Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cambridge dieet

+51
Laced
xxjojootjexx
*Troela*
Pandora
Tiana
Shopelle
Penny Blossom
Sayuri
blauwwitrood
SDL
Jeanette
schuddebuikje
eigenwijs
MissD
holaagirl
Parel
Sanne_86
Atelier Madame
M_as
_Lana_
Didi
bolus26
me1987
Gigi_
Rush
Rovine
Liz
ProudMom
Esperanza
Suus
Antibes
nina
Roxy
smurfie
Minnie
Inge
Sarah1985
SuperGrover
Niekske
Mari
BJA
girli
Blond
Ellis
CCC
Cow
Minx
juffie001
Beachgirl
Pannetoet
RedRose
55 plaatsers

Pagina 16 van 29 Vorige  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 22 ... 29  Volgende

Ga naar beneden

Cambridge dieet - Pagina 16 Empty Re: Cambridge dieet

Bericht  Minx zo 6 jan 2013 - 3:25

Fijn dat het zo goed gaat smile en dat vocht moet je toch kwijt dus dan maar snel. Kwijt is kwijt hoor of het vocht of vet is het moet er af.

Ik heb gesolliciteerd bij een obesitas kliniek. En hoop dat ik in ieder geval uitgenodigd word voor gesprek. Het is niet echt heel erg in de buurt maar wel echt een topbaan smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Antibes ma 7 jan 2013 - 1:51

Minx schreef:Fijn dat het zo goed gaat smile en dat vocht moet je toch kwijt dus dan maar snel. Kwijt is kwijt hoor of het vocht of vet is het moet er af.

Ik heb gesolliciteerd bij een obesitas kliniek. En hoop dat ik in ieder geval uitgenodigd word voor gesprek. Het is niet echt heel erg in de buurt maar wel echt een topbaan smile

Oh, dat is wel gaaf zeg. Om wat voor soort functie gaat het?

Ik smokkel wel bij het leven trouwens, ik heb vrijdag stiekem een mini-mini koekje bij mijn thee gehad, zaterdag een glas verse jus en een plakje zalm van mams. Net één M&M in mijn mond gestopt en maggi in mijn soep gedaan.. Oh oh oh... Embarassed Naja, ik ben nog maar even niet al te streng voor mezelf, het gaat eigenlijk hartstikke goed en beter zo en een halve kg minder afvallen dan ontzettend streng zijn en opgeven als het niet 200% goed gaat. Ga rustig door zo en ben al benieuwd naar donderdag! :cheering:

Wanneer gaat er nou iemand met me meedoen meiden?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Minx ma 7 jan 2013 - 2:23

haha ik weet het dus nog niet Wink, Ik heb gesolliciteerd naar de functie van fysio. Echt in mijn vakgebied dus. Iedereen om me heen zegt dat het voor mij een perfecte functie is. Maar ja daar heb ik niets aan ze moeten er daar van overtuigd zijn Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes ma 7 jan 2013 - 4:04

En wat krijg ik bij de neuroloog.... medicatie die als bijwerking de eetlust opwekken... laughcry

Minx: dat zou wel gaaf zijn zeg! Wanneer hoor je meer?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Minx ma 7 jan 2013 - 4:08

haha wat een gemene meneer.

De sluitingsdatum is vrijdag dus verwacht maandag of dinsdag smile Ja ik hoop er ook heel erg op en hoop niet dat ze vinden dat ik te ver weg woon.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ProudMom ma 7 jan 2013 - 10:39

Ik doe mee! Very Happy Ben vrijdag (4 jan.) weer begonnen met Cambridge 500. Ik heb dit dieet ook gedaan toen ik maar niet van mijn zwangerschapskilo's af kwam, en met succes. Na 6 weken was ik weer net zo slank als voor m'n zwangerschap.
Daarna ben ik al die tijd netjes op gewicht gebleven (58 kg, bij 1.73 m.), maar in september (2012) ben ik in één maand 10(!!!) kilo aangekomen door medicatie. Met die medicatie ben ik inmiddels gestopt, maar de kilo's kreeg ik er niet af.
In die paar maanden heb ik van alles geprobeerd, maar het werkte niet (snel genoeg). Dus ben ik toch maar weer begonnen met het Cambridge dieet, omdat dat wel werkte.
Maar jeetje, ik was toch even vergeten dat je de eerste dagen zoveel honger hebt.
Gisteren ben ik - helaas - even de fout in gegaan, en heb ik 3 bruine boterhammen gegeten. Ik wilde niet, maar moest wel want het werd opeens zwart voor m'n ogen en ik zakte door m'n benen. Geen idee waardoor dit kwam, maar ik voelde me echt niet lekker en moest gewoon wat eten.
Helaas ben je dan meteen weer uit ketose, maar ach.. Dan doe ik er maar iets langer over. Wink
Donderdag mag ik weer op de weegschaal bij de consulente, ben benieuwd.
Ik heb nu echt ontzettende honger, vind het deze keer veel moeilijker om vol te houden, hopelijk is de 2e week makkelijker.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Bericht  Minx ma 7 jan 2013 - 11:43

hoe gaat het nu sowieso met je? alles weer op een rijtje?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ProudMom ma 7 jan 2013 - 22:54

Minx schreef:hoe gaat het nu sowieso met je? alles weer op een rijtje?

Wat lief dat je ernaar vraagt! Very Happy Met ons gaat het goed, erg goed. Met mijn gezondheid helaas wat minder, maar m'n zoontje en ik zijn erg gelukkig. smile Het contact met zijn vader was een tijdje wat minder, maar dat gaat nu gelukkig ook een stuk beter. Dat vond/vind ik toch erg belangrijk, dat B. goed contact met zijn vader bleef hebben. (Helaas heb ik z'n vader een tijdje echt hiertoe moeten dwingen, maar we hebben een goed gesprek gehad, en nu zijn vader en ik weer normaal met elkaar omgaan, ziet B. zijn papa gelukkig ook weer en gaat het eigenlijk erg goed. smile)
B. is een lief, blij en altijd vrolijk mannetje, en erg blij met zijn mama én papa, daar ben ik erg blij om.
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Bericht  Minx di 8 jan 2013 - 1:09

Fijn dat je weer gelukkig bent, maar wat vervelend dat je gezondheid tegen zit Sad. Succes met afvallen in ieder geval
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Minx di 8 jan 2013 - 11:20

@ antibes, ik vroeg me ineens af he hoe sta jij er eigenlijk tegenover met in je achterhoofd je opleiding e.d. zou jij het aan mensen aanraden?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes do 10 jan 2013 - 1:48

Zo, net weer bij mijn consulente geweest voor de tweede keer, eerste weegmoment na de start. Ben in de eerste week 2,6 kg afgevallen! Hartstikke mooi dus!! :cheering: Heb de compleet oneetbare vieze fruitrepen om mogen ruilen voor een paar CB500 repen om te proberen. Heb net een stukje Chocolate Chewy iets op en dat was al een stuk beter. Wel was ze echt heel streng, wat ik een beetje lastig vind. Ik heb zelf ook wel zoiets van dat je er je eigen weg een beetje in moet vinden en wil ik het wél goed doen, maar ook zo haalbaar mogelijk houden voor mezelf (en bijv. absoluut geen zout of fruit past daar voor mij niet helemaal in). Maar toen ik haar dus vertelde wel af en toe wat fruit gegeten te hebben, reageerde ze daar wel behoorlijk streng op. Enerzijds wel goed, want ze heeft wel een punt, nu is een mandarijntje verboden en zeg ik het mezelf toe, we weet zag ik mezelf als ik op mijn streefgewicht ben die mars weer toe.. Maar het is ook een beetje lastig, want dan durf ik helemaal niet meer te vertellen over die twee glazen cola light op de borrel maandag en dat mini speculaasje bij de thee in Groningen vrijdag.. :P
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes do 10 jan 2013 - 1:54

Minx schreef:@ antibes, ik vroeg me ineens af he hoe sta jij er eigenlijk tegenover met in je achterhoofd je opleiding e.d. zou jij het aan mensen aanraden?

Dubbel, ik vind wel dat er al een ontzettend verschil zit tussen CB500 en CB800 (namelijk precies het wel/niet ketose verhaal). Het is niet goed voor je lichaam. Het is niet voor niets dat mensen met diabetes in een coma kunnen raken van een keto-acidose. Nu krijg je bij CB500 alsnog wel íets aan glucose binnen en hoef je hier niet bang voor te zijn lijkt me. Maar het is gewoon niet de bedoeling dat je lichaam op ketonen draait, zeker niet langere tijd. Dus CB500 ben ik niet heel positief over. Maar ik vind dat je daar wel tegenover moet zetten dat overgewicht hebben ook niet goed voor je is. Niet voor je lichaam en niet voor je psyche.

Eigenlijk zou ik het niet snel aanraden. Als het je op de "normale" manier lukt (gezonder eten + veel sporten) is dat sowieso beter. Als je niet al te veel hoeft af te vallen, zou ik het helemaal niet aanraden. Als je meer af moet vallen omdat je nu al echt op een ongezond gewicht zit (zeg BMI al boven de 30) dan begin ik wel meer het standpunt te krijgen dat afvallen óók belangrijk is en het dan meer kiezen tussen twee kwaden is en als dít dan precies is waarmee het afvallen jou wel lukt... Tjah, dan lijkt het me een logische keuze.. Wel zou ik heb ook vooral echt niet te lang doen. Ik zou dan bijv. kiezen voor een week of 6-8 CB500 en dan naar CB800 overstappen. Het is gewoon niet best voor je, dus ik zou het alleen doen als het nódig is. Oftewel, als je véél af moet vallen en dan niet te lang, maar puur om een goed begin te maken.

Als je niet veel hoeft af te vallen, beter op een andere manier. Dan wel CB800 of op een andere manier minder caloriën/koolhydraten eten, maar absoluut niet koolhydraatvrij. Als je ook maar minder hoeft af te vallen, dan vind ik de aanslag die op je lichaam maakt qua ketose/stofwisseling ontregelen minder goed te verantwoorden zeg maar. Snap je wat ik bedoel?

De CB800 zou ik denk ik wel aanraden, omdat daar het hele ketose-probleem wegvalt. Dan is het gewoon een dieet met een erg laag aantal caloriën. Langzamer afvallen is wellicht iets beter voor je, maar tegelijkertijd is dit wel goed vol te houden en heeft het wat sneller resultaten boeken ook een positief effect op de hele cyclus van doorzetten/resultaat/zelfvertrouwen/doorzetten etc... Ik zou dit denk ik wel aan mensen aanraden. Maar ook weer als je goed af moet vallen. Ik zou denk ik voor mensen die minder dan 10kg willen afvallen geen maaltijdvervangers adviseren. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Minx do 10 jan 2013 - 2:20

Ik snap wat je bedoelt. Zo denk ik er ook wel heel erg over. Met name ook dat hele ketose verhaal, maar met de 800 heb je daar dus minder last van?
Mijn bmi zit nu net boven de 30 dus moet echt wel wat aan gebeuren. Volledig koolhydraatvrij ben ik ook niet voor. Heb met een slecht dieet mijn eigen galblaas om zeep geholpen dus kijk er nu wel mee uit.
En afvallen is gewoon moeilijk. Dat blijft gewoon een feit. Wel fijn dat je al zo veel kwijt bent in de eerste week. Dat geeft gewoon hoop smile.
En die ketose geur die associeer ik heel erg met de dood. Als mensen heel slecht liggen op mijn werk ruik ik die geur vaak. Dus echt een positief luchtje vind ik het niet
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes do 10 jan 2013 - 2:33

Minx schreef:Ik snap wat je bedoelt. Zo denk ik er ook wel heel erg over. Met name ook dat hele ketose verhaal, maar met de 800 heb je daar dus minder last van?
Mijn bmi zit nu net boven de 30 dus moet echt wel wat aan gebeuren. Volledig koolhydraatvrij ben ik ook niet voor. Heb met een slecht dieet mijn eigen galblaas om zeep geholpen dus kijk er nu wel mee uit.
En afvallen is gewoon moeilijk. Dat blijft gewoon een feit. Wel fijn dat je al zo veel kwijt bent in de eerste week. Dat geeft gewoon hoop smile.
En die ketose geur die associeer ik heel erg met de dood. Als mensen heel slecht liggen op mijn werk ruik ik die geur vaak. Dus echt een positief luchtje vind ik het niet

Ja, CB800 is helemaal geen ketose, dat is gewoon weinig calorïen. Er zit geloof ik al iets van suikers in mijn shakes ook, maar ik eet ook gewoon koolhydraten. Ik mag één maaltijd normaal eten op een dag en daar zitten dus ook koolhydraten in: (twee volkorenboterhammen/175g aardappel/50 gram pasta of rijst).

Het is vast beter om langzamer af te vallen met zeg 1500 kcal per dag. Maar dat lukt me gewoon niet, dan moet je zo lang redelijk streng zijn voor zo weinig resultaat. Terwijl ik niet snoepen en normaal eten al bijna net zo moeilijk vind als wat ik nu doe. Dan liever dit iets strengere 800 kcal, maar wel gewoon lekker concreet resultaat ook. En ik voel me ook echt prima, ik ben nu een beetje suf van mijn migraine medicatie. Maar ik heb qua eten gewoon nauwelijks honger (alleen ik-mis-gesnaai-trek) en ik voel me prima, waarschijnlijk omdat ik nu meer vitamines/mineralen binnenkrijg dan toen ik mezelf de dag door snackte. smile En wel lekker dat ik nu al bezig ben met zo lekker mogelijk mijn 400 kcal maaltijd doorrollen.

En ik vind het echt ontzettend goed vol te houden op deze manier.. Die twee shakes/repen/soep/watdanook zijn hartstikke goed vol te houden als je weet dat je vanmiddag/vanavond weer een lekkere salade mag of normaal avondeten of twee broodjes met gebakken ei.. Hartstikke goed te doen! En als ik hier al zo hard mee afval (zal vast minder worden hoor, maar dan nog, stel dat het straks een kg per week is), dan wil ik niet eens sneller afvallen. =)
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes do 10 jan 2013 - 2:37

Ik zat trouwens op 30,4 qua BMI de eerste keer bij mijn consulente. Nu heeft zij gewoon een rotweegschaal, thuis was ik 96,5 = 29,8 BMI. Maar ik zit ook wel aan de hoge kant hoor. Ik heb ook CB500 héél hard overwogen, maar ik ben nu echt ZO gelukkig met mijn keuze voor CB800. Dit gaat misschien iets langzamer, maar ik ben jarenlang te zwaar geweest, dus ik heb geen haast. En dit is zoveel beter vol te houden. smile
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Minx do 10 jan 2013 - 2:48

Nou ja dat is wel het belangrijkste dat je je er goed bij voelt smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sayuri do 10 jan 2013 - 3:07

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom mag je geen fruit? Dat heb je toch gewoon nodig of waar haal je anders je vitamientjes vandaan?
Sayuri
Sayuri
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 347
Registratiedatum : 18-01-11

Bericht  Antibes do 10 jan 2013 - 3:08

Sayuri schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom mag je geen fruit? Dat heb je toch gewoon nodig of waar haal je anders je vitamientjes vandaan?

De vitamines zitten al in de shakes/repen/soepen, dus meer vitamines heb je eigenlijk niet nodig. En als je de vitamines uit het fruit als nutteloos afschrijft, dan blijft er vooral suiker over. Dus vandaar dat het eigenlijk niet mag bij dit dieet. En je eet wel 250g groenten natuurlijk.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Inge do 10 jan 2013 - 5:37

Antibes cheers

Antibes schreef:
Sayuri schreef:Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom mag je geen fruit? Dat heb je toch gewoon nodig of waar haal je anders je vitamientjes vandaan?

De vitamines zitten al in de shakes/repen/soepen, dus meer vitamines heb je eigenlijk niet nodig. En als je de vitamines uit het fruit als nutteloos afschrijft, dan blijft er vooral suiker over. Dus vandaar dat het eigenlijk niet mag bij dit dieet. En je eet wel 250g groenten natuurlijk.

Je hebt ook een variant waar je wel fruit bij mag toevoegen, volgens mij de cb 1000 dacht ik?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Antibes do 10 jan 2013 - 23:41

Inge schreef:Antibes cheers

Antibes schreef:

Je hebt ook een variant waar je wel fruit bij mag toevoegen, volgens mij de cb 1000 dacht ik?

Ja, de CB1000 is volgens mij 2 shakes, 1 400kcal maaltijd, 1 melkproduct en 1 stuks fruit.

Volgens mijn eigen weegschaal is het al min 3,4 kg zelfs.. :o En dat terwijl ik niet eens superstreng ben geweest. :o
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Minx do 10 jan 2013 - 23:43

Dat is wel fijn smile zou gewoon die rottige weegschaal bijhouden Wink Dan valt het op je eigen weegschaal alleen maar mee.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes do 10 jan 2013 - 23:47

Ik let op allebei een beetje, voor nu houd ik even mijn eigen aan, omdat ik anders na ruim een week goed mijn best doen op de hare nog niet eens het gewicht haal dat ik op de mijne (en die van mijn ouders en die van een vriendin) woog. :P Das me net té demotiverend.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Minx do 10 jan 2013 - 23:49

Ja snap ik. Dat ga ik ook krijgen hoor. Ik hield ook mijn eigen aan. Die van mijn ex gaf gewoon 2 kg meer aan.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes do 10 jan 2013 - 23:57

Ja, dat is gewoon beetje teveel verschil haha. Die van mijn consulente ruim 3 kg meer. Snap ook nooit waarom officiele weegschalen bij dietisten altijd zo streng staan afgesteld. Hebben ze liever dat het thuis tegrnvalt en ze je daar ter pleke wel troosten ofzo? :p

Ben jij er al over uit of je 500 of 800 zou willen gaan doen, als je alweer wilt gaan CBen?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Pandora vr 11 jan 2013 - 2:29

Hoi meiden,

Ik ben ook weer terug van weggeweest, we zijn een midweekje naar Duitsland geweest. We hebben het heel erg leuk gehad en ik heb nog lekker kunnen genieten van lekker eten en drinken... Cambridge dieet - Pagina 16 253468018
Maar nu moet ik er echt aan geloven, vanochtend gestart met Straight Away! Als ontbijt een aardbei shake gehad, aangemaakt met zo'n 300 ml water maar vond 'm niet echt lekker. Morgen maar met wat meer water proberen. Als lunch een halve hazelnoot reep die wel erg lekker is! En ik zit nu lekker met een kopje thee en de andere helft van de reep op de bank. Als avondeten neem ik dan een soep.
Tot nu toen nog niet echt honger gehad, merk wel dat eten heeeel erg in mijn systeem zit. Ik denk voortdurend aan eten, en dan niet bewust ofzo, of aan speciale dingen, maar gewoon van "Ooo... zo ff een broodje eten" (niet dus) of "wat zullen we vanavond eens eten"... dat soort dingetjes. Ik moet wel gewoon voor mijn gezin blijven koken dus dat zal wel even moeilijk worden.

Ik las ook ergens dat de meesten de eerste dagen het moeilijkst vinden en erg honger hebben maar daar heb ik (tot nu toe) gelukkig nog geen last van. Zal vanavond wel komen als manlief op de bank zit met een drankje en wat lekkers. Maarrrr... ik moet gewoon volhouden en doorzetten! Woensdag heb ik mijn eerste weegmoment.

Moeten jullie bij Cambridge trouwens ook zoveel drinken? Ik moet bij straight away minimaal 2,5 liter water drinken, anders worden de vitaminen en mineralen e.d. uit de shakes en soepen niet goed door het lichaam opgenomen. Ik dronk altijd al wel veel water dus dat is voor mij gelukkig niet zo'n grote opgave, moet er alleen om denken dat ik het niet vergeet.

Hoe is het met jullie?

Ik houd jullie op de hoogte!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud