Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

meiden kinderopvang: leuke activiteit??

+2
myloon
JD
6 plaatsers

Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  JD wo 11 jan 2012 - 11:37

Hey!

aanstaande vrijdag staan wij met zn 2en op maar 6 kindjes!

Nu heb ik echt zin om iets leuks te gaan doen, maar ik vind dat af en toe nog best lastig te verzinnen voor de dreumesleeftijd.

De jongste is die dag 12 maanden, de oudste wordt eind januari 2.

Weg met de bolderkar kan helaas niet, omdat die stuk is en nog steeds niet gemaakt is, dus t moet wel iets zijn wat we binnen kunnen doen...

iemand nog leuke ideeen???



Ik kan voor peuters genoeg verzinnen, zoals koken/bakken etc...maar dat is met dreumesjes niet echt te doen...

Kom maar op met jullie ideeen!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  myloon wo 11 jan 2012 - 22:09

Zelf sta ik op de bso dus dat is een heel andere doelgroep, maar misschien kun je wel iets met de zintuigen doen?

Wat betreft proeven en voelen?
vergelijken en proeven van bijvoorbeeld:
zachte eierkoeken en de wat hardere rozijntjes.
Zure yoghurt en zoete vla.
Koude en warme melk.

Koekjes kun je misschien ook wel met ze maken, al is het maar bijvoorbeeld enkel de ingrediënten op de kop in een bakje doen? laat ze het deeg voelen, ruiken tijdens het bakken, zien als ze klaar zijn en natuurlijk proeven?

Misschien een box stoppen vol met allemaal zachte knuffeltjes en ze er dan even in zetten? wel zelf bij blijven natuurlijk!

Ook kun je de muziek even net iets harder zetten dan normaal en er samen op dansen.

Kleed de kindjes uit tot ze in hun luiertje zijn en verf de handjes en voetjes en laat ze lopen/ kruipen of dergelijke op een groot stuk papier! (levert wel iets meer schoonmaakwerk op)

Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Suc6 in iedergeval!
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Ibbeltje wo 11 jan 2012 - 22:26

Oh mogen jullie dat? Bij ons moet er dan iemand naar huis. Wel fijn hoor dan kun je nog een keer wat extras doen.

Lekker in hun luiers met grote vellen papier en verf aan de slag laten gaan?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Jezzie wo 11 jan 2012 - 22:51

Ibbeltje schreef:Oh mogen jullie dat? Bij ons moet er dan iemand naar huis. Wel fijn hoor dan kun je nog een keer wat extras doen.

Lekker in hun luiers met grote vellen papier en verf aan de slag laten gaan?

Bij ons moet er dan ook iemand naar huis als er maar 6 kindjes zijn.

Wij hebben een keer toen het rustig was, het zwembadje binnen op de groep neergezet. Kinderen in een zwemluier en spetteren maar!
Of wat de andere ook zeggen, lekker met verf kliederen!
Je kunt ook ballonnen opblazen en daarmee gaan spelen, dat is hier ook altijd een succes. En aan het eind van de dag mogen ze allemaal een ballon mee naar huis nemen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Ibbeltje wo 11 jan 2012 - 23:47

Jezzie89 schreef:
Ibbeltje schreef:Oh mogen jullie dat? Bij ons moet er dan iemand naar huis. Wel fijn hoor dan kun je nog een keer wat extras doen.

Lekker in hun luiers met grote vellen papier en verf aan de slag laten gaan?

Bij ons moet er dan ook iemand naar huis als er maar 6 kindjes zijn.

Wij hebben een keer toen het rustig was, het zwembadje binnen op de groep neergezet. Kinderen in een zwemluier en spetteren maar!
Of wat de andere ook zeggen, lekker met verf kliederen!
Je kunt ook ballonnen opblazen en daarmee gaan spelen, dat is hier ook altijd een succes. En aan het eind van de dag mogen ze allemaal een ballon mee naar huis nemen.


Jaa ook zwembadje idd ook erg leuk Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  myloon do 12 jan 2012 - 0:39

Ik werk dan op de bso en daar hebben we maar 1 groep maar bij het bijbehorende kinderdagverblijf willen ze nog wel eens groepen samenvoegen als er zo weinig kinderen zijn. Dus als er bijvoorbeeld bij rood 7 kindjes zijn en bij blauw 6 dan wordt het 1 groep met geloof ik 3 leidsters en dan kan er 1 naar huis.

Als ik weinig kinderen bij de bso heb wordt er naar de leeftijd gekeken. Heb ik er bijvoorbeeld 2 van 4/5 (gebeurd soms in de vakanties) dan komen deze een dagje bij de kinderopvang en dan ben ik vrij.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  JD do 12 jan 2012 - 3:19

Ik stond altijd alleen op 6 kindjes, maar omdat we er nu normaal gesproken 8 hebben op vrijdag, sta ik met een invalkracht. maar aangezien zowel zij als ik onze uren moeten maken, kunnen ze ons niet naar huis sturen.

Ik kan wel overuren opnemen, maar....dat mag weer niet als je met een invalkracht staat.... dus vandaar we met zn 2en staan. Ik vind het prima, lekker relaxed, dus ik hou mn mond:)smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  JD do 12 jan 2012 - 3:20

myloon schreef:

Als ik weinig kinderen bij de bso heb wordt er naar de leeftijd gekeken. Heb ik er bijvoorbeeld 2 van 4/5 (gebeurd soms in de vakanties) dan komen deze een dagje bij de kinderopvang en dan ben ik vrij.



he dat is ook niet leuk voor die kinderen van 4/5.... ben je eindelijk stoere kleuter, moet je terug naar de peuters...en dan is 5 en 3 best een flink verschil
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Ibbeltje do 12 jan 2012 - 3:22

JaneDoe schreef:
myloon schreef:

Als ik weinig kinderen bij de bso heb wordt er naar de leeftijd gekeken. Heb ik er bijvoorbeeld 2 van 4/5 (gebeurd soms in de vakanties) dan komen deze een dagje bij de kinderopvang en dan ben ik vrij.



he dat is ook niet leuk voor die kinderen van 4/5.... ben je eindelijk stoere kleuter, moet je terug naar de peuters...en dan is 5 en 3 best een flink verschil

Ligt er aan. Met zijn 2en is ook niet altijd even leuk. De bso kinderen vinden het miscchien dan wel leuk om te helpen.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Gast do 12 jan 2012 - 4:53

JaneDoe schreef:
myloon schreef:

Als ik weinig kinderen bij de bso heb wordt er naar de leeftijd gekeken. Heb ik er bijvoorbeeld 2 van 4/5 (gebeurd soms in de vakanties) dan komen deze een dagje bij de kinderopvang en dan ben ik vrij.



he dat is ook niet leuk voor die kinderen van 4/5.... ben je eindelijk stoere kleuter, moet je terug naar de peuters...en dan is 5 en 3 best een flink verschil

Bij ons vonden de grotere kinderen (van een jaar of 4/5) dat juist heel leuk. Lekker tuttelen met de kleintjes en een beetje 'moederen'.

Qua activiteiten, ik was laatst alleen met 3 kinderen en wist ook niet goed wat ik moest doen. Nou hebben wij van die bakken met duplo en zo (zullen ze denk ik overal wel hebben), en die worden bij ons om de zoveel tijd goed gewassen. Ik had dekens op de grond gelegd, bakken met water gevuld, kinderen in de rompers/luiers en hen het speelgoed zelf laten schoonmaken. Ze vonden het prachtig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Jezzie do 12 jan 2012 - 6:12

JaneDoe schreef:Ik stond altijd alleen op 6 kindjes, maar omdat we er nu normaal gesproken 8 hebben op vrijdag, sta ik met een invalkracht. maar aangezien zowel zij als ik onze uren moeten maken, kunnen ze ons niet naar huis sturen.

Ik kan wel overuren opnemen, maar....dat mag weer niet als je met een invalkracht staat.... dus vandaar we met zn 2en staan. Ik vind het prima, lekker relaxed, dus ik hou mn mond:)smile

Hoezo moet die invalkracht haar uren maken? Die heeft toch een 0-uren contract neem ik aan?
Ik ben ook invalkracht en word altijd als eerste naar huis gestuurd als er minder kinderen zijn. Behalve als een vaste leidster uren wil opnemen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  CCC do 12 jan 2012 - 6:27

Badje binnen opzetten, het badje kun je met water of zand vullen... Of een een groot laken neerleggen op de grond (zou er opengeknipte vuilniszakken onder vast plakken zodat het niet doordrukt) en de kids lekker in een luier/ ondergoed in het verf laten schilderen met handjes/ voetjes ed. smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  JD do 12 jan 2012 - 10:46

Jezzie89 schreef:
JaneDoe schreef:Ik stond altijd alleen op 6 kindjes, maar omdat we er nu normaal gesproken 8 hebben op vrijdag, sta ik met een invalkracht. maar aangezien zowel zij als ik onze uren moeten maken, kunnen ze ons niet naar huis sturen.

Ik kan wel overuren opnemen, maar....dat mag weer niet als je met een invalkracht staat.... dus vandaar we met zn 2en staan. Ik vind het prima, lekker relaxed, dus ik hou mn mond:)smile

Hoezo moet die invalkracht haar uren maken? Die heeft toch een 0-uren contract neem ik aan?
Ik ben ook invalkracht en word altijd als eerste naar huis gestuurd als er minder kinderen zijn. Behalve als een vaste leidster uren wil opnemen.

t is een flexkracht, ze heeft een contract van 16 uur.
ze heeft deze week nog maar 8 uur gemaakt, dus moét morgen werken,

bedankt voor alle ideeen trouwens meiden! Ik kan er wel wat mee!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Elsje do 12 jan 2012 - 11:32

Ik zag hem hier al staan maar een groot vel of stuk behang op de grond vast plakken en in hun luier laten verven.

Of een badje is erg leuk.

Je kan ook slagroom op de tafel spuiten en ze hierin laten tekenen.

Veel plezier smile
Elsje
Elsje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  myloon do 12 jan 2012 - 20:13

De kinderen van 4/5 jaar vinden het meestal wel erg leuk om bij de kleinere kinderen te spelen.
Ik heb een paar meiden die het inderdaad heerlijk vinden om te tuttelen, of een dagje bij hun broertje of zusje te zijn.
Maar ik heb er ook één die het helemaal niet leuk vind, hij heeft al genoeg kleine kinderen thuis zegt hij dan (komt uit groot gezin en is de oudste)!

Vanmiddag heb ik ook maar een klein groepje (5 of 6) meestal krijg ik er dan 1 bijna doorstromer bij (van bijna 4) en dan hebben we weer een gezellige middag!

Bij de bso sta ik alleen tot 10 kinderen en dan krijg ik hulp, maar qua ruimte mogen we er niet meer dan 14 hebben.

Ik heb vorige week toen het zo hard stormde een tak gevonden, deze heb ik laten drogen en samen met 2 kinderen het schors eraf gehaald. Inmiddels is hij wit geverfd en ga ik hem ophangen op de groep voor het raam.
Ik laat de kinderen (kapot, niet compleet, oud) speelgoed uitzoeken misschien wel schilderen maar dat weet ik nog niet en deze hang ik dan aan de tak.
En we zijn natuurlijk nog bezig met winterknutsels, maar dit kunnen er beter herfstknutsels worden haha wat nu sneeuw?

Succes vandaag en ik hoop dat je een leuke gezellige dag zult hebben!!!
Vertel je nog wel even wat je hebt gedaan?Wink
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  JD vr 13 jan 2012 - 5:12

Helaas....is er uiteindelijk niks van mijn plannen terecht gekomen:(
Een collega van de andere groep was ziek, waardoor de invalkracht naar die groep ging, en ik alleen stond met 6 kindjes, dus ben aan weinig toegekomen Cry Cry
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Ibbeltje vr 13 jan 2012 - 5:17

Ah andere keer toch? Je bent de dag ook zo doorgekomen Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Gast vr 13 jan 2012 - 7:46

Gebruik je deze ideeën toch voor een andere keer? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  JD vr 13 jan 2012 - 7:51

Dat ben ik ook zeker van plan:)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meiden kinderopvang: leuke activiteit?? Empty Re: meiden kinderopvang: leuke activiteit??

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum