Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

+24
Caroow
Sanne
Sun88
*Lieke*
Printje
_Lana_
SarahKey
Paper Crown
Vixen
PapillonRose
Puggle
Stuiterbal
smooch
Muppetje
Liadan
Laurientje
Parel
Novalee
Clapperdie
Artemis
Charles
Viva
loesje
Jezzie
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Paper Crown wo 14 aug 2013 - 7:05

Artemis schreef:
Paper Crown schreef:
Artemis schreef:
loesje schreef:nog niet bewust maar met 6 maanden zei ze voor het eerst mama en papa.
 Uhuh....

Wat een wonderkind.
Julian zei vanmorgen toen hij zijn Nijntje lamp zag: Nntuh. Hij keek ook naar Nijntje. Julian is 7,5 maanden.
 Dat is heus niet zo. Hij maakt geluid, dat doet hij bewust, maar hij kan nog geen klanken aan dingen verbinden. Niet omdat hij dom is, maar omdat babyhersenen pas zo rond een jaar zover zijn dat ze bewust een woordje kunnen zeggen. Dus een leuk toeval, maar wel echt toeval. Pas tussen de 10 en 14 maanden gaan baby's hun eerste woordje zeggen. En natuurlijk zijn er baby's die voorlopen, maar dat is dan rond de 10 maanden dus, en niet nog 2,5 maand eerder, dat is gewoonweg onmogelijk omdat de hersenen dan nog niet zo ver zijn.
Ok.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Jezzie wo 14 aug 2013 - 7:11

Viva schreef:
Jezzie schreef:L zegt alleen mamamamamama als ze heel verdrietig is. Papapapa heeft ze ook wel een tijdje gedaan maar nu niet meer.
 dat doet onze dochter inderdaad ook al een poos. Klinkt wek aandoenlijk, is ze aan het huilen "mamamamam! 

Wij hebben elkaar op fb toch? Ik heb vandaag een filmpje gepost, ze begint nu dus mama na te zeggen.
Haha ja, ik zeg dan altijd tegen haar, 'jaja, als je me echt nodig hebt kan je ineens wel mama zeggen!' Wink


Ja ik zag het filmpje! Leuk!
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Printje wo 14 aug 2013 - 8:06

Van R weet ik het niet meer, wanneer hij het bewust zei.

En N zegt wel mamamamamamama maar gewoon als klank niet dat ze mij bedoeld. Wat ze wel al weken lijkt te doen is iets wat enorm lijkt op hai, ze kijkt je dan ook aan en zegt het dan, zelfs vreemden horen het als hai. Dus of het kan wel/niet, geen idee, ik hoorde het een paar weken terug en dacht mmm dat kan niet. Vervolgens in de winkel deed ze het weer en die vrouw zegt dus; jeetje kan dat kleine meisje al hai zeggen. Wat ze voor een klank maakt geen idee maar iedereen hoort het als een echte hai.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  *Lieke* wo 14 aug 2013 - 8:09

Artemis schreef:
Paper Crown schreef:
Artemis schreef:
loesje schreef:nog niet bewust maar met 6 maanden zei ze voor het eerst mama en papa.
 Uhuh....

Wat een wonderkind.
Julian zei vanmorgen toen hij zijn Nijntje lamp zag: Nntuh. Hij keek ook naar Nijntje. Julian is 7,5 maanden.
 Dat is heus niet zo. Hij maakt geluid, dat doet hij bewust, maar hij kan nog geen klanken aan dingen verbinden. Niet omdat hij dom is, maar omdat babyhersenen pas zo rond een jaar zover zijn dat ze bewust een woordje kunnen zeggen. Dus een leuk toeval, maar wel echt toeval. Pas tussen de 10 en 14 maanden gaan baby's hun eerste woordje zeggen. En natuurlijk zijn er baby's die voorlopen, maar dat is dan rond de 10 maanden dus, en niet nog 2,5 maand eerder, dat is gewoonweg onmogelijk omdat de hersenen dan nog niet zo ver zijn.
Maar dan snap ik de 'sneertjes' naar loesje nog steeds niet. Zij geeft toch zelf ook al aan dat het niet bewust was.
Of lees ik het nou zo verkeerd?
*Lieke*
*Lieke*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 144
Registratiedatum : 21-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Charles wo 14 aug 2013 - 8:15

Onze dochter zei met 6 maanden een keertje 's ochtends I love you tegen mijn man. Zij kan dus ook al engels.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Sun88 wo 14 aug 2013 - 9:14

Jezzie schreef:L zegt alleen mamamamamama als ze heel verdrietig is. Papapapa heeft ze ook wel een tijdje gedaan maar nu niet meer.
Hier precies hetzelfde, soms ook echt ma ma, maar toch zeker niet bewust, gewoon oefenen met de klank
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Sanne wo 14 aug 2013 - 9:26

Wat zijn we weer aardig...
Loesje zei er toch bij dat het niet bewust was?

Mijn dochter kon met 6 maanden ook het woord 'mama' zeggen, maar ik had niet de illusie dat ze mij ermee bedoelde. Het bekt gewoon lekker voor zo'n baby Very Happy 
Met een maand of 10 ging ze over op papa en rond de tijd dat ze jarig was, deed ze het al een stuk bewuster. Toen wisselde ze het nog wel regelmatig om (ik papa en vriend mama), maar inmiddels gaat dat ook al een tijdje goed.


Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Caroow wo 14 aug 2013 - 10:13

Ohh lijkt me zo leuk als R gaat praten. Nu is het niet veel meer dan 'agiii gaaii aggiii agggg ggggiii'.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  M-G wo 14 aug 2013 - 10:35

Onze zoon is nu 8 maand en ik heb weleens iets gehoord dat klinkt als mama maar dat is meer dat hij gewoon aan het brabbelen is maar ik kan er nog niet "echt" mama van maken. Het zal nog wel even duren voordat er echt verstaanbaar mama of papa uitkomt. Momenteel is het een hoop herrie en gebrabbel maar nog weinig verstaanbare woorden.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Gast wo 14 aug 2013 - 11:06

Bewust met 13 maanden ongeveer geloof ik, allebei waren ze sneller met papa trouwens.

Die van mij begonnen allebei niet bepaald razendsnel,  maar hebben dat later wel ingehaald. Al merk ik wel dat de oudste sneller was. De jongste is daarentegen auditief een stuk sterker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Pineco wo 14 aug 2013 - 17:49

De oudste met 11 maanden ongeveer, eerst mama en toen papa. De jongste zei rond een jaar bewust papa en tegen 14 maanden ook mama. Al heb ik de laatste weken pas het idee dat ze ook echt weet hoe en wanneer ze het moet gebruiken.

Verder zegt de jongste nog helemaal niks, terwijl de oudste met 15 maanden toch al heel wat woordjes zei (papa, mama, opa, oma, baby, doei). Anderzijds is de jongste sneller met haar lichamelijke ontwikkeling, zij kroop met 8/9 maanden, terwijl de oudste daar tot 15 maanden geen enkele poging toe deed. Echt opvallend hoe dat per kind verschilt.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Parisienne do 15 aug 2013 - 1:29

Ik vind die opmerkingen n.a.v. Loesje's post nou ook niet echt aardig. Waarom moet dat nou? 

Ontopic, N. begon rond de 9/10 maanden voor het eerst bewust met mama. Al snel daarna volgde de rest.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Shy do 15 aug 2013 - 1:40

Zoontje was 7 maanden, bijna 8 maanden toen hij 1x mama zei. Misschien inderdaad niet bewust ofzo maar ik was wel onwijs trots.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  loesje do 15 aug 2013 - 3:25

Sanne schreef:Wat zijn we weer aardig...
Loesje zei er toch bij dat het niet bewust was?

Mijn dochter kon met 6 maanden ook het woord 'mama' zeggen, maar ik had niet de illusie dat ze mij ermee bedoelde. Het bekt gewoon lekker voor zo'n baby Very Happy 
Met een maand of 10 ging ze over op papa en rond de tijd dat ze jarig was, deed ze het al een stuk bewuster. Toen wisselde ze het nog wel regelmatig om (ik papa en vriend mama), maar inmiddels gaat dat ook al een tijdje goed.

ja precies beetje jammer dat er zo gereageerd word heb het toen opgenomen en staat op mijn telefoon (omdat ze het idd vaak onbewust zei)
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Printje do 15 aug 2013 - 7:15

Nou ik ben in ieder geval echt niet gek..wat iedereen ook zegt Wink Ook vandaag op de opvang heeft ze meerdere keren hai gezegd op het moment dat er iemand binnenkwam. Nu is die juf natuurlijk ook getraind, net als ik, in babytaal dus misschien zou een wildvreemde het niet horen maar ze stond ervan verbaasd dat N dat dus 'zei'.

Ik was sowieso helemaal trots want ze vinden haar enorm ver in haar ontwikkeling en ze legt, in hun ogen, talige verbanden die nog lang niet bij haar leeftijd passen. Uiteraard heeft ze dat allemaal van mij Yes 
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum