Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fitte ouderen

+9
Caroow
Antibes
Ragazza
Caramba
Sam
Angela_1986
Bliss
Rush
GreenGrass
13 plaatsers

Ga naar beneden

Fitte ouderen Empty Fitte ouderen

Bericht  GreenGrass di 4 jun 2013 - 8:20

Ik kwam zojuist dit nieuwsbericht tegen:

Rotterdammer (90) redt 19-jarige vrouw uit water
Een man van 90 jaar oud heeft dinsdagmiddag een 19-jarige vrouw uit de Maas in Rotterdam gered. Dat meldde de politie.

De bejaarde Rotterdammer zag zijn plaatsgenote van een steiger vallen en dook er direct achteraan.
Door de stroming was zij al onder water gesleurd, maar de man wist haar uiteindelijk toch terug op de steiger te krijgen.

Over fitte ouderen gesproken, respect!
Kennen jullie hier ook in je eigen omgeving voorbeelden van? Oude mensen die nog gigantisch bewonderenswaardig actief zijn?
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fitte ouderen Empty Re: Fitte ouderen

Bericht  Rush di 4 jun 2013 - 8:26

Mijn opa wordt deze maand 88, gaat iedere zaterdag zwemmen, schaatst in de winter en hij fietst dagelijks een paar km. Laatst heeft hij zn scooter ingeruild voor een motor, want de scooter ging niet hard genoeg laughcry .

Ohja en vrijdag zei die tegen mij dat hij een man geholpen had die van de fiets gevallen was. En die man was al 90 zei die. Zo van; veel te oud om te fietsen. Heb opa maar even helpen herinneren dat hij hard op weg is haha.

Laatst aangepast door Rush op di 4 jun 2013 - 8:27; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Bliss di 4 jun 2013 - 8:26

Ja, mijn oma (ze leeft nu al jaren niet meer) ging elke ochtend om 7:00 nog baantjes trekken in het zwembad smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Angela_1986 di 4 jun 2013 - 8:30

Zo, dat is écht een hele fit 'oudje'!

Haha Rush, geweldig! Lekker pittig, die opa van jou Wink

Ik werk met ouderen en anders dan je misschien verwacht zit ik regelmatig zo :O als ik iemands leeftijd hoor in combinatie met de activiteiten die ze doen. Maar zo fit als de man uit het berichtje, hmm, nee ik denk niet dat ik die veel tegen ben gekomen.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 8:32

Ik sta er soms wel van versteld hoe strijdvaardig en gemotiveerd sommige revalidanten bij ons nog zijn, ondanks de soms hoge leeftijd (80+)

Gast
Gast

Bericht  Sam di 4 jun 2013 - 8:33

Mijn opa en oma gaan nog overwinteren in Spanje. Met een joekel van een caravan rijden ze dan 1800 km. Vind ik knap.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 8:35

Mijn schoonopa kreeg 5 jaar geleden nog een nieuwe knie...op zijn 90e. Dat gebeurt niet vaak. Maar opa fietst nog erg veel, hij heeft bruinere benen dan ik in zijn afgeknipte spijkerbroek. Hij moet dan een mobiel mee van oma...die ligt dan 'uit' in zijn fietstasje...hij heeft m toch mee?

Hij viel 3 jaar geleden en had een schaaf, tetanus injectie gehaald en volgens de assistente kon hij er weer 10jaar tegenaan met deze injectie. Zij dacht dat hij pas achter in de 80 was.

Ook op mijn werk kom ik veel fitte actieve ouderen tegen. Een meneer van 90 die nog elke week banen zwemt, overal op de fiets heen gaat en met zijn vriendinnetje een cruise ging maken. Ik kan daar alleen maar van genieten en hoop dat ik zo mooi oud mag worden.

Gast
Gast

Bericht  GreenGrass di 4 jun 2013 - 8:49

Rush schreef:Mijn opa wordt deze maand 88, gaat iedere zaterdag zwemmen, schaatst in de winter en hij fietst dagelijks een paar km. Laatst heeft hij zn scooter ingeruild voor een motor, want de scooter ging niet hard genoeg laughcry .

Ohja en vrijdag zei die tegen mij dat hij een man geholpen had die van de fiets gevallen was. En die man was al 90 zei die. Zo van; veel te oud om te fietsen. Heb opa maar even helpen herinneren dat hij hard op weg is haha.

Lol 88 is nog geen 90 Wink
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 8:56

GreenGrass schreef:
Rush schreef:Mijn opa wordt deze maand 88, gaat iedere zaterdag zwemmen, schaatst in de winter en hij fietst dagelijks een paar km. Laatst heeft hij zn scooter ingeruild voor een motor, want de scooter ging niet hard genoeg laughcry .

Lol 88 is nog geen 90 Wink

Tja...als je maar niet denkt dat mijn schoonopa bij die oudjes koffie gaat drinken (ze wonen om de hoek van een zorgcentrum en iedereen mag daar koffie komen drinken) oma gaat er graag kletsen. Oja, opa maakt ook nog altijd elk jaar alle kerststukjes

Gast
Gast

Bericht  Angela_1986 di 4 jun 2013 - 9:06

Haha ja bij ons zeggen ze ook gerust dat ze écht nog niet met een rollator gaan lopen want dat is voor oude mensen... laughcry Tja, als je 18 bent dan woon je, meestal, niet in een verzorgingshuis.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Caramba di 4 jun 2013 - 21:10

Mijn vriend zijn opa, 83, fiets erg graag, mag nog altijd graag mee helpen klussen, ookal moet hij daar een ladder voor op. Heeft zijn eigen moestuin. Rijd nog graag in zijn auto en lust erg graag een flinke borrel. Dit vind oma vervelend, want opa drinkt opzelfde tempo als zijn kleinkinderen.
Mijn vriend zijn oma, 82, wordt oud, maar gaat iedere week nog baantjes trekken. Ze vergeet dingen en ze begrijpt lang niet alles meer.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Ragazza di 4 jun 2013 - 21:39

Vanmorgen hoorde ik die man van 90 in kwestie op het nieuws. Hij zei dat het scheelde dat het een dun vrouwtje was, als ze nou dikke billen had gehad dan was hij ook in het water beland, dacht hij.. lol..
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Antibes di 4 jun 2013 - 21:44

Ragazza schreef:Vanmorgen hoorde ik die man van 90 in kwestie op het nieuws. Hij zei dat het scheelde dat het een dun vrouwtje was, als ze nou dikke billen had gehad dan was hij ook in het water beland, dacht hij.. lol..

Huh. Lekker vreemd en suggestief dan dat nieuwsbericht met "dook er direct achteraan" en "was al onder water gesleurd".. Hij heeft haar dus vanaf de kant gered?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 21:46

Mijn oma was zelf ook altijd fit, tot ze aangereden is, toen moest ze nieuwe heup en dat soort ellende. Ondanks ze heel lang kanker had was ze behoorlijk fit, ging elke dag op de fiets en ze fietste behoorlijk veel kilometers. Nadat ze aangereden is ging het ook heel snel slecht met haar en niet lang daarna is ze overleden. Oh man wat mis ik haar nog steeds Sad

Gast
Gast

Bericht  Ragazza di 4 jun 2013 - 21:47

Antibes schreef:
Ragazza schreef:Vanmorgen hoorde ik die man van 90 in kwestie op het nieuws. Hij zei dat het scheelde dat het een dun vrouwtje was, als ze nou dikke billen had gehad dan was hij ook in het water beland, dacht hij.. lol..

Huh. Lekker vreemd en suggestief dan dat nieuwsbericht met "dook er direct achteraan" en "was al onder water gesleurd".. Hij heeft haar dus vanaf de kant gered?

In het nieuws was vanochtend dat hij haar vanaf de kant bij de hand kon grijpen en dat hij samen met een buur het meisje weer op de kant heeft getrokken.

Edit: het was vanmorgen in het nieuws van 8 uur van radio 1 en de regionale omroepen (geluisterd via Omrop Fryslan)

Laatst aangepast door Ragazza op di 4 jun 2013 - 21:51; in totaal 1 keer bewerkt
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Antibes di 4 jun 2013 - 21:50

Niet minder heldhaftig/ fantastisch, wel minder fit. .
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Caroow di 4 jun 2013 - 22:03

Mijn oma wordt dit jaar 99 maar doet nog zelf haar boodschappen (ze woont ook nog in haar eigen huis). Ze gaat een paar keer per week en laadt haar rollator dan vol. Niet iets heel bijzonders, maar voor iemand van haar leeftijd vind ik het wel heel knap.

Mijn moeder is 60 en geeft nog fanatiek surfles. Ook gaat ze in de winter regelmatig een weekendje skiën en is ze 3 keer per week in de sportschool te vinden.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Marin di 4 jun 2013 - 22:07

Mijn oma wordt morgen 88 en ze is niet fit in de zin van dat ze nog veel sport, maar nog wel heel veel reist. Ik ben twee jaar geleden met haar in Brussel geweest, vorig jaar is ze nog naar Engeland en Frankrijk geweest voor meerdere weken, ze reist gewoon nog heel wat af. Geen ontzettend verre trips meer, en de avond eindigt direct na het eten, maar toch, overdag hobbelt ze vrolijk door musea en straatjes.. respect!
Ook is haar geest echt nog heel erg fit. Ze kijkt nog altijd elke dag het Nederlandse, Belgische, Franse, Engelse en Italiaanse journaal en kan alles feilloos spreken. Lezen kan ze helaas niet meer goed door een medische fout waardoor ze slecht ziet, maar lezen was altijd haar grote passie. Maar door al dat nieuws te volgen is ze toch op de hoogte. Ze kijkt zelfs de Big Bang Theory Laughing
Mijn oma is cool, mijn grote voorbeeld en ik hou van haar!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Filoria di 4 jun 2013 - 23:37

Mijn schoonvader (70) komt ons veel helpen klussen in ons nieuwe huis. Waar wij ergens twee uur over zouden doen, doet hij het in een half uurtje. Die man werkt echt keihard.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Filoria di 4 jun 2013 - 23:39

Marin, wat geniaal dat je oma The Big Bang Theory kijkt!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Sanne wo 5 jun 2013 - 0:07

Mijn opa rende op zijn 75e nog de halve marathon. Inmiddels doet hij het rustiger aan, omdat hij last van zijn knieën kreeg, maar fit is hij nog altijd.

Marin, wat heb je dat lief opgeschreven over je oma.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Nyx wo 5 jun 2013 - 4:00

Dit topic doet me denken aan het programma Knarse knarren. Bejaarden die eigenlijk niets meer konden, zichzelf niet meer fit achten en na het programma opeens weer fit waren en veel meer konden dan ze zelf voor mogelijk hielden. Sindsdien heb ik de mening dat een bejaarde zo fit kan zijn als ze zelf willen. Willen ze niet veel meer, dan zullen ze veel meer last krijgen van kleine kwalen. Blijven ze beweeglijk, omdat ze zelf vinden dat ze dat nog kunnen, zullen ze altijd meer kunnen dan ze zelf denken.

Mijn oma is vorig jaar ernstig ziek geworden. Na een beroerte zou ze nooit meer kunnen lopen. In het revalidatiecentrum heeft ze zichzelf op de loopband geheven en sindsdien loopt ze elke zaterdag vier km, weliswaar met rollator, naar de markt in mijn dorp. Ik zie wel dat ze een klap heeft gehad door de beroerte en dat ze ook echt oud is, 80 jaar, maar ze is nog zo vitaal als ze zelf wilde. Want zij heeft zichzelf, wel met behulp van coach, weer leren lopen en blijft niet op de bank zitten, maar gaat er op uit.
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Bericht  Bliss wo 5 jun 2013 - 4:23

Nyx schreef:Dit topic doet me denken aan het programma Knarse knarren.

Ik ken het programma niet, maar ik neem aan dat het 'Krasse knarren' heet (aangezien dat een uitdrukking is).

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven