Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

+29
Jezzie
M-G
Twellie
Paper Crown
Linda
blondje1313
Susan
Shisha
Esmee
Artemis
LDJ
mauwmauw
Teddyaapje
Printje
Puggle
Shopaholic
Flower_L
Sun88
Jade
Happydobby
sanne-84
koNijntje
Steep
Manderijn
Caroow
Ayla
Fiwen
Lejow
MissBitchy
33 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Puggle ma 12 aug 2013 - 5:19

Het eerste half jaar sliep ze altijd beneden in de box, lekker onder een dekentje.
Daarna is ze steeds meer boven gaan slapen overdag.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  blondje1313 ma 12 aug 2013 - 6:36

Ik heb niet alles gelezen (ongeveer alleen de openingspost) maar wij waren bij Lotte ook heel stellig dat de box niet was om in te slapen. Als ze moe was legden we haar of in de wagen of in haar ledikantje. Ze heeft denk ik in totaal 3 keer in de box geslapen.
Ook omdat we zagen dat neefje juist altijd om te slapen in de box gelegd werd en toen hij een half jaar oud was wilde hij er al niet meer in. In onze ogen omdat hij niet wist dat een box was om in te spelen.

Bij Niels zijn we echter wat makkelijker geworden, hij is ook meer wakker dan dat Lotte was. Als ik niet door heb dat hij moe wordt en hij valt in de box in slaap laat ik hem liggen, want als ik hem overleg wordt hij wakker (dat werd Lotte niet). Ik begin nu wel meer de signalen van vermoeidheid te herkennen en wil het slapen in de box wel gaan afbouwen zodat voor hem ook duidelijk is dat de box de plek is om te spelen en zijn bedje om te slapen.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Printje ma 12 aug 2013 - 7:18

Nee dat mogen mijn kinderen niet. Slapen hoort boven in bed vinden wij.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Teddyaapje ma 12 aug 2013 - 7:35

Nu he ik er nog geen moeite mee bij J. die weet toch niet waar hij is en waar hjj slaapt.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  mauwmauw ma 12 aug 2013 - 7:38

Bij mij was het ook box is voor het spelen,en het bed is om te slapen.Heb me daar ook altijd aan gehouden,maar mocht het een keer voorkomen dat V in de box in slaap viel,liet ik hem wel lekker liggen.Het speelgoed aan de kant en een dekentje of lakentje over hem heen.Ik zou hem niet dan uit de box halen,omdat hij zo nodig in bed hoort te slapen.Maar hem in de box neerleggen als hij moe was zodat hij kon slapen deed ik niet.Ik ben van mening dat ze dan niet weten wanneer het tijd is om te slapen en wanneer tijd om te spelen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  mauwmauw ma 12 aug 2013 - 7:45

Teddyaapje schreef:Nu he  ik er nog geen moeite mee bij J. die weet toch niet waar hij is en waar hjj slaapt.
 even off topic,kan het kloppen dat ik helemaal geen beval topic heb gezien van jou? ik vroeg me af hoe jullie 2e kleine man heet?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Susan ma 12 aug 2013 - 7:46

Ik was allang blij als ze sliepen, maar ze waren allebei niet dol op de box, dus ze vielen daar ook niet heel snel in slaap.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Artemis ma 12 aug 2013 - 7:50

MissBitchy schreef:Ik zei altijd heel stellig: de box is om in te spelen, bed om in te slapen.
Wanneer ik zie dat hij moe wordt of in slaapt valt, dan leg ik 'm ook in z'n bedje.
Maar nu heeft ie maar heel eventjes geslapen (in bed dus) en heb ik 'm mee naar beneden genomen want hij wilde echt niet meer slapen...
En ja hoor... nu issie in de box in slaap gevallen. Maar om 'm dan wéér opnieuw in z'n bed te leggen is ook weer zo wat. Over een half uurtje krijgt ie de fles, dus laat 'm nu maar liggen. Maar toch vind ik dit dan lastige momenten.

Of moet ik er niet zo moeilijk in zijn en 'm ook gewoon in de box laten slapen?
Ik weet dat vrienden van ons hun kleine overdag altijd in de box laten slapen, alleen 's nachts ligt het in bed... Dat vind ik dus echt niks, maar goed ieder z'n manier natuurlijk smile
Waarom is dat echt niets? Als het werkt dan werkt het. 
Mijn kinderen sliepen tot 4/5 maanden overdag zelden in hun bed, en dat is heus goedgekomen. Ik denk eerder dat je kans op slaapproblemen hebt als je zo stellig bent dan wanneer je gewoon doet wat werkt.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  LDJ ma 12 aug 2013 - 7:51

De eerste paar maanden viel mijn dochter overal en nergens in slaap, dus in de box, in de wagenbak, op mijn borst, op de bank. Maar slapen in haar bed dat deed ze niet. Dan was het huilen geblazen. Dus Ik was toen allang blij dát ze sliep en het maakte me niet uit waar.
Sinds een paar maanden heeft ze meer ritme gekregen en slaapt ze in haar bedje en dat gaat nu super.


Laatst aangepast door LDJ op ma 12 aug 2013 - 7:52; in totaal 1 keer bewerkt
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Gast ma 12 aug 2013 - 7:52

Zo lang ze maar sliepen, vond ik alles best.
En ze slapen nu ook gewoon in hun eigen bed hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Artemis ma 12 aug 2013 - 7:52

Ik speel ook weleens in bed, en ik slaap weleens op de bank, dus waarom zou een baby dat niet mogen?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Esmee ma 12 aug 2013 - 7:54

Artemis schreef:Ik speel ook weleens in bed, en ik slaap weleens op de bank, dus waarom zou een baby dat niet mogen?
 Laughing
Esmee
Esmee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 106
Punten : 106
Registratiedatum : 25-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Shisha ma 12 aug 2013 - 7:55

Ik heb er geen problemen mee. Als ik zie dat hij moe is leg ik hem in zijn bedje of in de wandelwagen maar het komt ook wel eens voor dat hij in de box in slaap valt. Ik ga hem dan niet overleggen met het risico dat hij dan weer wakker wordt.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Susan ma 12 aug 2013 - 7:58

Ik vraag me ook af waarom het zo ideaal is als een kind alleen op een bepaalde plek en onder bepaalde omstandigheden leert slapen. Voor de regelmaat is het misschien wel fijn, maar het is toch ook wel prettig als een kind flexibel is met slapen? Het lijkt mij wel prettig als je zo makkelijk overal in slaap kunt vallen, juist ook voor later. Dat slaapritme overdag duurt maar een jaar of twee, maar later zit je er wel mee dat je alleen in je eigen bed kunt slapen, of alleen in het donker of zoiets.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Artemis ma 12 aug 2013 - 8:02

Idd, wat schiet je daar in vredesnaam mee op? Als nou blijkt dat je kind echt nergens anders slaapt dan in bed is het prima om daar rekening mee te houden, maar wat kan er nou opvoedingstechnisch nou precies misgaan als een kind in de box in slaap valt? 

En een box om te spelen? Hele kleine baby's liggen er alleen maar in en zodra ze groot genoeg zijn om een beetje te spelen doen ze dat liever ergens anders. De box is een handige opbergplek voor baby's maar toch niet echt een speelfestijn? 

Wel schattig op zich, van die principes bij pasgeborenen smile
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  blondje1313 ma 12 aug 2013 - 8:03

Zo flexibel is het toch niet als een kindje steeds in de box slaapt?

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Linda ma 12 aug 2013 - 8:06

Ik wil het liever niet hebben omdat zoon dan een veel te kort dutje doet. Dochter maakt namelijk een hoop herrie waar hij onrustig van slaapt en snel wakker wordt. Vervolgens zit ik met een overprikkeld kind wat helemaal niet meer wil slapen.

Toen m'n dochter baby was vond ik het prima. Ik was al lang blij als ze sliep, het maakte me niet uit hoe of waar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Artemis ma 12 aug 2013 - 8:08

blondje1313 schreef:Zo flexibel is het toch niet als een kindje steeds in de box slaapt?
 Niet als je dat als regel stelt nee. Maar ik geloof niet dat iemand zegt dat je je kind zo snel mogelijk in de box moet deponeren als ie in slaap valt, omdat dag de plek is om te slapen.

Mijn kinderen sliepen de eerste maanden in bed, in de box, in de wandelwagen, in de wipper, in mijn bed, op de arm of op mijn buik of in de draagdoek. 

Ik was daar niet zo mee bezig, als ze moesten slapen gingen ze slapen daar waar het op dat moment het handigst was. Tot 4/5 maanden ging dat uitstekend, daarna had vooral de oudste wat meer rust nodig om te slapen, dus sliep ze overdag wel vaker in bed.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Paper Crown ma 12 aug 2013 - 8:15

Julian steekt denk ik zijn box in brand zodra hij een fikkie kan stoken. Zo erg haat hij de box dus slapen zal hij nooit daarin doen omdat bij woest wordt, maar als hij op de grond speelt op zijn kleed en hij sukkelt in slaap dan pak ik hem over en leg hem in de box, van naar boven lopen wordt hij wakker en dat vind ik altijd zielig, wil hij lekker slapen ontneem ik zijn slapie omdat ie in bed 'moet'.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Printje ma 12 aug 2013 - 8:17

Hahahaha pc. N wil ook niet inde box.. Die wil alleen maar kruipen momenteel. Ze gilt het uit, zo dramatisch mogelijk, wanneer ik haar even in de box leg. De box is dan ook al verhuisd naar een ander hoekje in de kamer en niet meer zo in het zicht. Ik vind zelf dat ding ook vreselijk maar soms wel een makkelijk drop plekje als ik ff iets moet doen boven, vooral nu ze kan kruipen of tijgeren eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Twellie ma 12 aug 2013 - 8:50

Ik hield ook vaste slaapplekken aan bij de kinderen. Dat was bij de oudste altijd in bed of in de wieg de eerste maanden. De jongste heb ik ook veel in de draagdoek laten slapen omdat ze zo spuugde en dat rechtop houden hielp daar heel goed tegen. Ik deed dat met het idee dat ze die vaste slaapplek ook daadwerkelijk met slapen zouden gaan associëren en dus makkelijk in slaap zouden vallen. Ze vielen ook beiden makkelijk in slaap op deze manier, maar ik kan 100% zeker zeggen of het daar nou aan lag want ik heb dus nooit wat anders geprobeerd.

Maar dit succesrecept ga ik op de derde zeker weer toepassen en als het niet werkt, gaan we weer wat anders proberen smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  M-G ma 12 aug 2013 - 10:37

Ja hoor hij slaapt weleens in de box. In het begin zei ik: slapen doet hij alleen in bed maar al snel veranderde dat als hij zo lekker lag te slapen in de box, in onze armen, op de bank in de wipstoel, wandelwagenbak, hij slaapt eigenlijk overal en is er nu nog heel makkelijk in. 

Alleen in de nacht ligt hij in bed en tegenwoordig in de middag ook. Tussendoor slaapt hij nog steeds weleens in de box, de wandelwagen of bij ons op de bank.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Jezzie ma 12 aug 2013 - 17:58

In het begin sliep ze vaak in de box of kinderwagen beneden. Toen ze wat ouder werd ben ik haar steeds vaker boven in bed gaan leggen.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Snoes ma 12 aug 2013 - 22:26

Nee, dat maakte me niets uit. Ik vond het prima als hij in de box wilde slapen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Slakje ma 12 aug 2013 - 22:28

Louise sliep overdag altijd in het park, na enkele maanden ging ze overdag naar bed toe. Julie ligt amper in het park, alleen als ik even de kamer uitga en Louise is er ook gaat ze het park in. Julie spuugt alles er meteen uit als ze plat ligt...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mag jullie kind (baby) in de box slapen? - Pagina 2 Empty Re: Mag jullie kind (baby) in de box slapen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum