Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

+21
Beessie
Tania
Thunder
Manderijn
Shopaholic
Susan
Liadan
Pink!
PapillonRose
Filoria
Bruintje Beer
loesje
Coco
Printje
xxjojootjexx
Balloon
*Lieke*
Laurientje
M@niek
Artemis
Annemie
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Liadan do 22 aug 2013 - 5:04

Filoria, we hebben 1 keer geoefend en toen ging het net zoals bij T. Ik had me toen voorgenomen om niet meer op mijn eigen initiatief te gaan oefenen want ik vond het niet zo lollig om telkens naast haar te rennen om haar vast te houden, terwijl zij aan 1 stuk door riep 'ho ho ho, dit vind ik eng, het lukt niet, heb je me wel vast, enz.'laughcry .
Maar een paar weken terug zei ze dus dat ze zelf wilde fietsen zonder zijwieltjes en toen hebben we ze er weer afgehaald en reed ze zo weg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Rouge do 22 aug 2013 - 10:55

Filoria schreef:@Artemis: tuurlijk komt het wel goed, maar nu de tweede op komst is zou het me zo goed uitkomen als Tomas zelf kan fietsen. Dan kan er een maxicosidrager achterop. Wij hebben geen auto.
Liadan schreef:
Filoria schreef:Tomas kan al twee jaar met zijwieltjes fietsen, maar zonder vertikt hij. Hoe pakken andere mama's die overgang aan?
Bij Yara hebben we een paar maanden geleden een keer geoefend zonder zijwieltjes, maar dat ging niet goed, ze vond het heel eng en durfde niet. 
Een paar weken geleden wilde ze het opeens zelf en fietste ze zo weg. Ik denk dat ze er aan toe moeten zijn. Wil hij ook niet proberen zonder zijwieltjes?
Ze wilde het een paar weken geleden weer proberen omdat een paar van haar vriendinnetjes zonder zijwieltjes fietsten en ze wilde dat ook kunnen.
Hij wil wel oefenen, maar dan valt hij steeds en vindt hij het eng inderdaad. Hoe regelmatig gingen jullie oefenen? Fijn zeg, dat ze het nu kan!
Wij hebben eerst op een groot grasveld geoefend. Wel moeilijker maar zo kon hij nog zacht vallen. Dezelfde dag nog op het fietspad. Wel eerst steeds bij de nek vastgehouden en benoemen dat ik loslaat als hij zegt dat het kan. Mijn zoontje is trouwens 4 en 4 maanden en fietst nu sinds vorige week zonder zijwieltjes.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Darius vr 23 aug 2013 - 9:21

Laurens kreeg een fiets met zijwieltjes voor zijn derde verjaardag, en toen kon hij nog niet trappen, ook niet op een driewieler ofzo. Hij kon al wel met 2,5 jaar goed met zn loopfiets overweg. Met precies 3 jaar en 9 maanden kwam hij met de mededeling: 'Ik wil zonder zijwieltjes'. Ik heb toen gezegd dat hij eerst moest fietsen 'zonder lawaai.' Wij hadden namelijk ook de zijwieltjes wat hoger gedraaid, met als gevolg dat hij telkens naar 1 kant hing. Dus hij moest leren fietsen zonder dat de zijwieltjes de grond raken. Dat deed hij dus uit zichzelf en toen fietste hij dus eigenlijk al. Zijwieltjes eraf gehaald en het was goed.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Lejow vr 23 aug 2013 - 9:26

M@niek schreef:Felice kan sinds kort echt zelfstandig trappen (met zijwieltjes). Het heeft ook erg lang geduurd voordat zij kon fietsen op een driewieler ooo en zij liep ook heel laat (pas met 19 mnd).
Ik vind dit niet heel laat hoor. Tussen de 8 en de 18 maanden is gemiddeld, en daar zat ze maar een maandje overheen.
Pas over de 24 maanden wordt het in het zh door de fysio laat genoemd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum