Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De situatie op mijn werk

+5
Maple
Poubelle
Reeza
Lenthe
SuzieQ
9 plaatsers

Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 21:44

Zoals jullie musschien weten gaat het slecht op mijn werk. Inmiddels hebben we alweer ruim 2 weken geen salaris gehad en wachten we sinds juni op ons vakantiegeld. Wanneer we nu failliet gaan, krijgen we al 2 maanden van het vakantiegeld niet meer (UWV vergoedt tot een jaar terug en we bouwen op van juni tot juni). Ik loop daardoor nu al 740 euro mis, waar ik toch hard voor heb gewerkt. Nu hebben we 2 aangetekende brieven gestuurd waarin we mijn baas een ultimatum hebben gesteld, uiteraard heeft hij daar niet op gereageerd. Toen is aangekondigd dat we het faillissement dan maar als personeel aan moeten vragen. Hij vond dat we ons niet zo druk moesten maken want hij had het veel moeilijker. En als we financieel in de problemen kwamen dan hadden we onze spaarrekening niet op orde volgens hem. Degenen die het faillissement willen aanvragen moesten naar hem komen en dan zou je ontslagen worden en kreeg je dus een uitkering (zo wil hij voorkomen dat we het aanvragen). Maar dan heb je alsnog dat vakantiegeld van hem zelf tegoed en dat krijg je dus nooit. Hij heeft gezegd het voorlop

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 21:47

Verdorie nou plaatst hij het weer zomaar!

Voorlopig niet kan betalen (ook ons salaris niet) dus ik zit sowieso behoorlijk in de problemen. Heb al een jaar niks meer voor mezelf kunnen kopen omdat er telkens geen salaris was!
Nou heb ik besloten dat ik sowieso rechtsbijstand inschakel.

Ik heb ook een gesprek gehad bij een ander bedrijf en daar waren we positief en mag ik op tweede gesprek. Het is eigenlijk wel iets te ver rijden, maar toch zou ik direct ja zeggen.

Ik wilde het denk ik gewoon even kwijt, ik baal er zo van.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Lenthe vr 23 aug 2013 - 21:49

Wat vervelend zeg! Is er niemand lid van de vakbond of heeft er iemand een rechtsbijstandverzekering?
Ik zou contact met hen opnemen.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 21:57

Ja, maar nu mijn baas zo dreigt (als je in zijn ogen iets negatiefs tov hem doet heb je daar geen leven meer) krabbelt iedereen terug. Er moeten er minimaal 2 zijn die het aanvragen. Maar niemand wil daarin voorop lopen. Dus maandag gaan we weer overleggen en hopelijk zijn er bv 5 mensen die het wel aan willen vragen. Een aantal is ook bang dat ze door het faillissement werkloos worden en nooit meer een nieuwe baan vinden (vooral de oudere collega's). Ze willen hem dan toch nog een kans geven omdat hij blijft beweren dat het goed komt. Maar alleen 1 collega en ik kunnen de bank inzien en wij weten dat het met het saldo zo slecht is dat hij er volgens ons niet meer bovenop kan komen. Dat mogen we alleen niet zeggen, omdat we niks over de bank mogen zeggen. Als we het wel doen, mogen we dus ook vertrekken.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Reeza vr 23 aug 2013 - 21:58

Ik zou ook contact zoeken met de vakbond of rechtsbijstand idd!

En verder, ik weet niet in welke sector je werkt en of je het al doet, maar ik zou op zoek gaan naar een andere baan en niet te selectief zijn. Dit kan niet goed gaan, dit speelt al zo lang volgens mij? Ooit gaat hij failliet en tot die tijd blijft dit zo, jij zit iedere maand weer krap en in onzekerheid. Lijkt me ronduit klote!
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Poubelle vr 23 aug 2013 - 22:08

Ik heb een beetje het idee dat je dit veel te lang hebt laten doorsudderen. Als je al een jaar niets meer voor jezelf hebt kunnen kopen ivm geen salaris dan had je, mijns inziens, al 10 maanden geleden actie moeten ondernemen.
Zeker contact opnemen met de bond en/ of juridisch loket oid.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Maple vr 23 aug 2013 - 22:10

Eens met Poubelle, ik had allang rechtsbijstand ingeschakeld, je wordt gemanipuleerd waar je bij staat. Ik begrijp niet zo goed waarom jullie niet al veel eerder jullie rechten hebben uitgezocht en hem die onder de neus gesmeerd hebben, desnoods met of via de bond of hulp van rechtsbijstand die achter jullie staan.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 22:12

Hij heeft het afgelopen jaar 2x op tijd betaald en verder elke keer 1 of 2 weken te laat. Dus omdat we het uiteindelijk wel steeds kregen, konden we weinig doen. Nu het vakantiegeld al zo veel te laat is, kunnen we dus rechtsbijstand inschakelen. Ik vind het alleen lastig als ik de enige ben. Uiteraard ben ik ook al maanden op zoek naar ander werk (want weggaan zonder nieuwe baan gaat natuurlijk ook niet). Na heel wat afwijzingen nu dus eindelijk ergens een tweede gesprek dus wie weet!
Het probleem wat mijn baas heeft is dat hij steeds derden de schuld geeft. Dan zegt hij nog geld te moeten krijgen van iemand, of opdrachtgevers gaan failliet, het is elke keer wel wat en hij lijkt niet te begrijpen dat we zelf ook echt een probleem hebben.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 22:14

Ik zie er overigens wel erg tegenop om mijn baan op te zeggen als het zo ver is. Mijn baas gaat boos worden (was hij bij collega's ook) en mijn collega blijft in haar eentje met die puinhoop op kantoor zitten. Maar uiteindelijk wint het gevoel van mijn eigen hachje redden het toch van mijn schuldgevoel.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Kaat vr 23 aug 2013 - 22:14

Jullie zijn als personeel denk ik niet de enige schuldeisers? Zijn er geen leveranciers waar ook achterstanden zijn ontstaan? Dan kan je via die weg de tweede schuldeiser vinden om het faillissement aan te kunnen vragen. 
Ben jij ook diegene die de post open maakt? Want dan kan je er redelijk makkelijk achter komen of er nog meer achetrstanden zijn.
Kaat
Kaat
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Maple vr 23 aug 2013 - 22:14

Hoezo zou je de enige zijn, je spreekt in de openingspost steeds in de 'we-'vorm?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 22:17

Ja er zijn heel erg veel achterstanden, daarom weten mijn collega en ik ook zekerder dan de rest dat we failliet gaan. Leveranciers willen liever geen faillissement aanvragen, omdat ze dan zeker niks meer krijgen (belasting, bank en personeel gaan voor). Ze dreigen er wel mee, maar doen het nooit. En ik kan slecht zelf aan een leverancier gaan vragen om aub het faillissement aan te vragen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 22:17

Mijn collega's zijn nogal verdeeld en iedereen wil graag dat een ander het aanvraagt, dan zijn ze zelf niet de pispaal van de baas. Maar niemand loopt hierin dus voorop.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Rovine vr 23 aug 2013 - 22:49

Je hebt al vaker topics geopend hierover, volgens mij suddert dit al tijden en is er geen zicht op verbetering.

Ik heb bij een bedrijf gewerkt wat failliet gegaan is op het vakantiegeld van 4 werknemers. Dat was heftig, met een directeur die ook de boel liep te manipuleren. Gaf emotionele speeches terwijl hij heen en weer ijsbeerde als een meesterbrein. Ik weet overigens niet of het bekend is geweest welke 4 werknemers dit aangevraagd hebben.

Het zal niet voor elk bedrijf gelden, maar dat faillissement heeft voor de werknemers goed uitgepakt. Bedrijf is overgekocht door een veel groter bedrijf en de afdeling die ze nu vormen is flink gegroeid. Salarissen zijn uitbetaald door het UWV in de overgangsfase. Zo goed als iedereen mocht blijven, voor de paar die eruit gingen waren er ook zeer goede redenen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Maple vr 23 aug 2013 - 22:52

SuzieQ schreef:Mijn collega's zijn nogal verdeeld en iedereen wil graag dat een ander het aanvraagt, dan zijn ze zelf niet de pispaal van de baas. Maar niemand loopt hierin dus voorop.
Persoonlijk ben ik, als het toch al aflopende zaak is, liever pispaal van de baas dan dat ik m'n rekeningen niet kan betalen en hij nog geld van mij heeft waar ik gewoon recht op heb. Als niemand hierin voorop gaat lopen dan blijft het allemaal lekker doorsudderen. En het leuke is, je baas weet dat en maakt daar volop misbruik van, dat komt in je openingspost meer dan duidelijk naar voren. Hij misbruikt z'n macht omdat hij toch wel weet dat hij makke lammetjes in dienst heeft.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 22:53

Weet iemand of het faillissement aanvragen anoniem gebeurt? Of hoort je baas dat jij het was? Ik wil het nl maandag gaan doen, maar als verder niemand het doet sta ik als enige op straat.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Maple vr 23 aug 2013 - 22:54

Waarom meteen faillissement, waarom geen rechtsbijstand of juridisch loket? Is dat misschien niet een veel logischere vervolgstap?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 23:24

Rechtsbijstand zal ook het faillissement aanvragen, omdat een incassoprocedure niet zal werken omdat er geen geld is.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Rovine vr 23 aug 2013 - 23:26

Als jij voorop loopt sta je misschien wel in je eentje op straat. Als je niks doet staan jullie allemaal over een paar maanden op straat. Ik ken het bedrijf niet, enkel van je posts, maar er lijkt niet echt uitzicht te zijn op betere tijden.

Neemt niet weg dat ik het waarschijnlijk ook niet zou durven. Zo'n stap nemen vergt lef, ook al sta je in je recht. Sterkte.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ vr 23 aug 2013 - 23:36

Ik wil eigenlijk het tweede gesprek bij dat andere bedrijf afwachten. Mocht ik de baan krijgen, dan ga ik uiteraard wel de stappen nemen die ik nu niet kan/durf. Hopelijk zegt maandag de meerderheid dat ze het ook gaan aanvragen. Dan zijn we werkloos, maar krijgen we alsnog 70%. Dag is nog altijd beter dan 40 uur werken en nikskrijgen.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  rapa nui za 24 aug 2013 - 0:02

Had je al wel geïnformeerd bij de rechtsbijstand naar hoe je dit evt in werking zou moeten zetten? Kun je dit alleen aanvragen? of moeten er zo wie zo 2 schuldeisers zijn?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ za 24 aug 2013 - 1:54

Ja ik heb al gebeld en ook het UWV op de hoogte gesteld. Ik ga sowieso rechtsbijstand weer bellen maandag en zij gaan dan stappen ondernemen. Maar als het tot een faillissement zou komen, moeten er wel minimaal 2 zijn. We bestaan uit 3 BV's en van 2 bv zijn schijnbaar wel al 2 mensen die het hebben aangevraagd (mensen die niet meer in dienst zijn maar die nog geld krijgen). Maar ik werk voor een andere bv.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  GreenGrass za 24 aug 2013 - 6:44

Ik zou toch kijken of er geen leverancier is die ook een faillissement wil aanvragen, dan ben je zeker van 2 aanvragers. 

Eigenlijk heb je 3 opties:
- Niets doen, geen inkomen en als jullie failliet gaan krijg je mogelijk diverse maanden niets 
- Faillissement aanvragen, baas is boos en wil je ontslaan (volgens mij kan hij dit formeel niet eens direct doen). Geen salaris maar wel een WW-uitkering (dus geld).
- Faillissement aanvragen, betalingsonmacht baas --> salaris gedurende waarschijnlijk 4-6 weken van UWV en daarna WW.
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ za 24 aug 2013 - 23:00

Maar hoe doe je dat? We kunnen slecht onze leveranciers gaan bellen en vragen of ze het faillissement willen aanvragen. We mogen natuurlijk niet laten merken hoe de vork echt in de steel zit.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  SuzieQ za 24 aug 2013 - 23:01

De beste opties op dit moment vind ik:
- nieuwe baan vinden, vaan opzeggen, geen geld krijgen wat ik nog tegoed heb en dus faillissement aanvragen
- met meerdere collega's faillissement aanvragen (morgen kijken wie dat ook wil)

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De situatie op mijn werk Empty Re: De situatie op mijn werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum