Cambridge certificate
4 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Cambridge certificate
Even een ego-topic. Ik heb begin december examen gedaan voor First Certificate in English van Cambridge en heb vandaag de uitslag binnen en ben geslaagd! Met 73 procent. Het is een nette score, maar door die ene procent kom ik net op een C uit. Dat vind ik wel jammer, haha. Met 74 % had ik een B gehad.
Writing - iets boven exceptional
Speaking - Tussen Good en Exceptional
Listening - Tussen Good en Exceptional
Reading - Iets onder Good (had ik verwacht, vond het moeilijk)
Use of English - Iets onder Bordeline (had ik niet verwacht, dacht het beter gemaakt te hebben)
Nouja ik ben in iedergeval blij!!
Writing - iets boven exceptional
Speaking - Tussen Good en Exceptional
Listening - Tussen Good en Exceptional
Reading - Iets onder Good (had ik verwacht, vond het moeilijk)
Use of English - Iets onder Bordeline (had ik niet verwacht, dacht het beter gemaakt te hebben)
Nouja ik ben in iedergeval blij!!
Gast- Gast
Re: Cambridge certificate
Gefeliciteerd! Zuur zeg, van dat ene procentje, maar alsnog een fantastisch resultaat natuurlijk..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Heel goed gedaan!
Wat betekend dat verder, dat verschil tussen B en C? En wat moest je precies doen om dat certificaat te behalen?
Wat betekend dat verder, dat verschil tussen B en C? En wat moest je precies doen om dat certificaat te behalen?
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Chocoholic schreef:Heel goed gedaan!
B was gewoon een mooier resultaat geweest, maar ben met C ook geslaagd. Ik moest alle 5 bovenstaande examens maken. Reading, writing, use of English en listening op 1 dag en Speaking op een andere dag. En toen 6 weken op het resultaat wachten.
Gast- Gast
Jolee schreef:Chocoholic schreef:Heel goed gedaan!
B was gewoon een mooier resultaat geweest, maar ben met C ook geslaagd. Ik moest alle 5 bovenstaande examens maken. Reading, writing, use of English en listening op 1 dag en Speaking op een andere dag. En toen 6 weken op het resultaat wachten.
Oh, op die manier, gewoon de grading dus. Zat ff in de war met die A-B-C niveau's. Poeh, 5 examens, toe maar! Hoe heb je je erop voorbereid?
Chocoholic- Prater
Hee super goed zeg! Gefeliciteerd! Jammer van die C, maar ik weet uit ervaring dat ze echt wel heel pittig zijn. Dus gewoon trots zijn op jezelf.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Thanks! @ Marin, ik vond het vooral pittig omdat het er zoveel achter elkaar waren. Was ook echt heel duf na die dag. Lezen begonnen en die vond ik heel pittig en daarna had ik schrijven en daar was ik binnen 20 minuten mee klaar. Alleen Use of English valt me tegen, ik dacht die wel goed gemaakt te hebben, maar niet dus. Mijn resultaat van spreken ben ik wel heel blij mee.
@ choco, ik had me voorbereid door oefenexamens te maken. Met de oefenexamens kwam ik steeds al rond de 70 % uit. Brieven schrijven heb ik al ontelbaar veel keer gedaan tijdens mijn opleiding, kwam ook echt mijn neus uit, haha.
@ choco, ik had me voorbereid door oefenexamens te maken. Met de oefenexamens kwam ik steeds al rond de 70 % uit. Brieven schrijven heb ik al ontelbaar veel keer gedaan tijdens mijn opleiding, kwam ook echt mijn neus uit, haha.
Gast- Gast
Oh, je bedoelde A1, B1 en B2, C1 enz?? Dan was een C wel mooier geweest.
Gast- Gast
Jolee schreef:Oh, je bedoelde A1, B1 en B2, C1 enz?? Dan was een C wel mooier geweest.
Hahaa ja het European Common Framework of Reference is dat. Daar is C2 het hoogste bij.
Use of English is ook echt het allermoeilijkst!
Marin- Lady Post-a-lot
Heb jij C2 niveau daarvoor, Marin? Van C1 is het toch Native speaker?
Gast- Gast
C2 is het hoogste.
Ik heb het nooit officieel getest omdat ik nooit een hele officiele Cambridge test heb gedaan, alleen stukjes er van. Maar ik vermoed dat ik sowieso C1 en waarschijnlijk C2 heb.
Native speaker word je nooit van een vreemde taal, maar near-native ben ik wel. Op sommige vlakken zal mijn Engels beter zijn en op sommige vlakken zal m'n Nederlands beter zijn.
Ik heb het nooit officieel getest omdat ik nooit een hele officiele Cambridge test heb gedaan, alleen stukjes er van. Maar ik vermoed dat ik sowieso C1 en waarschijnlijk C2 heb.
Native speaker word je nooit van een vreemde taal, maar near-native ben ik wel. Op sommige vlakken zal mijn Engels beter zijn en op sommige vlakken zal m'n Nederlands beter zijn.
Marin- Lady Post-a-lot
Jolee schreef:Oh, je bedoelde A1, B1 en B2, C1 enz?? Dan was een C wel mooier geweest.
Yeah, daarom! Maar ik kan me voorstellen dat je na zo'n dag van 5 examens helemaal gebroken bent, erg intensief lijkt me dat! Was 't wel voornamelijk op de computer examens afleggen? (muv het schrijven natuurlijk)
Chocoholic- Prater
Nee, niks op de computer. Alles met de hand. En spreken was met 1 andere kandidaat tegenover 2 examinators.
Gast- Gast
Oh okay! Zoals ik begrijp is er wel de mogelijkheid om de meeste examens met de computer te maken, ik zie op de site staan; computer based en paper based. Zou zelf wel mijn voorkeur naartoe gaan. Maar, jij hebt je voorbereid met alleen maar oefenexamens te doen? Dus geen help van buitenaf door bv een cursus? Dat doen de meesten wel lees ik, vind 't wel knap dat je 't dan zo goed hebt gedaan!
Chocoholic- Prater
Ik heb geen keuze mogen maken, werd gewoon papier voor me neergelegd, haha. Heb je ook interesse om het te gaan doen?
Ja, alleen oefenexamens gedaan. Ik heb wel 3 maanden voor een Engels bedrijf gewerkt in het buitenland waar ik non-stop Engels moest praten. Ik heb dit vanuit mijn opleiding aangeboden gekregen en zij hadden er vertrouwen in dat ik het wel zou halen, anders had ik vanuit hen ook niet op gemogen.
Ja, alleen oefenexamens gedaan. Ik heb wel 3 maanden voor een Engels bedrijf gewerkt in het buitenland waar ik non-stop Engels moest praten. Ik heb dit vanuit mijn opleiding aangeboden gekregen en zij hadden er vertrouwen in dat ik het wel zou halen, anders had ik vanuit hen ook niet op gemogen.
Gast- Gast
Gaaf dat heb je dan goed gedaan. Welk certificaat is het ook alweer? Advanced of Proficiency?
Marin- Lady Post-a-lot
Op mijn formulier staat First Certificate in English, dit hieronder is wat er vanochtend online is gezet. Daar staat ook first certificate.
Qualification
FIRST CERTIFICATE IN ENGLISH
Maar ik zag tijdens het examen ook de lijst van wat je allemaal kan doen, dat is echt veel!!
Qualification
FIRST CERTIFICATE IN ENGLISH
Maar ik zag tijdens het examen ook de lijst van wat je allemaal kan doen, dat is echt veel!!
Gast- Gast
Ah sorry daar had ik even over heen gelezen dan. Dat is er eentje voor scholieren volgens mij. Leuk joh, goed van je, zet 'm lekker op je cv!
Marin- Lady Post-a-lot
Jep!
Kan best dat het voor scholieren is, waren ook veel mensen van het VWO. Het is een extra optie voor de mbo opleiding die ik doe. Ik doe marketing en communicatie, en dan tweetalig. Dus als aansluiting op het tweetalige, mocht je hier aan mee doen. Het is voor mij betaald door school en alleen als ik het niet had gehaald, had ik de helft terug moeten betalen.
Kan best dat het voor scholieren is, waren ook veel mensen van het VWO. Het is een extra optie voor de mbo opleiding die ik doe. Ik doe marketing en communicatie, en dan tweetalig. Dus als aansluiting op het tweetalige, mocht je hier aan mee doen. Het is voor mij betaald door school en alleen als ik het niet had gehaald, had ik de helft terug moeten betalen.
Gast- Gast
Ik bedoelde trouwens wat er vanochtend online is gezet op de site van Cambridge. Niet dat je denkt dat ik je er op wees dat ik het al eerder had gezegd, haha. Zo bedoelde ik het niet.
Gast- Gast
Haha nou mooi dat je het gehaald hebt dan! Het zijn echt internationaal erkende ESOL certificaten, dus wellicht heb je er nog eens iets aan!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Haha nou mooi dat je het gehaald hebt dan! Het zijn echt internationaal erkende ESOL certificaten, dus wellicht heb je er nog eens iets aan!
Ja, ik ben er ook wel blij mee en trots op. Nu moeten ze nog even m'n certificaat overschepen.
Gast- Gast
Haha oh volgens mij kan dat wel even duren! Echt grappig trouwens, weet precies waar dat kantoor zit...Fietste ik elke dag langs naar de faculteit
Marin- Lady Post-a-lot
Misschien een domme vraag, maar wat kan je uiteindelijk met zo'n certificaat / wat is het voordeel er van? (zit nu eens op de site te kijken, er zijn VEEEL verschillende!)
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: