Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ontslag nemen en 0 uren contract

+8
M@niek
Lady1984
Caulfield
Inge
Mermaid
Minx
Rush
Shisha
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ontslag nemen en 0 uren contract Empty Ontslag nemen en 0 uren contract

Bericht  Gast ma 6 aug 2012 - 1:07

Hey,

Ik kom er niet uit, ik ben ook op internet aan het zoeken geweest.
Het zit namelijk zo: ik werk sinds vorig jaar in de thuiszorg, hiervoor heb ik een contract gekregen voor 12 uur. Deze liep 1 augustus af dit jaar en is verlengd met een 0 uren contract. Nu werk ik nog steeds die 12 uur, alleen op 0 uren basis.
Nu ben ik afgelopen vrijdag op gesprek geweest bij een bedrijf waar ik 40 uur kan werken, ze zochten iemand per direct, die dus vandaag al zou kunnen beginnen.
Toen heb ik mijn leidinggevende gemaild zaterdag dat ik maandag nog kom werken(vandaag dus) maar dat ik per dinsdag niet meer kan werken omdat ik ander werk heb gevonden. Ik dacht van: ze zou het waarschijnlijk niet leuk vinden maar daarom had ik ook een 0 uren contract. Nu belde ze me kwaad op en ze eiste eigenlijk dat ik deze week nog zou gaan werken. En daar zit het probleem, ik kan echt niet, die andere werkgever had echt iemand per deze week nodig, anders is de kans groot dat hij iemand anders zou aannemen.. En in deze tijden, ik merk hoe lastig het is met werk vinden en wil deze kans gewoon grijpen.
Nu staat er in mn contract ook dat de eerste maand als proeftijd geldt, is dat ook zo als het om een verlenging gaat? Er staat verder niks over verlenging van het andere contract, maar van: Dit contract wordt aangegaan voor een bepaalde tijd van 2 augustus 2012t/m 1 februari 2013.

Eigenlijk is m'n vraag dus: ben ik dus verplicht deze week te werken ondanks ik een 0 uren contract heb en een maand proeftijd?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden