Brood met 6,5 maand?
+8
Sun88
mauwmauw
tweeling
Jade
Vixen
Takkie
Maple
Highway
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Brood met 6,5 maand?
Vorige week bij het cb werd aangegeven dat s nu wel brood mag gaan eten. De arts gaf aan gewoon stukjes met evt wat boter te geven. S heeft tot nu toe 2-3 x een korstje in de hand gehad maar doet er vrijwel niks mee.
Nu vanmiddag toch maar eens wat mini stukjes brood gegeven en ze heeft twee ministukjes gegeten. Bij het derde stukje ging ze overgeven en de fruithap van 2 uur ervoor kwam eruit.
Dit alles maakt het voor mij dat ik niet denk dat ze er al aan toe is...maar is dat zo? Of hoort het erbij? Ik snap wel dat kokhalzen erbij kan horen maar echt overgeven?
Ik wil nu toch weer even een tijd wachten, 2 weken ofzo en in de tussentijd dan wel korstjes aanbieden.. Is dit een goed idee? Of is het beter haar brood in stukjes aan te blijven bieden?
Hoe bouwden jullie dit op?
Nu vanmiddag toch maar eens wat mini stukjes brood gegeven en ze heeft twee ministukjes gegeten. Bij het derde stukje ging ze overgeven en de fruithap van 2 uur ervoor kwam eruit.
Dit alles maakt het voor mij dat ik niet denk dat ze er al aan toe is...maar is dat zo? Of hoort het erbij? Ik snap wel dat kokhalzen erbij kan horen maar echt overgeven?
Ik wil nu toch weer even een tijd wachten, 2 weken ofzo en in de tussentijd dan wel korstjes aanbieden.. Is dit een goed idee? Of is het beter haar brood in stukjes aan te blijven bieden?
Hoe bouwden jullie dit op?
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Brood met 6,5 maand?
Op mijn werk beginnen kinderen pas met een maandje of 7,5-8 aan brood. Maar ik heb het idee dat het CB hier sowieso van het rustig opbouwen is, want ik zie hier op het forum iedereen met 4 maanden al groenten en fruit geven terwijl de kinderen op mijn werk dat echt met 6 mnd pas een beetje krijgen.
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Voor mijn gevoel is het ook wat vroeg. Groente kreeg s al wel met 4 maanden maar ze had toen veel last van reflux en wat 'vaster' voedsel zou toen helpen. Maar brood vind ik eigenlijk nog en stap te ver
Ik zie nu trouwens dat er recent nog een topic over geweest is van printje. Stom dat ik daar niet eerst naar keek. Daar staat al een hoop in
Ik zie nu trouwens dat er recent nog een topic over geweest is van printje. Stom dat ik daar niet eerst naar keek. Daar staat al een hoop in
Highway- Ratel
Maar dat het hier op het forum al met 4 maanden gebeurt wil toch ook niet zeggen dat het goed is? Volgens mij wordt nog steeds geadviseerd pas met 6 maanden op vast voedsel over te stappen.Maple schreef:Op mijn werk beginnen kinderen pas met een maandje of 7,5-8 aan brood. Maar ik heb het idee dat het CB hier sowieso van het rustig opbouwen is, want ik zie hier op het forum iedereen met 4 maanden al groenten en fruit geven terwijl de kinderen op mijn werk dat echt met 6 mnd pas een beetje krijgen.
Highway, misschien is je dochter er nog niet aan toe? Je kunt inderdaad wel proberen korstjes te geven, zo heb ik het ook gedaan. Als ze uiteindelijk de korstjes eet kun je daarna weer brood met boter (en/of iets van smeerkaas oid) proberen.
Takkie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 492
Punten : 501
Registratiedatum : 14-05-12
Dat ligt heel erg aan het CB. Wij zijn verhuisd toen onze jongste dochter ongeveer vier maanden was. Bij het oude CB drongen ze er op aan dat ze nu echt al wel moest starten met bijvoeding. Ook van vriendinnen die naar dat CB gaan hoor ik dat ze het liefst zien dat ze met 6 mnd al drie maaltijden per dag eten. Bij ons nieuwe CB stimuleerden ze echt om te wachten met 6 mnd.Takkie schreef:Maar dat het hier op het forum al met 4 maanden gebeurt wil toch ook niet zeggen dat het goed is? Volgens mij wordt nog steeds geadviseerd pas met 6 maanden op vast voedsel over te stappen.Maple schreef:Op mijn werk beginnen kinderen pas met een maandje of 7,5-8 aan brood. Maar ik heb het idee dat het CB hier sowieso van het rustig opbouwen is, want ik zie hier op het forum iedereen met 4 maanden al groenten en fruit geven terwijl de kinderen op mijn werk dat echt met 6 mnd pas een beetje krijgen.
Highway, misschien is je dochter er nog niet aan toe? Je kunt inderdaad wel proberen korstjes te geven, zo heb ik het ook gedaan. Als ze uiteindelijk de korstjes eet kun je daarna weer brood met boter (en/of iets van smeerkaas oid) proberen.
Highway: hier heeft het best lang geduurd voordat ze brood gingen eten. De jongste met een maand of 9, de oudste pas met een maand of 18.
Vixen- Prater
- Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13
Bij ons CB zeggen ze dat de richtlijnen pas veranderd zijn en dat het advies is om vanaf 4 maanden te beginnen. Ze raden aan om te kijken wanneer je denkt dat je kindje er aan toe is. Volgens het cb zal dat ergens tussen de 4-6 maanden zijn.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Mijn dochter eet ook nu pas goed een broodje, ook heeeeel veel gekokhalst. In het begin heeft ze ook een keer overgegeven er van, toen ben ik een paar weken gestopt, daarna weer een stukje geprobeerd. Het heeft echt tijd nodig voordat ze het goed onder de knie hebben (tenminste dat was hier wel zo). Niet te druk om maken, je kleintje heeft echt nog geen brood nodig.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik ga gewoon wachten, het voelde al niet goed dus ik probeer het over een tijd gewoon weer eens. Ik ga haar alleen een korstje aanbieden rond 12 uur.
Highway- Ratel
Takkie, ik zeg toch ook niet wat goed of fout is?
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
V was 25-26 maanden voordat hij pas goed brood at.Ben gestart met proberen toen hij 7.5 maand was.In begin ging het goed,tot van de 1 op andere dag hij besloot zijn mond niet meer open te doen,ik weet nog steeds niet waarom,toen op advies van het cb het laten rusten en hem 2x per dag een bord pap gegeven.Uiteindelijk is het goed gekomen,en is nu een echt brood monstertje.
mijn advies,luister naar jezelf als jij denkt dat het te vroeg is(wat ik met 6,5 maand wel vind)stop er een tijdje mee,geef een broodkorst als ze dat wel wilt.Ga vooral niet dwingen!
mijn advies,luister naar jezelf als jij denkt dat het te vroeg is(wat ik met 6,5 maand wel vind)stop er een tijdje mee,geef een broodkorst als ze dat wel wilt.Ga vooral niet dwingen!
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Hier met 6,5 maand begonnen met brood, ging vrijwel meteen goed. Nu eet hij sinds hij 9 maanden is 2 sneeen met smaak op. Ik denk echt dat het per kind verschilt. Groente ging hier niet met 4 maanden, bij een ander kind weer wel. Probeer het gewoon later nog eens, ze mist het nu niet.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Hier ging ze pas met 8 maanden goed brood eten. Daarvoor spuugde ze de stukjes steeds weer uit.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Julian kan 't pas sinds 1 week (hij is bijna 8 maanden) brood met boter. Dan 'kauwt' hij tandloos en slikt hij niet zomaar door. Ik denk dat je meisje er nog niet aan toe is, waardoor ze moet kokhalzen en daarmee haar maaginhoud omhoog komt. Niet teveel naar het CB luisteren.Highway schreef:Ik ga gewoon wachten, het voelde al niet goed dus ik probeer het over een tijd gewoon weer eens. Ik ga haar alleen een korstje aanbieden rond 12 uur.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Wij zijn er met 7 maanden mee begonnen. In het begin ging hij soms ook kokhalzen en spuugde zijn fruit er nog uit. het is ook wennen natuurlijk. Na een paar dagen ging het hier al beter. Maar als je nog even wilt wachten is dat natuurlijk ook prima.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben het met 7,5 maand geprobeerd maar toen gaf hij ook alles over. Daar zijn we dan een maandje mee gestopt en toen nog eens geprobeerd. Toen lukte het wel, alleen de korstjes wat moeilijker. Over 1,5 week zijn we nog een lang weekend weg en na dat weekend ga ik weer proberen verder te gaan met brood.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Wat is gezonder: zuurdesem brood of spelt brood?
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
» brood
» Brood
» Brood
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
» brood
» Brood
» Brood
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: