Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

+47
Eep
Jade
Eppie
Flippin' Bitch
Burn
Sadie_
meisje
rianne287
Rouxxxe
Happinaz
Aggi
Tiara
Destino
Steep
Linda
Mermaid
Roxi3
Framboos
silly-one
Bliss
Caramba
Fortissimo
Pineco
Lot
Caroow
Exogenesis
Moira
Victoria-
nina
Harrison
Engelse Drop
Bosjesvrouw
Ella
Dennenappel
Snoes
Floor
Elliot
Lady4
Poisongirl
Snirp
June
Marsy28
Minx
Davinia
Rush
Manderijn
Marin
51 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Steep di 13 aug 2013 - 21:35

Vanaf het moment dat ik een relatie kreeg  noem ik ze mijn schoonouders. Als ik ze aanspreek doe ik dat bij hun voornaam en als ik het over ze heb met mijn man zeg ik 'je ouders', pa of ma.

Haha Marin!! Dat zou ik toch niet doen bij mijn schoonouders, terwijl zij echt heel veel van me weten en ik ze blind vertrouw. Ik zou dat niet eens doen naast mijn moeder, alleen als het echt, echt moet haha!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 21:37

Steep schreef:
Haha Marin!! Dat zou ik toch niet doen bij mijn schoonouders,  terwijl zij echt heel veel van me weten en ik ze blind vertrouw. Ik zou dat niet eens doen naast mijn moeder,  alleen als het echt, echt moet haha!
Haha ja maar het moest wel écht écht Wink Je kunt niet twee weken lang in een Jeep naast elkaar zitten 8 uur lang en nooit plassen. En je mocht niet weg van de Jeep ivm de leeuwen etc, de mannen moesten voor de Jeep, de vrouwen er achter. Tja, dan moet je wel :P Ach wat ik zeg, het schept een band.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Steep di 13 aug 2013 - 21:40

Marin schreef:
Steep schreef:
Haha Marin!! Dat zou ik toch niet doen bij mijn schoonouders,  terwijl zij echt heel veel van me weten en ik ze blind vertrouw. Ik zou dat niet eens doen naast mijn moeder,  alleen als het echt, echt moet haha!
Haha ja maar het moest wel écht écht ;)Je kunt niet twee weken lang in een Jeep naast elkaar zitten 8 uur lang en nooit plassen. En je mocht niet weg van de Jeep ivm de leeuwen etc, de mannen  moesten voor de Jeep, de vrouwen er achter. Tja, dan moet je wel :PAch wat ik zeg, het schept een band.
Ok haha! De keuze tussen verscheurd worden door een leeuw en plassen naast mijn schoonmoeder.. ja dan had ik hetzelfde gedaan haha. Ja als je dat gedeelt hebt.. Sowieso die safari lijkt me onwijs gaaf!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Destino di 13 aug 2013 - 22:52

.


Laatst aangepast door Destino op zo 1 sep 2013 - 5:01; in totaal 1 keer bewerkt
Destino
Destino
Prater
Prater

Aantal berichten : 575
Punten : 585
Registratiedatum : 04-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Moira wo 14 aug 2013 - 0:27

Ik noem mijn schoonouder bij de voornaam. Pa en ma voelt als verraad aan Wink .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Tiara wo 14 aug 2013 - 1:07

Ik noem ze altijd bij naam. Toen we nog niet getrouwd waren zijn mijn schoonmoeder altijd; aanstaande schoonmoeder over zichzelf.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Bosjesvrouw wo 14 aug 2013 - 6:29

Rush schreef:Ik vind het niet gek om m`n schoonouders pap en mam te noemen, want dat zijn ze wel voor mij. M`n eigen ouders zijn heit en mem namelijk. Wink 
 Dat is makkelijk. Mijn schoonouders zijn ook heit en mem voor mijn vriend.
Tegen mijn vriend zeg ik vaak heit/mem soms jou/mijn heit/mem om duidelijk aan te geven wie ik bedoel. Tegen mijn schoonouders zeg ik geen heit/mem maar noem ze bij naam.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Aggi wo 14 aug 2013 - 8:58

Ik zeg altijd ouders van S. in plaats van schoonouders.

Ook zeg ik de schoonzus van S. Ze is de vrouw van zijn broer.

Wij zijn niet getrouwd maar hebben 6 jaar een relatie en een zoon van bijna 2.
Maar ik noem het geen schoonfamilie, waarom geen idee.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Happinaz wo 14 aug 2013 - 21:07

Oeh, de exacte omslag weet ik niet meer maar ik weet wel dat ik eerst altijd 'de ouders van..' zei.
Nu is het al heel wat jaren mijn schoonouders.
Ik ben nu ook overgegaan van 'mijn vriend' naar 'mijn man'. Weet eigenlijk niet waarom? Voelt iets vertrouwder ofzo.
Ik noem mijn schoonouders trouwens bij hun voornaam!
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Rouxxxe wo 14 aug 2013 - 21:31

Ik denk dat ik na ongeveer een jaar ze mijn schoonouders ben gaan noemen. Daarvoor was het idd 'ouders van...' 
Ik noem ze zelf gewoon bij naam, en tegen mn vriend zeg ik ook gewoon 'je moeder of  'je vader'. De term schoonouders gebruik ik meer in de context naar anderen. Mijn vriend doet het andersom precies zo.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Mermaid za 17 aug 2013 - 22:26

En hoe noemen jullie dan opa/oma van je partner?

Viel me gisteren op dat ik het in mails van naar mijn vriend gewoon over oma had toen we het over zijn oma hadden. Mijn opa's en oma's zijn al overleden, voelt dan minder raar ofzo. Ik zou ook echt niet weten hoe die vrouw heet trouwens.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  rianne287 za 17 aug 2013 - 22:29

Ik heb zelf geen opa's en oma 's meer en de oma van mijn vriend is dus gewoon "oma" voor mij. Dat heeft ze ook aangegeven dat ze dat het prettigst vindt.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Bosjesvrouw zo 18 aug 2013 - 6:14

Mijn vriend heeft geen opa's en oma's meer. Ik heb nog 1 beppe en hij noemt haar ook beppe.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  meisje zo 18 aug 2013 - 8:18

Ik noem mijn schoonouders toch al een hele tijd schoonouders (zijn 11 jaar bij elkaar)
De oma van mijn man heb ik eigenlijk vanaf het begin al oma genoemd. Zijn ooms en tantes werden ook al snel ome ... en tante ...
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Moira zo 18 aug 2013 - 12:12

Mijn vriend heeft alleen nog oma's en die noem ik ook gewoon 'oma'. Ik heb ook nog mijn oma's. Om verwarring te voorkomen is het oma + eerst letter achternaam, dus oma A en Oma B etc laughcry .
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Sadie_ zo 18 aug 2013 - 22:13

Ik noem ze ook gewoon mijn schoonouders, al vanaf het begin. In een serieuze relatie vind ik dat normaal. Elkaars ouders noemen we bij de voornaam.Mijn vriend noemt mijn opa en oma net als ik opa en oma, dat vind ik zo lief I love you
Sadie_
Sadie_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 86
Punten : 86
Registratiedatum : 13-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Rush zo 18 aug 2013 - 23:04

Mn vriend zn oma is ook gewoon oma voor mij. En andersom ook en daarbij is het 'pake en beppe woonplaats' om verwarring te voorkomen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Elliot zo 18 aug 2013 - 23:07

Mijn vriend heeft volgens mij nog wel een oma, maar daar hebben we geen contact mee. Ik heb ook nog één oma, en die noemt mijn vriend ook gewoon oma (of heel soms 'jouw oma').
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Burn zo 18 aug 2013 - 23:09

Nou, ik noem het niet zo snel meer zo..
Ik was op een verjaardag en had het over destijds mijn schoonmoeder, exvriend en ik waren toen ongeveer 2 jaar bij elkaar. Ergens in de zin kwam het woord schoonmoeder voor, en toen kwam zij toevallig net langs lopen. Kreeg ik gelijk zo'n reactie van : 'Ooh, zijn jullie al getrouwd dan? Ik weet van niets!' En dan op zo'n hele bitchy manier! Toen had ik ff zoiets van eh... oké!

Ik zou het nu denk ik eerder de moeder van.. noemen! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Flippin' Bitch di 20 aug 2013 - 1:47

'Je aanstaande schoonmoeder' vind ik dan juist weer klinken alsof je al verloofd bent.

Mijn schoonouders/-zus spreek ik aan met de voornaam. Heb ik het met mijn vriend over een van hen, dan wissel ik de voornaam en 'je ouders/zus/vader/moeder' een beetje af.
Praat ik met mensen die mijn vriend ook kennen dan heb ik het eerder over *naam vriend* zijn moeder. Kennen zij mijn vriend niet, dan heb ik het over schoonouders of de ouders van mijn vriend.

Ik heb nooit meegemaakt dat ik werd gecorrigeerd. Ik heb wel eens gehad dat iemand die ik niet goed kende het over mijn 'aanstaande schoonmoeder' had tegen mij, maar dacht eerder dat die persoon dat deed omdat ik zelf nog een jaar of 18 was en ze schoonouders dan wellicht ouwelijk vond klinken.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Eppie di 20 aug 2013 - 23:31

De ouders van mijn vriend noem ik mijn schoonouders als ik het tegen anderen heb. Of soms de ouders van ..
Inderdaad in het geval van een serieuze relatie vind ik dat het je schoonouders zijn. Zij hebben hier ook geen probleem mee. Als ik tegen hen praat, noem ik ze bij hun naam.
De oma van mijn vriend noem ik ook oma. Na 7,5 jaar voelt dit ook zo. Als we het over haar hebben noem ik haar Oma + achternaam. Kaartjes en brieven zijn ook altijd gericht aan Oma + achternaam.
Ooms en tantes van mijn vriend noem ik gewoon bij naam.
Eppie
Eppie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 46
Punten : 48
Registratiedatum : 20-08-13
Woonplaats : Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Jade wo 21 aug 2013 - 21:08

De moeder van mijn vriend noem ik schoonmoeder, de vader van mijn vriend 'de vader van..'. Als ik ze roep dan gebruik ik de voornaam. Als ik tegen mijn vriend over ze praat zeg ik vaak je vader/moeder.

Zijn opa en oma noem ik ook gewoon opa en oma.

Hij noemt mijn ouders ook bij de voornaam en ziet ze geloof ik ook als schoonouders.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Framboos wo 21 aug 2013 - 21:13

Zijn oma noemde ik ook oma. Had zelf geen opa's en oma's meer. Inmiddels is de oma van mijn man ook overleden.
Framboos
Framboos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Eep do 22 aug 2013 - 2:58

De ouders van mijn vriend noem ik mijn schoonouders, en zijn zus noem ik mijn schoonzus. Dit heb ik vanaf het begin al gedaan eigenlijk. Als ik ze aanspreek, gebruik ik gewoon hun voornaam.

Ik heb zelf geen opa of oma meer, mijn vriend heeft nog wel een oma. Ik beschouw haar ook echt als mijn eigen oma (ze lijkt ook eng veel op mijn eigen oma, uiterlijk en innerlijk), dus als ik haar aanspreek doe ik dat met oma.
Eep
Eep
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Merai do 22 aug 2013 - 10:25

Als ik het met anderen over hen heb zeg ik wel schoonouders, maar ik spreek ze aan met hun naam. Mijn schoonzusje noem ik wel vaak zusje, dat is meer liefkozend bedoeld. We zijn nu 5 jaar samen maar ik geloof dat ik dat al redelijk snel zo deed. 

De oma van mijn vriend noem ik dus de oma van mijn vriend smile ik spreek haar wel met oma aan trouwens, dat is er een beetje ingeslopen omdat ze vaak in de derde persoon over zichzelf praat en dan oma zegt.
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 3 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum