Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

+8
Gympie
Inge
Beachgirl
heartsdale
Suus
Blond
silly-one
Sushi
12 plaatsers

Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Sushi ma 21 mei 2012 - 6:01

Ha meiden,

Er zal vast al een soortgelijk topic zijn, maar dat kon ik zo snel niet vinden.

Ik ben mijn ongezonde eetgedrag meer dan zat en heb per direct mijn eetgedrag omgegooid. Ik ga gezonder eten. Vandaag heb ik me zeer netjes gedragen qua eten. Ik heb vanmorgen Brinta gegeten en tussen de middag een zelfgemaakte (door mijn moeder) tonijnsalade op een geroosterde boterham. Heerlijk was het! Als snack heb ik kerstomaatjes gegeten.
Voor de rest heb ik water, thee en twee cola light gedronken.
Straks ga ik een rundersaucijs en sperziebonen eten en drink ik nog thee en water vanavond.

Bij mij zat het ongezonde eten vooral in slechte tussendoortjes. Ik ben echt een snoeperd en at echt veel te vaak chocola en chips en andere ongezonde troep. Dit wil ik niet meer doen.
Hebben jullie tips voor gezonde tussendoortjes/snacks? Ik heb net dus kerstomaatjes gegeten, maar als ik dat elke dag eet word ik gek.

Ik vind komkommer en paprika ook erg lekker als tussendoortjes en fruit eet ik ook graag. Maar er moet toch wel meer zijn dan alleen dat? Iemand tips?

En hebben jullie tips voor gezonde avondmaaltijden? Een rundersaucijsje en sperzieboontjes is volgens mij ook prima, maar ik ben op het gebied van avondeten echt inspiratieloos verder. De tonijnsalade die ik met de lunch at, kan ook prima als avondeten, maar verder wordt het voor mij al lastig. Ik heb wel wat andere gerechten die ik regelmatig eet en die gezond zijn, maar ik wil graag meer variëren.

Ik ben benieuwd of jullie ideeën hebben en of we hier misschien elkaar op de hoogte kunnen houden van wat we hebben gegeten. Of is daar al een ander topic voor bij Persoonlijk of bij Beauty & Mode of zo?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  silly-one ma 21 mei 2012 - 6:11

Ik ben na weken half, vandaag echt begonnen met Dr.Frank en wat mij opvalt is dat hij vaak als ontbijt of lunch magere kwark met muesli en een stuk fruit voorschrijft. Het lijkt heel weinig, maar met 250 gr kwark zit ik echt vol en daar heb ik het vandaag tot 1 uur op weten te doen ( werk op maandag maar half en eet dan het liefste thuis).
Verder kan je gerust een keer tussen de middag een gebakken ei eten. Eiwitten vullen heel erg, waardoor je een verzadigd gevoel krijgt.

Als laatste niks te snoepen in huis halen. Dat is de beste manier om te zorgen dat je niet gaan snacken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Sushi ma 21 mei 2012 - 6:34

silly-one schreef:Ik ben na weken half, vandaag echt begonnen met Dr.Frank en wat mij opvalt is dat hij vaak als ontbijt of lunch magere kwark met muesli en een stuk fruit voorschrijft. Het lijkt heel weinig, maar met 250 gr kwark zit ik echt vol en daar heb ik het vandaag tot 1 uur op weten te doen ( werk op maandag maar half en eet dan het liefste thuis).
Verder kan je gerust een keer tussen de middag een gebakken ei eten. Eiwitten vullen heel erg, waardoor je een verzadigd gevoel krijgt.

Als laatste niks te snoepen in huis halen. Dat is de beste manier om te zorgen dat je niet gaan snacken.

Als het gezonde eten niet werkt, dan wil ik ook een "echt" dieet gaan volgen. Ik en benieuwd hoe het Dr. Frank-dieet jou gaat bevallen. Ga je ons op de hoogte houden hier? Ik hoop het wel!

Een gebakken ei is lekker, maar wordt lastig, op mijn werk is daar niet echt mogelijkheid toe. Maar goed, dan kan ik dat een keer in het weekend doen natuurlijk (is ook prima anti-katervoer, haha).

Is popcorn trouwens echt zoveel beter dan chips? Ik hoor dat vaak, maar heb toch idee dat popcorn toch nog een berg calorieën bevat. Zout zal vast beter zijn dan zoet, maar dan nog, is het echt zoveel beter dan chips?
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Blond ma 21 mei 2012 - 6:47

Ik eet als tussendoortjes regelmatig:
- Wortels (300 Gr., een hele zak)
- appels/peren/bananen/mandarijntjes/ander fruit
- ontbijtkoek (maar dat mag ook niet van de Amber Albada dames)
- komkommer
- magere yoghurt of kwark
- droge crackertjes

Meestal heb ik als ochtendtussendootje een appel en voor de middag wissel ik.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Sushi ma 21 mei 2012 - 6:51

Wow! 300 gram worteltjes? Ik haal ook wel eens grote zakken wortels in huis, maar eet dan de helft op de ene dag en de volgende dag de andere helft.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Suus ma 21 mei 2012 - 7:03

Een gebakken ei op brood is trouwens ook heel lekker als het al afgekoeld is Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes 561177
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  heartsdale ma 21 mei 2012 - 7:09

Suus schreef:Een gebakken ei op brood is trouwens ook heel lekker als het al afgekoeld is Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes 561177

En met dr Frank mag je geen brood toch?
Dat was een reden waarom ik niet aan dat dieet ben begonnen, ben gek op brood!!
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Beachgirl ma 21 mei 2012 - 7:40

Heb vanavond 250gr gekookte broccoli op en een tartaartje... (Cambridge tussenweek proof;) )

Eet in een tussenweek ook vaak courgette, in slierten gesneden en dan in de wok, samen met kipfilet erg lekker.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Inge ma 21 mei 2012 - 7:56

Beachgirl_24 schreef:Heb vanavond 250gr gekookte broccoli op en een tartaartje... (Cambridge tussenweek proof;) )

Eet in een tussenweek ook vaak courgette, in slierten gesneden en dan in de wok, samen met kipfilet erg lekker.
lekker is dat he :-)

qua tussendoortjes;
Reepjes paprika
worteltjes
Komkommer
Druiven
Rijstewafel
Ei in rookvlees

Gevulde courgette

Voor 1 persoon
1 Courgette (een halve kan ook prima trouwens)
Kipfilet / kalkoenfilet of witvis (dit kan je ook aanpassen naar mager rundergehakt)
Champignons
Tomaat
Prei

Courgette goed wassen.
Courgette paar minuten koken en goed uit laten lekker. Kontjes eraf halen en door de midden snijden.
De courgette uithollen en dit prutje (sorry wist even geen ander woord :-p) bewaren.
De Kipfilet / kalkoenfilet of witvis kort roerbakken, zodat het net gaar is, in ieder geval niet te lang doorwokken.
(Je zou je kipfilet ook eerst kunnen marineren in Sojasaus / kikkomansaus groen met knoflook en peper).
De champignons, prei en tomaten wassen en in stukjes snijden.
Dit kort mee roerbakken met het vlees / vis, hier doe je ook het courgette prutje bij. Kruiden met de kruiden die je lekker vind (peper, knoflookpoeder, tabasco, paprikapoeder)
Bovenstaande mengsel doe je in de uitgeholde courgette. Nog een beetje peper eroverheen
Dit ongeveer 15 minuten in de oven op 180 graden

---

Courgette Tagliatelle

Kontjes en schil van de courgette verwijderen.
Met een dunschiller lange dunne plakken snijden van de courgette.
Dit kort wokken (niet te lang anders wordt het papperig)
Dan erdoor doen wat je lekker vind en wat mag. Zo gebruik je de courgette als tagliatelle. (toen ik low carb at heb ik vaak op deze manier "Tagliatelle" gemaakt)

---

Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Blond ma 21 mei 2012 - 8:24

Suuske schreef:Wow! 300 gram worteltjes? Ik haal ook wel eens grote zakken wortels in huis, maar eet dan de helft op de ene dag en de volgende dag de andere helft.

Lol ja! Ik vind het namelijk helemaal niet vullen en eet dus om maar wat te doen te hebben Laughing
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  silly-one ma 21 mei 2012 - 8:53

heartsdale schreef:
Suus schreef:Een gebakken ei op brood is trouwens ook heel lekker als het al afgekoeld is Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes 561177

En met dr Frank mag je geen brood toch?
Dat was een reden waarom ik niet aan dat dieet ben begonnen, ben gek op brood!!

Hij heeft het vooral over koolhydraat arm brood, maar eigenlijk kan je ook wel gewoon brood eten. Krijg je iets meer koolhydraten binnen, maar het is wel te doen. Zijn recepten zijn namelijk gebaseerd op 1500 kacl per dag gemiddeld, dan kom je iets hoger te zitten, maar je kom nog steeds niet aan de 2000kcal die een vrouw per dag nodig heeft.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Sushi ma 21 mei 2012 - 9:50

@ Inge: Ik heb wel eens gelezen dat druiven niet een heel verstandige keus zijn, omdat er veel suikers in zouden zitten o.i.d. Heel precies weet ik het niet meer. Al ben ik wel gek op rode druiven...

Ik vind die tagliatelle van courgette heel leuk klinken, ga dat zeker een keer proberen!
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Gympie ma 21 mei 2012 - 10:48

Ik eet wel eens snack a jacks, van die goedkope crackertjes met kruidenboter en zoete pepertjes gevuld met roomkaas. Ook mini augurkjes heb ik in huis.

Als ik zoet wil, eierkoeken of pure chocola. Als ik me in kan houden...die zak m&ms ligt altijd weer tussen mijn boodschappen.

Niet bijster gezond allemaal, maar beter dat dan een zak chips.

Als ik voor het avondeten niet wil grijpen naar pizza of patat, eet ik soep. Even opwarmen, stokbrood in de oven en klaar. Simpel en niet briljant gezond, maar wel een normale maaltijd.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Inge ma 21 mei 2012 - 11:15

Suuske schreef:@ Inge: Ik heb wel eens gelezen dat druiven niet een heel verstandige keus zijn, omdat er veel suikers in zouden zitten o.i.d. Heel precies weet ik het niet meer. Al ben ik wel gek op rode druiven...

Ik vind die tagliatelle van courgette heel leuk klinken, ga dat zeker een keer proberen!

Ja heb je een punt! Druiven mag idd niet te vaak!
Sonja bakker schreef geloof ok wel eens15 druiven voor, soms
Aan de andere kant beter druiven dan chips bv
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Sushi ma 21 mei 2012 - 11:20

Inge schreef:
Suuske schreef:@ Inge: Ik heb wel eens gelezen dat druiven niet een heel verstandige keus zijn, omdat er veel suikers in zouden zitten o.i.d. Heel precies weet ik het niet meer. Al ben ik wel gek op rode druiven...

Ik vind die tagliatelle van courgette heel leuk klinken, ga dat zeker een keer proberen!

Ja heb je een punt! Druiven mag idd niet te vaak!
Sonja bakker schreef geloof ok wel eens15 druiven voor, soms
Aan de andere kant beter druiven dan chips bv

Ach ja, van niks moet je eigenlijk te veel eten. Gevarieerd (gezond!) eten is nog altijd het beste volgens mij..
Ik hoop zó hard dat ik het deze keer wel kan volhouden. Meestal hou ik dit soort dingen een week of twee, drie vol en dan lukt het niet me niet meer... Zo slap!
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  litllejoy ma 21 mei 2012 - 19:37

S'ochtends neem ik vaak kwark met fruit/ 2 gekookte eitjes met paar plakjes kipfilet/ roerei met tomaat.

S'middags eet ik meestal wel gewoon 2 volkoren boterhammen. Als beleg eet ik dan meestal plakjes kipfilet/ (koud) gebakken eitje/ gekookt eitje/ rookvlees/ kaas (af en toe). Ook maak ik weleens een 'salade' van komkommer met gerookte kipfilet en zwarte peper. Of een gebakken tartaartje met een gebakken ei er op en tomaat.
Laatst heb ik ook sojameelpannekoekjes gemaakt.

S'avonds probeer ik zo veel mogelijk gevarieerd te eten. (per week) 1x zilvervliesrijst, 1x volkoren pasta, 1x aardappelen, 1x vis, 1x vlees (veel rund en kip) en 1x vegetarisch. Vaak doe ik dan een stukje vlees of vis met alleen groente (wel veel). Natuurlijk een keertje pasta in de week en dan probeer ik 1x in de week iets van roerbak aardappel te maken of gekookte aardappelen met vlees en groente. Rijst gebruik ik dan bijvoorbeeld weer in een wokgerechtje met broccoli, rode ui en knoflook. Of in gevulde paprika's etc.

Voorbeeld avondeten:
- Gegrilde/ gestoomde zalm met spinazie en een gekookt ei
- Gewokte broccoli met rode ui en knoflook met klein beetje zilvervliesrijst en een witvisje
- Gewokte spruiten met champignons, ui en knoflook met een biefstukje
- Blokjes kip gewokte met 3 kleuren paprika, wat azijn en een klein beetje sweet chilli sauce
- (ook voor s'avonds) Tartaartje met gebakken ei en gegrilde groente's
- Roerbak aardappel met winterwortel, gele paprika en rode ui met tartaartje
- Volkoren pasta met zelfgemaakt pastasaus (geen kaas!) bijvoorbeeld een saus van gepelde tomaten met daarin knoflook, peper, winterwortel, rode paprika, champignons etc.
- Rode paprika gevuld met zilvervliesrijst (gemengd met ketjap, knoflook, ui en evt. wat andere groente) en blokjes kipfilet

Wat ik wel belangrijk vind, is dat je toch af en toe ook wel lekkere dingen blijft eten, anders hou je het niet vol. Alleen met mate...
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  minoessepoes ma 21 mei 2012 - 22:14

Wat bij ons gewoon echt het beste helpt is geen slechte dingen kopen, lunch en tussendoortjes mee nemen van huis naar het werk (zodat je niet in de verleiding komt om iets lekkers te nemen) en meer groenten door het avondeten doen zodat je wel goed vol zit.

Ik neem altijd naar mijn werk plakjes komkommer, kerstomaatjes of worteltjes mee voor rond een uur of 3 a 4 uur. Voor de ochtend neem ik meestal wat fruit mee. Verder wil ik nog weleens een kopje opkikker (bouillon) nemen als ik zin heb in iets hartigs met bijvoorbeeld een volkoren soepstengel.

' S avonds maak ik vaak een smoothie van magere yoghurt en wat (driepvries)fruit en een scheutje jus d' orange i.p.v een toetje. Wat ook heel lekker is een peer, magere kwark, wat kaneel en eventueel een beetje zoetstof en daar de staafmixer doorheen, heerlijk toetje heb je dan!

Zelf vind ik snack a jacks bbq ook erg lekker tussendoor, of van die luchtige zoutjes van Lu, ipv chips. Of zelf een soort van tzatziki maken van magere kwark en knoflook en daar reepjes paprika, komkommer, wortel in dippen.

's Avonds kook ik altijd gewoon, maar ik weeg de aardappels, pasta, rijst wel af en ik hou ook echt zo'n 75 tot 100 gram vlees per persoon aan.

Ik vind witvis, gerookte kipfilet en gewokte biefstukreepjes bijvoorbeeld heel lekker en dat is allemaal wel mager. Lekker een salade met gerookte kipfilet, biefstukreepjes gewokt met broccoli, sojasaus en sesamzaadjes, een witvisje uit de oven met geroosterde groenten erbij. Dat soort dingen, dan is het echt geen straf om wat magerder te eten!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  *Lookie* za 26 mei 2012 - 19:35

Ik ben ook erg van de smoothies, en van magere yoghurt met fruit even 'staafmixen' als toetje of als tussendoortje, heerlijk!

Philadelphia light smeren op plakjes runderrookvlees met evt een reepje paprika of wat gesnipperde ui erin, en dan oprollen, ook erg lekker (kan ook als borrelhapje)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  SarahKey za 26 mei 2012 - 22:57

Wat ik vooral met dit weer lekker vind als tussendoortje: yoghurt met stukjes fruit. Ene keer banaan, andere keer peer etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes Empty Re: Gezonde, makkelijke gerechten en tussendoortjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum