Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Makkelijke pizzabodem

+7
Maple
Verde
Linda
Joan
Moira
Linnie1985
Chili2011
11 plaatsers

Ga naar beneden

Makkelijke pizzabodem Empty Makkelijke pizzabodem

Bericht  Chili2011 do 15 aug 2013 - 9:50

Iemand een makkelijk recept voor een pizza bodem?
En ook ideeën voor dingen die je op de pizza kan doen?

Chili2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 22
Punten : 31
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke pizzabodem Empty Re: Makkelijke pizzabodem

Bericht  Linnie1985 do 15 aug 2013 - 9:55

Je kan kant en klare pizza bodems kopen in de supermarkt van Napolina. Staat bij de pastaspullen.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Moira do 15 aug 2013 - 12:34

Die gebruik ik soms ook wel eens uit tijdnood. Maar vind hem eigenlijk echt niet lekker. Is zo droog.. Ben ook wel op zoek naar een goed recept!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Joan do 15 aug 2013 - 12:59

Basisrecept pizzadeeg
Voor 2 pizza's
Ingrediënten

• 1,5 deciliter handwarm water (40 graden celcius)
  • 1/2 zakje instant gistkorrels (of 15 gram verse gist)
  • 1 theelepel suiker
  • 250 gram bloem
  • 1/2 theelepel zout
  • 2-3 eetlepels olijfolie

Bereiding

• Doe de gist in een kommetje en los de gist met de suiker op in een 1/2 deciliter van het water. Roer het mengsel glad.
  • Meng de bloem en het zout in een beslagkom door elkaar. Maak een kuiltje in het midden en schenk hierin de gistoplossing. Schenk de olie en de rest van het water erbij.
  • Meng het pizzadeeg met de hand of machinaal tot een samenhangende massa die van de wand van de kom loslaat.

Met de hand kneden

• Neem het pizzadeeg uit de kom en kneed het op een met bloem bestoven ondergrond:
  • Rol het pizzadeeg met één hand zodat een korte rol ontstaat
  • Draai het pizzadeeg een kwartslag en vouw het dubbel
  • Herhaal dit tot het pizzadeeg soepel en elastisch is (ongeveer 10 minuten)

Machinaal kneden

• 5-10 minuten met een mixer of keukenmachine met deeghaken
  • 2-3 minuten met een foodprocessor. Voeg de gistoplossing en de rest van het vocht via de vulschacht toe terwijl de machine draait.

• Het deeg is goed als het nog enigszins plakkerig aanvoelt en een schone wand achterlaat in de mengkom.
  • Maak van het pizzadeeg een bal en laat hem afgedekt een uur rijzen op een warme plek.
  • Verdeel het deeg in twee porties en maak van elke portie een bal
  • Bestuif het werkblad met bloem en rol het pizzadeeg uit tot een cirkel met een diameter van 20 centimeter
  • Leg het pizzadeeg op een bakplaat en maak de randen iets dikker zodat de saus er niet af kan lopen

Hoe zie ik of het deeg goed is?
Het pizzadeeg is goed als het niet de droog en niet te nat is. Maar hoe weet je nu dat het perfect is? Goed pizzadeeg voelt plakkerig aan, maar laat geen sporen achter op de wand van de kom of op je handen. Het deeg moet net zo plakken als een geel post-it notitieblaadje. Dat plakt wel, maar laat direct los zonder sporen achter te laten. Als het deeg te plakkerig is kun je wat bloem toevoegen. Is het deeg te droog, voeg dan wat water toe.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  Linda do 15 aug 2013 - 18:35

Ik maak deze altijd:

Ingrediënten voor het deeg:
• 250 g (spelt)meel
• 1 tl zout
• 6 g gedroogde gist
• 1/2 tl suiker
• 1 el olijfolie
• ca. 125 ml lauw water

Meng het zout, de gist en de suiker door het meel. Roer er dan de olijfolie door en beetje bij beetje het water. Afhankelijk van het soort meel dat je gebruikt, heb je misschien meer of minder water nodig. Voeg eventueel nog wat extra bloem toe als je deeg te plakkerig wordt. Kneed tot je een samenhangend en elastisch deeg hebt. Laat het onder een vochtige doek en op een warme plek 45 minuten rijzen. Kneed het deeg daarna weer een aantal minuten stevig door en laat het nog minstens 30 minuten rijzen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Verde do 15 aug 2013 - 19:05

Je kan ook een Turks brood kopen en die in de lengte doormidden snijden, dan heb je twee bodems. Heel snel en ook lekker.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Maple do 15 aug 2013 - 19:47

Verde schreef:Je kan ook een Turks brood kopen en die in de lengte doormidden snijden, dan heb je twee bodems. Heel snel en ook lekker.
Dat is idd echt lekker! Danerole heeft trouwens ook pizzabodems, die vind ik ook makkelijk en lekker. Jammer dat uk thuis de enige ben die pizza lust en zo'n lap voor mij echt veel teveel is. Zou je die, eenmaal geopend, kunnen bewaren/invriezen?
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  sanne-84 do 15 aug 2013 - 20:52

Ik gebruikte ook wel eens pitabroodjes..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Sarah1985 do 15 aug 2013 - 23:31

ik koop bij de lidl of aldi een doos met 3 mozzarella pizza's erin. En daar doen we alles op wat we lekker vinden
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  silly-one do 15 aug 2013 - 23:35

Als je in de buurt van Breda woont schijn je in de nieuwe jumbo kant en klare bolletjes pizzabodem deeg te kunnen krijgen. Je hoeft deze alleen nog maar uit te rollen en te bedekken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Moira do 15 aug 2013 - 23:38

Maple schreef:
Verde schreef:Je kan ook een Turks brood kopen en die in de lengte doormidden snijden, dan heb je twee bodems. Heel snel en ook lekker.
Dat is idd echt lekker! Danerole heeft trouwens ook pizzabodems, die vind ik ook makkelijk en lekker. Jammer dat uk thuis de enige ben die pizza lust en zo'n lap voor mij echt veel teveel is. Zou je die, eenmaal geopend, kunnen bewaren/invriezen?
Zijn dat al kant-en-klaar bodems? Die van Napolita kun je niet invriezen. Zit ook met dit probleem en eet dan vaak 2 dagen achter elkaar pizza Laughing . Probeer dan wel een gezonde topping erop te doen, maar volgens mij tikt het best aan!
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Maple do 15 aug 2013 - 23:40

Moira schreef:
Maple schreef:
Zijn dat al kant-en-klaar bodems? Die van Napolita kun je niet invriezen. Zit ook met dit probleem en eet dan vaak 2 dagen achter elkaar pizza Laughing . Probeer dan wel een gezonde topping erop te doen, maar volgens mij tikt het best aan!
Haha, ja, dat probleem heb ik ook. Ik zou zo twee dagen achter elkaar pizza kunnen eten, maar of het gezond is.... Ja, het zijn kant en klaarbodems, in zo'n zelfde blik als de Danerolle-croissants. Maar van die pizzabodem kun je makkelijk twee volwassenen en een klein kind te eten geven smile
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13

Bericht  sonly do 15 aug 2013 - 23:45

Van koopmans heb je ook pizzadeeg mix. Zelfde idee als pannenkoekenmix maar dan dus voor pizza. Hoef je alleen water bij te doen en olijfolie, maar de olijfolie zit ook al in een zakje in de verpakking. Je hebt die in een variant zonder tomatensaus en met tomatensaus. De mix hoef je overigens niet van te voren te laten rijzen!
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud