Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

+13
Elliot
loesje
Floor
Twellie
Framboos
Annemie
Aoi
Sophiee
Nana
Marin
Liadan
Steep
Rush
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Gast ma 12 aug 2013 - 1:16

Rush schreef:Anyway, net als een vriendin van me, die ging toen haar baby 3 weken was al met haar vriend samen uit eten (baby bij oppas) en 2 weken later alweer. Ze zijn dan maar 2/uurtjes weg, maar toch. Zo zei ik gisteren nog tegen m`n vriend, dat wil ik echt niet als ik zo`n kleine baby heb. Maar ik weet ook niet of dat overdreven is. Rolling Eyes
Daar zou ik dan weer geen moeite mee hebben denk ik, als ik een goede oppas zou hebben. Ik wil zo'n hele makkelijke baby waarmee je 4 weken kan gaan backpacken in Azië, maar dat is vast ook niet realistisch laughcry

Edit: Ik ben duidelijk nog niet klaar voor een baby als de baby zich aan mijn leven aan moet passen, het zal wel andersom worden. Maar dan wacht ik er nog een paar jaar mee!


Laatst aangepast door Jente op ma 12 aug 2013 - 1:17; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Elliot ma 12 aug 2013 - 1:17

Rush schreef:
Framboos schreef:Wij hebben het daar de laatste tijd wel eens over. We hebben inmiddels wat familieleden en vrienden om ons heen met kinderen. We hebben het er dan over wat wij wel of niet zouden doen. Volgens mij zitten mijn man en ik daarin wel op een lijn, maar of het echt zo is zullen we wel zien tegen de tijd dat we zelf kinderen hebben.
Zo gaat dat bij ons ook inderdaad.
Bij ons gaat dat ook wel zo. Het is niet dat we, als we samen aan tafel zitten, even dit onderwerp aansnijden. Maar als bijvoorbeeld mijn schoonzus langs is geweest met de kinderen dan draait dat vaak als zij weer weg zijn toch wel uit op een gesprek over opvoeding. Meer omdat zij haar kinderen op een manier opvoedt die mijn vriend en ik totaal niet zien zitten. Ik probeer ook niet te oordelen natuurlijk, ik zie die kinderen ook niet 24/7 en ik weet niet precies wat er allemaal aan dingen voorafgaat, maar ik denk wel heel vaak dingen..
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Maple ma 12 aug 2013 - 1:19

Wij hebben het terloops weleens over de grote lijnen, maar ik denk dat je zoiets niet van te voren kunt overleggen om zo van tevoren al tot één lijn te komen, omdat je manier van opvoeden me ook heel erg afhankelijk lijkt van het karakter van je kindje en de situatie eromheen. Wij hebben een beetje van: nou prima, dat zien we dan wel.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Rush ma 12 aug 2013 - 1:21

Marin schreef:Ik vind het trouwens wel echt leuk om te lezen dat jullie over dat soort dingen praten Rush! Weet je al zeker dat je toch kinderen wilt?
Ja, dat zie ik met m`n vriend wel zitten. Wink 
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Marin ma 12 aug 2013 - 1:22

Rush schreef:
Marin schreef:Ik vind het trouwens wel echt leuk om te lezen dat jullie over dat soort dingen praten Rush! Weet je al zeker dat je toch kinderen wilt?
Ja, dat zie ik met m`n vriend wel zitten. Wink 
:cheering: 
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Exogenesis ma 12 aug 2013 - 2:53

We hebben het er niet doelgericht over (gehad), maar we bespreken wel eens voorvallen/situaties (met kinderen van familie en vrienden) en ik geloof dat we wel aardig op één lijn zitten.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Jade ma 12 aug 2013 - 2:58

Wij hebben het er wel eens over gehad, maar in de praktijk gaan dingen toch anders.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Rush ma 12 aug 2013 - 3:02

Marin schreef:
Rush schreef:
Marin schreef:Ik vind het trouwens wel echt leuk om te lezen dat jullie over dat soort dingen praten Rush! Weet je al zeker dat je toch kinderen wilt?
Ja, dat zie ik met m`n vriend wel zitten. Wink 
:cheering: 
Hahaha. Hopelijk binnenkort ons huisje kopen, dan dat even laten 'zakken' en dan maar zien of we toe zijn aan de volgende stap.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Bolleke ma 12 aug 2013 - 3:09

Nee wij hadden het er nooit over gehad. Ik heb zelf wel ideeën gehad over hoe ik het wilde maar dan vooral de dingen die ik anders zou doen als mijn ouders.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt? - Pagina 2 Empty Re: Opvoeding bespreken voordat je kinderen krijgt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum