Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantie met schoonfamilie of...?

+2
Ugly Betty
Niekske
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  Niekske do 24 feb 2011 - 21:38

Pfff misschien is het echt een stom probleem, maar ik moet het even kwijt...

Mijn vriend gaat met zijn familie in oktober een week op vakantie voor het zoveel jarig huwelijk van zijn ouders. Ze gaan dus met pa en ma, mijn vriend, zijn broer+vriendin, zijn zus+vriend en nog een zus. Mijn vriend en ik zijn nog niet zo lang samen, dus voor mij is natuurlijk nog niet geboekt. Zijn laatste zus heeft ook net een nieuwe vriend. Die vriend en ik mogen wel mee, maar dan is het afwachten of er nog bijgeboekt kan worden en dan zijn de extra kosten voor onszelf. Allemaal helemaal redelijk, maar ik vind het moeilijk om er nu al over te moeten beslissen. Daar komt nog bij dat ik in die week jarig ben. Ik hecht daar best veel waarde aan. Drie jaar geleden was ik op stage in het buitenland toen ik jarig was en hoewel er toen een paar goede vrienden langs gekomen waren, voelde ik me zo ellendig om niet gewoon thuis in mijn vertrouwde omgeving jarig te zijn! Misschien is dat kinderachtig, ik was toen ook wel een beetje verbaasd dat het me zoveel deed, maar ik heb gewoon graag mijn vrienden en familie om me heen op die dag.

Dus ik ben in dubio... ik heb mijn schoonfamilie nu twee keer gezien en ken ze dus nog amper. In oktober ben ik bijna een jaar met mijn vriend en dan zal dat dus wel anders zijn. Maar ik moet nu beslissen, want het wordt steeds duurder. Als ik meega, zit ik zonder mijn eigen familie en vrienden op mijn verjaardag, maar als ik thuisblijf, zit ik zonder mijn vriend. Ik heb het idee dat ik me aanstel, maar ik vind het echt moeilijk om te beslissen! Wat zouden jullie doen?

Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Re: Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  Ugly Betty do 24 feb 2011 - 23:31

Dat is zeker een lastige keuze. Je weet nu ook nog niet zo goed hoe de band met je schoonfamilie is over meer dan een half jaar... Waar gaan ze heen op vakantie en hoe lang?
Ik zou zelf denk ik wel mee gaan en dan gewoon nu al wat meer met je schoonfamilie optrekken, zodat jullie en band kunnen opbouwen.
Hoe denk jouw vriend hierover?
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Re: Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  Mari do 24 feb 2011 - 23:44

Hoe zit je relatie ben je in oktober nog samen? Dat vind ik de eerste belangrijke vraag aan jezelf, als het helemaal goed zit is dat dus geen rede om het niet te doen. Zelf hecht ik ook veel waarde aan mijn verjaardag dus zo gek vind ik het niet. Kan je je verjaardag niet een week eerder/later vieren, zodat iedereen er dan bij is?

Uiteindelijk is het toch aan jou om de knoop door te hakken, wellicht sowieso een idee om de komende weken wat vaker je schoonouders te zien zodat je kan kijken of je wel met deze mensen weg kan/wil.

Succes iig hug
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Re: Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 1:27

Wat ik zou doen, zou afhankelijk zijn van waar jullie dan heengaan (kun je eventueel naar huis?), de kosten die eraan verbonden zijn en hoe je het zou vinden om je verjaardag met hen te vieren...
Klik met schoonouders zou voor mij dan niet zo belangrijk zijn, je bent niet alleen met je schoonouders, maar ook met je vriend, zijn broers/zussen + partners. Of je moet knallende ruzie met ze hebben natuurlijk, dan zou het een ander verhaal zijn. Ik weet ook niet hoelang jullie al samen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Re: Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 2:44

Ik zou zeggen waar voel je jezelf het prettigst bij. Vind jij dat je relatie al zo ver is dat je met je schoonfamilie mee wil? En je verjaardag kan je eventueel toch ook een weekje later thuis vieren. Is het toch in je vertrouwde omgeving

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Re: Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  Susan vr 25 feb 2011 - 5:04

Behalve als je reden hebt om aan te nemen dat je echt niet met je schoonfamilie overweg zult kunnen - maar dat maak ik nergens uit op - zou ik dus wél meegaan. Ik denk niet dat het leuk is als je de enige bent die niet mee is geweest. Van een verjaardag zou ik het niet af laten hangen, die kun je inderdaad ook wel een weekje later vieren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Re: Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  Atelier Madame vr 25 feb 2011 - 12:04

Een lijstje van voor en nadelen maken is altijd goed om een beslissing te nemen:

voordeel
+ Je viert je verjaardag met je vriend
+ Zon week is de ultieme manier om je schoonfamilie goed te leren kennen
+ Lekker op vakantie!

Nadeel
-Je viert je verjaardag zonder je eigen familie

Ik zou het wel weten :p

Maar het ligt er dus ook btje aan wat de kosten zijn (en of je die kunt betalen) en misschien kan je tussendoor wel naar huis?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Re: Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  blondje1313 vr 25 feb 2011 - 22:13

Ik denk dat het een paar jaar geleden toen je tijdens je buitenlandse stage jarig was wel iets anders lag. Je liep toen waarschijnlijk een paar maanden stage en dan komt er toch wel een beetje heimwee bij kijken.
Misschien dat je het als je alleen een weekje weg bent helemaal niet erg vind om je verjaardag een week eerder of later te vieren.

Kun je de reis annuleren als de relatie over zou zijn?
Het lijkt me altijd wel gezellig, de vriendin van mijn broer ging ook mee met een gezamenlijke vakantie (was wel één weekend) toen ze ongeveer twee maanden wat met mijn broer had.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Re: Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 22:21

Ik zou meegaan en mijn verjaardag een weekje later vieren. Maar ik heb dan ook niet zo heel erg veel met mijn verjaardag, ik vier de mijne nu meestal 3 of 4 weken na dato, en vroeger moest ik 'm delen met mijn vader toen we verjaardagen vierden Wink
Misschien is je verjaardag vieren met je schoonouders ook wel ontzettend leuk, tegen die tijd. En ik zou denk ik eerder spijt krijgen omdat ik niet mee ben gegaan. Plus... ik denk dat je vriend het ook fijn vindt als je mee zou gaan. Voor hem zou ik het zeker doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met schoonfamilie of...? Empty Re: Vakantie met schoonfamilie of...?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum