Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Angsten in slaap

+2
Twellie
Hawaii
6 plaatsers

Ga naar beneden

Angsten in slaap Empty Angsten in slaap

Bericht  Hawaii di 6 aug 2013 - 22:32

Hey lieve meiden,

Sinds ongeveer vier jaar weet ik van mijzelf dat ik veel praat in mijn slaap en regelmatig rechtop zit in de nacht.
Dit heb ik overigens van mijn vriend begrepen die regelmatig van mij geschrokken was.
Alleen heb ik (het is erger geworden sinds we verhuisd zijn) de laatste tijd veel last van dat ik 's nachts wakker schrik en ervan overtuigd ben dat er iets of iemand in onze kamer is.
Ik zie aapjes door de kamer lopen, beesten die in het schilderij kruipen, spinnen die overal in de kamer rondlopen en heb zelfs een jongetje gezien naast het bed.
Mijn vriend zei bij dat jongetje dat er niemand was en toen had ik tegen hem gezegd dat het jongetje in zijn mond was gekropen :shock: . 
Dit zeg ik allemaal in mijn slaap. Sommige dingen weet ik wel gezien ik halverwege de droom wakker wordt.
Mijn vriend werd er laatst zelfs wakker van omdat het de afgelopen week bijna elke nacht wel raak was.
Ik voel me hier vreselijk lullig over, gezien ik mijn vriend hierdoor ook wakker houdt..

Nu heb ik eens op internet rond gekeken, toen kwam ik bij "hypnagoge hallucinaties". 
Het komt voor in drukke periodes, geen vast slaappatroon, etc... 
Wat zouden jullie ermee doen als dit erger wordt? Ermee naar de huisarts?
Herkend iemand zich in mij, zo ja, wat heb jij hiermee gedaan?

Bedankt voor het lezen van dit lange verhaal, maar ik moest het in ieder geval even van mij af schrijven.

Liefs Hawaii I love you

Hawaii
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 8
Punten : 14
Registratiedatum : 22-04-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Angsten in slaap Empty Re: Angsten in slaap

Bericht  Twellie di 6 aug 2013 - 22:49

Ik ben met vlagen ook erg onrustig in mijn slaap, van slaapwandelen tot inderdaad vreemde verhalen ophangen midden in de nacht. Toen ik jaren terug eens in een hostel sliep, heb ik mijn kamergenoten de stuipen op het lijf gejaagd door te vertellen dat er een slang zat op de kamer (in een land met hele enge slangen -> Australie). Ik snapte zelf pas na vijf minuten dat het toch een droom was.

Vannacht had ik weer een droom die steeds terug kwam, ik ben er tig keer van wakker geworden. Het was iets naars en had met mijn dochter te maken, gelukkig weet ik de inhoud van de droom nu niet meer. Alleen nog maar dat het naar was.

Bij stress en veel aan mijn hoofd, word ik ook onrustiger in mijn slaap. Verder ben ik er nooit mee naar de huisarts geweest omdat ik denk dat er niet veel aan gedaan kan worden en zoveel last heb ik er ook niet van.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Angsten in slaap Empty Re: Angsten in slaap

Bericht  Ayla di 6 aug 2013 - 23:25

Ik slaapwandel niet maar ik heb afgelopen week al 2x meegemaakt dat ik 1 of 2 personen in de kamer zag. Allebei de keren gilde ik van angst waardoor afgelopen nacht onze dochter ook wakker werd. De keer ervoor alleen mijn vriend. De eerste keer zag ik een getint jochie van een jaar of 5 met mooie krullen in zijn haar, haha en ik schrok me kapot. Afgelopen nacht stond er een vrouw en meisje? Aan het voeteneind en die vrouw sprong zo bovenop me. Ik krijg er ook weer een naar gevoel van als ik het zo typ, ik ben beide keren zo geschrokken. Ik heb ook wel is beesten gezien in de tent, afgelopen vakantie ook nog vliegende beesten... Heel gek. Ik ga is googlen op die hypnagoge hallicunaties, het klinkt interessant wel.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Angsten in slaap Empty Re: Angsten in slaap

Bericht  Ster di 6 aug 2013 - 23:37

Ook ik slaap heel erg onrustig, maar in het verhaal van "hypnagoge hallucinaties" herken in me dan weer helemaal niet. Lijkt me echt heel eng. Ik merk dat als in een drukke dag heb gehad met veel indrukken, ik er veel last van heb. Zo waren wij thuis aan het verbouwen en stond in geregeld snachts tegen de muur te duwen, om deze tegen te houden, omdat hij anders om zou vallen. Of als ik overdag een spin zie, droom ik snachts vaak dat deze over mij kussen aangelopen komt, waardoor ik het hele bed uit elkaar haal om m te zoeken. Ook lig ik soms in bed te rennen, zo hard dat mijn vriend mij vast houdt, omdat hij bang is dat ik tegen de kast aan vlieg.

Wat bij mij werkt is om mijn vriend een lamp aan te laten maken, ik slaap heel licht en daar wordt ik meteen wakker van. Ik zie dan dat er niks aan de hand is. Ook ga ik dan vaak wat drinken om rustig te worden en kan dan (zonder te dromen) weer rustig verder slapen. Ik heb er verder nooit iets mee gedaan, maar ben wel erg benieuwd waar het door komt.

Ster
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 186
Punten : 240
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angsten in slaap Empty Re: Angsten in slaap

Bericht  Twellie wo 7 aug 2013 - 11:02

Oh ja, dat van die spinnen heb ik ook! Als ik overdag eentje gezien heb, droom ik er bijna gegarandeerd 's nachts van.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Angsten in slaap Empty Re: Angsten in slaap

Bericht  Exogenesis do 8 aug 2013 - 5:24

Ik heb een poos erg veel gedroomd. Elke nacht deed ik het licht meerdere keren aan om te kijken of er écht geen spinnen waren, of de muren niet waren verzakt en er geen tsunami was. Ik was ook erg veel 'aan het werk'. Ik had continue dat er kinderen in mijn slaapkamer zaten en ik mocht níet slapen, want dan was ik een slechte leerkracht. Toen hebben we het bed anders gezet en in één klap was het over.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Angsten in slaap Empty Re: Angsten in slaap

Bericht  Evalynn do 8 aug 2013 - 6:48

Ik heb vannacht ook gedacht dat mijn moeder zichzelf had geëlektrocuteerd aan de meterkast ivm een blikseminslag. Kon mezelf ook pas na een paar minuten overtuigen dat mijn wekker niet knipperde en dus de stoom niet uit was geweest. Het geluid dat ik hoorde was dan ook mijn ventilator... En toch nog durfde ik niet naar beneden.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Angsten in slaap Empty Re: Angsten in slaap

Bericht  Evalynn do 8 aug 2013 - 8:50

Nu ik op de laptop zit even nog een berichtje er achteraan.

Zelf ben ik hier voor naar de dokter geweest. Het is bij mij voornamelijk te wijten aan stress en piekeren, waardoor ik dus heel onrustig ben 's nachts. Heb voordat ik naar de dokter ging melatonine genomen, maar dit maakte mijn dromen alleen nog maar levendiger (had overigens wel nachten waarbij ik het gevoel had beter en dieper te hebben geslapen, maar wíst dan toch dat ik wakker was geweest). Nu heb ik voor zonodig temazepam gekregen. Ik moest deze de eerste drie dagen slikken om tot rust te komen en mocht ze daarna pakken als ik moe was, maar niet kon slapen, op voorwaarde dat ik nog acht uur kon blijven liggen.

Het idee dat ik deze pillen heb liggen en dat de dokter er van af weet geeft mij wel wat rust, ik heb de pillen dan ook nog niet veel gebruikt. Heb dus nog wel de levendige nachtmerries en hallucinaties bij het nachtelijk wakker worden. Ook praat ik (kennelijk) veel in mijn slaap. Toch wil ik liever niet afhankelijk worden van pillen - maar als ik een nacht echt goed door wil slapen en ik heb de dag er na vrij, durf ik er wel eentje te pakken om toch even een rustige nacht te hebben.

 Nu zijn pure hallucinaties natuurlijk wel iets anders dan nachtmerries en nachtelijke desoriëntatie, maar ik denk dat je het gevoel van angst wel kunt vergelijken.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Angsten in slaap Empty Re: Angsten in slaap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum