Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  Sanne zo 13 mei 2012 - 20:27

Afgelopen donderdag heb ik een lactatiekundige over de vloer gehad, omdat H. al tijden moeilijk drinkt. Steeds maar weer aanhappen, loslaten, aanhappen, loslaten, klakgeluidjes tijdens het drinken. Ik dacht dat het te maken had met een flinke overproductie, maar de lactatiekundige zei gelijk 'spruw'. Ik heb niet door gehad dat H. spruw had, omdat ze wel een beetje witte aanslag had op haar tong, maar verder niet. En ik heb ook helemaal nergens last van.

Nu heb ik van de huisarts Nystatine gekregen. De lactatiekundige zei dat het binnen 24 tot 48 uur in ieder geval verbeterd moet zijn. Ik ben donderdagavond begonnen en ik merk eigenlijk geen verbetering. Ben ik te ongeduldig? Hoe lang duurde het bij jullie voor de spruw weg was?

En verder, hoe dien je het nou gemakkelijk toe? Ik kreeg aangeraden om het niet met het staafje toe te dienen, omdat die dan besmet raakt met de spruw. Ik dien het daarom met een lepeltje toe, maar H. spuugt het spul het liefste weer uit. Ze vindt het echt smerig aan haar gezicht te zien. Vanochtend heb ik daarom toch het staafje maar geprobeerd, zodat ik het wat meer in haar wangetjes kon spuiten. Dat ging wel goed, maar toen heb ik het staafje uitgekookt en daar kon het niet tegen Embarassed Ik moet dus straks sowieso naar de apotheek om een nieuw staafje te halen, want het staafje is krom en daar kan ik geen ml. meer mee uit het flesje halen.

Tips zijn welkom!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Re: Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  loesje zo 13 mei 2012 - 20:33

spruw kan heel hardnekkig zijn maar ik hoop dat je kindje er snel van af is. als je ook flesvoeding geeft dan alle spenen elke dag uitkoken dan dood je de spruw en natuurlijk je handen vaak wassen en waar je baby ligt vaker wassen. ik gebruikte een zalf tegen spruw dat werkt veel makkelijker en is effectiever.

succes
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Re: Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  Sanne zo 13 mei 2012 - 20:49

Wat voor zalf gebruikte je dan Loesje? Was dat op doktersrecept of vrij verkrijgbaar? Ik geef trouwens borstvoeding, smeer mijn tepels na iedere voeding in met daktarin. En ik was alles op 60 graden wat met voeding etc. in aanraking komt. Spenen en fopspenen gebruik ik niet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Re: Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  Linda zo 13 mei 2012 - 21:04

O bah spruw! Wij hebben het in het begin ook eens gehad. Duurde vreselijk lang voordat ik eraf was.
Ik kreeg ook eerst nystatine, maar dat hielp hier niet. Toen ben ik over gegaan op miconazol en dat hielp beter.

Ken je dit infoblad al? http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Upload/Bestanden/427606_deel_2_IB_1.pdf

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Re: Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  maiadebij zo 13 mei 2012 - 21:11

oja nu je het zegt, ik kookte dat staafje toen ook uit! Kon hij idd niet tegen Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? 1371890812

Vervelend he, spruw, J heeft het ook gehad. Het is een schimmel, dus alles wat ze in haar mondje doet (speentje, knuffeltje, speelgoed) goed schoon houden! Naast de nystatine van de dokter smeerde ik op haar billen kokos vet (biologisch zonder toevoegingen) de candida bacterie houdt hier niet van (de spruw kan door het maag darm kanaal ook tot uiting komen op de billetjes). En als je bv geeft, goed oppassen dat jij er geen last van hebt anders blijft je elkaar besmetten.

Bij ons was het na een week of 2 over. Ik probeerde het eerst met gentiaal violet, en daarna met nystatine en kokosvet.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Re: Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  loesje zo 13 mei 2012 - 21:30

@Sanne

Datarin (gel voor oraal gebruik 20 mg)
Dit was op doktersadvies en is niet zo vrij verkrijgbaar.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Re: Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  Floor zo 13 mei 2012 - 23:44

loesje schreef:@Sanne

Datarin (gel voor oraal gebruik 20 mg)
Dit was op doktersadvies en is niet zo vrij verkrijgbaar.

Ik kreeg altijd nystatine (of hoe het ook mag heten) dat hielp hier erg slecht/langzaam. Hij heeft wel 4 maanden spruw gehad (soms een paar dagen week niet en dan begon de ellende weer). Datarin kregen we pas als hij ouder was dan 4/6 maanden, precies weet ik het niet meer maar uiteindelijk hebben we dat niet gekregen want het is inmiddels over.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Re: Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  loesje ma 14 mei 2012 - 0:11

Floor schreef:
loesje schreef:@Sanne

Datarin (gel voor oraal gebruik 20 mg)
Dit was op doktersadvies en is niet zo vrij verkrijgbaar.

Ik kreeg altijd nystatine (of hoe het ook mag heten) dat hielp hier erg slecht/langzaam. Hij heeft wel 4 maanden spruw gehad (soms een paar dagen week niet en dan begon de ellende weer). Datarin kregen we pas als hij ouder was dan 4/6 maanden, precies weet ik het niet meer maar uiteindelijk hebben we dat niet gekregen want het is inmiddels over.

wat raar dat ze dactarin dan niet eerder hebben gegeven want alex kreeg het al na 1 week omdat nystatine niet werkte bij hem. tis wel zo dat je dactarin niet zo moet geven als dat op de verpakking staat (want dat is er verstikkings gevaar door slijmophoping).
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Re: Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  Linda ma 14 mei 2012 - 0:14

Mijn HA wilde destijds ook geen dactarin voorschrijven. Dat vond ze te gevaarlijk voor een baby onder de 5 maanden. Wat het overigens niet is, mits je het in kleine hoeveelheden gebruikt. Ik heb het gelukkig wel van een andere HA gekregen toen de mijne op vakantie was.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is? Empty Re: Spruw, hoe lang duurt het voordat het weg is?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum