Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontslag nemen en 0 uren contract

+8
M@niek
Lady1984
Caulfield
Inge
Mermaid
Minx
Rush
Shisha
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 1:07

Hey,

Ik kom er niet uit, ik ben ook op internet aan het zoeken geweest.
Het zit namelijk zo: ik werk sinds vorig jaar in de thuiszorg, hiervoor heb ik een contract gekregen voor 12 uur. Deze liep 1 augustus af dit jaar en is verlengd met een 0 uren contract. Nu werk ik nog steeds die 12 uur, alleen op 0 uren basis.
Nu ben ik afgelopen vrijdag op gesprek geweest bij een bedrijf waar ik 40 uur kan werken, ze zochten iemand per direct, die dus vandaag al zou kunnen beginnen.
Toen heb ik mijn leidinggevende gemaild zaterdag dat ik maandag nog kom werken(vandaag dus) maar dat ik per dinsdag niet meer kan werken omdat ik ander werk heb gevonden. Ik dacht van: ze zou het waarschijnlijk niet leuk vinden maar daarom had ik ook een 0 uren contract. Nu belde ze me kwaad op en ze eiste eigenlijk dat ik deze week nog zou gaan werken. En daar zit het probleem, ik kan echt niet, die andere werkgever had echt iemand per deze week nodig, anders is de kans groot dat hij iemand anders zou aannemen.. En in deze tijden, ik merk hoe lastig het is met werk vinden en wil deze kans gewoon grijpen.
Nu staat er in mn contract ook dat de eerste maand als proeftijd geldt, is dat ook zo als het om een verlenging gaat? Er staat verder niks over verlenging van het andere contract, maar van: Dit contract wordt aangegaan voor een bepaalde tijd van 2 augustus 2012t/m 1 februari 2013.

Eigenlijk is m'n vraag dus: ben ik dus verplicht deze week te werken ondanks ik een 0 uren contract heb en een maand proeftijd?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 1:09

0 uren contract betekent dat je dus 0 uur moet maken per week, dat betekent dus ook dat ze jou niet kunnen verplichten te werken. Het is wellicht wat abrupt voor hun en kan begrijpen dat ze het niet leuk zullen vinden, maar jij hebt op papier geen uren meer die je moet maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 1:30

Ja dat dacht ik dus ook. Maar nu lees ik ook weer omdat ik al ingepland sta ik verplicht moet komen werken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Shisha ma 6 aug 2012 - 1:32

Had je die diensten die je nu ongepland staat ook al toegezegt dan?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 1:41

Wat bedoel je precies?
Ik werk weekelijks 12 uur, dat zijn vaste klanten eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Rush ma 6 aug 2012 - 1:42

Staat er niets over in je contract?
Bij ons kan je met een 0-uren contract vandaag zeggen dat je morgen niet meer komt, andersom kan m`n werkgever dat ook tegen de werknemer zeggen om het maar even simpel te houden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Minx ma 6 aug 2012 - 1:44

Yasmin schreef:Ja dat dacht ik dus ook. Maar nu lees ik ook weer omdat ik al ingepland sta ik verplicht moet komen werken

Collega's vragen of ze het over willen nemen, hoe moeilijk ook in de vakantie.

Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Shisha ma 6 aug 2012 - 1:47

Nou met een nul-uren contract ben je dus niet verplicht om te werken. Dus die 12 uur die ze jou hebben ingepland hoor je dan te bevestigen dat je die diensten kan en wil draaien. Met een nul-uren contracht mogen ze je niet zomaar inplannen en dan verplichten om te komen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 1:59

Er staat dit:
Tussentijdse beëindiging dient te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van 2 volledige kalendermaanden.
Maarja als ik een 0 uren contract heb.. Er staat zelfs ook nog dat ik een proeftijd heb 1e maand.
Ik begrijp het ook niet zo als ik eerlijk ben, het is vakantie, zijn genoeg studenten die dit doen, er is zelfs een stop op nieuwe mensen om aan te nemen.
Ze was vooral boos om de communicatie, ik begrijp dat wel, maar ik heb het nog met haar besproken dat ik aan het solliciteren ben omdat ik bijna ben afgestudeerd en dus op zoek ben naar een andere baan enz. En dat je zo niet met mensen omgaat en dat het vakantie is enz enz. Ja ik vind het ook echt vervelend, maar als ik kijk andersom.. hoe werkgevers soms met werknemers omgaat, dat gaat ook niet altijd even netjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 2:00

Opzegtermijn van 2 maanden is prima, maar dan werk je de komende 2 maanden gewoon 0 uur per maand Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Shisha ma 6 aug 2012 - 2:04

Pippa schreef:Opzegtermijn van 2 maanden is prima, maar dan werk je de komende 2 maanden gewoon 0 uur per maand Laughing

Dat bedoel ik. lol!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Mermaid ma 6 aug 2012 - 2:12

Ze willen je misschien alleen maar een schuldgevoel aanpraten zodat zij wat meer tijd hebben om vervanging voor je te regelen. Niet te druk om maken, helemaal als je nog in je proeftijd zit.

En wat fijn dat je een baan met meer uren hebt kunnen vinden!
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Inge ma 6 aug 2012 - 2:22

Gefeliciteerd met je nieuwe baan

Je hoeft inderdaad die uren niet meer te werken bij een 0 uren contract
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Caulfield ma 6 aug 2012 - 2:22

Pippa schreef:Opzegtermijn van 2 maanden is prima, maar dan werk je de komende 2 maanden gewoon 0 uur per maand Laughing

Precies. Die proeftijd heeft er niets mee te maken. Ik kan me voorstellen dat je werkgever hier niet blij mee is, qua communicatie laat er inderdaad een en ander te wensen over. Maar goed, dat is een risico dat zij nemen.
Een opzegtermijn is natuurlijk wel gebruikelijk; wat dat betreft stelt je nieuwe werkgever ook vreemde eisen. Want wat als jij een 40 uren contract had gehad?
Caulfield
Caulfield
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Minx ma 6 aug 2012 - 2:26

Caulfield schreef:
Pippa schreef:Opzegtermijn van 2 maanden is prima, maar dan werk je de komende 2 maanden gewoon 0 uur per maand Laughing

Precies. Die proeftijd heeft er niets mee te maken. Ik kan me voorstellen dat je werkgever hier niet blij mee is, qua communicatie laat er inderdaad een en ander te wensen over. Maar goed, dat is een risico dat zij nemen.
Een opzegtermijn is natuurlijk wel gebruikelijk; wat dat betreft stelt je nieuwe werkgever ook vreemde eisen. Want wat als jij een 40 uren contract had gehad?

Dan hadden ze waarschijnlijk iemand anders aangenomen, er zijn zoveel mensen werkloos dat dit soort eisen kunnen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Lady1984 ma 6 aug 2012 - 2:33

Het is wel een beetje dubbel. Je had inderdaad moeten bevestigen dat je diensten die je de komende maand ingepland staat ook daadwerkelijk kan werken.

Want bekijk het eens zo: stel je raakt ziek met een 0-uren contract, dan had je recht op de uren die je ingepland staat voor de komende maand. Zowel jij als je werkgever rekenen er namelijk op dat jij die uren werkt. Als je ziek bent heb je dan ook recht op uitbetaling van je ziekte uren.

Dit is hoe ik de rechten interpreteer van iemand met een 0 uren contract.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Rush ma 6 aug 2012 - 2:46

Lady1984 schreef:

Want bekijk het eens zo: stel je raakt ziek met een 0-uren contract, dan had je recht op de uren die je ingepland staat voor de komende maand. Zowel jij als je werkgever rekenen er namelijk op dat jij die uren werkt. Als je ziek bent heb je dan ook recht op uitbetaling van je ziekte uren.
En dat is bij ons dus niet het geval. Je krijgt exact uitbetaald wat je werkt.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  M@niek ma 6 aug 2012 - 2:52

Ik heb ook een 0uren contract. Ben niet verplicht om te werken of werk aan te nemen als ze bellen. Daarnaast is het gewoon zo als ik geen zin heb om te werken of ziek ben krijg ik ook niks betaald. Daarnaast kan de werkgever jou ook zo a la minute laten gaan, dat zijn de voor en nadelen van 0 uren contracten.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 2:54

Rush schreef:
Lady1984 schreef:

Want bekijk het eens zo: stel je raakt ziek met een 0-uren contract, dan had je recht op de uren die je ingepland staat voor de komende maand. Zowel jij als je werkgever rekenen er namelijk op dat jij die uren werkt. Als je ziek bent heb je dan ook recht op uitbetaling van je ziekte uren.
En dat is bij ons dus niet het geval. Je krijgt exact uitbetaald wat je werkt.

Bij ons ook. Ik heb zelf ook een 0 uren contract en krijg betaald wat ik heb gewerkt, en dat wisselt dus per week. Wel is het zo dat bij langdurige ziekte ze kijken naar het gemiddelde van de afgelopen 12 weken, en dat krijg je dan betaald, maar bij 1 of 2 ziekte dagen heb ik gewoon pech en krijg ik niks betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 2:55

Het is opgelost, ik hoef niet meer te komen. Ze was echt kwaad, ze is vooral boos over de communicatie. Ze sloot af met: nou als iemand me belt voor een referentie, denk maar niet dat ik positief over je zal zijn
Rolling Eyes
Dat vind ik ook weer heel wat, ik heb daar een tijd gewerkt, soms met een tussenpauze ivm stages, maar bij elkaar zo'n 3 jaar. Nooit gedoe of iets, klanten waren altijd tevreden en dan nu dit :S

Van mezelf vind ik de communicatie ook niet netjes hoor, het is ook eigenlijk niks voor mij. Maar als ik zie hoe weinig banen er zijn, ik woon ook nog eens in een uithoek en dan deze kans om 40 uur te gaan werken, ja die moet ik aangrijpen vind ik smile
Met de huidige werkloosheid kunnen werkgevers idd vragen om zo snel mogelijk te beginnen

Ik krijg ook alleen betaald over mn gewerkte uren trouwens, als ik ziek ben heb ik pech, krijg ik niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Rush ma 6 aug 2012 - 2:57

Pippa schreef:
Rush schreef:
Lady1984 schreef:

Want bekijk het eens zo: stel je raakt ziek met een 0-uren contract, dan had je recht op de uren die je ingepland staat voor de komende maand. Zowel jij als je werkgever rekenen er namelijk op dat jij die uren werkt. Als je ziek bent heb je dan ook recht op uitbetaling van je ziekte uren.
En dat is bij ons dus niet het geval. Je krijgt exact uitbetaald wat je werkt.

Bij ons ook. Ik heb zelf ook een 0 uren contract en krijg betaald wat ik heb gewerkt, en dat wisselt dus per week. Wel is het zo dat bij langdurige ziekte ze kijken naar het gemiddelde van de afgelopen 12 weken, en dat krijg je dan betaald, maar bij 1 of 2 ziekte dagen heb ik gewoon pech en krijg ik niks betaald.
Inderdaad, bij zwangerschap krijg je via het UWV ook het gemiddelde van de afgelopen x weken/maanden, maar bij een paar dagen ziek krijg je gewoon helemaal niets. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Rush ma 6 aug 2012 - 2:57

Zo Yasmin, die is wel heel zuur geweest.

Netjes is anders, dat is gewoon waar, maar het MAG op deze manier, dus waarom niet. Ik hoop dat ze een slechte dag heeft, want haar reactie slaat nergens op.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 2:59

Ik kan ook wel begrijpen dat ze het niet echt waardeert dat je per e-mail opzegt op zo'n korte termijn. Ik had het bij mijn werk hetzelfde, op donderdag hoorde ik dat ik was aangenomen & op maandag kon ik beginnen. Nu had ik ook een nul uren contract en ben ik gelijk naar mijn oude werk gegaan om te vertellen dat ik het weekend wel extra wilde pakken, en dat ik per maandag dan weg zou gaan. Ze baalde wel, want ze waren blij met me, maar begrepen wel de stap vooruit & stonden er wel achter en hebben me netjes gedag gezegd. Wel beetje flauw om dan gelijk over de referentie te beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  ellibre ma 6 aug 2012 - 3:20

Ik snap haar reactie wel, dit gaat echt van de ene op de andere dag. Yasmin heeft dit alles behalve netjes afgehandeld met haar huidige werkgever. Ik vind het zelfs echt niet kunnen om na drie jaar per email aan te kondigen dat je per direct niet meer komt.

Neemt niet weg dat het fijn is dat je een nieuwe baan hebt gevonden. Gefeliciteerd daarmee!
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Shisha ma 6 aug 2012 - 3:21

Ja maar ze heeft al eerder aangegeven dat ze aan het solliciteren is dus ze hadden het kunnen verwachten. Ik had zelf alleen wel even gebeld i.p.v. een mailtje te sturen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Re: Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum