De makkelijke & snelle maaltijd
+2
Error
Esperanza
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
De makkelijke & snelle maaltijd
Als je geen zin hebt om uitgebreid te koken, maar wel een lekkere en gezonde maaltijd wilt. Wat maak je dan?
Ik heb een aantal gerechten die ik dan maak, maar ik ben wel benieuwd wat jullie makkelijke en snelle maaltijd is. Kan ik een beetje inspiratie op doen.
Ik heb een aantal gerechten die ik dan maak, maar ik ben wel benieuwd wat jullie makkelijke en snelle maaltijd is. Kan ik een beetje inspiratie op doen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Re: De makkelijke & snelle maaltijd
Vaak eenpansmaaltijden. Vlees/vis/groenten wokken bijvoorbeeld met rijst (en dan koken in de magnetron) / couscous / pasta.
Of veel ovenschotels, meestal is de bereiding maar een kwartiertje ofzo en dan nog 40 minuten in de oven, maar dan doe ik in die 40 minuten wel iets anders. Zodoende ben ik er nog niet heel lang mee bezig.
Of veel ovenschotels, meestal is de bereiding maar een kwartiertje ofzo en dan nog 40 minuten in de oven, maar dan doe ik in die 40 minuten wel iets anders. Zodoende ben ik er nog niet heel lang mee bezig.
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
De receptenzoeker op tijd selecteren vind ik ook altijd wel handig, zitten nog wel erg lekkere dingen tussen!
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/vinden/?course=hoofdgerecht&fast=on&lp_sortProperty=cookingTime
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/vinden/?course=hoofdgerecht&fast=on&lp_sortProperty=cookingTime
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Ik kook meestal uitgebreid en bijna altijd met verse producten maar dit zijn wat makkelijke dingen.
Bijvoorbeeld:
- Stukjes kipfilet wokken, 3-kleuren paprika erbij en dan een sausje van azijn en sweet chilli sauce erin (ondertussen kun je wat rijst erbij koken).
- Omelet met een heleboel groente.
- Broodje hamburger met gebakken ui, gebakken tomaat, komkommer en een beetje ketchup. Een speigeleitje ertussen is ook lekker.
- Boursainspinazie met een extra teentje knoflook en een lente uitje door de pasta. Stukje gegrilde zalm uit de oven erbij (zalm duurt ongeveer 15 tot 20 minuten, in de tussentijd kun je dan de rest klaar maken).
- Gehakt rullen, knoflook en uitje erbij, daarna verschillende soorten groente's erbij (ik doe vaak champignons, paprika, wortel) en als laatst wat tomato frito en italiaanse kruiden erbij (en dan ondertussen ook de pasta weer koken).
- Gehakt rullen, knoflook en uit erbij, daarna wat mexicaanse kruiden, mais, bruine bonen en tomaat. Lekker met een taco.
- Kipkrokantschnitzel (of kip zelf paneren met cornflakes) bakken, hierna tussen een wrap met sla, komkommer en chillisaus.
Wat natuurlijk altijd makkelijk is, is een stukje vis in de oven grillen en ondertussen groente erbij koken/ stomen. Dan ben je bijna altijd binnen 15 tot 20 minuten klaar en hoef je niet heel de tijd op te letten. Dit doe ik dan best wel weer vaak. Bijvoorbeeld regenboogforel met broccoli, zalm met spinazie, kabeljauw met prei. En dit kun je ook heel makkelijk afwisselen.
Bijvoorbeeld:
- Stukjes kipfilet wokken, 3-kleuren paprika erbij en dan een sausje van azijn en sweet chilli sauce erin (ondertussen kun je wat rijst erbij koken).
- Omelet met een heleboel groente.
- Broodje hamburger met gebakken ui, gebakken tomaat, komkommer en een beetje ketchup. Een speigeleitje ertussen is ook lekker.
- Boursainspinazie met een extra teentje knoflook en een lente uitje door de pasta. Stukje gegrilde zalm uit de oven erbij (zalm duurt ongeveer 15 tot 20 minuten, in de tussentijd kun je dan de rest klaar maken).
- Gehakt rullen, knoflook en uitje erbij, daarna verschillende soorten groente's erbij (ik doe vaak champignons, paprika, wortel) en als laatst wat tomato frito en italiaanse kruiden erbij (en dan ondertussen ook de pasta weer koken).
- Gehakt rullen, knoflook en uit erbij, daarna wat mexicaanse kruiden, mais, bruine bonen en tomaat. Lekker met een taco.
- Kipkrokantschnitzel (of kip zelf paneren met cornflakes) bakken, hierna tussen een wrap met sla, komkommer en chillisaus.
Wat natuurlijk altijd makkelijk is, is een stukje vis in de oven grillen en ondertussen groente erbij koken/ stomen. Dan ben je bijna altijd binnen 15 tot 20 minuten klaar en hoef je niet heel de tijd op te letten. Dit doe ik dan best wel weer vaak. Bijvoorbeeld regenboogforel met broccoli, zalm met spinazie, kabeljauw met prei. En dit kun je ook heel makkelijk afwisselen.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
als ik snel en makkelijk wil maak ik vaak makkelijke nasi.. met ui nasimix en smac erdoor.. smaakt best goed haha.. sate en eitje erbij en klaar..
marissie21- Fluisteraar
- Aantal berichten : 49
Punten : 66
Registratiedatum : 29-11-10
Ik maak dan wel eens een "gezonde" pizza. 2 wraps op elkaar de ene besmeer ik met tomatenpesto en de ander met pesto. Dan beleg ik hem met dingen die ik lekker vind en wat mozzarella. 10 minuten in de oven en klaar.
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Ik heb een lekker recept bedacht laatst. Alleen moet je wel nog rijst koken of je kan kant en klare wokrijst kopen die je meteen in de wok kan doen.
Spekjes bakken, paprika, ui en chinese kool erbij en dus rijst. En de spekjes geven al zoveel smaak af dat ik er niks meer bij heb gedaan qua kruiden.
Spekjes bakken, paprika, ui en chinese kool erbij en dus rijst. En de spekjes geven al zoveel smaak af dat ik er niks meer bij heb gedaan qua kruiden.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Soortgelijke onderwerpen
» Mexicaanse maaltijd
» maaltijd wraps
» Lichte maaltijd
» Makkelijke pizzabodem
» Makkelijk en snel een maaltijd?
» maaltijd wraps
» Lichte maaltijd