Zou jij dit goed vinden... roze broodtrommel.
+51
Laurientje
Zenna
Steep
Supertalentje
Dennenappel
Linda
Marin
Fortissimo
Takkie
Surya
Sea of Trees
LDJ
Razz
Engelse Drop
Harrison
Caroow
Theeleut
Sophiee
Luce
Urban Naked
mzcharlotte
Maple
Artemis
Shy
Bolleke
holaagirl
Annemie
Floor
xxjojootjexx
Susan
Flower_L
PapillonRose
Pompoen
Lilypie
Filoria
_Poppy_
Paper Crown
SarahKey
Tania
Manderijn
Darius
Mamsie
Charles
Twellie
Silke
Mama_1987
Lonely Goatherd
Vixen
Jazzlyn
Liadan
Printje
55 plaatsers
Pagina 10 van 11
Pagina 10 van 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Re: Zou jij dit goed vinden... roze broodtrommel.
Mijn vader was heel blond en mn moeder heel donker en ik ook donker en mn zus blond, je weet het dus nooit . Haha maar volgens mij zijn veel kindjes wel lichter als ze jong zijn toch!
Harrison- Fluisteraar
- Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13
Ik heb zo'n jongetje Gratis af te halen, het was zo'n draak vandaag
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Ik heb zelfs babykriebels en ik ben zwanger.. Heb vanavond mijn kleine pasgeboren nichtje op visite gehad. Echt te lief. Straks ook weer zo'n hummel bij ons! (Inclusief slapeloze nachten, moeheid, poepluiers tot aan de nek, maar daar denken we maar niet aan )
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Ok ik neem 'm binnenkort wel meeSupertalentje schreef:Ik heb zo'n jongetje Gratis af te halen, het was zo'n draak vandaag
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Bij ons behoort rood nog tot de opties, schoonma is rossig. Dan hoop ik alleen wel dat de krullen van mijn moeder erbij komen, want dan vind ik rood het schattigst. Niet van dat rode vlassige. Schoonpa was donkerblond, nu grijzer dan grijs
Mijn moeder is trouwens redelijk donker en mijn vader blond. En mijn vriend en ik hebben nagenoeg dezelfde kleur haar en ogen, peper en zoutkleurtje en bijna dezelfde blauwe ogen. Mijn ogen zijn wat meer naar grijs neigend dan de zijne, en zijn haar wat donkerder dan het mijne.
Mijn moeder is trouwens redelijk donker en mijn vader blond. En mijn vriend en ik hebben nagenoeg dezelfde kleur haar en ogen, peper en zoutkleurtje en bijna dezelfde blauwe ogen. Mijn ogen zijn wat meer naar grijs neigend dan de zijne, en zijn haar wat donkerder dan het mijne.
Laatst aangepast door Maple op vr 9 aug 2013 - 9:53; in totaal 2 keer bewerkt
Maple- Prater
- Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Rood vind ik ook wel heel schattig!
Ach, het maakt toch niet uit.
Eerst maar eens overtuigen dat die kindjes lekker snel komen
Ach, het maakt toch niet uit.
Eerst maar eens overtuigen dat die kindjes lekker snel komen
Marin- Lady Post-a-lot
Mijn vader heeft donkerbruin haar en mijn moeder had dat ook, kwamen een donkerbruin meisje en donkerblond meisje uit.
Mijn man heeft donkerblond haar en ik dus donkerbruin ons jochie is rossig
Voordat hij werd geboren was ik zo benieuwd, en wat vind ik het mooi!
Mijn man heeft donkerblond haar en ik dus donkerbruin ons jochie is rossig
Voordat hij werd geboren was ik zo benieuwd, en wat vind ik het mooi!
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Hahaha het is wel een gevarieerd, hak op de tak topic geworden.
Van trommels, naar homo's naar chips, naar kinderen en hoe ze eruit zullen zien..
Van trommels, naar homo's naar chips, naar kinderen en hoe ze eruit zullen zien..
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Het is vrijdagavond, wat wil je..Printje schreef:Hahaha het is wel een gevarieerd, hak op de tak topic geworden.
Marin- Lady Post-a-lot
Haha, het gedeelte tussen haakjes heb ik ook steeds goed weten te verdringen. En eergisternacht lag ik in bed en ging ik ineens nadenken over om de twee uur voeden de eerste tijd 's nachts, chronische vermoeidheid, nachtelijke huilbuien, hoe in godsnaam de verzorging voor drie kinderen te doen??????, één driftige spraakwaterval, één hyperactieve stuntpiloot en nummer drie .Luce schreef:Ik heb zelfs babykriebels en ik ben zwanger.. Heb vanavond mijn kleine pasgeboren nichtje op visite gehad. Echt te lief. Straks ook weer zo'n hummel bij ons! (Inclusief slapeloze nachten, moeheid, poepluiers tot aan de nek, maar daar denken we maar niet aan )
Toen kon ik ineens een nacht niet slapen. Nu ga ik weer in denial.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Een ding is zeker. Die van ons krijgt blauwe ogen. De enige in mijn familie met bruine ogen is mijn opa. Theoretisch gezien zou het dus kunnen, maar zou wel heul raar zijn.
Verder hoop ik dat mijn kindje (vooral als het een meisje is) de wimpers en haarkleur van mijn vriend meekrijgen. Mag het mijn mond en neus, vorm van het gezicht en overige beharing (mijn vriend heeft vrij veel haar. Die zat met 2 maand al bij de kapper. Als baby echt suuuper cute).
Verder hoop ik dat mijn kindje (vooral als het een meisje is) de wimpers en haarkleur van mijn vriend meekrijgen. Mag het mijn mond en neus, vorm van het gezicht en overige beharing (mijn vriend heeft vrij veel haar. Die zat met 2 maand al bij de kapper. Als baby echt suuuper cute).
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Mijn zoon heeft roze muisjes op zijn brood, dat dan weer wel
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Dat van die ogen hangt natuurlijk niet van de bruine ogen van je opa af maar van de kleur ogen van je vriend.Fortissimo schreef:Een ding is zeker. Die van ons krijgt blauwe ogen. De enige in mijn familie met bruine ogen is mijn opa. Theoretisch gezien zou het dus kunnen, maar zou wel heul raar zijn.
Want:
Blauw plus blauw = altijd blauw
Dat geldt alleen voor blauwe ogen, bruin plus bruin kan blauw worden, maar andersom dus niet.
Gast- Gast
Dat wordt voor ons dus een kind met blauwe ogen
Maple- Prater
Huh? Bruin is toch dominant over blauw? Dan wordt bruin+bruin toch nooit blauw? Zelfs bruin+blauw wordt dan toch bruin?Minneke schreef:Dat van die ogen hangt natuurlijk niet van de bruine ogen van je opa af maar van de kleur ogen van je vriend.Fortissimo schreef:Een ding is zeker. Die van ons krijgt blauwe ogen. De enige in mijn familie met bruine ogen is mijn opa. Theoretisch gezien zou het dus kunnen, maar zou wel heul raar zijn.
Want:
Blauw plus blauw = altijd blauw
Dat geldt alleen voor blauwe ogen, bruin plus bruin kan blauw worden, maar andersom dus niet.
Supertalentje- Kletskop
Een collega van mij én haar man hebben bruine ogen, beide kinderen blauwe ogen.
Maple- Prater
Nee hoor: iemand met bruine ogen kan hebben:
Bruin-bruin of
Bruin-blauw
Maar iemand met blauwe ogen kan alleen hebben:
Blauw-blauw
Stel dat de vader bruine ogen heeft met de variant bruin-blauw en de moeder heeft dit ook. Als ze dan allebei het blauwe stukje doorgeven dan krijgen ze een kind met blauwe ogen.
Je hebt wel gelijk met dominant want als je bruin-blauw hebt, krijg je altijd bruine ogen.
Bruin-bruin of
Bruin-blauw
Maar iemand met blauwe ogen kan alleen hebben:
Blauw-blauw
Stel dat de vader bruine ogen heeft met de variant bruin-blauw en de moeder heeft dit ook. Als ze dan allebei het blauwe stukje doorgeven dan krijgen ze een kind met blauwe ogen.
Je hebt wel gelijk met dominant want als je bruin-blauw hebt, krijg je altijd bruine ogen.
Gast- Gast
dat kan toch juist? Als beide ouders een blauw en bruin gen hebben, dan hebben beide ouders bruine ogen (bruin is dominant over blauw). Beiden hebben dan toevallig 2 keer hun blauwe gen doorgegeven en dus hebben de kinderen blauwe ogen.Maple schreef:Een collega van mij én haar man hebben bruine ogen, beide kinderen blauwe ogen.
ik heb bruine ogen, mijn man blauwe. Blijkbaar heb ik een bruin en blauw gen en heb ik het blauwe gen doorgegeven aangezien onze zoon blauwe ogen heeft. Mijn man kon alleen maar blauw doorgeven, hij heeft blauwe ogen en dus 2x blauw gen.
Supertalentje- Kletskop
Mijn vaders is donker (heel donker) en mijn moeder blank (ook wel heel blank haha). Die hebben het gepresteerd om 1 (heel) blank kind te krijgen en 1 vrij donker kind en een mengelmoes (ik). Best knap vind ik! En we zijn alle 3 echt van dezelfde papa.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Supertalentje, mijn man en ik hebben allebei bruine ogen en onze dochter heeft blauwe ogen, het kan dus wel.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik volg je niet meer, jij zei net toch dat volgens jou bruin+bruin nooit blauw kan worden? Dus als beide ouders bruine ogen hebben, dan wordt het niet blauw?Supertalentje schreef:dat kan toch juist? Als beide ouders een blauw en bruin gen hebben, dan hebben beide ouders bruine ogen (bruin is dominant over blauw). Beiden hebben dan toevallig 2 keer hun blauwe gen doorgegeven en dus hebben de kinderen blauwe ogen.Maple schreef:Een collega van mij én haar man hebben bruine ogen, beide kinderen blauwe ogen.
ik heb bruine ogen, mijn man blauwe. Blijkbaar heb ik een bruin en blauw gen en heb ik het blauwe gen doorgegeven aangezien onze zoon blauwe ogen heeft. Mijn man kon alleen maar blauw doorgeven, hij heeft blauwe ogen en dus 2x blauw gen.
Maple- Prater
Ik kan slecht quoten, maar Minneke bedoelde je als beide ouders bruine ogen hebben? Ik las als je beiden het bruine gen doorgeeft dat je dan wel blauwe ogen kunt hebben, dat kan natuurlijk niet.
Supertalentje- Kletskop
Hoe krijg je dan grijze ogen trouwens?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Met het laatste bedoelde ik dat als je als kind 1 blauw stukje en 1 bruin stukje hebt gekregen van je ouders, dan heb je dus bruin-blauw en zien je ogen er altijd bruin uit.Supertalentje schreef:Ik kan slecht quoten, maar Minneke bedoelde je als beide ouders bruine ogen hebben? Ik las als je beiden het bruine gen doorgeeft dat je dan wel blauwe ogen kunt hebben, dat kan natuurlijk niet.
In die zin is bruin dominant.
Grijs is gewoon een variant van blauw.
Gast- Gast
Genetica vond ik het enige leuke stuk bij biologie trouwens, valt het op?
De kans op een kind met blauwe ogen als de ouders beiden bruin-blauw hebben is 25 procent. Dit zijn de mogelijkheden:
Bruin-bruin wordt bruin
Bruin-blauw wordt bruin
Blauw-bruin wordt bruin
Blauw-blauw wordt blauw
De kans op een kind met blauwe ogen als de ouders beiden bruin-blauw hebben is 25 procent. Dit zijn de mogelijkheden:
Bruin-bruin wordt bruin
Bruin-blauw wordt bruin
Blauw-bruin wordt bruin
Blauw-blauw wordt blauw
Gast- Gast
Pagina 10 van 11 • 1, 2, 3 ... , 9, 10, 11
Pagina 10 van 11
Permissies van dit forum: