Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

+3
Lady1984
Linda
Steep
7 plaatsers

Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Steep wo 28 nov 2012 - 4:14

Ik zit even helemaal vast. Ik ben nu woonbegeleider op een groep, maar per 1 januari stop ik daar. Nu wil ik heel graag iets anders, gewoon 9 tot 5 en niet in de weekenden. Maar wat?? Ik heb de opleiding maatschappelijk werk en dienstverlening gedaan, maar ik weet het gewoon echt niet wat ik hier allemaal mee kan, behalve het maatschappelijk werk (waar in mijn regio niks in te vinden is óf je tonnen aan ervaring moet hebben).. Iemand die mij kan helpen of een zetje kan geven in een richting?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Linda wo 28 nov 2012 - 7:11

Alle SPH functies?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Lady1984 wo 28 nov 2012 - 7:53

Ik werk met jongeren. Jongeren die geschorst zijn van school (dus schoolmaatschappelijk werk / pedagogisch medewerker kun je ook aan denken) en met jongeren die nog geen startkwalificatie hebben. Via een RMC kun je misschien iets vinden? Kredietbank Nederland kan ook een idee zijn.

Verslavingszorg, jeugdzorg, jeugdhulpverlening, dak- en thuislozen, etc.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Cheesegirl wo 28 nov 2012 - 22:07

Linda schreef:Alle SPH functies?
Helaas kom je daar op dit moment met weinig ervaring ook niet aan de bak..
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 22:13

Raad van de Kinderbescherming, Bureau Jeugdzorg, Algemeen MW, School MW, Bedrijfs MW, MW bij bijv een psychiatrische instelling, verslavingingszorg, verpleeghuis, mss iets in een buurthuis/wijkcentrum?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Linda wo 28 nov 2012 - 22:45

Cheesegirl schreef:
Linda schreef:Alle SPH functies?
Helaas kom je daar op dit moment met weinig ervaring ook niet aan de bak..

Oh oke, dat wist ik niet. Ik heb 6 jaar geleden m'n MWD diploma behaald en er was toen werk genoeg te vinden...

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 23:03

Maar Steep heeft ervaring op een woongroep, mogelijk dat ze dan wel een SPH functie kan vervullen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Rizzo do 29 nov 2012 - 5:15

Verslavingszorg heeft wel regelmatig MWD vacatures? Of schuldhulpverlening?
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Cheesegirl vr 30 nov 2012 - 23:32

Therapy schreef:Maar Steep heeft ervaring op een woongroep, mogelijk dat ze dan wel een SPH functie kan vervullen.
Werken op een woongroep is natuurlijk ook geen SPH functie eigenlijk. Veel SPHers zoeken naar werk en op dit moment moet je ongeveer 5 á 8 jaar ervaring hebben om ergens aan de slag te kunnen. Banen in het MBOwerk kom je ook moeilijk in, omdat ze dan vinden dat je te hoog geschoold bent... Rolling Eyes
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Dennenappel zo 2 dec 2012 - 22:30

Ik zie al veel tips voorbij komen, wellicht reclassering nog?

Erg lastig in deze tijd om met MWD en SPH aan de slag te kunnen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Jeanette ma 3 dec 2012 - 1:39

Met die opleiding kun je wel veel kanten op natuurlijk. Welke richting spreekt jou het meest aan?

Hier wat voorbeelden; ziekenhuizen, raad voor kinderbescherming, gehandicaptenzorg (zit je al, maar misschien een andere doelgroep?), gedetineerden, asielzoekers, daklozen, probleemgezinnen, slachtofferhulp, indicatie adviseur (ook erg leuk!!)
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk? Empty Re: Wat kan ik met mijn opleiding Maatschappelijk Werk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum