Activiteit peuter
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Activiteit peuter
Ik moet voor school een activeteit voor peuters bedenken en deze verder uitwerken.
Nu kom ik zelf niet verder dan de kinderboerderij en knutselen.
Dus misschien heeft iemand een orgineler idee?
Alvast bedankt!
Nu kom ik zelf niet verder dan de kinderboerderij en knutselen.
Dus misschien heeft iemand een orgineler idee?
Alvast bedankt!
Gast- Gast
Re: Activiteit peuter
Moet het een ochtend vullende activiteit zijn? of bijvoorbeeld een activiteit op zichzelf?
Moet het gelinkt zijn aan een bepaald thema?
Er is van alles te bedenken, maar het ligt eraan wat je wil. Weg gaan met de kids, knutselen, spelletje aan tafel, bewegingsspel, muziek, het kan allemaal.
Moet het gelinkt zijn aan een bepaald thema?
Er is van alles te bedenken, maar het ligt eraan wat je wil. Weg gaan met de kids, knutselen, spelletje aan tafel, bewegingsspel, muziek, het kan allemaal.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Iets met zelf potjes beplakken, vullen met aarde en dan plantjes/groente/fruit zaaien?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
thematafel maken, dus met z'n allen naar buiten en dingen uit de natuur zoeken, spulletjes erbij knutselen, ramen (laten) verven, tekeningen erbij maken. Samen koken of bakken. Een heeeeel groot stuk wit papier op de grond, alle kinderen in ondergoed/luier en met vingerverf een super grote tekening maken. Samen in een kring zingen en dansen.
Gast- Gast
Nee het hoeft geen ochtendvullen programma te zijn, een uurtje bijvoorbeeld is al genoeg, en er zit ook geen thema aan vast Gewoon iets wat echt gericht is op peuters.
@ Rejoy: thanks, staan wat leuke dingen tussen
@ Rejoy: thanks, staan wat leuke dingen tussen
Gast- Gast
Muziekinstrumenten uitdelen en dan muziek maken. Zachtjes, hard, ze stil laten zijn op jouw teken, lang muziek maken, heel kort muziek maken en tijdens het muziek maken liedjes zingen.
Een leuke activiteit voor de herfst vind ik altijd; het bos in gaan met de peuters, bladeren zoeken en dan deze later op een groot vel papier laten plakken.
Een soort van hindernisbaantje maken; tafel waar ze onderdoor moeten, hoepels waar ze in moeten staan, mat waarover ze moeten rollen, pionnetjes waar ze langs moeten lopen etc.
Bewegingspelltjes; hoofd schouders knie en teen bijvoorbeeld
Een leuke activiteit voor de herfst vind ik altijd; het bos in gaan met de peuters, bladeren zoeken en dan deze later op een groot vel papier laten plakken.
Een soort van hindernisbaantje maken; tafel waar ze onderdoor moeten, hoepels waar ze in moeten staan, mat waarover ze moeten rollen, pionnetjes waar ze langs moeten lopen etc.
Bewegingspelltjes; hoofd schouders knie en teen bijvoorbeeld
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Super bedankt voor jou ideeen! Hindernisbaantje ga ik gebruiken! klinkt erg leuk en is leuk uit te werken. Ook ga ik aan de slag met het verf idee van Rejoy, dus ik ben heel erg geholpen, het moet morgen af zijn, dus ik ga er mee aan de slag
Gast- Gast
Heartbeat, ben nu wel erg nieuwsgierig naar je opleiding! haha!
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Haha, oke.
En wat kan je daarmee doen dan?
Vind de opdracht "iets met kleuters" namelijk zoooo breed en vreemd?
Je kan álles wel doen. Wat is het doel van de activiteit?
Is het trouwens al gelukt?
En wat kan je daarmee doen dan?
Vind de opdracht "iets met kleuters" namelijk zoooo breed en vreemd?
Je kan álles wel doen. Wat is het doel van de activiteit?
Is het trouwens al gelukt?
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Soortgelijke onderwerpen
» Leuke activiteit?
» Activiteit met de kinderen
» Activiteit ouderen
» Ideeën voor team activiteit
» Activiteit o.i.d. gezocht voor een Lentemarkt!
» Activiteit met de kinderen
» Activiteit ouderen
» Ideeën voor team activiteit
» Activiteit o.i.d. gezocht voor een Lentemarkt!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: