Ouderen en het internet
+19
Fortissimo
Stuiterbal
Caroow
Ella
Bazinga
Manderijn
Emmayes
Lady Starstruck
Twellie
GreenGrass
Lejow
Dennenappel
TukTuk
Floor
Rovine
Raindrop
Angela_1986
Shisha
SoGood
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Ouderen en het internet
Mijn opa kan best goed zijn weg vinden op het internet, hij heeft weer de nieuwste laptop aangeschaft en nu vond hij het eens tijd om, net als zijn kleinkinderen een Facebook-account aan te maken. Gisteren heb ik hem daar mee op weg geholpen wat eigenlijk best goed ging. We gingen bekenden van hem opzoeken en vrienden toevoegen.
Vanuit de keuken hoor ik ineens oma roepen; "Jan! Kijk eens of Rietje ook op Facebook zit!" Opa typt in.. Rietje..
Roept oma ineens "Onee, laat maar Jan, dat kan niet want Rietje is op vakantie!"
Herkenbaar?
Vanuit de keuken hoor ik ineens oma roepen; "Jan! Kijk eens of Rietje ook op Facebook zit!" Opa typt in.. Rietje..
Roept oma ineens "Onee, laat maar Jan, dat kan niet want Rietje is op vakantie!"
Herkenbaar?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Re: Ouderen en het internet
Ik heb geen opa's en oma's meer dus niet herkenbaar maar wel grappig!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Geniaal!
En wat ontzettend stoer van je opa dat hij zo goed zijn weg op internet kent dat hij zelfs Facebook wil!
Mijn oma heeft een laptop (want de computer/het bureautafeltje waar op stond nam zoveel ruimte in beslag. Nou oma, dan neem je een laptop! Drie x raden waar de laptop nu staat... Juist, op hetzelfde tafeltje! ) en wij hebben haar wel het e.e.a. geleerd maar dat is volgens mij allemaal verdwenen van haar 'harde schijf' Ze heeft ook een cursus gevolgd.
Ze gebruikt Skype en dat gaat toch wel regelmatig verkeerd, komt ze weer bij mijn broertje aan dat 'hij' het niet doet en zij écht niets heeft gedaan! Mijn broertje lost het dan op terwijl mijn oma blijft herhalen dat zij echt niets heeft gedaan.
Zit ze laatst tegen mij te vertellen dat kennissen van haar ook Skype hebben maar dat ze dat vaak niet lukt en dat die man zegt dat hij er niets aan kan doen, dat hij écht niets verkeerd heeft gedaan. 'Ja' zegt ze 'Ik heb gezegd dat dát dus niet kan hè, als ie het niet doet dan heb je iets verkeerd ingetypt ofzo een "w" te weinig of een "." vergeten. Maar als jij alles goed doet dan werkt dat ding ook gewoon! Ja toch?' Ja oma... Hahaha!
En wat ontzettend stoer van je opa dat hij zo goed zijn weg op internet kent dat hij zelfs Facebook wil!
Mijn oma heeft een laptop (want de computer/het bureautafeltje waar op stond nam zoveel ruimte in beslag. Nou oma, dan neem je een laptop! Drie x raden waar de laptop nu staat... Juist, op hetzelfde tafeltje! ) en wij hebben haar wel het e.e.a. geleerd maar dat is volgens mij allemaal verdwenen van haar 'harde schijf' Ze heeft ook een cursus gevolgd.
Ze gebruikt Skype en dat gaat toch wel regelmatig verkeerd, komt ze weer bij mijn broertje aan dat 'hij' het niet doet en zij écht niets heeft gedaan! Mijn broertje lost het dan op terwijl mijn oma blijft herhalen dat zij echt niets heeft gedaan.
Zit ze laatst tegen mij te vertellen dat kennissen van haar ook Skype hebben maar dat ze dat vaak niet lukt en dat die man zegt dat hij er niets aan kan doen, dat hij écht niets verkeerd heeft gedaan. 'Ja' zegt ze 'Ik heb gezegd dat dát dus niet kan hè, als ie het niet doet dan heb je iets verkeerd ingetypt ofzo een "w" te weinig of een "." vergeten. Maar als jij alles goed doet dan werkt dat ding ook gewoon! Ja toch?' Ja oma... Hahaha!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Shisha schreef:
Ik heb geen opa's en oma's meer dus niet herkenbaar maar wel grappig!
+1
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Een aantal jaar geleden vroeg mijn oma me of email ook op zondag bezorgd werd.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Wat stoer dat jouw opa zo goed overweg kan met de computer. Mijn oma heeft een tv met afstandsbediening en belt regelmatig als ze weer op knoppen heeft gedrukt en de tv dus 'niet meer werkt'. Dus nee mijn oma en een computer/internet gaat hem echt niet worden.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Haha herkenbaar! Wel heel tof dat jouw opa zo bij de tijd is!
Jaren geleden was een nicht van mij voor een aantal maanden in India, en toen gingen we met mijn oma een e-mail sturen.. (Zij wist en snapte niks van computers). Dus zij vertelde wat ik moest typen, en ik typte het. Vraagt ze aan het einde van de email (Ongeveer een a4tje) aan mijn vader ineens "Ja wat kost het nou eigenlijk?" dus mijn vader "10 cent per letter mam" dus mijn oma schrok zich rot "Oh nou haal dat dan maar weg, en dat en dat hoeft er ook niet in"
Nouja nadat we haar hadden gerust gesteld dat het helemaal niks kostte, en we de e-mail verstuurd hadden, bleef ze maar vragen "ja en wanneer is het er dan?" "Ja nu al oma" "Huh maar hoe kan dat dan?" etc etc
Jaren geleden was een nicht van mij voor een aantal maanden in India, en toen gingen we met mijn oma een e-mail sturen.. (Zij wist en snapte niks van computers). Dus zij vertelde wat ik moest typen, en ik typte het. Vraagt ze aan het einde van de email (Ongeveer een a4tje) aan mijn vader ineens "Ja wat kost het nou eigenlijk?" dus mijn vader "10 cent per letter mam" dus mijn oma schrok zich rot "Oh nou haal dat dan maar weg, en dat en dat hoeft er ook niet in"
Nouja nadat we haar hadden gerust gesteld dat het helemaal niks kostte, en we de e-mail verstuurd hadden, bleef ze maar vragen "ja en wanneer is het er dan?" "Ja nu al oma" "Huh maar hoe kan dat dan?" etc etc
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ow! Wij hebben mijn opa eens wijsgemaakt dat je muntgeld in je mobiel moest doen om er veltegoed op te zetten
Gast- Gast
Wat leuk, zelfs op Facebook!
Mijn oma van 92 zit ook nog regelmatig achter de computer. Heeft ze wat gezien op tv, zoekt ze het op internet op, e.d.
Wel moet de kast (zo een met een rolluik ervoor) na gebruik van de computer minstens een half uur open blijven staan, de computer moet kunnen afkoelen!
Mijn oma van 92 zit ook nog regelmatig achter de computer. Heeft ze wat gezien op tv, zoekt ze het op internet op, e.d.
Wel moet de kast (zo een met een rolluik ervoor) na gebruik van de computer minstens een half uur open blijven staan, de computer moet kunnen afkoelen!
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Hehehe heerlijk al die verhalen!
mijn oma (eind 70) doet ook aan internet en zit op facebook.
Ze is helemaal weg van spelletjes spelen, dus juist, ook alle facebook spellen.
Door hulp van je vrienden schijn je dan verder te kunnen komen, dus regelmatig word ik gebeld door mijn oma of ik nou alsjeblieft op dat spelletje wil klikken, anders kan ze niet verder hahaha.
Ze kan goed overweg met haar telefoon, alleen toen ze een paar jaar geleden op vakantie ging naar Turkije en met haar nieuwe telefoon wilde smsen dat ze aangekomen was, werd het toch wel lastig:
we.zijn.aangekomen.goede.vlucht.gehad.en.erg.mooi.weer.
Ze kon de spatie niet vinden
mijn oma (eind 70) doet ook aan internet en zit op facebook.
Ze is helemaal weg van spelletjes spelen, dus juist, ook alle facebook spellen.
Door hulp van je vrienden schijn je dan verder te kunnen komen, dus regelmatig word ik gebeld door mijn oma of ik nou alsjeblieft op dat spelletje wil klikken, anders kan ze niet verder hahaha.
Ze kan goed overweg met haar telefoon, alleen toen ze een paar jaar geleden op vakantie ging naar Turkije en met haar nieuwe telefoon wilde smsen dat ze aangekomen was, werd het toch wel lastig:
we.zijn.aangekomen.goede.vlucht.gehad.en.erg.mooi.weer.
Ze kon de spatie niet vinden
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
De opa van mijn vriend is helemaal enthousiast met oude muziek op een JOE-S-BEE te zetten (een USB met een SD-kaartje). Hij kan dit dan weer op de harddisk van zijn dvd-recorder zetten en benoemen. Hij vertelde afgelopen keer dat het toetsenbord (via afstandbediening, qwerty ofzo) wel makkelijker was dan zijn mobiele telefoon.
Mijn vriend is nu elke keer de lul om muziek op een CD te branden... en elke keer komt er dus een kaartje en een lijst (enorm oude) muziek.
Ik lig soms echt in een deuk van het woordgebruik en hoe hij het probeert te begrijpen, zoals:
JOE-S-BEE (USB)
Tjannel (channel op afstandsbediening)
De-Lee-ted (deleted)
Een programma'tje dat je muziek herkent (Shazam)
Muziek van Internet downloaden (YouTube)
Mijn vriend is nu elke keer de lul om muziek op een CD te branden... en elke keer komt er dus een kaartje en een lijst (enorm oude) muziek.
Ik lig soms echt in een deuk van het woordgebruik en hoe hij het probeert te begrijpen, zoals:
JOE-S-BEE (USB)
Tjannel (channel op afstandsbediening)
De-Lee-ted (deleted)
Een programma'tje dat je muziek herkent (Shazam)
Muziek van Internet downloaden (YouTube)
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Hahaha!
Mijn oma heeft geen internet maar wel een mobiel en ik heb nu een sms:
hallotwelliehoegaathetmetjemetmijgoednoudegroetjesvanoma
Ze heeft de spatie nog niet ontdekt .
Mijn oma heeft geen internet maar wel een mobiel en ik heb nu een sms:
hallotwelliehoegaathetmetjemetmijgoednoudegroetjesvanoma
Ze heeft de spatie nog niet ontdekt .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Haha wat een verhalen. Ik lig dubbel hier. Mijn oom vertelde een keer dat zijn vader letterlijk met de muis omhoog ging toen mijn oom zei dat hij met de muis omhoog moest.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Hahaha wat geinig.
Mijn opa is heel goed met de computer/internet.
Mijn leidinggevende daarentegen.. Die typt eerst www.websitediezezoekt.nl in op Google en dan klikt ze daar op de site. Hahaha.
Mijn opa is heel goed met de computer/internet.
Mijn leidinggevende daarentegen.. Die typt eerst www.websitediezezoekt.nl in op Google en dan klikt ze daar op de site. Hahaha.
Gast- Gast
Mijn moeder (65) heeft een eigen FB-account, maar ze weet het verschil niet zo goed tussen een gewoon- en een privebericht.
Zei ze laatst dat ze een privebericht naar iemand had gestuurd, terwijl ik hem al lang had gelezen. Dus ik heb al gezegd dat ze op FB oppervlakkig moet blijven.
Zei ze laatst dat ze een privebericht naar iemand had gestuurd, terwijl ik hem al lang had gelezen. Dus ik heb al gezegd dat ze op FB oppervlakkig moet blijven.
Emmayes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 141
Punten : 139
Registratiedatum : 01-04-12
Mijn moeder snapt nog nooit dat ik op haar computer mijn facebook kan openen, of dat ze op mijn laptop haar email kan lezen
Trouwens, op mijn werk (woonzorgcentrum) zie je het steeds vaker dat er bewoners zijn met computers op een laptop. 1 bewoner heeft zelfs van zijn 'logeerkamer' een computerkamer gemaakt.
Trouwens, op mijn werk (woonzorgcentrum) zie je het steeds vaker dat er bewoners zijn met computers op een laptop. 1 bewoner heeft zelfs van zijn 'logeerkamer' een computerkamer gemaakt.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Mijn oma had eerder een computer en internet dan wij hadden Maar goed, ze was ook pas 54 of zo, dus niet bepaald bejaard... Verder beginnen mijn ouders 't steeds beter te begrijpen! Tot een paar jaar geleden, was mijn moeder nog zwaar gefrustreerd, dat ze in de bieb niet haar afbeeldingen kon vinden in 'mijn afbeeldingen', als ze iets wilde printen...
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Oh geweldig zeg...... Gewoon met de tijd meegaan
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Mijn oma is 98 (Vandaag geworden ), die snapt er helemaal niks van, moet je ook niet willen.
Mijn ouders zijn van die Henkies, ze hebben op de mozzella (oid) browser de gmx mail als startpagina, op chrome de hotmail en op gewone internetbrowser marktplaats. Dan hebben ze op het bureaublad een link naar de zoekmachine, daar toetsen ze dan de website in die ze willen hebben en dan klikken ze op de juiste link.
En vandaag vertelde mijn moeder dat ze iets op het Duitse internet had gelezen
Mijn ouders zijn van die Henkies, ze hebben op de mozzella (oid) browser de gmx mail als startpagina, op chrome de hotmail en op gewone internetbrowser marktplaats. Dan hebben ze op het bureaublad een link naar de zoekmachine, daar toetsen ze dan de website in die ze willen hebben en dan klikken ze op de juiste link.
En vandaag vertelde mijn moeder dat ze iets op het Duitse internet had gelezen
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Wahahahahhahahaha geniaal.
Mijn opa weet niet eens wat een dvd speler is en wat hij met dat kloemel aan moet, laat staan een pc met internet :-)
Mijn opa weet niet eens wat een dvd speler is en wat hij met dat kloemel aan moet, laat staan een pc met internet :-)
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
O, mijn moeder had het ook over tv. Oma heeft geen uu pee see, en iemand anders wel. Zelf heeft ze tv via Tee mobiel. Jaja moeder, vast.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn schoonvader is echt hopeloos op internet.
Computer zo traag al stront, virussen etcetera, maar ondertussen tientallen anti-virus programma's hebben draaien.. Maar ook rustig klikken op spam mailtjes en het dan maar vreemd vinden dat er allemaal gekke dingen op de computer staan. Mijn schoonvader is ook zo iemand die zijn bankgegevens zou versturen. Dat kan je hem duizendmaal uitleggen, maar hij begrijpt het niet Mijn geduld om het uit te leggen is inmiddels op...
Computer zo traag al stront, virussen etcetera, maar ondertussen tientallen anti-virus programma's hebben draaien.. Maar ook rustig klikken op spam mailtjes en het dan maar vreemd vinden dat er allemaal gekke dingen op de computer staan. Mijn schoonvader is ook zo iemand die zijn bankgegevens zou versturen. Dat kan je hem duizendmaal uitleggen, maar hij begrijpt het niet Mijn geduld om het uit te leggen is inmiddels op...
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Mijn ouders weten veel meer van computers af dan ik. Vooral mijn moeder is echt een computernerd Mijn opa heeft ook een antieke computer en hij denkt dat hij er héél goed mee overweg kan, maar mijn oom heeft gisteren nog zijn hele computer onder handen genomen, omdat hij met allerlei documenten aan het rommelen was geweest en er allemaal virussen op zijn pc stonden. Wanneer hij zo'n spam mail ontvangt zit hij naderhand heel triomfantelijk te vertellen dat hij een reply gestuurd heeft met dat hij ze doorheeft en er toch écht niet intrapt! Heel slim inderdaad.... Mijn oma heeft al geen flauw idee hoe de telefoon werkt, laat staan de computer en de tv.
Sissi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12
Geweldig die verhalen! Mijn oma's zitten niet op internet.
Mijn vader vroeg een jaar of 6 geleden aan ons, of wij ook google op de computer hadden staan. Zijn collega's konden daar allerlei informatie op vinden, dat was toch zo handig. Wij lagen natuurlijk allemaal in een scheur toen hij dat vroeg
Mijn vader heeft nog nooit achter een computer gezeten, dus heeft geen idee over het hoe en wat. En hij is 'pas' 52
Mijn vader vroeg een jaar of 6 geleden aan ons, of wij ook google op de computer hadden staan. Zijn collega's konden daar allerlei informatie op vinden, dat was toch zo handig. Wij lagen natuurlijk allemaal in een scheur toen hij dat vroeg
Mijn vader heeft nog nooit achter een computer gezeten, dus heeft geen idee over het hoe en wat. En hij is 'pas' 52
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Fitte ouderen
» HELP!!! HTC-internet
» Ouderen niet door laten behandelen..
» Leuke dag organiseren voor de paasdagen voor ouderen
» Internet op tv?
» HELP!!! HTC-internet