Wat te doen? Dochter niet meer verzadigd.
+10
Darius
Sun88
Highway
Parel
Shopaholic
Printje
Caroow
Maple
Pien
Jade
14 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat te doen? Dochter niet meer verzadigd.
Wij gaven kunstvoeding op verzoek. Sinds een week of 4 zit er een ritme in en krijgt R. 4x180/6. Aan het begin liet ze vaak zo'n 20/30 ml staan, maar inmiddels drinkt ze alle flessen helemaal leeg. Ik heb niet het idee dat ze verzadigd is.
De eerste 2 flessen (08.30 / 13.30) gaan prima, maar na de fles van 16.30 blijft ze maar huilen en onrustig. Eerder kreeg ze dan om 19.30 de laatste fles en dan ging ze om 20.00 uur naar bedje. Nu blijft ze ook na de fles van 19.30 huilen. Als we haar dan tegen 21.30 (na 1,5 uur drama) een flesje geven van 60/90 ml gaat ze slapen.
Nu weet ik dat het een luxe probleem is, maar R. is nu vaak tussen 7.00 / 7.30 wakker ipv 8.30/9.00 uur. Ik vind het uiteraard niet vervelend, maar het geeft misschien wel aan dat ze het minder lang vol houdt op de voedingen.
Ze is tussen alle andere voedingen nu ook meer wakker, en komt iets eerder, maar daar merk ik het minder als bij de laatste 2 voedingen.
Wat moeten we nu doen? Ik vind flessen van 210/7 eigenlijk veel te groot. Terug naar 5 voedingen werkt ook niet echt omdat ze het 's avonds niet zo lang volhoudt. Bij voeding 5 valt ze dan continue in slaap en uiteindelijk heeft ze maar een ml of 60 gedronken. Ik vind een 5de fles 2 uur na de vorige 180/6 eigenlijk ook te veel.
Het cb zei dat we mogen beginnen met groente. Dit zou dan kunnen tussen de 2 avondflessen waarin ze zo onrustig is. We kunnen de fles van 16.30 dan iets vervroegen en de fles van 19.30 eventueel iets verlaten. Rijstebloem voegt volgens het cb niet zoveel toe aangezien ze de nacht wel doorslaapt en er geen echte voedingsstoffen in zitten.
Ik had eigenlijk bedacht om niet bij te voeden voor de 6 maanden, maar ik kom daar nu toch een beetje van terug. Volgens het zijn er verschillende onderzoeken naar allergieën en ze beweren allemaal wat anders. Veel is commercieel, maar het voedingscentrum zou onafhankelijk zijn? Volgens het CB zou de kans op allergieën in combi met KV niet groter zijn als met 6 maanden. Beide heeft voor- en nadelen aldus het cb. Met borstvoeding adviseerde ze wel 6 maanden exclusief.
Ze had rond 16.30 trouwens altijd al een huiluurtje, maar ik heb het idee dat ze nu dus gewoon niet verzadigd is.
Wat zouden jullie doen? En waarom?
De eerste 2 flessen (08.30 / 13.30) gaan prima, maar na de fles van 16.30 blijft ze maar huilen en onrustig. Eerder kreeg ze dan om 19.30 de laatste fles en dan ging ze om 20.00 uur naar bedje. Nu blijft ze ook na de fles van 19.30 huilen. Als we haar dan tegen 21.30 (na 1,5 uur drama) een flesje geven van 60/90 ml gaat ze slapen.
Nu weet ik dat het een luxe probleem is, maar R. is nu vaak tussen 7.00 / 7.30 wakker ipv 8.30/9.00 uur. Ik vind het uiteraard niet vervelend, maar het geeft misschien wel aan dat ze het minder lang vol houdt op de voedingen.
Ze is tussen alle andere voedingen nu ook meer wakker, en komt iets eerder, maar daar merk ik het minder als bij de laatste 2 voedingen.
Wat moeten we nu doen? Ik vind flessen van 210/7 eigenlijk veel te groot. Terug naar 5 voedingen werkt ook niet echt omdat ze het 's avonds niet zo lang volhoudt. Bij voeding 5 valt ze dan continue in slaap en uiteindelijk heeft ze maar een ml of 60 gedronken. Ik vind een 5de fles 2 uur na de vorige 180/6 eigenlijk ook te veel.
Het cb zei dat we mogen beginnen met groente. Dit zou dan kunnen tussen de 2 avondflessen waarin ze zo onrustig is. We kunnen de fles van 16.30 dan iets vervroegen en de fles van 19.30 eventueel iets verlaten. Rijstebloem voegt volgens het cb niet zoveel toe aangezien ze de nacht wel doorslaapt en er geen echte voedingsstoffen in zitten.
Ik had eigenlijk bedacht om niet bij te voeden voor de 6 maanden, maar ik kom daar nu toch een beetje van terug. Volgens het zijn er verschillende onderzoeken naar allergieën en ze beweren allemaal wat anders. Veel is commercieel, maar het voedingscentrum zou onafhankelijk zijn? Volgens het CB zou de kans op allergieën in combi met KV niet groter zijn als met 6 maanden. Beide heeft voor- en nadelen aldus het cb. Met borstvoeding adviseerde ze wel 6 maanden exclusief.
Ze had rond 16.30 trouwens altijd al een huiluurtje, maar ik heb het idee dat ze nu dus gewoon niet verzadigd is.
Wat zouden jullie doen? En waarom?
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Re: Wat te doen? Dochter niet meer verzadigd.
Ik zou dus in eerste instantie wel rijstebloem proberen!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
En alleen de laatste fles iets vergroten? Evt met wat rijstebloem?
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Ja, dat zou wel kunnen. Maar rekt zo'n grote fles het maagje niet ontzettend uit? Dat staat mij eigenlijk heel erg tegen!Maple schreef:En alleen de laatste fles iets vergroten? Evt met wat rijstebloem?
Ik zou eventueel nog elke 3 uur een fles kunnen gaan geven (in de zelfde tijd dus 5 flessen ipv 4). Maar dat werkt dus niet als ze lekker ligt te slapen. Dan moet ik haar dus overdag steeds wakker maken tijdens haar slaapjes.
Ik kan wel rijstebloem halen straks, maar rijstebloem is toch eigenlijk ook bijvoeding?
Moet ik dan gewoon de naturel halen of vanille? of maakt dat helemaal niets uit.
Jade- Ratel
Je zegt dat een vijfde fles niet kan, omdat ze dat niet volhoudt. Als je de eerste fles nou wat vroeger geeft?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou gewoon naturel rijstebloem halen, geen rare zoete smaakjes. Het is bijvoeding alleen stelt het minder voor dan groenten en fruit. Wat je ook kunt doen is dat je alleen rijstebloem door de laatste fles doet en die dan eerst nog 180/6 laat, een een paar dagen kijken hoe ze daarop reageert. Geef het wel de tijd. Anders zou je de fles inderdaad kunnen vergroten. Ik heb het niet zo op flessen van 210, maar ik denk dat er echt nog wel een verschil zit tussen één grote fles per dag, of dagelijks alle flessen 210
Maple- Prater
Als ze eerder wakker wordt krijgt ze de fles eerder, maar ik maak haar normaal pas tegen 08.00/08.30 wakker. Ik zou haar natuurlijk wel eerder wakker kunnen gaan maken, maar ik vind het zelf ook wel lekker zo .Caroow schreef:Je zegt dat een vijfde fles niet kan, omdat ze dat niet volhoudt. Als je de eerste fles nou wat vroeger geeft?
gisteren werd ze gewoon om 07.00 uur wakker en heeft ze een voeding gehad. Ze viel in slaap en werd pas om 12.15 weer wakker.
Ik vind het dus zo gek dat het tot 16.00 uur eigenlijk prima gaat en dat ze daarna dus ineens zo onrustig/hongerig is.
Jade- Ratel
Ik zou ook 210 cc gaan geven.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou beginnen met indikken. En op de momenten wanneer ze wat onrustig is zou je evt een paar lepeltjes fruit/groente kunnen geven, want misschien heeft ze daar inmiddels al wel behoefte aan?
Hier heeft de jongste nooit geen flessen van 210 gehad.
Hier heeft de jongste nooit geen flessen van 210 gehad.
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
hmm, zoet is inderdaad niet de bedoeling! gewoon naturel dus.Maple schreef:Ik zou gewoon naturel rijstebloem halen, geen rare zoete smaakjes. Het is bijvoeding alleen stelt het minder voor dan groenten en fruit. Wat je ook kunt doen is dat je alleen rijstebloem door de laatste fles doet en die dan eerst nog 180/6 laat, een een paar dagen kijken hoe ze daarop reageert. Geef het wel de tijd. Anders zou je de fles inderdaad kunnen vergroten. Ik heb het niet zo op flessen van 210, maar ik denk dat er echt nog wel een verschil zit tussen één grote fles per dag, of dagelijks alle flessen 210
Ik ga dan vanmiddag maar even rijstebloem halen en dan probeer ik het eerst overdag (ik heb gelezen dat ze er krampjes van kunnen krijgen).
Ik probeer het dan wel eerst bij 180/6.
.
En anders maak ik haar 's ochtends om 07.00 uur wakker en dan geef ik haar elke 3 uur een fles. En dan gaan we binnenkort maar eens wat groente geven.
Jade- Ratel
Ik zou de flessen in 210cc gaan aanbieden, en de laatste indikken met rijstebloem.
Als ze het dan daar niet meer op volhoudt dan kan je gaan bijvoeden dmv groente/fruit.
Je hebt nu nog niet alles geprobeerd, dus ik zou niet gelijk groente gaan geven.
Als ze het dan daar niet meer op volhoudt dan kan je gaan bijvoeden dmv groente/fruit.
Je hebt nu nog niet alles geprobeerd, dus ik zou niet gelijk groente gaan geven.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik zou wat rijstemeel of bloem in de laatste fles toevoegen, kijken of dat wat uithaalt. Een 210 fles vind ik erg groot dus dat zou ik pas als laatste proberen. Dan zou ik eigenlijknog eerder met groentehapjes gaan beginnen.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Mocht ze last van krampjes of haar ontlasting krijgen zou je rijstemeel van biobim kunnen gebruiken, daar reageert s veel minder op dat op rijstebloemJade schreef:hmm, zoet is inderdaad niet de bedoeling! gewoon naturel dus.Maple schreef:Ik zou gewoon naturel rijstebloem halen, geen rare zoete smaakjes. Het is bijvoeding alleen stelt het minder voor dan groenten en fruit. Wat je ook kunt doen is dat je alleen rijstebloem door de laatste fles doet en die dan eerst nog 180/6 laat, een een paar dagen kijken hoe ze daarop reageert. Geef het wel de tijd. Anders zou je de fles inderdaad kunnen vergroten. Ik heb het niet zo op flessen van 210, maar ik denk dat er echt nog wel een verschil zit tussen één grote fles per dag, of dagelijks alle flessen 210
Ik ga dan vanmiddag maar even rijstebloem halen en dan probeer ik het eerst overdag (ik heb gelezen dat ze er krampjes van kunnen krijgen).
Ik probeer het dan wel eerst bij 180/6.
.
En anders maak ik haar 's ochtends om 07.00 uur wakker en dan geef ik haar elke 3 uur een fles. En dan gaan we binnenkort maar eens wat groente geven.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Ik zou 4x210 doen. Wordt ook geadviseerd op het pak en op het schema van ons cb. Dus denk dat een baby maagje er niet van uitrekt. Als je dan met groente of fruit begint, dan ga je weer terug naar 180 of 150.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Ik vind 210 voor elke fles echt wel veel, maar ik denk dat mijn beeld gekleurd is door enkele kindjes op mijn werk die een tijd lang meerdere flessen van 210/7 kregen en die nu écht te zwaar zijn, en ook geen verzadigd gevoel kennen met eten. En dat terwijl ze dan nog geen twee waren.
Maple- Prater
Kunstvoeding of borstvoeding, ik zou niet met krap 4 maanden al beginnen met groente en fruit. Maar dat is dan mijn mening, hoewel ik denk dat als je wel gaat beginnen, die paar hapjes echt geen zoden aan de dijk gaan zetten.
Een baby mag toch 5x180 op een dag? Je hebt dus nog 180 (of 200cc als je zo rekent) over. Waarom geef je dat dan niet een beetje tussendoor? Je geeft aan dat je kunstvoeding op verzoek geeft, nou als ze huilt, dan is dan vast een verzoek van haar om meer melk. Dan maak je toch kleine beetjes van 60 cc, om te proberen?
Ik ben ook geen voorstander van 210 cc geven, en wat je zegt, rijstebloem heeft ook niet zoveel zin.
4 maanden is best een lastige leeftijd, voor de baby, maar ook voor veel moeders. De tijd van drinken, knuffelen en slapen gaat voorbij en dat is even wennen. En ik zou gewoon bij zo'n huiluurtje haar lekker in de draagdoek nemen en een blokje omgaan, of met haar wat gaan knuffelen ter afleiding.
Een baby mag toch 5x180 op een dag? Je hebt dus nog 180 (of 200cc als je zo rekent) over. Waarom geef je dat dan niet een beetje tussendoor? Je geeft aan dat je kunstvoeding op verzoek geeft, nou als ze huilt, dan is dan vast een verzoek van haar om meer melk. Dan maak je toch kleine beetjes van 60 cc, om te proberen?
Ik ben ook geen voorstander van 210 cc geven, en wat je zegt, rijstebloem heeft ook niet zoveel zin.
4 maanden is best een lastige leeftijd, voor de baby, maar ook voor veel moeders. De tijd van drinken, knuffelen en slapen gaat voorbij en dat is even wennen. En ik zou gewoon bij zo'n huiluurtje haar lekker in de draagdoek nemen en een blokje omgaan, of met haar wat gaan knuffelen ter afleiding.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Dit zou ik ook doen!Parel schreef:Ik zou de flessen in 210cc gaan aanbieden, en de laatste indikken met rijstebloem.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Eens met Darius, ikzou ook geen 210 geven, dan eerder nog een fles erbij of die in 2 keer.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb er even over nagedacht en besloten dat we nog niet gaan bijvoeden en geen 210/7 gaan geven. Ik ga inderdaad tussendoor 60ml aanbieden als ze dat wil. Ik vind 210/7 (een kwart liter!!!) in een keer echt te veel.
Heel erg bedankt voor alle tips en adviezen.
Mocht ze alsnog honger hebben ga ik wel beginnen met rijstebloem. Groente wil ik toch nog zo lang mogelijk uitstellen.
Mocht ze alsnog honger hebben ga ik wel beginnen met rijstebloem. Groente wil ik toch nog zo lang mogelijk uitstellen.
Laatst aangepast door Jade op za 17 aug 2013 - 23:59; in totaal 1 keer bewerkt
Jade- Ratel
Klinkt als een goede oplossing Jade. Denk dat dit wel kan werken.
En 210/7 is echt veel. Dat krijg ik zelf nog niet eens op.
En 210/7 is echt veel. Dat krijg ik zelf nog niet eens op.
Robin_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 126
Punten : 150
Registratiedatum : 07-07-13
En geef het zeker een tijdje hoor, niet na twee dagen al denken: 'Ik doe het niet goed!'Jade schreef:Ik heb er even over nagedacht en besloten dat we nog niet gaan bijvoeden en geen 210/7 gaan geven. Ik ga inderdaad tussendoor 60ml aanbieden als ze dat wil. Ik vind 210/7 (een kwart liter!!!) in een keer echt te veel.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb voor mijzelf sowieso 3 weken in gedachten. Dan is ze "gecorrigeerd'" ook 4 maanden en dan kijk ik hoe het gaat. Ik weet wel dat je met 37 weken niet moet gaan corrigeren, maar ik heb echt het idee dat R. een beetje achter loopt in ontwikkeling door haar start. Ik denk dus dat ze die paar extra weken gewoon echt nodig heeft.Darius schreef:En geef het zeker een tijdje hoor, niet na twee dagen al denken: 'Ik doe het niet goed!'Jade schreef:Ik heb er even over nagedacht en besloten dat we nog niet gaan bijvoeden en geen 210/7 gaan geven. Ik ga inderdaad tussendoor 60ml aanbieden als ze dat wil. Ik vind 210/7 (een kwart liter!!!) in een keer echt te veel.
Jade- Ratel
Lijkt me een goede keuze Jade!
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Dat lijkt ook een goede optie ja! Gewoon lekker proberen.
Hier red S. het ook niet op 4x 180/6, dus hij krijgt 5x 180/6.
Maar hij krijgt z'n eerste fles al om 7u en de laatste om 21.00u...
Daarom kan ik er 3,5 uur tussen laten. En dan nog moet ik 'm soms wakker maken eigenlijk...
Want na de fles issie nog zeker 1,5u wakker...
Hier red S. het ook niet op 4x 180/6, dus hij krijgt 5x 180/6.
Maar hij krijgt z'n eerste fles al om 7u en de laatste om 21.00u...
Daarom kan ik er 3,5 uur tussen laten. En dan nog moet ik 'm soms wakker maken eigenlijk...
Want na de fles issie nog zeker 1,5u wakker...
MissBitchy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12
Soortgelijke onderwerpen
» Niet meer verzadigd door eten
» Wat te doen? Ik weet het niet meer...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Wat doen jullie met kleding dat niet meer past?
» Wat te doen? Ik weet het niet meer...
» Dochter (van 1 jaar) wil geen melk meer drinken
» Ik weet het even niet meer (veel huilen, niet willen eten)
» Wat doen jullie met kleding dat niet meer past?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: