Makkelijke recepten voor ong. 10 personen
+6
Mizz_S
silly-one
Char1
Inge
Evalynn
CCC
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Makkelijke recepten voor ong. 10 personen
As. woensdag eten er ong. 10 personen bij ons ivm Sinterklaas. Ik wil het redelijk simpel houden en het zijn vrij grote eters, ik vind het zelf altijd leuk in een bepaald thema te koken zoals Mexicaans of Italiaans. Wie helpt mij een beetje mee?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Makkelijke recepten voor ong. 10 personen
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/626064/zalm-en-croute-van-marjan
Deze vind ik zo leuk voor in een groep te eten (heb hem zelf ook gemaakt, 2 stuks voor 10 personen, voor een 'walking dinner'). Het smaakt heerlijk.
Deze vind ik zo leuk voor in een groep te eten (heb hem zelf ook gemaakt, 2 stuks voor 10 personen, voor een 'walking dinner'). Het smaakt heerlijk.
Evalynn- Prater
- Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11
Mexicaanse wraptaart
Ingrediënten
1 pak familiegerecht mexicaanse wraps
400 gr rundergehakt
1 ui
1blik 400 gr kidneybonen
1blik 150 gr mais
2 tomaten
100 gr geraspte kaas
Bereiden
Snij de ui klein
Verhit de olie en rul het gehakt.
Voeg de ui toe en bak al omscheppend 3 min. mee.
Voeg de sausmix uit het familiepak, de kidneybonen en de mais toe en warm alles goed door.
Snij de tomaat in blokjes
Schep de tomaat erdoor.
Verwarm de wraps volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking.
Leg een wrap in een passende ovenvaste schaal en verdeel er 1/6 deel van het vleesmengsel over. Herhaal deze lagen totdat alle wraps en het vleesmengsel zijn opgebruikt.
Strooi de kaas erover en laat de taart in een voorverwarmde oven 200C in 20 min. gratineren.
Ik doe bovenstaande recept vaak door gewoon losse wraps te kopen, zelf kruiden er door te doen en een potje saus erdoor
Mexicaanse schotel
Anders, Hoofdgerecht, 2 personen, Mexicaans
Laatst aangepast: 20 nov. 2009, 17:19 | 1 keer bewaard
Zet op Mijn lijst
Recept aanpassen
Recept printen
E-mail dit recept
Recept delen
Maak recept topfavoriet
Tortillaschotel
Ingrediënten
400 gr gehakt
mexicaanse kruiden
1 potje tacosaus (pittig of mild)
1 zak tortillachips
1 zak wokgroente
Bereiden
Gehakt rullen met mexicaanse kruiden, roerbak de wokgroente mee.
Roer daardoor een potje tacosaus.
Leg in de ovenschaal een laagje tortilla chips naturel, daaroverheen het gehakt/groentemengsel.
laagjes opbouwen net zoals bij lasagne en eindigen met kaas.
20 Minuutjes in de oven op 180 graden
Je kan er dan nog van alles bij doen als tortillachips met dipsaus, salade, rijst, maiskolven etc
Of je doet wraps en taco's, een pan met kipstukjes, een pan met gehakt, eventueel een vega variant en dan allerlei losse dingen erbij als champignons, ui, kaas, paprika, sla zodat iedereen zijn eigen wrap, taco kan vullen
Ingrediënten
400 gr rundergehakt
1 ui
1blik 400 gr kidneybonen
1blik 150 gr mais
2 tomaten
100 gr geraspte kaas
Bereiden
Snij de ui klein
Voeg de sausmix uit het familiepak, de kidneybonen en de mais toe en warm alles goed door.
Schep de tomaat erdoor.
Leg een wrap in een passende ovenvaste schaal en verdeel er 1/6 deel van het vleesmengsel over. Herhaal deze lagen totdat alle wraps en het vleesmengsel zijn opgebruikt.
Strooi de kaas erover en laat de taart in een voorverwarmde oven 200C in 20 min. gratineren.
Ik doe bovenstaande recept vaak door gewoon losse wraps te kopen, zelf kruiden er door te doen en een potje saus erdoor
Mexicaanse schotel
Zet op Mijn lijst
Recept aanpassen
Recept printen
E-mail dit recept
Recept delen
Maak recept topfavoriet
Tortillaschotel
Ingrediënten
400 gr gehakt
mexicaanse kruiden
1 zak tortillachips
1 zak wokgroente
Bereiden
Leg in de ovenschaal een laagje tortilla chips naturel, daaroverheen het gehakt/groentemengsel.
Je kan er dan nog van alles bij doen als tortillachips met dipsaus, salade, rijst, maiskolven etc
Of je doet wraps en taco's, een pan met kipstukjes, een pan met gehakt, eventueel een vega variant en dan allerlei losse dingen erbij als champignons, ui, kaas, paprika, sla zodat iedereen zijn eigen wrap, taco kan vullen
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ik vind een stamppot-buffet ook wel bij Sinterklaas passen. En is ook wel handig voor grote eters:)
Hutspot, boerenkool, andijviestamp bijvoorbeeld en dan daarbij spekjes, speklappen, rookworst enzo.
Hutspot, boerenkool, andijviestamp bijvoorbeeld en dan daarbij spekjes, speklappen, rookworst enzo.
Char1- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 464
Thnx voor de ideeën! Ik zat inderdaad ook te denken aan hutspot ed. Dat kanik ook redelijk van te voren maken en dat vult ook redelijk... Ik ga nog even brainstormen en misschien even bedenken hoeveel tijd alles in beslag neemt aangezien ik ook nog een paar uur moet werken die dag.
CCC- Ratel
Inge schreef:Mexicaanse wraptaart
Ingrediënten
400 gr rundergehakt
1 ui
1blik 400 gr kidneybonen
1blik 150 gr mais
2 tomaten
100 gr geraspte kaas
Bereiden
Snij de ui klein
Schep de tomaat erdoor.
Mexicaanse schotel
Zet op Mijn lijst
Recept aanpassen
Recept printen
E-mail dit recept
Recept delen
Maak recept topfavoriet
Tortillaschotel
Ingrediënten
400 gr gehakt
mexicaanse kruiden
1 zak tortillachips
1 zak wokgroente
Bereiden
Dit klinkt ook erg goed!
CCC- Ratel
Mijn moeder maakt morgen een stamppotten buffet. Diverse soorten stamppot en naast de rookworst ook gekookt spek en hachee/sudderlappen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Een soort 'pastabuffet' vind ik ook wel leuk altijd. Bijvoorbeeld twee of drie soorten pasta (spaghetti, fusili, tagliatelle oid), en twee of drie soorten saus (tomatensaus, carbonarasaus, spinaziesaus). Of een grote schaal lasagne erbij. En dan om een beetje aan te vullen zou je er lekker ciabatta's met kruidenboter/roomkaas/tapenade bij kunnen serveren, en lekkere olijven en/of een salade.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Wij hebben laatst een stamppotten buffet gedaan met een groep mensen! Hutspot, stamppot rauw andijvie & met rookworst + gehaktballen. Als toetje appeltaart met slagroom en ijs
Gast- Gast
Ik neig toch heel erg naar een stamppottenbuffet.. Maar hoeveel heb ik dan nodig... Ik ben nooit zo goed met inschatten wbt stamppotten.
CCC- Ratel
5 kilo aardappelen,
groente ligt eraan wat je neemt
5 rookworsten
10 gehaktballen
groente ligt eraan wat je neemt
5 rookworsten
10 gehaktballen
Gast- Gast
Ik vind eerlijk gezegd stamppotten helemaal geen 'feestmaaltijd'. Dat is iets wat ik bv op een maandag ook op mijn bord krijg. Ik zou gaan voor iets anders. Pasta buffet klinkt goed. Of je maakt allemaal soorten wrapvullingen, salade, tomaten etc los, zure room en dan kunnen ze zelf hun wrap vullen. (of tortilla's)
Ik vind een stamppot buffet ook leuk!
En moet het perse feestig zijn dan? Wij eten soep, woensdag, met Sinterklaas
Peen en uien, zuurkool, rauwe andijvie, boerenkool.
Rookworsten erbij, spekjes, lekker jusje!
Ik zou denk ik 5 kilo aardappels halen, en van elke stamppot 1,5 kilo?
En moet het perse feestig zijn dan? Wij eten soep, woensdag, met Sinterklaas
Peen en uien, zuurkool, rauwe andijvie, boerenkool.
Rookworsten erbij, spekjes, lekker jusje!
Ik zou denk ik 5 kilo aardappels halen, en van elke stamppot 1,5 kilo?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
SarahKey schreef:Ik vind eerlijk gezegd stamppotten helemaal geen 'feestmaaltijd'. Dat is iets wat ik bv op een maandag ook op mijn bord krijg. Ik zou gaan voor iets anders. Pasta buffet klinkt goed. Of je maakt allemaal soorten wrapvullingen, salade, tomaten etc los, zure room en dan kunnen ze zelf hun wrap vullen. (of tortilla's)
Maar pasta of wraps eet ik ook gewoon doordeweeks, dus dan zou er niks feestelijks overblijven Wij eten meestal juist met een grote groep soep, lekker & goed te regelen met zoveel personen.
Gast- Gast
Mij zou je echt niet blij maken met stamppot, ik eet nooit Hollandse pot want ik vind het echt niet lekker. Daarnaast eet ik geen vlees dus gehaktballen etc. wat de stamppot af maakt, eet ik al niet. Maar bij Sinterklaas past het denk ik wel goed en de meeste mensen vinden het geloof ik best lekker.
Ik zou zelf voor een Mexicaans buffet gaan. Allerlei schaaltjes wrapvulling neerzetten, wraps, een lekkere salsa, nachochips met guacemole, chilibonensoep, etc.
Ik zou zelf voor een Mexicaans buffet gaan. Allerlei schaaltjes wrapvulling neerzetten, wraps, een lekkere salsa, nachochips met guacemole, chilibonensoep, etc.
Laatst aangepast door Aziraphale op zo 2 dec 2012 - 4:23; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Pippa schreef:SarahKey schreef:Ik vind eerlijk gezegd stamppotten helemaal geen 'feestmaaltijd'. Dat is iets wat ik bv op een maandag ook op mijn bord krijg. Ik zou gaan voor iets anders. Pasta buffet klinkt goed. Of je maakt allemaal soorten wrapvullingen, salade, tomaten etc los, zure room en dan kunnen ze zelf hun wrap vullen. (of tortilla's)
Maar pasta of wraps eet ik ook gewoon doordeweeks, dus dan zou er niks feestelijks overblijven Wij eten meestal juist met een grote groep soep, lekker & goed te regelen met zoveel personen.
Dat is zo, maar niet iedereen lust stamppotten. Met pasta/wraps/etc zit je altijd wel goed want er is voor ieder wat wils.
Soep eten wij ook vaak, dat lusten ook veel mensen.
Thnx allemaal! Ik overleg nog even hier want mijn vriend wilt opeens nasi maken met wat kleine dingen erbij... Al vind ik dat zelf niet zo... Blijft lastig inderdaad om iedereen wat lekkers voor te schotelen. Overigens doen wij normaal ook soep met broodjes maar in het kader van een keertje wat anders dacht ik bedenk even wat lekkers dit keer. Is ook wel de bedoeling dat ik geen uren in de keuken hoef te staan die dag.
CCC- Ratel
Oeh nasi
Met gebakken ei, gebakken uitjes, kroepoek, sate, satesaus, van dat gele zoetzure spul
Met gebakken ei, gebakken uitjes, kroepoek, sate, satesaus, van dat gele zoetzure spul
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik zou dan ook voor nasi kiezen ipv stampotten.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik zou dan toch ook eerder voor nasi kiezen. Doe je er lekker sateetjes bij, kroepoek, atjar, pinda's, gebakken eitjes.
Ik zou ook echt niet vrolijk worden van een stampottenbuffet trouwens, en mijn man ook niet.
Ik zou ook echt niet vrolijk worden van een stampottenbuffet trouwens, en mijn man ook niet.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Lejow schreef:Oeh nasi
Ja daarom wil ik het dus niet, omdat er al 2 personen zijn die allergisch voor pinda's en noten zijn. Ik kan dan wel wat aparts maken, maar de geur en het risico dat er toch ergens een druppeltje satesaus op het bord van die mensen terecht komt is niet echt een geweldig idee. Helaas hebben we dit al te vaak meegemaakt, al denk je echt op te letten ed kan het toch gebeuren.
CCC- Ratel
Ik ga op zoek naar een lekkere pastasalade, dan maak ik daar een schaal lasagne bij en nog een pasta. Daarnaast stokbrood/ ciabatta met kruidenboter en een lekkere salade. Dus iemand die nog tips heeft voor lekkere pasta's die zijn welkom!
CCC- Ratel
De pastasalades die ik heel erg lekker vind:
Vegetarisch: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/496004/pastasalade-met-basilicumolie/?rq=pastasalade+basilicumolie
Met zalm: http://www.smulweb.nl/recepten/1358339/Zalmpastasalade
Ik gebruik dan zalmsnippers bovenop de salade en een blikje zalm erdoor.
Lekkere pasta: http://www.amberalbarda.nl/recepten/ en dan de pasta met spinazie en ovengeroosterde tomaatjes. Mmm
Of deze: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/438402/spinaziesalade-met-pasta-en-avocado/?rq=Spinazie+avocado+pasta
Vegetarisch: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/496004/pastasalade-met-basilicumolie/?rq=pastasalade+basilicumolie
Met zalm: http://www.smulweb.nl/recepten/1358339/Zalmpastasalade
Ik gebruik dan zalmsnippers bovenop de salade en een blikje zalm erdoor.
Lekkere pasta: http://www.amberalbarda.nl/recepten/ en dan de pasta met spinazie en ovengeroosterde tomaatjes. Mmm
Of deze: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/438402/spinaziesalade-met-pasta-en-avocado/?rq=Spinazie+avocado+pasta
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Thnx Aziraphale! Zitten lekkere dingen tussen!
CCC- Ratel
Ik maak altijd fusili, met gehakt, zongedroogde tomaatjes, sla, ui, walnoten (dat dan dus niet haha) en pijnboompitten.
Errug lekker!
Errug lekker!
Lejow- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Makkelijke recepten voor 1 persoon
» Gezonde goedkope makkelijke recepten.
» leuke makkelijke recepten, eenpans/ oven/ pasta
» Is dit genoeg voor 5/6 personen?
» Recept voor 6 personen?