Ontbijt en lunch recepten (geen brood)
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ontbijt en lunch recepten (geen brood)
Ik eet de laatste tijd wat minder vaak brood. In het ontbijt en lunchtopic zie ik regelmatig lekkere dingen voorbij komen. Dus ik dacht dat het wel leuk zou zijn om een receptentopic te maken.
Ik ben echt gek op deze pannenkoeken:
http://voedzo.nl/recepten/de-perfecte-vegan-suikervrije-pannenkoek/
De avond ervoor gebakken en toen met dadelstroop mee naar m'n werk genomen.
Ook eet ik tegenwoordig vaker havermoutpap met haver/rijst of speltmelk, maar dat is wel een beetje saai.
Ik varieer ook met haver, spelt of quinoavlokken.
Spam je lekkere recepten!
Ik ben echt gek op deze pannenkoeken:
http://voedzo.nl/recepten/de-perfecte-vegan-suikervrije-pannenkoek/
De avond ervoor gebakken en toen met dadelstroop mee naar m'n werk genomen.
Ook eet ik tegenwoordig vaker havermoutpap met haver/rijst of speltmelk, maar dat is wel een beetje saai.
Ik varieer ook met haver, spelt of quinoavlokken.
Spam je lekkere recepten!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Ontbijt en lunch recepten (geen brood)
Ik heb zo even geen recepten, maar ga deze topic zeker in de gaten houden.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Ik kan ook wel wat nieuwe inspiratie gebruiken. Ik eet nu vaak havermoutpap met kaneel en stukjes abrikoos,aarbei of blauwe bes.
Dit recept lijkt mij ook heel erg lekker. Ik kwam het tegen via de facebookpagina van de voedselzandloper.
AMERICAN OATMEAL PANCAKES MET BOSBESSEN
4 personen | 20 minuten
150 g havermout...
100 ml sojamelk of havermelk
2 eieren, losgeklopt
3-4 eetlepels olijfolie
4 flinke eetlepels sojayohurt
200 g (diepvries) blauwe bessen
Meng de havermout in een kom met wat zout en voeg al roerend met een spatel de sojamelk en 100 ml koud water toe. Roer de eieren erdoor en roer alles tot een glad beslag. Laat het beslag 30 minuten rusten.
Verhit een beetje olie in een koekenpan en schep er 3 kleine bergjes beslag in. Bak de pannenkoekjes tot er bovenop bubbeltjes komen. Keer de pannenkoekjes en bak de andere kant goudbruin. Houd de pannenkoekjes op een bord onder
aluminiumfolie warm. Bak op dezelfde manier nog 3 keer 3 pannenkoekjes.
Leg op kleine borden steeds een stapel van 3 pannenkoekjes met op elk pannenkoekje een flinke lepel blauwe bessen. Schep in het midden een lepel sojayoghurt en sprenkel er steviadruppels, dadelsuiker of suikeralcohol (‘suiker’ die veel lagere suikerpieken veroorzaakt) over.
Dit recept lijkt mij ook heel erg lekker. Ik kwam het tegen via de facebookpagina van de voedselzandloper.
AMERICAN OATMEAL PANCAKES MET BOSBESSEN
4 personen | 20 minuten
150 g havermout...
100 ml sojamelk of havermelk
2 eieren, losgeklopt
3-4 eetlepels olijfolie
4 flinke eetlepels sojayohurt
200 g (diepvries) blauwe bessen
Meng de havermout in een kom met wat zout en voeg al roerend met een spatel de sojamelk en 100 ml koud water toe. Roer de eieren erdoor en roer alles tot een glad beslag. Laat het beslag 30 minuten rusten.
Verhit een beetje olie in een koekenpan en schep er 3 kleine bergjes beslag in. Bak de pannenkoekjes tot er bovenop bubbeltjes komen. Keer de pannenkoekjes en bak de andere kant goudbruin. Houd de pannenkoekjes op een bord onder
aluminiumfolie warm. Bak op dezelfde manier nog 3 keer 3 pannenkoekjes.
Leg op kleine borden steeds een stapel van 3 pannenkoekjes met op elk pannenkoekje een flinke lepel blauwe bessen. Schep in het midden een lepel sojayoghurt en sprenkel er steviadruppels, dadelsuiker of suikeralcohol (‘suiker’ die veel lagere suikerpieken veroorzaakt) over.
Victoria-- Fluisteraar
- Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13
Ik eet regelmatig amandelmeelpannenkoekjes als ontbijt/lunch. Soms maak ik ze 's avonds, leg ze in de koelkast en eet ze 's ochtends dan als ontbijt.
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2011/11/amandelmeel-pannenkoekjes-voor-fred.html
http://www.eetgoedvoeljegoed.com/2011/11/amandelmeel-pannenkoekjes-voor-fred.html
Eris- Prater
- Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Ontbijt
» Wat heb je als ontbijt?
» Wat is gezonder: zuurdesem brood of spelt brood?
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
» Ontbijt!!!
» Wat heb je als ontbijt?
» Wat is gezonder: zuurdesem brood of spelt brood?
» Brood van de bakker/ brood van de supermarkt
» Ontbijt!!!
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: