Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie weet dit? (0-uren contract)

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  Isa di 29 nov 2011 - 6:12

Helaas wordt mijn 32-uren contract volgend jaar niet verlengd, ik kan alleen nog maar een 0-uren contract krijgen. Nu vraag ik me af of het slim is om dat 0-uren contract wel aan te nemen want straks plannen ze mij helemaal niet in en moet ik wel mijn kinderopvang betalen. Als mijn 32 uren contract afloopt en ik neem het 0-uren contract niet heb ik dan wel recht op WW? En is het eventueel mogelijk om iets van een aanvulling te krijgen als ik minder dan 32 uur per week werk heb?
Ik heb al op de website van het UWV gekeken alleen wordt ik daar niet veel wijzer van.

Het liefst wil ik natuurlijk gewoon werken alleen is het bijna onmogelijk om met een kind dat naar de opvang gaat te werken met een 0-uren contract wat ook al werk ik niet ik moet wel voor de dag opvang betalen.

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel

groetjes Isa
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Re: Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 6:26

Lastige keuze inderdaad...

Ze kunnen je geen garantie geven voor een bepaald aantal uren? Want als ze daar echt niks over kunnen zeggen zou ik het niet doen en ondertussen verder solliciteren en een WW aanvragen voor als je contract is afgelopen. Maar toch twijfel ik er aan of dat kan omdat je in feite werk hebt afgewezen. ... Misschien kun je het UWV bellen voor wat informatie wat het handigste is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Re: Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 6:51

Weet je misschien ook wat ze met die 32 uur gaan doen? Gaan ze meerdere "nul-uren" mensen in dienst nemen en daar die 32u onder verdelen? Of moeten er gewoon mensen uit omdat er teveel FTE's in het bedrijf zitten en worden de uren die overblijven opgevangen door "nul-uren-mensen"?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Re: Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  xxDila di 29 nov 2011 - 6:53

Ik zit precies in dezelfde situatie! Vanaf januari ga ik na 0-uren & ik word ook niet veel wijzer van de UWV site helaas! Dus ik houd dit topic in de gaten! Very Happy
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Re: Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  Isa di 29 nov 2011 - 8:37

Oreo schreef:Weet je misschien ook wat ze met die 32 uur gaan doen? Gaan ze meerdere "nul-uren" mensen in dienst nemen en daar die 32u onder verdelen? Of moeten er gewoon mensen uit omdat er teveel FTE's in het bedrijf zitten en worden de uren die overblijven opgevangen door "nul-uren-mensen"?

Ja ik weet wat ze met de 32 uur gaan doen er wordt niemand anders voor aangenomen. Ik werk in de kinderopvang en de wachtlijsten lopen terug daarom krijgt iedereen waarvan het contract verloopt alleen nog maar een 0- uren contract aangeboden voor een half jaar. Het is dus moeilijk te zeggen of ik ook daadwerkelijk die 3 dagen kan werken. Natuurlijk wil ik lekker aan het werk blijven maar ik ben bang dat ik straks ja tegen het 0 uren contract zeg en vervolgens weinig moet werken en wel kinderopvang moet betalen. Ik krijg dan ook geen/minder kinderopvangtoeslag want dat wordt weer berekend aan de hand van de uren die je hebt gewerkt zover ik weet. Als het een beetje tegenzit dan moet ik straks nog geld bij gaan leggen.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Re: Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 8:44

Ah oke, op die fiets.. nee want als er nieuwe mensen met een nul uren contract werden aangenomen, had je volgens mij een juridisch punt om "aan te vechten". Helaas dus!

ik zou het nul-urencontract zeker aannemen. En als je langer dan 3 maanden een gemiddeld aantal uren hebt gewerkt, heb je eigenlijk recht op een contract voor dat aantal uren. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, zou ik daar even contact mee opnemen en wat vragen voorleggen. Anders even het juridisch loket bellen.

Wel vervelend dat je met de kinderopvang zit ed!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Re: Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  Isa di 29 nov 2011 - 9:21

Oreo schreef:Ah oke, op die fiets.. nee want als er nieuwe mensen met een nul uren contract werden aangenomen, had je volgens mij een juridisch punt om "aan te vechten". Helaas dus!

ik zou het nul-urencontract zeker aannemen. En als je langer dan 3 maanden een gemiddeld aantal uren hebt gewerkt, heb je eigenlijk recht op een contract voor dat aantal uren. Als je een rechtsbijstand verzekering hebt, zou ik daar even contact mee opnemen en wat vragen voorleggen. Anders even het juridisch loket bellen.

Wel vervelend dat je met de kinderopvang zit ed!

Ik had ook gelezen dat je na 3 maanden recht hebt op het gemiddelde aantal uren dat je hebt gewerkt alleen is daar wel een uitzondering op en deze kan in je CAO staan. En in het CAO van de kinderopvang staat dat deze regeling binnen de kinderopvang pas vanaf 6 maanden geldt. Vandaar dat we waarschijnlijk ook maar een contractverlenging van 6 maanden krijgen.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Re: Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 9:41

je weet trouwens wel dat als je nu al 2 contracten hebt gehad, ze je nog maar 1 contract mogen geven voordat je een onbepaalde tijdscontract moet krijgen (tenzij je onder de 27e bent, dan zijn het er in totaal 4)! Doordat je nu een ander contract krijgt, beginnen ze niet overnieuw met tellen hoor, laat je dat niet wijs maken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Re: Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  Gast di 29 nov 2011 - 10:53

Ik zou dit contract in ieder geval aannemen maar ondertussen verder gaan solliciteren omdat je met zo'n contract te weinig zekerheid hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? (0-uren contract) Empty Re: Wie weet dit? (0-uren contract)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum