt. Ik werk nu ook via oproepcontract (0 uren) en wij hebben onze dochter bij een flexibele gastouder. KDV was voor ons niet mogelijk ivm de reden die Euc noemt, dan zouden wij 5 dagen per week van 7 tot 6 moeten reserveren, terwijl we in de praktijk veel minder gebruik maken van de opvang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

0-uren contract en kinderopvangtoeslag? Empty Re: 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?

Bericht  Annemie ma 23 apr 2012 - 7:24

Ok,hoe zou dat dan zijn als je je tekort aan vult met ww,want ik krijg ww voor 24 uur,maar hier kan ik waarschijnlijk max 16 uur werken. Nou ja ik bel van de week de belastingdienst wel even

Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

0-uren contract en kinderopvangtoeslag? Empty Re: 0-uren contract en kinderopvangtoeslag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum