Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

+6
Mizz_S
silly-one
Char1
Inge
Evalynn
CCC
10 plaatsers

Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  CCC vr 30 nov 2012 - 2:38

As. woensdag eten er ong. 10 personen bij ons ivm Sinterklaas. Ik wil het redelijk simpel houden en het zijn vrij grote eters, ik vind het zelf altijd leuk in een bepaald thema te koken zoals Mexicaans of Italiaans. Wie helpt mij een beetje mee? smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Evalynn vr 30 nov 2012 - 2:43

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/626064/zalm-en-croute-van-marjan
Deze vind ik zo leuk voor in een groep te eten (heb hem zelf ook gemaakt, 2 stuks voor 10 personen, voor een 'walking dinner'). Het smaakt heerlijk.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Inge vr 30 nov 2012 - 4:24

Mexicaanse wraptaart

Ingrediënten
1 pak familiegerecht mexicaanse wraps
400 gr rundergehakt
1 ui
1blik 400 gr kidneybonen
1blik 150 gr mais
2 tomaten
100 gr geraspte kaas
Bereiden
Snij de ui klein
Verhit de olie en rul het gehakt.
Voeg de ui toe en bak al omscheppend 3 min. mee.
Voeg de sausmix uit het familiepak, de kidneybonen en de mais toe en warm alles goed door.
Snij de tomaat in blokjes
Schep de tomaat erdoor.
Verwarm de wraps volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Leg een wrap in een passende ovenvaste schaal en verdeel er 1/6 deel van het vleesmengsel over. Herhaal deze lagen totdat alle wraps en het vleesmengsel zijn opgebruikt.
Strooi de kaas erover en laat de taart in een voorverwarmde oven 200C in 20 min. gratineren.

Ik doe bovenstaande recept vaak door gewoon losse wraps te kopen, zelf kruiden er door te doen en een potje saus erdoor

Mexicaanse schotel
Anders, Hoofdgerecht, 2 personen, Mexicaans
Laatst aangepast: 20 nov. 2009, 17:19 | 1 keer bewaard
Zet op Mijn lijst
Recept aanpassen
Recept printen
E-mail dit recept
Recept delen
Maak recept topfavoriet

Tortillaschotel
Ingrediënten
400 gr gehakt
mexicaanse kruiden
1 potje tacosaus (pittig of mild)
1 zak tortillachips
1 zak wokgroente
Bereiden
Gehakt rullen met mexicaanse kruiden, roerbak de wokgroente mee.
Roer daardoor een potje tacosaus.
Leg in de ovenschaal een laagje tortilla chips naturel, daaroverheen het gehakt/groentemengsel.
laagjes opbouwen net zoals bij lasagne en eindigen met kaas.
20 Minuutjes in de oven op 180 graden

Je kan er dan nog van alles bij doen als tortillachips met dipsaus, salade, rijst, maiskolven etc
Of je doet wraps en taco's, een pan met kipstukjes, een pan met gehakt, eventueel een vega variant en dan allerlei losse dingen erbij als champignons, ui, kaas, paprika, sla zodat iedereen zijn eigen wrap, taco kan vullen
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Char1 vr 30 nov 2012 - 5:04

Ik vind een stamppot-buffet ook wel bij Sinterklaas passen. En is ook wel handig voor grote eters:)
Hutspot, boerenkool, andijviestamp bijvoorbeeld en dan daarbij spekjes, speklappen, rookworst enzo.

Char1
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 464
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Overijssel

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  CCC vr 30 nov 2012 - 7:32

Thnx voor de ideeën! Ik zat inderdaad ook te denken aan hutspot ed. Dat kanik ook redelijk van te voren maken en dat vult ook redelijk... Ik ga nog even brainstormen en misschien even bedenken hoeveel tijd alles in beslag neemt aangezien ik ook nog een paar uur moet werken die dag.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  CCC vr 30 nov 2012 - 7:33

Inge schreef:Mexicaanse wraptaart

Ingrediënten
1 pak familiegerecht mexicaanse wraps
400 gr rundergehakt
1 ui
1blik 400 gr kidneybonen
1blik 150 gr mais
2 tomaten
100 gr geraspte kaas
Bereiden
Snij de ui klein
Verhit de olie en rul het gehakt.
Voeg de ui toe en bak al omscheppend 3 min. mee.
Voeg de sausmix uit het familiepak, de kidneybonen en de mais toe en warm alles goed door.
Snij de tomaat in blokjes
Schep de tomaat erdoor.
Verwarm de wraps volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Leg een wrap in een passende ovenvaste schaal en verdeel er 1/6 deel van het vleesmengsel over. Herhaal deze lagen totdat alle wraps en het vleesmengsel zijn opgebruikt.
Strooi de kaas erover en laat de taart in een voorverwarmde oven 200C in 20 min. gratineren.

Ik doe bovenstaande recept vaak door gewoon losse wraps te kopen, zelf kruiden er door te doen en een potje saus erdoor

Mexicaanse schotel
Anders, Hoofdgerecht, 2 personen, Mexicaans
Laatst aangepast: 20 nov. 2009, 17:19 | 1 keer bewaard
Zet op Mijn lijst
Recept aanpassen
Recept printen
E-mail dit recept
Recept delen
Maak recept topfavoriet

Tortillaschotel
Ingrediënten
400 gr gehakt
mexicaanse kruiden
1 potje tacosaus (pittig of mild)
1 zak tortillachips
1 zak wokgroente
Bereiden
Gehakt rullen met mexicaanse kruiden, roerbak de wokgroente mee.
Roer daardoor een potje tacosaus.
Leg in de ovenschaal een laagje tortilla chips naturel, daaroverheen het gehakt/groentemengsel.
laagjes opbouwen net zoals bij lasagne en eindigen met kaas.
20 Minuutjes in de oven op 180 graden

Je kan er dan nog van alles bij doen als tortillachips met dipsaus, salade, rijst, maiskolven etc
Of je doet wraps en taco's, een pan met kipstukjes, een pan met gehakt, eventueel een vega variant en dan allerlei losse dingen erbij als champignons, ui, kaas, paprika, sla zodat iedereen zijn eigen wrap, taco kan vullen

Dit klinkt ook erg goed!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  silly-one vr 30 nov 2012 - 7:36

Mijn moeder maakt morgen een stamppotten buffet. Diverse soorten stamppot en naast de rookworst ook gekookt spek en hachee/sudderlappen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Mizz_S vr 30 nov 2012 - 8:19

Een soort 'pastabuffet' vind ik ook wel leuk altijd. Bijvoorbeeld twee of drie soorten pasta (spaghetti, fusili, tagliatelle oid), en twee of drie soorten saus (tomatensaus, carbonarasaus, spinaziesaus). Of een grote schaal lasagne erbij. En dan om een beetje aan te vullen zou je er lekker ciabatta's met kruidenboter/roomkaas/tapenade bij kunnen serveren, en lekkere olijven en/of een salade.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Gast vr 30 nov 2012 - 9:30

Wij hebben laatst een stamppotten buffet gedaan met een groep mensen! Hutspot, stamppot rauw andijvie & met rookworst + gehaktballen. Als toetje appeltaart met slagroom en ijs Yes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  CCC vr 30 nov 2012 - 10:41

Ik neig toch heel erg naar een stamppottenbuffet.. Maar hoeveel heb ik dan nodig... Ik ben nooit zo goed met inschatten wbt stamppotten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Gast vr 30 nov 2012 - 10:44

5 kilo aardappelen,
groente ligt eraan wat je neemt
5 rookworsten
10 gehaktballen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  SarahKey vr 30 nov 2012 - 23:56

Ik vind eerlijk gezegd stamppotten helemaal geen 'feestmaaltijd'. Dat is iets wat ik bv op een maandag ook op mijn bord krijg. Ik zou gaan voor iets anders. Pasta buffet klinkt goed. Of je maakt allemaal soorten wrapvullingen, salade, tomaten etc los, zure room en dan kunnen ze zelf hun wrap vullen. (of tortilla's)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Lejow za 1 dec 2012 - 6:30

Ik vind een stamppot buffet ook leuk!
En moet het perse feestig zijn dan? Wij eten soep, woensdag, met Sinterklaas laughcry

Peen en uien, zuurkool, rauwe andijvie, boerenkool.
Rookworsten erbij, spekjes, lekker jusje!

Ik zou denk ik 5 kilo aardappels halen, en van elke stamppot 1,5 kilo?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Gast za 1 dec 2012 - 6:47

SarahKey schreef:Ik vind eerlijk gezegd stamppotten helemaal geen 'feestmaaltijd'. Dat is iets wat ik bv op een maandag ook op mijn bord krijg. Ik zou gaan voor iets anders. Pasta buffet klinkt goed. Of je maakt allemaal soorten wrapvullingen, salade, tomaten etc los, zure room en dan kunnen ze zelf hun wrap vullen. (of tortilla's)

Maar pasta of wraps eet ik ook gewoon doordeweeks, dus dan zou er niks feestelijks overblijven nerd Wij eten meestal juist met een grote groep soep, lekker & goed te regelen met zoveel personen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Aziraphale za 1 dec 2012 - 6:48

Mij zou je echt niet blij maken met stamppot, ik eet nooit Hollandse pot want ik vind het echt niet lekker. Daarnaast eet ik geen vlees dus gehaktballen etc. wat de stamppot af maakt, eet ik al niet. Maar bij Sinterklaas past het denk ik wel goed en de meeste mensen vinden het geloof ik best lekker.
Ik zou zelf voor een Mexicaans buffet gaan. Allerlei schaaltjes wrapvulling neerzetten, wraps, een lekkere salsa, nachochips met guacemole, chilibonensoep, etc.


Laatst aangepast door Aziraphale op zo 2 dec 2012 - 4:23; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  SarahKey za 1 dec 2012 - 7:37

Pippa schreef:
SarahKey schreef:Ik vind eerlijk gezegd stamppotten helemaal geen 'feestmaaltijd'. Dat is iets wat ik bv op een maandag ook op mijn bord krijg. Ik zou gaan voor iets anders. Pasta buffet klinkt goed. Of je maakt allemaal soorten wrapvullingen, salade, tomaten etc los, zure room en dan kunnen ze zelf hun wrap vullen. (of tortilla's)

Maar pasta of wraps eet ik ook gewoon doordeweeks, dus dan zou er niks feestelijks overblijven Makkelijke recepten voor ong. 10 personen 827601 Wij eten meestal juist met een grote groep soep, lekker & goed te regelen met zoveel personen.

Dat is zo, maar niet iedereen lust stamppotten. Met pasta/wraps/etc zit je altijd wel goed want er is voor ieder wat wils.
Soep eten wij ook vaak, dat lusten ook veel mensen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  CCC za 1 dec 2012 - 12:52

Thnx allemaal! Ik overleg nog even hier want mijn vriend wilt opeens nasi maken met wat kleine dingen erbij... Al vind ik dat zelf niet zo... Blijft lastig inderdaad om iedereen wat lekkers voor te schotelen. Overigens doen wij normaal ook soep met broodjes maar in het kader van een keertje wat anders dacht ik bedenk even wat lekkers dit keer. Is ook wel de bedoeling dat ik geen uren in de keuken hoef te staan die dag.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Lejow za 1 dec 2012 - 21:30

Oeh nasi I love you
Met gebakken ei, gebakken uitjes, kroepoek, sate, satesaus, van dat gele zoetzure spul Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Ella zo 2 dec 2012 - 3:04

Ik zou dan ook voor nasi kiezen ipv stampotten.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Mizz_S zo 2 dec 2012 - 4:05

Ik zou dan toch ook eerder voor nasi kiezen. Doe je er lekker sateetjes bij, kroepoek, atjar, pinda's, gebakken eitjes.
Ik zou ook echt niet vrolijk worden van een stampottenbuffet trouwens, en mijn man ook niet.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  CCC zo 2 dec 2012 - 4:34

Lejow schreef:Oeh nasi I love you
Met gebakken ei, gebakken uitjes, kroepoek, sate, satesaus, van dat gele zoetzure spul Very Happy

Ja daarom wil ik het dus niet, omdat er al 2 personen zijn die allergisch voor pinda's en noten zijn. Ik kan dan wel wat aparts maken, maar de geur en het risico dat er toch ergens een druppeltje satesaus op het bord van die mensen terecht komt is niet echt een geweldig idee. Helaas hebben we dit al te vaak meegemaakt, al denk je echt op te letten ed kan het toch gebeuren.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  CCC zo 2 dec 2012 - 4:36

Ik ga op zoek naar een lekkere pastasalade, dan maak ik daar een schaal lasagne bij en nog een pasta. Daarnaast stokbrood/ ciabatta met kruidenboter en een lekkere salade. Dus iemand die nog tips heeft voor lekkere pasta's die zijn welkom! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Aziraphale zo 2 dec 2012 - 5:01

De pastasalades die ik heel erg lekker vind:

Vegetarisch: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/496004/pastasalade-met-basilicumolie/?rq=pastasalade+basilicumolie

Met zalm: http://www.smulweb.nl/recepten/1358339/Zalmpastasalade
Ik gebruik dan zalmsnippers bovenop de salade en een blikje zalm erdoor.

Lekkere pasta: http://www.amberalbarda.nl/recepten/ en dan de pasta met spinazie en ovengeroosterde tomaatjes. Mmm Wink

Of deze: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/438402/spinaziesalade-met-pasta-en-avocado/?rq=Spinazie+avocado+pasta
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  CCC zo 2 dec 2012 - 5:33

Thnx Aziraphale! Zitten lekkere dingen tussen!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Lejow zo 2 dec 2012 - 10:25

Ik maak altijd fusili, met gehakt, zongedroogde tomaatjes, sla, ui, walnoten (dat dan dus niet haha) en pijnboompitten.
Errug lekker!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Makkelijke recepten voor ong. 10 personen Empty Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum