Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

+24
Caroow
Sanne
Sun88
*Lieke*
Printje
_Lana_
SarahKey
Paper Crown
Vixen
PapillonRose
Puggle
Stuiterbal
smooch
Muppetje
Liadan
Laurientje
Parel
Novalee
Clapperdie
Artemis
Charles
Viva
loesje
Jezzie
28 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Jezzie wo 14 aug 2013 - 3:04

Ik ben gewoon benieuwd smile

L kletst wat af de hele dag, maar de enige woordjes die ze tot nu toe na zegt zijn.
Bah, hap, en hooooi
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  loesje wo 14 aug 2013 - 3:09

nog niet bewust maar met 6 maanden zei ze voor het eerst mama en papa.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Viva wo 14 aug 2013 - 3:29

Onze dochter kan nu mama nazeggen. Maar dat is niet bewust, maar echt napraten. Van onze oudste weet ik dat niet meer.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Charles wo 14 aug 2013 - 3:31

Maand of 9, maar volgens mij weten ze nog steeds niet precies wat het betekent. Zoon zegt nu gericht: aai (uiteraard), dingding (zn knuffel) en dada (dag). Dochter zegt: eten (eijtuuuuh), lekker (lekkaaaaah), aaien, dada en hoihoi.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 3:44

loesje schreef:nog niet bewust maar met 6 maanden zei ze voor het eerst mama en papa.
 Uhuh....

Wat een wonderkind.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Clapperdie wo 14 aug 2013 - 3:47

Sinds kort zegt hij echt bewust papa en mama. Hij weet ook wie wie is. Eerst was het mama of papa tegen beide.

En toen hij een stuk jonger was maakte hij wel de mama en papa geluidjes maar dat was meer brabbelen dan dat hij echt papa of mama zei.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Charles wo 14 aug 2013 - 3:49

Artemis schreef:
loesje schreef:nog niet bewust maar met 6 maanden zei ze voor het eerst mama en papa.
 Uhuh....

Wat een wonderkind.
 Er zitten hier héél veel wonderkinderen op het forum.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Novalee wo 14 aug 2013 - 3:52

Ik zou het eerlijk gezegd niet meer weten Embarassed Ze zei in elk geval eerst papa, toen opa of oma en pas daarna mama. Maar wanneer dat was en vanaf wanneer ze echt wist wat het betekent heb ik geen flauw idee meer van.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Parel wo 14 aug 2013 - 3:54

Geen gein, maar met 7 maanden was het hele dagen door papa, papa, papa, maar het was toeval dat ze juist dat woord had uitgekozen om als eerste woord te gaan gebruiken, ze vond het gewoon een prettige tongval. Inmiddels is ze daar al geruime tijd mee gestopt en is zowel papa als mama 'mama'. Dit doet ze bewust sinds dat ze een maand of 11 is denk ik?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 3:55

Charles schreef:
Artemis schreef:
loesje schreef:nog niet bewust maar met 6 maanden zei ze voor het eerst mama en papa.
 Uhuh....

Wat een wonderkind.
 Er zitten hier héél veel wonderkinderen op het forum.
 Nou idd.

Maar goed, die van mij zei met 9 maanden opeens 'moeder, wat smaakt dit groentenprutje weer voortreffelijk, je hebt wederom uitstekend gekookt' 

Per ongeluk en niet bewust hoor, maar ze zei het wel.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Laurientje wo 14 aug 2013 - 4:02

Beide rond het jaar
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Liadan wo 14 aug 2013 - 4:04

De oudste toen ze 1 jaar was. De jongste zei met 14 maanden bewust papa, mama zei hij pas bewust toen hij 20 maanden was.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Muppetje wo 14 aug 2013 - 4:07

Met tien maanden mamma, even later pappa en neeneenee


Laatst aangepast door Muppetje op wo 14 aug 2013 - 6:51; in totaal 1 keer bewerkt

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  smooch wo 14 aug 2013 - 4:50

Met 9 maanden zei ze voor het eerst mama. Maar met 11 maanden bewust. Papa zegt ze sinds een paar weken maar nog niet bewust. 
Voor de rest brabbelt ze erop los.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Stuiterbal wo 14 aug 2013 - 5:17

Mijn zoontje zei rond de 11 maanden geloof ik papa. En mama kon hij pas zeggen toen hij 2,5 jaar was. 
Hij noemde mij ook structureel papa. Ik denk dat dat vooral met zijn gehoor probleem te maken had en dat hij daardoor de p en  de m niet kon onderscheiden.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Puggle wo 14 aug 2013 - 5:22

Ze zegt nu sinds een maandje mama. Ik denk wel bewust omdat het echt op bepaalde momenten is. Papa zegt ze nog niet.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  PapillonRose wo 14 aug 2013 - 5:42

Met 9 maanden ongeveer. In het begin volgens mij nog niet geheel bewust overigens, dat kwam nog wat later. Eerst was het denk ik vooral napraten en experimenteren met klanken, later merkte ik dat ze het meer gericht ging zeggen en me ook echt riep.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Vixen wo 14 aug 2013 - 5:51

Met een maand of zeven zeiden ze allebei mamamamamama, maar dat had helemaal niks met mij als moeder te maken. De oudste zei haar eerste woordje bewust met elf maanden (mama), de jongste zei haar eerste bewuste woordje met 11.5 maanden (nee laughcry  ).
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Paper Crown wo 14 aug 2013 - 5:54

Artemis schreef:
loesje schreef:nog niet bewust maar met 6 maanden zei ze voor het eerst mama en papa.
 Uhuh....

Wat een wonderkind.
Julian zei vanmorgen toen hij zijn Nijntje lamp zag: Nntuh. Hij keek ook naar Nijntje. Julian is 7,5 maanden.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Jezzie wo 14 aug 2013 - 6:06

L zegt alleen mamamamamama als ze heel verdrietig is. Papapapa heeft ze ook wel een tijdje gedaan maar nu niet meer.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Viva wo 14 aug 2013 - 6:11

Jezzie schreef:L zegt alleen mamamamamama als ze heel verdrietig is. Papapapa heeft ze ook wel een tijdje gedaan maar nu niet meer.
 dat doet onze dochter inderdaad ook al een poos. Klinkt wek aandoenlijk, is ze aan het huilen "mamamamam! 

Wij hebben elkaar op fb toch? Ik heb vandaag een filmpje gepost, ze begint nu dus mama na te zeggen.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 6:13

Paper Crown schreef:
Artemis schreef:
loesje schreef:nog niet bewust maar met 6 maanden zei ze voor het eerst mama en papa.
 Uhuh....

Wat een wonderkind.
Julian zei vanmorgen toen hij zijn Nijntje lamp zag: Nntuh. Hij keek ook naar Nijntje. Julian is 7,5 maanden.
 Dat is heus niet zo. Hij maakt geluid, dat doet hij bewust, maar hij kan nog geen klanken aan dingen verbinden. Niet omdat hij dom is, maar omdat babyhersenen pas zo rond een jaar zover zijn dat ze bewust een woordje kunnen zeggen. Dus een leuk toeval, maar wel echt toeval. Pas tussen de 10 en 14 maanden gaan baby's hun eerste woordje zeggen. En natuurlijk zijn er baby's die voorlopen, maar dat is dan rond de 10 maanden dus, en niet nog 2,5 maand eerder, dat is gewoonweg onmogelijk omdat de hersenen dan nog niet zo ver zijn.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Artemis wo 14 aug 2013 - 6:15

http://wij.nl/baby-info-lezen-boeken-taalontwikkeling/artikel/hoe-stimuleer-ik-de-taalontwikkeling-van-mijn-kind
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  SarahKey wo 14 aug 2013 - 6:34

S kan het wel zeggen maar vertikt het vaak. Papa zegt hij niet, wel daddy/dadda en heiti. Mama zegt hij wel maar vooral als hij huilt of wat nodig heeft. Hij zei met 10 maanden dada en met een jaar eindelijk mama.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  _Lana_ wo 14 aug 2013 - 6:49

Rond 9 maanden ongeveer en sinds ze een jaar zijn iets bewuster.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama? Empty Re: Wanneer zei jou kindje voor het eerst papa/mama?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum