Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

+21
Beessie
Tania
Thunder
Manderijn
Shopaholic
Susan
Liadan
Pink!
PapillonRose
Filoria
Bruintje Beer
loesje
Coco
Printje
xxjojootjexx
Balloon
*Lieke*
Laurientje
M@niek
Artemis
Annemie
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Annemie di 20 aug 2013 - 22:20

Mijn zoontje heeft voor zijn verjaardag een fiets gekregen, maar hij kan niet fietsen. Wanneer kon jullie kindje dat? Hij liep pas met 26 mnd, dus hij is sowieso wat laat, maar ik heb geen idee wat normaal is? Om me heen zie ik kindjes van 2,5 die al fietsen.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Artemis di 20 aug 2013 - 22:22

Die van mij van bijna 6 fietst nog niet zonder zijwieltjes. Wanneer hij kon trappen weet ik niet.

Maar het maakt toch ook niet uit? Je zegt zelf al dat hij laat liep, dus zal hij met andere motorische dingen misschien ook wat later zijn.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  M@niek di 20 aug 2013 - 22:25

Felice kan sinds kort echt zelfstandig trappen (met zijwieltjes). Het heeft ook erg lang geduurd voordat zij kon fietsen op een driewieler ooo en zij liep ook heel laat (pas met 19 mnd).
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Laurientje di 20 aug 2013 - 22:34

Mijn zoontje is erg snel, hij kon al met twee jaar trappen op de driewieler, met zijn derde verjaardag kreeg hij een fiets met zijwielen en nu met 3 jaar en 4 maanden fietst hij al zonder zijwielen!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  *Lieke* di 20 aug 2013 - 22:37

Zou me geen zorgen maken hoor. Eens met Artemis. Ze ontwikkelen zich allemaal op hun eigen tempo. Als een kindje superjong al fietst, zijn er andere dingen waar hij/zij weer minder snel in is. 

Jouw zoontje heeft waarschijnlijk weer andere dingen waar hij snel in is. Wink
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Balloon di 20 aug 2013 - 22:43

Mijn zoontje kon met 3,5 al trappen maar fietsen zonder zijwieltjes kan hij nog steeds niet. Nu hebben we de school aan de overkant van de straat dus ik denk er ook niet snel aan om even te gaan oefenen.
Balloon
Balloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 421
Punten : 407
Registratiedatum : 15-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Annemie di 20 aug 2013 - 22:56

Artemis schreef:Die van mij van bijna 6 fietst nog niet zonder zijwieltjes. Wanneer hij kon trappen weet ik niet.

Maar het maakt toch ook niet uit? Je zegt zelf al dat hij laat liep, dus zal hij met andere motorische dingen misschien ook wat later zijn.
Maakt mij verder ook niet uit, vroeg het me gewoon af. Mijn schoonouders maken zich er drukker om, die vinden het volgens mij raar dat hij nog niet fietst, ik zei ook al, komt vanzelf wel.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  xxjojootjexx di 20 aug 2013 - 22:58

De oudste fietste zonder zijwieltjes vlak na haar 3e verjaardag. De jongste kan wel trappen op een fiets, maar maakt nog geen aanstalten om dit zonder zijwieltjes te willen doen,

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Printje di 20 aug 2013 - 23:20

R fietst sinds ongeveer zijn verjaardag met zijwieltjes. Ook wat laat dus. Lopen was hij gewoon mee 12 mnd aan de hand, 15/16 mnd los
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Coco di 20 aug 2013 - 23:30

Volgens mij waren ze toen 2 jaar en een maand of 3.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  loesje wo 21 aug 2013 - 0:56

de motoriek is toch met alles wat later geweest dus dan kun je niet anders verwachten dan dat fietsen ook iets later is maar komt vast vanzelf. zou me niet te druk om maken want praten kan D juist weer super goed, net een kleuter! Alex was 2,5 en kwam ook ineens.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Bruintje Beer wo 21 aug 2013 - 5:01

Ze heeft een fiets gekregen toen ze 3 jaar werd met zijwieltjes. Ze fietste gelijk weg. Zonder fietste ze met 3 jaar en 10 maanden
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Filoria wo 21 aug 2013 - 5:30

Tomas kan al twee jaar met zijwieltjes fietsen, maar zonder vertikt hij. Hoe pakken andere mama's die overgang aan?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  PapillonRose wo 21 aug 2013 - 5:53

De driewieler lukt hier wel al een tijdje. Alleen een grote fiets hebben we nog niet, dus geen idee hoe dat gaat. Ze heeft nog een step, een grote loopfiets en dus een driewieler, dus die grote fiets doen we denk ik pas in het voorjaar.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Pink! wo 21 aug 2013 - 5:58

Filoria schreef:Tomas kan al twee jaar met zijwieltjes fietsen, maar zonder vertikt hij. Hoe pakken andere mama's die overgang aan?

Een loopfiets?

Mijn zoontje kon daar goed mee en hebben gewoon de zijwieltjes eraf gehaald.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Liadan wo 21 aug 2013 - 6:12

Filoria schreef:Tomas kan al twee jaar met zijwieltjes fietsen, maar zonder vertikt hij. Hoe pakken andere mama's die overgang aan?
Bij Yara hebben we een paar maanden geleden een keer geoefend zonder zijwieltjes, maar dat ging niet goed, ze vond het heel eng en durfde niet. 
Een paar weken geleden wilde ze het opeens zelf en fietste ze zo weg. Ik denk dat ze er aan toe moeten zijn. Wil hij ook niet proberen zonder zijwieltjes?
Ze wilde het een paar weken geleden weer proberen omdat een paar van haar vriendinnetjes zonder zijwieltjes fietsten en ze wilde dat ook kunnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Susan wo 21 aug 2013 - 6:18

Yrsa kan al een hele tijd trappen, maar als ze op haar fiets zit kijkt ze totaal niet voor zich en rijdt continu de berm in. Ze heeft momenteel ook niet zoveel belangstelling voor fietsen dus ik laat het even.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Shopaholic wo 21 aug 2013 - 8:34

Met 2.5. Wel met zijwieltjes natuurlijk.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Manderijn wo 21 aug 2013 - 8:45

Echt trappen beide met 2.5 jaar. En dan vanaf een jaar of 3 of 3.5 op de loopfiets, en dan hebben ze de slag zo te pakken.
Ik vind een loopfiets daarmee echt ideaal. Evenwicht houden leren ze zo!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Thunder wo 21 aug 2013 - 19:48

De oudste kon met 4 jaar fietsen zonder zijwielen. De jongste kan nu een paar maanden fietsen met zijwielen. Hij is ook bijna 4. Heel verschillend dus.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Tania wo 21 aug 2013 - 20:22

Mijn zoontje kan wel al een tijdje trappen maar hij vindt fietsen verder totaal niet boeiend dus hij doet het eigenlijk nooit. Als hij het wel doet gaat hij alle kanten op en is er binnen 2 minuten wel klaar mee.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Artemis wo 21 aug 2013 - 21:34

Filoria schreef:Tomas kan al twee jaar met zijwieltjes fietsen, maar zonder vertikt hij. Hoe pakken andere mama's die overgang aan?
Ik maak me er niet druk om. Die van mij vertikt het ook, nou, dan fietst hij niet. Komt vanzelf. Net gisteren zijn eerste grote fiets gekocht, nu gaan we oefenen, want hij wil het inmiddels zelf ook wel leren, over 2 maanden wordt hij 6.

Hij wil gewoon niet vallen, daarom wil hij het risico niet nemen. Dat was met lopen hetzelfde, dat deed hij ook pas toen hij zeker wist niet te gaan vallen. Skeeleren is hetzelfde verhaal,dat wilde hij ook nooit, tot hij vond dat hij het kon. Zijn balans is niet zo denderend, daar is hij wat laat mee. Komt vanzelf goed.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Beessie wo 21 aug 2013 - 22:11

Mijn vader draaide elke x mijn zijwieltjes wat hoger zodat ik steeds meer gestimuleerd werd om zelf evenwicht te houden zonder dat ik het bewust doorhad! Wellicht ook een idee?
Beessie
Beessie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 212
Registratiedatum : 24-03-12
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  mauwmauw do 22 aug 2013 - 1:58

V was 2 jaar en 4 maanden ongeveer toen hij op een driewieler ging trappen,een andere fiets hebben we nog niet.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Filoria do 22 aug 2013 - 2:58

@Artemis: tuurlijk komt het wel goed, maar nu de tweede op komst is zou het me zo goed uitkomen als Tomas zelf kan fietsen. Dan kan er een maxicosidrager achterop. Wij hebben geen auto.
Liadan schreef:
Filoria schreef:Tomas kan al twee jaar met zijwieltjes fietsen, maar zonder vertikt hij. Hoe pakken andere mama's die overgang aan?
Bij Yara hebben we een paar maanden geleden een keer geoefend zonder zijwieltjes, maar dat ging niet goed, ze vond het heel eng en durfde niet. 
Een paar weken geleden wilde ze het opeens zelf en fietste ze zo weg. Ik denk dat ze er aan toe moeten zijn. Wil hij ook niet proberen zonder zijwieltjes?
Ze wilde het een paar weken geleden weer proberen omdat een paar van haar vriendinnetjes zonder zijwieltjes fietsten en ze wilde dat ook kunnen.
Hij wil wel oefenen, maar dan valt hij steeds en vindt hij het eng inderdaad. Hoe regelmatig gingen jullie oefenen? Fijn zeg, dat ze het nu kan!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen? Empty Re: Wanneer kon jouw kindje fietsen/trappen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum