Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nieuwe vrienden maken

+3
Goudlokje
Just MayBe
Marcellah89
7 plaatsers

Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty nieuwe vrienden maken

Bericht  Marcellah89 do 3 maa 2011 - 6:39

Sinds een half jaar woon ik samen met mijn vriend.
Echt een super stadje, leuk huis en samenwonen gaat perfect.
Alleen mis ik er nog de contacten.
Heb wel een aantal vriendinnen een plaats verderop maar die zijn ook druk met hun studies en kunnen ook niet zomaar even langskomen.
Nu weet ik wel, ik werk nog voor 2 dagen aan de andere kant van het land bij mijn ouders en dit blijf ik doen tot juli, dan loopt mijn contract af. Werk zoeken in mijn nieuwe woonplaats zou ook veel schelen maar zijn er ook meiden die vrienden hebben gemaakt buiten het werk om?
En hoe heb je dit aangepakt?
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  Just MayBe do 3 maa 2011 - 11:09

Leuk dat het samenwonen goed bevalt. Ik kan me voorstellen dat je daarnaast ook nog wat andere leuke contacten wil in de buurt.

Zelf heb ik nieuwe contacten opgedaan in de buurt in de zomer. Elke vrijdagavond lekker buiten borrelen in onze gemeenschappelijke tuin en nu kom ik bij 2 buren wel eens gezellig een drankje doen (of zij bij mij). Daarnaast heb ik twee van mijn vriendinnen op de sportschool leren kennen. De een raakte ik mee aan de praat tijdens de fitness en met de ander volgde ik samen groepsles. Dat klikte en vanzelf spreek je elkaar dan vaker (of je zorgt daar zelf voor). Daarnaast ook weer via via mensen leren kennen of tijdens het uitgaan. En zo heb ik zelf in twee jaar wel weer mijn eigen kringetje gemaakt om mij heen. Naast natuurlijk de vrienden en familie die ergens anders wonen.

Vriend(inn)en maken kost vaak wel een beetje tijd en geef jezelf die tijd ook. Ga er lekker op uit. Maak een praatje met mensen en met de mensen met wie het klikt, daar kom je vanzelf op een punt van 'ga je mee op stap?' 'biosje doen?' 'theetje drinken?' etc.

Veel plezier!
Just MayBe
Just MayBe
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 9
Punten : 10
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  Goudlokje do 3 maa 2011 - 11:49

Ik heb onlangs nog een stel hele leuke meiden leren kennen via dit forum! Bij 'vriendin gezocht' ben ik gewoon een topic gestart over mijn woonplaats, en daar reageerden direct 3 meiden op.
Nu zijn we met een groepje van 6 meiden en we doen allemaal leuke dingen met elkaar, zowel met zn allen als in twee-of drietallen. superleuk!

Probeer het es, zou ik zeggen:)
Goudlokje
Goudlokje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 48
Punten : 52
Registratiedatum : 15-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  Marcellah89 vr 4 maa 2011 - 1:13

Dankjewel voor jullie reactie!
Ik ben ook direct bij een sportschool gegaan omdat ik dacht inderdaad ook dacht daar makkelijk vrienden te maken. Tot nu toe nog niet echt maar dat is inderdaad mogelijk.
Ik zal eens een stukje plaatsen in vriendin gezocht.. Ben benieuwd!
Het zal inderdaad ook gewoon vanzelf moeten gaan, ben ook niet hopeloos op zoek ofzo.. maar het is wel moeilijker dan toen ik op de middelbare school zat je en je zo een groepje om je heen had gebouwd.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  aniet vr 4 maa 2011 - 1:44

Mijn ervaring in de sportschool is dat het voor mij geen plek is om nieuwe vrienden te maken.
Ieder komt daar voor zichzelf en de praatjes die je maakt komt echt geen vriendschap uit vandaan.
Succes met je oproepje!
Ik weet zeker dat het goed komt! smile
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  Oasis vr 4 maa 2011 - 2:05

Ik ben ook niet zo'n ster in nieuwe vrienden maken. Ben nogal verlegen en zal nooit zomaar op iemand afstappen. De vriendinnen die ik nu heb, ken ik via mijn opleiding of - jawel- via het internet, dus ook o.a. dit forum! Over een week is er ook weer een meeting met meiden uit mijn woonplaats en dat lijkt me zo ontzettend leuk! Dus Yes kan je zeker wel helpen haha Wink.
Succes met de zoektocht, het gaat je wel lukken.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 2:10

Ik heb de meeste vrienden leren kennen via mijn werk! Ik was 'vroeger' ook behoorlijk verlegen maar daar ben ik nu helemaal vanaf gelukkig.

Ik heb via Yes ook hele leuke contacten met een aantal meiden, dus ik zou zeggen open een topic in Vriendin gezocht smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  Atelier Madame vr 4 maa 2011 - 4:27

Marcellah89 schreef:Dankjewel voor jullie reactie!
Ik ben ook direct bij een sportschool gegaan omdat ik dacht inderdaad ook dacht daar makkelijk vrienden te maken. Tot nu toe nog niet echt maar dat is inderdaad mogelijk.
Ik zal eens een stukje plaatsen in vriendin gezocht.. Ben benieuwd!
Het zal inderdaad ook gewoon vanzelf moeten gaan, ben ook niet hopeloos op zoek ofzo.. maar het is wel moeilijker dan toen ik op de middelbare school zat je en je zo een groepje om je heen had gebouwd.

Sportschool lijkt me ook wat onpersoonlijk om mensen tel eren kennen. Mijn ervaring is dat je of op je werk/stage of binnen een vereniging IRL het beste contacten op kunt doen. Bij een vereniging kun je ook nog is in een commissie gaan of in een bestuur waarbij je vaak contact met mensen hebt. Kijk echte vriendschappen gaan natuurlijk wel stukken dieper, maar in ieder geval elke week een keer contact met mensen hebben is aanwezig smile.. en na de wedstrijd oid nog een biertje drinken maakt het ook gezellig!

En internet is inderdaad ook een goede oplossing!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  aniet vr 4 maa 2011 - 4:33

En toch word er in het algemeen de sportschool wel genoemd als plek om mensen te leren kennen.
Vreemd eigenlijk dat het in de praktijk toch niet zo ervaren wordt. Rolling Eyes
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  Atelier Madame vr 4 maa 2011 - 4:41

aniet schreef:En toch word er in het algemeen de sportschool wel genoemd als plek om mensen te leren kennen.
Vreemd eigenlijk dat het in de praktijk toch niet zo ervaren wordt. Rolling Eyes
mensen roepen dat wel inderdaad, maar heb nog nooit op de sportschool een diepzinnig gesprek met iemand gevoerd :P
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  Gast vr 4 maa 2011 - 4:57

Atelier Madame schreef:
aniet schreef:En toch word er in het algemeen de sportschool wel genoemd als plek om mensen te leren kennen.
Vreemd eigenlijk dat het in de praktijk toch niet zo ervaren wordt. Rolling Eyes
mensen roepen dat wel inderdaad, maar heb nog nooit op de sportschool een diepzinnig gesprek met iemand gevoerd :P

Dit heb ik dus ook op de sportschool. Ik kom daar voor mijn ding en meer niet.. Ik ga er samen heen met vriendinnen en met mijn schoonzusje..


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  nina vr 4 maa 2011 - 4:58

Atelier Madame schreef:
aniet schreef:En toch word er in het algemeen de sportschool wel genoemd als plek om mensen te leren kennen.
Vreemd eigenlijk dat het in de praktijk toch niet zo ervaren wordt. Rolling Eyes
mensen roepen dat wel inderdaad, maar heb nog nooit op de sportschool een diepzinnig gesprek met iemand gevoerd :P
Ik wel.. heb zo een vriendin leren kennen en ze is geweldig! :-)
We kennen elkaar nu een jaar denk ik en hebben nu een vakantie naar Ierland samen geboekt!
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

nieuwe vrienden maken Empty Re: nieuwe vrienden maken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum