Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

+47
Eep
Jade
Eppie
Flippin' Bitch
Burn
Sadie_
meisje
rianne287
Rouxxxe
Happinaz
Aggi
Tiara
Destino
Steep
Linda
Mermaid
Roxi3
Framboos
silly-one
Bliss
Caramba
Fortissimo
Pineco
Lot
Caroow
Exogenesis
Moira
Victoria-
nina
Harrison
Engelse Drop
Bosjesvrouw
Ella
Dennenappel
Snoes
Floor
Elliot
Lady4
Poisongirl
Snirp
June
Marsy28
Minx
Davinia
Rush
Manderijn
Marin
51 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  nina di 13 aug 2013 - 3:04

Marsy28 schreef:Ik merk pas in de afgelopen jaren dat dit typisch Nederlands is, dit zo noemen. Net als de godganse familie feliciteren als je ergens op een verjaardag kom. Ik noem ze ook altijd mijn schoonouders maar ik krijg er ook vaak vraagtekens bij. Officieel zijn het pas je schoonouders als je getrouwd bent maar omdat iedereen tegenwoordig heel lang wacht met trouwen en het niet meer zo belangrijk is, zijn het ook je schoonouders als je een vaste relatie hebt, in Nederland dan. 
 Toen ik in Nederland kwam wonen, vond ik dit ook een belachelijke gewoonte. Very Happy
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Victoria- di 13 aug 2013 - 4:52

Ligt eraan tegen wie de ene keer ouders van mijn vriend andere keer schoonouders.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Moira di 13 aug 2013 - 7:11

In het begin noemde ik ze 'de ouders van ...'. Nu al een aantal jaren 'mijn schoonouders'. Andersom ben ik ook hun 'schoondochter'. Klopt theoretisch niet natuurlijk, maar vriend en ik zijn al 10 jaar samen. Dan voelt het wel gewoon zo.

Heb daar trouwens ook nooit opmerkingen over gehad. Al merk ik wel dat het voor de oma's van mijn vriend (schoon oma's Laughing ) wel belangrijk is dat er getrouwd is. Anders hoor je nog niet echt bij de familie. Ach ja.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Exogenesis di 13 aug 2013 - 7:33

Ik noemde ze altijd al schoonouders. Maar feitelijk zijn ze dat pas echt als je getrouwd bent. Tja, het bekt tegenwoordig zo gemakkelijk, dat je daar niet bij stil staat. Inderdaad echt iets van de oudere generatie.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 7:38

Ik noem het gewoon mijn schoonouders & dat doet mijn vriend andersom ook. Mijn moeder heeft het ook gewoon over haar schoonzonen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Caroow di 13 aug 2013 - 7:42

Ik noem mijn schoonouders ook gewoon schoonouders. Alleen, gek genoeg doe ik het niet wanneer ik over ze praat tegen mijn eigen ouders. Voelt als landverraad nerd 
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Lot di 13 aug 2013 - 7:48

Ik noem ze ook gewoon schoonouders, al klinkt dat wel zo officieel vind ik. Ik zeg ook vaak ouders van mijn vriend.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Pineco di 13 aug 2013 - 7:52

Ik noemde mijn schoonouders ook gewoon schoonouders voordat we getrouwd waren. Vond volgens mij ook niemand gek. Alleen toen we hadden besloten te gaan trouwen, maakte mijn schoonmoeder er zo'n heel 'ding' van ("Zijn we eindelijk écht familie!") en dat besef maakte dat ik meteen een stuk minder enthousiast was over ons besluit Laughing
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Fortissimo di 13 aug 2013 - 8:59

Ik noem ze ook schoonouders. Mijn schoonmoeder noemt ons (schoonzus en mij) 'kinderen'. Kan zo even geen voorbeeld geven in wat voor context, want zo staat het er een beetje raar laughcry
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Caramba di 13 aug 2013 - 9:52

Ik zeg ook altijd mijn schoonouders. En ik wil niet trouwen, dus eigenlijk zijn het (nog) geen echte schoonouders, raar eigenlijk :P 
Broertje van mijn vriend noem ik soms zwager. Anders zeg ik broertje van P.

Mijn vriend zegt altijd van: de vader van G. Hij zal nooit zeggen schoonvader. Als hij over mijn zus praat is het altijd de zus van G. of haar voornaam.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Bliss di 13 aug 2013 - 10:08

Ik wist niet eens dat het pas je schoonfamilie is als je getrouwd bent. De familie van m'n ex noemde ik altijd gewoon schoonfamilie, wel zo makkelijk ook.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  silly-one di 13 aug 2013 - 10:32

Bij mijn ex had ik het over schoonouders op het moment dat ik ze had leren kennen. We hadden toen 2-3 maanden iets geloof ik.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Framboos di 13 aug 2013 - 11:15

Ja hoor vanaf het moment dat we een relatie hadden en ik ze ontmoet had noemde ik het mijn schoonouders. Hoe moet ik ze anders noemen? De papa en mama van.. Wink 
Framboos
Framboos
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 83
Registratiedatum : 06-08-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Roxi3 di 13 aug 2013 - 14:17

Ik ben nu getrouwd maar ik zeg al jaren schoonmoeder. Mijn man en ik waren nog jong toen we een relatie kregen, het eerste jaar zei ik vaak "de moeder van ...." of noemde ik haar naam. Later noemde ze mij schoondochter en begon ik haar schoonmoeder te noemen.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Mermaid di 13 aug 2013 - 20:37

De ouders van mijn vriend noem ik ook gewoon schoonouders of de ouders van vriend of gewoon bij hun voornaam.

Ik vind het trouwens wel moeilijk om ze een 'naam' te geven als bv vriend met zijn zus het over papa of mama heeft.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Rush di 13 aug 2013 - 20:40

Mermaid schreef:
Ik vind het trouwens wel moeilijk om ze een 'naam' te geven als bv vriend met zijn zus het over papa of mama heeft.
Hoe noem je je schoonvader/moeder dan wanneer je het er met je vriend zelf over hebt?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Mermaid di 13 aug 2013 - 20:43

Bij hun voornaam, doe ik ook als hun het over papa/mama hebben, maar dat voelt dan ineens raar ofzo. Of ik heb het over je vader / je moeder.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Rush di 13 aug 2013 - 20:46

Mermaid schreef:Bij hun voornaam, doe ik ook als hun het over papa/mama hebben, maar dat voelt dan ineens raar ofzo. Of ik heb het over je vader / je moeder.
Ohhh okay. Ik heb het dan gewoon over papa of mama, lekker makkelijk. Ik noem mijn schoonouders niet bij de voornaam.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Pineco di 13 aug 2013 - 21:14

Dat laatste vind ik ook altijd lastig. Ik vind het heel gek om ze bij hun voornaam te noemen en doe dat ook nooit (niet dat ik het gek vind dat anderen dat wel doen, maar ik kan het op de een of andere manier niet...).
In een gesprek met mijn vriend of zijn broer heb ik het dan gewoon over "je vader/je moeder". Ik probeer ook altijd te vermijden om hen te moeten 'roepen' in gezelschap. Als ik tijdens een verjaardag wil weten of ze nog wat willen drinken, probeer ik altijd eerst oogcontact te maken. Anders zeg ik wel 'pap' of 'mam', maar het blijft voor mij zelfs na bijna 16 jaar heel gek aanvoelen om dat tegen iemand anders te zeggen dan tegen je eigen ouders.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 21:16

Wij zijn 3,5 jaar samen, maar ik noem het nog steeds niet mijn schoonouders. Komt misschien omdat ik ze vrijwel nooit zie, ik heb ze tot nu toe maar een paar keer gezien en ik spreek ze daarnaast ook niet echt. Ik heb het altijd over de vader/moeder/broer/zus van mijn vriend.
En nog iets genants; ik weet volgens mij niet eens hoe de moeder van mijn vriend heet Embarassed  Hij heeft het ook altijd gewoon over 'mn moeder'.
Hij noemt mijn ouders trouwens bij de voornaam, maar heeft het nooit over schoonouders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Pineco di 13 aug 2013 - 21:19

Haha Jente, heb je in die 3,5 jaar nooit eraan gedacht eens te vragen hoe ze heet? Misschien toch eens doen vanavond Laughing Maar van de andere kant, als je haar toch nooit bij haar voornaam gaat noemen, doet het er ook niet toe Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Gast di 13 aug 2013 - 21:22

Pineco schreef:Haha Jente, heb je in die 3,5 jaar nooit eraan gedacht eens te vragen hoe ze heet? Misschien toch eens doen vanavond Laughing Maar van de andere kant, als je haar toch nooit bij haar voornaam gaat noemen, doet het er ook niet toe Wink
Ow, wacht, ik denk dat ik het weet, maar helemaal zeker ben ik niet. Hij heeft het vast wel eens verteld, maar ik ben het weer vergeten. En aangezien ik ze vrijwel nooit zie en niet aanspreek, is het inderdaad niet nodig dat ik het weet nerd

Maar hoe spreken jullie je schoonouders dan aan? Bij de voornaam? Hoe vraag je anders de aandacht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Linda di 13 aug 2013 - 21:24

Mijn schoonouders noemde ik m'n schoonouders op het moment dat man ik een serieuze relatie kregen.
Als ik tegen hun praat dan noem ik ze gewoon bij hun voornaam. En tegen m'n man zeg ik "je vader/moeder". Ik vind het gek op pap en mam te zeggen, want dat zijn ze niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Rush di 13 aug 2013 - 21:26

Ik vind het niet gek om m`n schoonouders pap en mam te noemen, want dat zijn ze wel voor mij. M`n eigen ouders zijn heit en mem namelijk. Wink 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Marin di 13 aug 2013 - 21:31

Jente schreef:
Maar hoe spreken jullie je schoonouders dan aan? Bij de voornaam? Hoe vraag je anders de aandacht?
Ja ik noem gewoon hun naam. M'n zwager zei eerst meneer en mevrouw Achternaam, maar dat weiger ik te doen. Kom op, het is (aanstaande) familie, ik wil daar geen afstand mee creëren.
Helemaal na de safari die we met hen hebben gemaakt.. Ik heb op m'n hurken achter de Jeep zitten plassen naast m'n schoonmoeder. Dan ga ik echt geen u en mevrouw meer zeggen, dat is gewoon geheel vriendschappelijk, zoiets schept toch een bepaalde band  Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo? - Pagina 2 Empty Re: Schoonfamilie, wanneer noem je dat zo?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum