Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Schoonfamilie...

5 plaatsers

Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Schoonfamilie...

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 8:59

En weg is het verhaal.


Laatst aangepast door Twellie op wo 13 jul 2011 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  Rumble di 12 jul 2011 - 9:01

Wat een rare reactie van je schoonzus; jullie maken toch zeker zelf wel uit wanneer jullie vertellen dat je zwanger bent. Daarbij vind ik het ook niet erg netjes van je schoonmoeder dat zij wel even laat doorschemeren dat jij zwanger bent. Hoe heb je gereageerd?
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 9:04

Lekker laten gaan.
Het is aan jullie om te vertellen dat jij weer zwanger bent en als mensen dat om genoemde redenen dat niet willen/kunnen accepteren is dat hun probleem en niet het jouwe.

Ik vind het ook belachelijk dat je schoonmoeder het heeft laten doorschemeren.
Laat dat soort nieuws toch gewoon aan de mensen zelf!
Ik zou echt laaiend zijn...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  PapillonRose di 12 jul 2011 - 9:07

Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat leuk!!

Kan me voorstellen dat je het niet leuk vind hoe je schoonfamilie doet. Ik zou het proberen langs me heen te laten gaan denk ik, als zij zo naar willen doen dan is dat hun probleem. Maar dat neemt niet weg dat het voor jou niet leuk is natuurlijk! Heb je er wat van gezegd of niet? Ik denk inderdaad dat ik zoals Hazeltje al zegt best wel pissed zou zijn in jouw situatie.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  Susan di 12 jul 2011 - 9:15

Het zou me wat moois worden als je je verplicht zou moeten voelen om wel op zo'n voorzetje in te gaan en daarmee dus het recht zou verliezen om zelf te bepalen hoe lang je zulk nieuws voor je houdt. Wat ontzettend kinderachtig en egocentrisch van je schoonzus om je die ruimte niet gewoon te gunnen en blij voor je te zijn dat je nu zo ver bent in je zwangerschap en dat alles goed gaat. Echt niet normaal hoe sommige mensen alles naar zichzelf toe trekken.

Jammer ook dat je schoonmoeder niet wat leuker kan reageren. Ik begrijp ook niet waarom ze het nodig vindt om die reactie van je schoonzus aan jou door te brieven, wat moet jij met die informatie?

Persoonlijk zou ik proberen het naast me neer te leggen, je hebt niets verkeerd gedaan, het is honderd procent je goed recht om het pas met zestien weken te vertellen. Het is heel spijtig dat ze zo'n negatieve houding hebben, maar als mensen zo in elkaar zitten verander je daar toch niks aan. Gelukkig voel je je bij je eigen familie meer op je gemak.

Leuk trouwens dat je zwanger bent, gefeliciteerd.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 9:18

...


Laatst aangepast door Twellie op wo 13 jul 2011 - 9:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  SarahKey di 12 jul 2011 - 17:49

Ik zou eerst eens nagaan of je schoonzus er echt wel wat boos over is. Ze kan ook iets gezegd hebben in de trant van: 'goh en toen heeft ze niet gezegd dat ze zwanger is'. Hoeft dan helemaal niet boos over te komen, maar kan wel zo opgevat zijn door je schoonmoeder.

Als het echt zo is dat ze er boos om is, dan vind ik dat erg kinderachtig. Je mag zelf weten wanneer je dit mooie nieuws verteld. Het word jullie kindje dus jullie keuze.
En dat je schoonmoeder niet even heeft gefeliciteerd vind ik belachelijk. Ook al vind zij een tweede kind een belasting, dat hoeven jullie nog niet te vinden!

Maar kun jij je buikje nog zo goed verbergen dan? Ik ben nu 10 weken maar kan het niet lang meer voor me houden als het zo doorgaat.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 7:12

Ja inderdaad, we hebben dit weekend een verjaardag en dan als de reactie koel is, vraag ik wel of er een probleem is.

Bedankt voor alle reacties, ik verbaas me vaker over bepaalde reacties van mijn schoonfamilie en op een gegeven moment begin ik dan wel te twijfelen of het aan mij ligt en ik dan afwijkende ideeen heb over hoe om te gaan met andere mensen. Maar als ik dit topic lees, voel ik me gesteund door alle reacties!

@SarahKey: Mijn buik is nog makkelijk te verbergen! Bij de eerste kreeg ik rond de tien weken al vragen of ik zwanger was, nu nog zo goed als niets. Ben ook nog nauwelijks aangekomen, terwijl ik ik bij D. al flink wat kilo's erbij had rond deze tijd.

Even off-topic: Alles verder goed met jou en de zwangerschap? Kun je de tijd wel voorbij kijken of ben je er rustig onder?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  SarahKey wo 13 jul 2011 - 7:17

Wat fijn dat je nog geen buikje hebt (nou ja fijn, als je het nog geheim wilt houden dan!)
Wat gek he dat twee zwangerschappen zo anders lopen bij dezelfde vrouw.
Ik zou idd van het weekend dan vragen: Is er wat? Dan hoor je vanzelf wel hoe of wat!

Hier begin ik beetje bij beetje te geloven dat er een kindje in mijn buik huist. Vandaag de tweede echo gehad en we zagen een prachtig klein kindje bewegen en spartelen. Zo mooi I love you Maar ja ben de onzekere tijd nog niet door en de komende 2-3 weken kan ik wel omkijken idd. Maar de meeste weken, tot 12 weken, hebben we al gehad! Zo denken we ook maar weer Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  kwak wo 13 jul 2011 - 7:21

twellle, het is toch jullie keus om het nog niet te vertellen, ik vind dat ze het dan maar te respecteren hebben.

ik vind het knap dat je het zo lang voor je kan houden!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 7:23

Heel fijn dat je de baby weer hebt gezien vandaag! Krijg je nu nog extra echo's? Is toch altijd weer een fijn momentje als je de baby hebt zien spartelen. En tien weken is natuurlijk ook al een mooie grens! Nu nog drie weekjes aftellen dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  SarahKey wo 13 jul 2011 - 8:28

Twellie schreef:Heel fijn dat je de baby weer hebt gezien vandaag! Krijg je nu nog extra echo's? Is toch altijd weer een fijn momentje als je de baby hebt zien spartelen. En tien weken is natuurlijk ook al een mooie grens! Nu nog drie weekjes aftellen dus.

Ik weet niet of ik extra echo's krijg. Volgens mij is de 12 weken voorlopig de laatste. Dan heb ik er 3 gehad, bij 8,10 en 12 weken. Is dat normaal? Ik zit sowieso in het ziekenhuis dus weet niet hoe dat bij een vk gaat.

Ik vind het ook knap dat jullie het zolang geheim konden houden!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  Gast wo 13 jul 2011 - 9:15

Volgens mij verschilt dat per ziekenhuis, ik heb er twee gehad buiten de echo's die ik heb gehad wegens licht bloedverlies. Fijn dat je er nog een krijgt rond de tijd dat je echt de veilige periode ingaat.

Het was niet zo moeilijk om geheim te houden, ik was natuurlijk ongelooflijk blij dat ik weer zwanger was, maar er kwam ook wel veel angst bij kijken. Het leek me vanaf het begin fijner om te vertellen wanneer het echt een blijde boodschap zou zijn en dat is het nu ook smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Schoonfamilie... Empty Re: Schoonfamilie...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum