Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Ga naar beneden

N.A.V.. Welke angsten heb je nu? Empty N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 7:58

Sorry als er al een topic is, dan heb ik t gemist.

Wat zijn jouw angsten?
Vermijd je ze als het kan, en zo ja hoe?
Hoe reageren andere mensen daar op?
Wat doe je er aan om er af te komen?

Ik zal zo zelf ook even reageren. Moet mijn snurkende vriend even van de bank trekken als hij nog op pad wil Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V.. Welke angsten heb je nu? Empty Re: N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 9:44

Tea-Leaf schreef:

Wat zijn jouw angsten? Ik heb een ernstige verlatingsangst als 't op mijn moeder, kat en 'thuis' aan komt, ik ben bang voor veranderingen, ongeplande/ongecontroleerde situaties/uitjes, k ben bang voor dieptes, diep water en hoge golven
Vermijd je ze als het kan, en zo ja hoe? Ja, ik kijk nooit als m'n moeder weg loopt, dan krijg ik een paniekaanval. Vakanties e.d. skip ik en weekendjes weg houd ik zo kort mogelijk. Een dagje uit plan ik 't liefst tot in de details en minuten en ik ga nooit te diep in de zee of te dicht bij randen staan..
Hoe reageren andere mensen daar op? De verlatingsangst en de drang naar controle wordt niet altijd even goed gesnapt. Mensen in mijn omgeving helpen me er bij, tot op zekere hoogte. Soms worden ze 't zat en dat laten ze dan ook horen...
Wat doe je er aan om er af te komen? Ik probeer beetje bij beetje mezelf los te weken van m'n eigen gedrag. 't Is moeilijk, omdat zelfs een psycholoog me niet kan helpen, maar heel langzaam kom ik wel ergens, al geloof ik niet er ooit helemaal vanaf te komen..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V.. Welke angsten heb je nu? Empty Re: N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:07

Trisha schreef:
Tea-Leaf schreef:

Wat zijn jouw angsten? Ik heb een ernstige verlatingsangst als 't op mijn moeder, kat en 'thuis' aan komt, ik ben bang voor veranderingen, ongeplande/ongecontroleerde situaties/uitjes, k ben bang voor dieptes, diep water en hoge golven
Vermijd je ze als het kan, en zo ja hoe? Ja, ik kijk nooit als m'n moeder weg loopt, dan krijg ik een paniekaanval. Vakanties e.d. skip ik en weekendjes weg houd ik zo kort mogelijk. Een dagje uit plan ik 't liefst tot in de details en minuten en ik ga nooit te diep in de zee of te dicht bij randen staan..
Hoe reageren andere mensen daar op? De verlatingsangst en de drang naar controle wordt niet altijd even goed gesnapt. Mensen in mijn omgeving helpen me er bij, tot op zekere hoogte. Soms worden ze 't zat en dat laten ze dan ook horen...
Wat doe je er aan om er af te komen? Ik probeer beetje bij beetje mezelf los te weken van m'n eigen gedrag. 't Is moeilijk, omdat zelfs een psycholoog me niet kan helpen, maar heel langzaam kom ik wel ergens, al geloof ik niet er ooit helemaal vanaf te komen..

Jeetje Trish, wat vervelend! Vind het wel knap dat je weet waar de schoen knelt en dat je er aan probeert te werken!

hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V.. Welke angsten heb je nu? Empty Re: N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:57

Tea-Leaf schreef:

Wat zijn jouw angsten? op dit moment heel erg dat mijn ouders overlijden. Ik weet dat het ooit gebeurd maar ik moet er gewoon niet aan denken !
Vermijd je ze als het kan, en zo ja hoe? nee dat lukt toch niet
Hoe reageren andere mensen daar op? ik praat er niet over
Wat doe je er aan om er af te komen? zo min mogelijk aan te denken en als ik er aan denk proberen weg te duwen


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V.. Welke angsten heb je nu? Empty Re: N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 0:12

Tea-Leaf schreef:

Wat zijn jouw angsten? Ik ben bang voor vogels
Vermijd je ze als het kan, en zo ja hoe? Ja, zoveel mogelijk. Voornamelijk door om te lopen haha!
Hoe reageren andere mensen daar op? Die vinden het belachelijk en zien niet wat er eng is aan vogels Wink
Wat doe je er aan om er af te komen? Niet zo veel eigenlijk, gewoon ontwijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V.. Welke angsten heb je nu? Empty Re: N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 2:47

Tea-Leaf schreef:Sorry als er al een topic is, dan heb ik t gemist.

Wat zijn jouw angsten?
Ik ben bang om over te geven (emetofobie). Ik ben ook heel erg bang dat mensen om mij heen zich van het leven beroven.
Vermijd je ze als het kan, en zo ja hoe? Mijn emetofobie is niet te vermijden. Ik kan er nu gelukkig wel mee om gaan, maar ik vind het heel naar als ik zieke mensen om me heen heb. Laat staan dat ze moeten overgeven. Ik ben dan heel erg bang om besmet te worden.
Hoe reageren andere mensen daar op? Mijn emetofobie is alleen bekend bij de mensen die dicht bij me staan. Ik zal niet snel tegen iemand zeggen dat ik bang ben om over te geven. Als ik dat wel vertel krijg ik vaak een beetje een verbaasde reactie. Veel mensen weten helemaal niet dat het bestaat. Ze vragen zich ook vaak wel af waar ik dan precies bang voor ben, aangezien het voor sommigen totaal niet eng is.
Wat doe je er aan om er af te komen? Ik ben in behandeling geweest voor mijn emetofobie. Ik heb het nog wel maar ik kan er nu wel goed mee omgaan. Ik raak niet meer in paniek en het zorgt er ook niet meer voor dat ik bepaalde dingen uit de weg ga (uit eten gaan bijvoorbeeld). Die andere angst heb ik 4 weken geleden voorgelegd aan mijn homeopaat. Ik hoop dat ze wat voor me kan betekenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V.. Welke angsten heb je nu? Empty Re: N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 7:59

Brennuss schreef:
Tea-Leaf schreef:Sorry als er al een topic is, dan heb ik t gemist.

Wat zijn jouw angsten?
Ik ben bang om over te geven (emetofobie). Ik ben ook heel erg bang dat mensen om mij heen zich van het leven beroven.
Vermijd je ze als het kan, en zo ja hoe? Mijn emetofobie is niet te vermijden. Ik kan er nu gelukkig wel mee om gaan, maar ik vind het heel naar als ik zieke mensen om me heen heb. Laat staan dat ze moeten overgeven. Ik ben dan heel erg bang om besmet te worden.
Hoe reageren andere mensen daar op? Mijn emetofobie is alleen bekend bij de mensen die dicht bij me staan. Ik zal niet snel tegen iemand zeggen dat ik bang ben om over te geven. Als ik dat wel vertel krijg ik vaak een beetje een verbaasde reactie. Veel mensen weten helemaal niet dat het bestaat. Ze vragen zich ook vaak wel af waar ik dan precies bang voor ben, aangezien het voor sommigen totaal niet eng is.
Wat doe je er aan om er af te komen? Ik ben in behandeling geweest voor mijn emetofobie. Ik heb het nog wel maar ik kan er nu wel goed mee omgaan. Ik raak niet meer in paniek en het zorgt er ook niet meer voor dat ik bepaalde dingen uit de weg ga (uit eten gaan bijvoorbeeld). Die andere angst heb ik 4 weken geleden voorgelegd aan mijn homeopaat. Ik hoop dat ze wat voor me kan betekenen.

Dit heb ik ook heel erg gehad. Ik wist zelfs precies de data wanneer het wel gebeurt was, al was dat al 10 en 15 jaar geleden of zo. En toen... kreeg ik heel erge zwangerschapsmisselijkheid en na een week was het niet meer zo erg en na een paar weken was ik zelfs blij als ik mijn maaginhoud kwijt was en me weer even wat beter voelde.
Ik heb momenteel geen grote angsten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V.. Welke angsten heb je nu? Empty Re: N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Bericht  Gast zo 27 feb 2011 - 8:06

Ik heb faalangst, maar niet meer zo erg als vroeger.

En ik ben ontzettend bang om mensen kwijt te raken.. Door een kleine ruzie kan ik helemaal in paniek raken en het enige wat dan door m`n hoofd gaat is; ik ben hem/haar kwijt. Daarom laat ik dingen ook vaak gaan, omdat ik echt niet tegen gezeur kan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

N.A.V.. Welke angsten heb je nu? Empty Re: N.A.V.. Welke angsten heb je nu?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum