Activiteit ouderen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Activiteit ouderen
Ik werk met ouderen, en we hebben meermaals per week activiteiten
. Nu had ik als idee allemaal een boom laten tekenen, en daarin iedereen zijn eigen boom met een mooi moment uit hun leven en een minder leuk moment uit hun leven.
Nu weet ik niet of zoiets geschikt zou zijn. Is meer als stuk herinneringen ophalen bedoelt. Ook bv met grappig moment, verdrietig, spannend moment etc.
Wat denken jullie? Is somatische, licht dementerende doelgroep van 85+
. Nu had ik als idee allemaal een boom laten tekenen, en daarin iedereen zijn eigen boom met een mooi moment uit hun leven en een minder leuk moment uit hun leven.
Nu weet ik niet of zoiets geschikt zou zijn. Is meer als stuk herinneringen ophalen bedoelt. Ook bv met grappig moment, verdrietig, spannend moment etc.
Wat denken jullie? Is somatische, licht dementerende doelgroep van 85+
Jilke- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10
Re: Activiteit ouderen
Ik zou dan gaan voor alleen een positieve herinnering!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Lastig, de ene oudere is de andere niet. Waar de ene het wellicht fijn vind om ook over verdrietige dingen te vertellen, heeft een ander dat misschien juist niet.
Ik zou het dan opdelen, en eerst de positieve boom maken. Afwachten hoe er op gereageerd word, en kijken wat er allemaal los komt.
Ik zou het dan opdelen, en eerst de positieve boom maken. Afwachten hoe er op gereageerd word, en kijken wat er allemaal los komt.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Dat is een slim idee idd. Ik houd het bij een vrolijke herinneringsboom
Jilke- Prater
Doe je dat in een groepje? Of 1 op 1?leuk idee!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Het is een groep van 9 dames. Zit te twijfelen of een grote samen of allemaal apart leuker is. Sommige zijn wat dementer en andere kunnen weer slecht schrijven door bv verlamming. Dus dan wordt ieder voor zich wel moeilijker denk ik?
Jilke- Prater
Ik neem aan dat dit een vaste groep is die je elke week hebt? Is het dan niet leuk om een grote boom van triplex te maken (zelf thuis) en deze 1 week met de dames te schilderen. En dan kan je in de verschillende jaargetijden ook blaadjes erin hangen. Dus in de zomer bv groene of appels van hun goede herinneringen aan de zomer. In de herfst gele en rode blaadjes, winter maak je sneeuwballen en voorjaar knoppen.
Zo kunnen ze hun goede herinneringen per jaargetijde opnoemen en op de blaadjes schrijven en in de grote boom hangen/plakken. (en je hebt al meteen een activiteit voor meerdere keren) En ook is zo`n grote boom natuurlijk ook te gebruiken voor andere doeleinden/activiteiten.
Zo kunnen ze hun goede herinneringen per jaargetijde opnoemen en op de blaadjes schrijven en in de grote boom hangen/plakken. (en je hebt al meteen een activiteit voor meerdere keren) En ook is zo`n grote boom natuurlijk ook te gebruiken voor andere doeleinden/activiteiten.
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Nee ik heb ze eenmalig, heb normaal gesproken andere diensten.
Jilke- Prater
Soortgelijke onderwerpen
» Ouderen en het internet
» Fitte ouderen
» Ouderen niet door laten behandelen..
» meiden kinderopvang: leuke activiteit??
» Activiteit peuter
» Fitte ouderen
» Ouderen niet door laten behandelen..
» meiden kinderopvang: leuke activiteit??
» Activiteit peuter
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: