Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gas/water/licht

+10
Petteflet
Tania
Aagje!
Luce
TukTuk
Rush
Linda
Fortissimo
xxjojootjexx
Artemis
14 plaatsers

Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Gas/water/licht

Bericht  Artemis wo 5 jun 2013 - 22:54

Hoi,

Wij zitten midden in den verhuizing van een flat naar een tussenwoning.
Nu had ik de Nuon aan de lijn en die vond dat we 195,- per maand aan voorschot moesten betalen daar.

We betalen in onze flat 95,- per maand.
Ik vond dat bizar veel geld, en die man eigenlijk ook, dus gewijzigd in 130,- per maand.

Maar ik heb eigenlijk geen idee. Ons verbruik aan stroom zit tussen de 4400 en 5000 per jaar, en gas rond de 40-50 per jaar.
De woning waar we nu wonen is bizar slecht geïsoleerd, verwarming staat in de winter dag en nacht aan om het warm te houden, we hebben niet erg veel elektrische apparatuur.

De nieuwe woning is 2x zo groot bijna maar wel heel goed geïsoleerd. Zit ik met 130,- per maand met 4 personen een beetje goed?

Wat betalen jullie?
Het is geen ramp als we iets moeten bijbetalen of als het maandbedrag wat hoger wordt, maar 195,- leek me wat veel, of ben ik dan naïef?
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  xxjojootjexx wo 5 jun 2013 - 22:56

Wij betalen 184 per maand in een tussenwoning, jaren 30. Wel dubbelglas overal.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Fortissimo wo 5 jun 2013 - 22:57

Ik hou het even in de gaten. Onze situatie is niet direct te vergelijken maar wij gaan ook van een slecht geïsoleerde flat naar een ééngezinswoning. Wij betalen nu 80 euro per maand maar hebben geen idee of dit genoeg was (nog geen afrekening gehad). Alleen wij zijn met z'n tweeën.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Artemis wo 5 jun 2013 - 22:57

Oh ja, dat vergat ik, de woning is uit 1987, maar later nog compleet verbouwd en geïsoleerd.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Linda wo 5 jun 2013 - 22:59

Wij betalen nu 180 euro per maand. Vorig jaar kwamen we daar precies mee uit. Dit jaar zullen we wel flink moeten bij betalen, vanwege die ellendig lange winter en de komst van zoon.
Zelf vind ik 130 euro voor een eengezinswoning erg weinig. Maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel je verbruikt, welke elektrische apparaten je hebt en hoe je huis is geïsoleerd.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Artemis wo 5 jun 2013 - 23:00

Als ik ons verbruik op de site van Nuon bereken voor onze nieuwe woning kom ik op 120,- per maand uit.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Rush wo 5 jun 2013 - 23:01

Wij betalen €210 in een vrijstaande woning met enkel glas.

Wij hebben vorig jaar ongeveer 1900m3 gas verbruikt, stroom geen idee.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Artemis wo 5 jun 2013 - 23:07

Oh wacht... Ik maak een rekenfout. smile

Hier zit de verwarming bij de huur in, dus ik betaal hier ook 160, per maand, alleen niet rechtstreeks aan de Nuon, ik vond ons gasverbruik al zo laag lol!

Nu snap ik het. Dus ik ga het bedrag maar weer even ophogen Very Happy
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Artemis wo 5 jun 2013 - 23:09

Blond hoor...
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  TukTuk wo 5 jun 2013 - 23:11

Wij betalen 150 euro per maand voor 2 personen (1 gezinswoning, tussenwoning), maar krijgen dan wel wat terug aan het einde van het jaar. We zouden aan 120 euro ongeveer genoeg hebben schat ik. Ons verbruik ligt op 3000Kwh stroom, en 1000m3 gas. Lang leve dubbel glas (Hr++) en een nieuwe ketel etc! In ons vorige huis was ons verbruik richting de 1800/1900m3 wat betreft gas, daar hadden we boven ook enkel glas, en kieren in de muren etc. Heb toen zelf nog gaten staan dicht kitten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Luce wo 5 jun 2013 - 23:18

Wij hebben een tussenwoning uit 1967. Wel overal dubbel glas en bijna overal kunstof kozijnen. De muren zijn verder niet echt geïsoleerd volgens mij. Betaal €128 per maand. Betaalde eerst voor de zekerheid €160, maar het is dus terug gezet. €130 voor een goed geïsoleerde woning vind ik wel reëel hoor.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Aagje! wo 5 jun 2013 - 23:24

Wij hebben een tussen woning uit 74. Betalen voor gas en elektra 130 euro in de maand en krijgen altijd nog geld terug. Essent zet ons elk jaar op 110-115 euro.

Wij betalen wel weinig dus

Wij hebben trouwens overal dubbel glas
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Tania wo 5 jun 2013 - 23:25

Wij hebben een tussen woning uit de jaren 80, alles goed geïsoleerd en we betalen nu 186 euro per maand aan gas/elektriciteit. Voor water betalen we 25 euro per maand. Water komen we altijd precies mee uit. Gas en elektriciteit krijgen we altijd nog wel wat van terug.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Petteflet do 6 jun 2013 - 2:29

Wij betalen per maand 160 euro aan Nuon en krijgen tot nu toe nog elk jaar zo'n 500 euro terug en worden we weer teruggeschaald naar 120 euro. Maar ergens durf ik dat niet, omdat we bij Eneco altijd zo'n 200 euro per maand betaalde en we aan het einde van het jaar nog een afrekening kregen van 500 euro...
Mijn advies dus: schaal jezelf toch wat hoger in, just in case.
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Pommes do 6 jun 2013 - 3:17

wij betalen ook 130 euro. Maar wij hebben toen eens een keer aan de buren gevraagd bij welke maatschappij hun zaten en wat hun per maand betaalden. Zo kwamen we op dit bedrag uit.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Tsjip do 6 jun 2013 - 3:27

Wij betalen altijd 150 euro en hebben ieder jaar geld teruggekregen. Daarna zetten ze ons weer lager in maar wij zetten het weer naar 150 euro. Het geld kunnen we maandelijks missen en alles tegelijk terug krijgen is ieder jaar weer prettig.
Wij wonen trouwens in een jaren 50 huis met dubbel glas en spouwmuurisolatie. We moeten alleen nog tochtstrips langs alle deuren en ramen plaatsen. Dat heeft ons veel warmte gekost afgelopen winter Embarassed

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  minoessepoes do 6 jun 2013 - 3:45

Wij hebben een gloednieuw appartement, helemaal volgens de laatste eisen geisoleerd dus, het is een hoek appartement dus wij hebben aan 3 kanten buren die ook stoken. Het appartement is 85m2, we zijn met twee personen en werken beide full-time, alleen op woensdag ben ik wel thuis.

De verwarming hebben we zo ingesteld dat hij om 18.00 uur op 19 graden gaat, 's ochtends zijn we maar zo kort in huis dat we hem uit laten, hij gaat trouwens terug naar 16 graden dan.

We draaien zo'n 2 a 3 wassen in de week en gebruiken denk ik 1 keer in de week de droger. De vaatwasser gaat 3 a 4 keer per week aan. Verder staat 's avonds meestal wel de tv aan en de computer en laden we de i-pad en onze telefoons op. We hebben overal in huis spaarlampen trouwens. Mijn man gaat elke dag onder de douche, heel kort en ik elke 1.5 dag maar wel wat langer.

Nu moeten we een voorschot betalen van 187 euro. Wij vonden dat persoonlijk erg veel, we hebben dus gebeld maar konden het maximaal 7 euro omlaag zetten, dat hebben we maar gedaan. Maar ik vraag me dus ook echt af of dat een beetje een reeel bedrag is?

Nou kunnen we het prima missen en als we eind van het jaar geld terug krijgen is het hartstikke mooi, maar ik moet zeggen dat ik wel een beetje "schok" van de hoogte van het bedrag.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 3:46

minoessepoes schreef:Wij hebben een gloednieuw appartement, helemaal volgens de laatste eisen geisoleerd dus, het is een hoek appartement dus wij hebben aan 3 kanten buren die ook stoken. Het appartement is 85m2, we zijn met twee personen en werken beide full-time, alleen op woensdag ben ik wel thuis.

De verwarming hebben we zo ingesteld dat hij om 18.00 uur op 19 graden gaat, 's ochtends zijn we maar zo kort in huis dat we hem uit laten, hij gaat trouwens terug naar 16 graden dan.

We draaien zo'n 2 a 3 wassen in de week en gebruiken denk ik 1 keer in de week de droger. De vaatwasser gaat 3 a 4 keer per week aan. Verder staat 's avonds meestal wel de tv aan en de computer en laden we de i-pad en onze telefoons op. We hebben overal in huis spaarlampen trouwens. Mijn man gaat elke dag onder de douche, heel kort en ik elke 1.5 dag maar wel wat langer.

Nu moeten we een voorschot betalen van 187 euro. Wij vonden dat persoonlijk erg veel, we hebben dus gebeld maar konden het maximaal 7 euro omlaag zetten, dat hebben we maar gedaan. Maar ik vraag me dus ook echt af of dat een beetje een reeel bedrag is?

Nou kunnen we het prima missen en als we eind van het jaar geld terug krijgen is het hartstikke mooi, maar ik moet zeggen dat ik wel een beetje "schok" van de hoogte van het bedrag.

Hou je wel je meterstanden bij?
Het lijkt mij erg veel, maar het is ook afhankelijk van of je je tarieven vast hebt, of een variabel tarief. Dat laatste kan erg duur uitvallen dan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  minoessepoes do 6 jun 2013 - 3:49

We wonen er pas 2 maanden, ik heb de meterstanden nog niet bijgehouden maar dat is wel een goede om te gaan doen! Bedankt voor de tip!

Het tarief variabel of vast weet ik zo niet uit mijn hoofd, dat zou ik even na moeten kijken. Zal ik vanavond eens doen!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  TukTuk do 6 jun 2013 - 4:09

minoessepoes schreef:We wonen er pas 2 maanden, ik heb de meterstanden nog niet bijgehouden maar dat is wel een goede om te gaan doen! Bedankt voor de tip!

Het tarief variabel of vast weet ik zo niet uit mijn hoofd, dat zou ik even na moeten kijken. Zal ik vanavond eens doen!

Ja het is verstandig om het bij te houden, dan merk je ook gelijk wanneer de meter stuk is, of wanneer er iets anders afwijkends is. En ik weet niet bij welke leverancier je zit, maar bij veel leveranciers kan je online je meterstanden doorgeven om een schatting te maken van je jaarverbruik.

In mijn vorieg huis hield ik het ook niet bij en schrok toen van de jaarafrekening. Mijn moeder bleef toen ook maar zeggen "schrijf nou eens je meterstanden op" maar ik was koppig:P Nu in het nieuwe huis heb ik een tabelletje gemaakt in Word en uitgeprint en deze aan de binnenkant van de meterkast gehangen. Ik schrijf nu iedere zaterdag de meterstand op, en iedere 1e van de maand ook.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  PapillonRose do 6 jun 2013 - 8:09

Ik betaalde in mijn slecht geïsoleerde flat 130 euro voor gas en licht. In het nieuwe huis, een tussenwoning, kwam eneco met een voorschotbedrag van 54 euro laughcry Dat maar weer direct opgehoogd naar 130. Meestal kreeg ik daar altijd nog iets van terug met de eindafrekening, dus mocht ik hier meer verbruiken hoop in alsnog niet enorm veel bij te hoeven betalen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 8:13

Wij betalen €107 per maand voor een appartement van zo'n 90 m2 met 2 personen. We moesten uiteindelijk €45 bij betalen afgelopen jaar, en zijn nu opgehoogd naar €110.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Gas/water/licht Empty Re: Gas/water/licht

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum