Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

+12
Flip Fluitketel
Fearie
studiebol
Puggle
Sanne
Linda
Parel
Jazzlyn
SarahKey
Aagje!
Theezakje13
Star007
16 plaatsers

Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Parel za 24 nov 2012 - 11:08

... ook zo prijzig?
Wij zijn echt geschrokken!
Gaan nu 190 euro pm betalen, waar we vorig jaar 140 hadden zonder kind.
Heb wel 4 maanden thuisgezeten in de winter, en ze had reflux dus wassen, wassen en wassen.

Hebben een gewone rijtjeswoning uit 69.

Betalen jullie ook zo veel? Of merken jullie zoveel verschil?
We zijn ons wel echt in 1 klap bewuster geworden en gaan er zeker op letten!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Star007 za 24 nov 2012 - 12:09

Wij wonen in een rijtjeshuis en betalen voor gas en elektra 220 per maand en voor water 26 Neutral. Afgelopen maand moest ik 90 euro bij betalen, bij het water. Maandbedrag was 22 en is nu dus 26 geworden.

Wij wassen erg veel ( minimaal 1 was per dag, meestal wel 2 ) hebben een diep bad ( gaat heel veel water in !) . Ik ben eigenlijk wel altijd heel bewust bezig met lampen niet voor niets aan laten, geen opladers in het stopcontact laten zitten etc. Qua stoken valt het hier ook mee, verwarming staat meestal op 20 graden.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Theezakje13 za 24 nov 2012 - 16:52

Ik kan eigenlijk niet echt zeggen dat ik verscHil merk.
W hebben in ieder geval niet bij hoeven te betalen.
Wij wonen ook in en rijtjeswoning, betalen aan gas en elektriciteit 120 euro en water 15.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Aagje! za 24 nov 2012 - 19:25

Wij betaalde 110 per maand en toen heb ik het zelf voordat ze kwam verhoogd naar 130. Wij kregen vorig tot onze verbazing 176 euro (ongeveer) terug! We wonen in een tussenwoning uit 74

Water betalen we 45 per kwartaal voor. We hebben vorig jaar 90 KUB gebruikt, ver onder gemiddeld met een gezin. En we douchen wel elke dag Wink haha

Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 19:32

Bij ons is het ook niet omhoog gegaan, wij hebben vlak na de geboorte van de jongste een nieuwe cv ketel gekregen, dus wij betalen nu zelfs minder (ok, dat is wel een beetje valsspelen Wink)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Jazzlyn za 24 nov 2012 - 20:09

Nee niks gemerkt.. We hadden al 200 p.m. oa omdat ik het altijd koud heb en water was al hoog ivm aquarium. Dat ging weg dus het water ging zelfs iets omlaag!

Hier na 2 kids nog steeds 200 p.m. aan gas en electriciteitQua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... 394967
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  SarahKey za 24 nov 2012 - 20:17

Wij moesten bijna 500 euro bijbetalenQua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... 394967 Dus wij zijn wel meer gaan betalen, schrok er ook best van.
Nu is hij wel geboren met -18 dus de kachel stond dag ennacht aan. 2 wasjes per week extra, om de dag een badje etc etc.
We gaan nu ook maandelijks meer betalen. Maar hoeveel dat weet ik niet.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 20:30

Wij betalen nu met 2 kids en 2 volwassenen 140 per maand aan gas en electra, en dan nog 31 euro aan water.

We hebben de afrekening net gehad en krijgen iets meer 200 euro terug dus doen het prima! Wij hebben wel altijd alleen beneden de verwarming open staan en hebben 3 jaar geleden dit huis betrokken en toen was het helemaal nieuw.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Gast za 24 nov 2012 - 20:37

Wij betalen 220 dacht ik. En water is apart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Jazzlyn za 24 nov 2012 - 20:50

Stofzuiger schreef:Wij betalen 220 dacht ik. En water is apart.



Hehe, nog iemand met zon hoge rekening:lol: Wij zijn gezakt naar 200 sinds nieuw HR ketel Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... 394967
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Parel za 24 nov 2012 - 21:31

Ja onze ketel is ook oud, en het is een oud huis natuurlijk.
Ben ik iig niet de enige, poeh!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Linda za 24 nov 2012 - 21:46

Wij zijn verhuisd toen dochter bijna 10 maanden was. We woonden daarvoor in een jaren 30 etagewoning met aan 1 kant enkel glas en met gaskachels. Dochter is geboren in de winter van 2010 en toen was het KOUD!! We hebben toen wekenlang de gaskachel dag en nacht aangehad. Ondanks dat ik het termijnbedrag al verhoogd had moesten we toch nog flink bij betalen.

We wonen nu in een eengezinswoning uit 74, gewoon dubbelglas, nieuwe ketel, alleen geen dakisolatie (dat willen we nog doen). We betalen €175,- per maand, vorig jaar hebben we wel wat terug gehad, 100 euro ofzo. Dit jaar moeten we het nog even afwachten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Sanne za 24 nov 2012 - 21:50

Onze energiemaatschappij had het voorschotbedrag vlak voor de geboorte van H. aangepast van 130 naar 110 per maand. Ik heb het toen weer op 130 laten zetten, ben benieuwd of we moeten bijbetalen. De wasmachine en droger staan vaker aan, maar voor de rest verbruiken we niet heel veel energie extra denk ik.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Puggle za 24 nov 2012 - 22:01

Wij hebben een slimme meter van Essent en krijgen iedere maand een overzicht van ons verbruik en dan geven ze een advies voor het voorschot. Zolang we hier wonen geeft hij al aan steeds dat we 85,- per maand moeten betalen aan gas en stroom. Wij betalen 100,- zodat we zeker weten dat we niet hoeven te betalen. Kregen pas dan ook geld terug.

Wij wonen wel in een super geïsoleerd rijtjeshuis van 2011

Voor water betalen we 11,- en 2 weken geleden kregen we een afrekening en moesten 21,- bij betalen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  studiebol za 24 nov 2012 - 22:21

Wij wonen in een twee onder een kap uit 1988, wij betalen nu aan de nuon 150 euro per maand, we hebben elk jaar nog terug gehad. Zij zetten ons maandbedrag dan meteen omlaag en ik zet hem weer omhoog, krijg liever terug achteraf. Wat hier heel erg scheelt is dat we een houtkachel hebben en dus als we een hele dag thuis of middag/avond steken we die gewoon aan, scheelt heel erg in de verwarmingskosten natuurlijk.

Ik ben voor die van dit jaar ook wel benieuwd, maar wij krijgen hem pas eind december, maar ik verwacht wel dat we wat terug krijgen.

Voor water betalen we volgens mij 27 euro.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Fearie za 24 nov 2012 - 23:29

Wij betaalden vorig jaar € 145 per maand en kregen € 400 terug, ik hou iedere maand de meterstanden bij en tot nu toe gaan we redelijk gelijk op ten opzichte van vorig jaar. We zijn dus wss niet duurder uit.
Hebben zelfs 4 m3 water minder gebruikt als vorig jaar. Terwijl ik wel meer was en D.ean apart in bad gaat.

Betalen nu weer € 145 en € 14 aan water.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Flip Fluitketel zo 25 nov 2012 - 0:38

Wij gaan vanaf deze maand 98e betalen voor gas/elektriciteit. We betaalden eerst rond de 90e maar zijn omhoog gegaan. We moesten ook iets bijbetalen. Wij wonen in een tussenwoning uit '87. Het huis is goed geisoleerd we hebben overal dubbele beglazing, nieuwe HR-ketel, overal rollluiken voor de ramen die s'avonds/s'nachts dichtgaan, programmeerbare thermostaat.

Water betalen we 34e per 3mnden voor. Terwijl we echt niet zuinig zijn met water elke dag(soms meer)douchen/in bad, 4x pw wasmachine aan+vaatwasser e.d.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  PapillonRose zo 25 nov 2012 - 1:18

Ik kreeg juist iets van 600 euro terug na het eerste jaar. Maar ik had sowieso wel op teruggave gerekend, want mijn termijnbedrag was veel te hoog. De energieleveraar vond het echter een goed bedrag gebaseerd op het historisch verbruik van deze woning. Maarja, dat was een groter gezin! Dus na het eerste jaar flink teruggekregen en het termijnbedrag wat omlaag.

Ook nu net weer de afrekening binnen en ruim 300 euro terug. Wel laat ik voor de zekerheid het termijnbedrag wat ik al had zo staan. Water moest ik trouwens een paar euro bijbetalen.

Ik betaal nu 120 voor gas/licht en omgerekend 14 euro per maand aan water.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  iloverose zo 25 nov 2012 - 2:03

Wij zijn 100 per maand kwijt aan gas ,wij wonen in een vrijstaandt huis wel met nieuw ketel
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Thunder zo 25 nov 2012 - 4:02

Het eerste jaar in ons nieuwe huis kregen we bijna €800,- terug. Dit jaar kregen we €375,- terug. Wij betalen €130,- per maand aan G/W/L.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Gast zo 25 nov 2012 - 4:35

Wij betalen 231 euro per maand aan essent. Water is nog apart.
Wij hebben een vrijstaand huis op een heuveltje (alle wind waait tegen het huis). We hebben toen we hier kwamen wonen een nieuwe ketel en enkel glas vervangen door dubbel glas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Fiebje zo 25 nov 2012 - 7:32

Wij zijn niet meer gaan betalen. Al was hij er natuurlijk nog niet inheel 2011.
We zijn wel klaar met verbouwen en er zit nu overal dubbel glas in. Wij wonen in een omgebouwde boerderij.

Verder hebben we vloerverwarming die constant aan staat. En doucht w metzijn vader mee. Op verlichting, stekkers, tv standby etc let ik altijd al op. Vindt dat zo zonde.


Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ... Empty Re: Qua gas/water/licht, was jullie eerste jaar met een baby ...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum