Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriend is bang en heeft nachtmerries

+6
Joan
Plien84
Vanilla Queen
Dora
Harrison
Elliot
10 plaatsers

Ga naar beneden

Vriend is bang en heeft nachtmerries Empty Vriend is bang en heeft nachtmerries

Bericht  Elliot di 6 aug 2013 - 21:29

Sinds het 'ongeluk' van onze vriend heeft mijn vriend last van nachtmerries. Hij heeft al twee keer een halve nacht op de bank geslapen omdat hij droomt dat R. dood is en dat zijn vriendin bij ons moet logeren. Hij gaat dan dus op de bank liggen om ruimte voor haar te maken in bed. Ook zegt hij telkens als ik weg ga: niet doodgaan he?

Ik snap dat dit verhaal veel indruk op hem heeft gemaakt, maar moet ik me hier zorgen om maken? Hij slaapt wel vaker erg onrustig, je merkt bij hem heel erg dat hij tijdens zijn slaap de dag verwerkt. Maar ik begin het nu wel een beetje griezelig te vinden.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend is bang en heeft nachtmerries Empty Re: Vriend is bang en heeft nachtmerries

Bericht  Harrison di 6 aug 2013 - 21:33

Wat vervelend voor je vriend! Kan me voorstellen dat het echt onwijs veel indruk maakt allemaal. Als je vriend de dag normaal ook verwerkt in zijn slaap dan zou ik me er niet teveel zorgen om maken. Ik krijg er wel een brok van in mijn keel, je vriend is ook al zo'n lieverd zo te lezen (dat hij op de bank gaat slapen zodat jullie vriendin in bed kan).
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Vriend is bang en heeft nachtmerries Empty Re: Vriend is bang en heeft nachtmerries

Bericht  Dora di 6 aug 2013 - 21:41

Kan hij er goed over praten? Misschien dat hij dat niet 'genoeg' doet en het daarom op die manier verwerkt.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Vanilla Queen di 6 aug 2013 - 21:44

Wat zijn angsten zijn is duidelijk, maar hij is er schijnbaar van binnen zo mee bezig dat het zijn nachtrust erg verstoord en als hij te weinig slaap krijgt ook zijn dagritme. Overigens wel heel erg lief dat hij op de bank gaat liggen, maar niet nodig zolang er geen logé is.  Ik zou het zelf heel naar / griezelig vinden als mijn vriend zegt dat ik niet dood mag gaan voordat ik de deur uit loop, niemand is van plan om zomaar dood te gaan of een ongeluk in welke vorm dan ook te krijgen.

Wel een lastig iets, zou niet weten wat ik in zo'n situatie zou doen overigens....
Misschien helpt het om er met je vriend over te praten? Dat jullie het samen meer kunnen relativeren o.i.d zodat hij er 's nachts misschien ietsje minder mee bezig is.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Elliot di 6 aug 2013 - 22:10

Dora schreef:Kan hij er goed over praten? Misschien dat hij dat niet 'genoeg' doet en het daarom op die manier verwerkt.

Hij staat veel alleen op zijn werk, dus hij heeft overdag niet echt een gesprekspartner. Wij praten er wel over, en dat gaat wel goed. Alleen omdat wij elkaar natuurlijk alleen 's avonds zien is hij er ook heel erg mee bezig vlak voordat hij gaat slapen. Dat is natuurlijk ook niet echt goed.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Harrison di 6 aug 2013 - 22:12

Kan ie jou niet af en toe even whatsappen zodat hij overdag vast wat dingetjes kwijt kan? Ik heb geen idee of dat helpt hoor! Of misschien afspreken dat jullie een uur voordat jullie gaan slapen iets "leuks" doen? Een spelletje ofzo?
Harrison
Harrison
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 269
Punten : 271
Registratiedatum : 05-08-13

Bericht  Elliot di 6 aug 2013 - 22:50

Ja ik bel hem al een paar keer per dag om een beetje te kletsen. 's Avonds iets doen is nog wel een goed idee, misschien verlegt dat z'n gedachten een beetje! Baat het niet dan schaadt het niet Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Plien84 di 6 aug 2013 - 22:54

Ik zou me er op dit moment nog niet echt zorgen om maken, alhoewel ik wel begrijp dat je het eng vindt. Jullie zitten er nog middenin.
Ik denk dat het normaal kan zijn, dat je even een korte periode slecht slaapt als je wat ingrijpends meemaakt.
 Als het over een tijd nog aanhoudt(hoe het ook afloopt met jullie vriend) Dan zou ik wel aan de bel trekken.

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Joan di 6 aug 2013 - 23:03

Ik herken zijn angst wel een beetje. Soms besef ik me opeens hoe kwetsbaar we eigenlijk zijn. We plannen ons leven wel maar eigenlijk kan het zo afgelopen zijn. Ook door dit verhaal besefte ik me dat en dan vliegt het me soms wel eens een beetje aan. Ik sta heel ver van deze situatie af dus ik kan me goed begrijpen dat je vriend hier veel last van heeft. Ik denk dat praten goed is en ook dat hij zich moet blijven realiseren dat niet iedereen zomaar dood gaat. Ik snap zijn angst, maar als je constant bezig bent met de dood, leef je niet meer.
Joan
Joan
Prater
Prater

Aantal berichten : 606
Punten : 630
Registratiedatum : 02-05-13

Bericht  Plien84 ma 12 aug 2013 - 5:11

Elliot, klopt het dat je andere topic weg is? Ik was benieuwd hoe het met die vriend van jullie is nu..

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496

Bericht  Bosjesvrouw ma 12 aug 2013 - 7:20

Ik ben ook wel benieuwd hoe nu gaat.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Viva ma 12 aug 2013 - 7:51

Ik was er vandaag ook al naar op zoek! Hopelijk gaat het goed!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  banjer49 ma 12 aug 2013 - 8:26

Ja ik was ook benieuwd, zag dat je het topic had laten verwijderen
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  LDJ ma 12 aug 2013 - 8:37

Plien84 schreef:Elliot, klopt het dat je andere topic weg is? Ik was benieuwd hoe het met die vriend van jullie is nu..
Dit vroeg ik me ook af...
Was je topic aan het zoeken, maar niet meer te vinden?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Dora ma 12 aug 2013 - 8:40

Degene die meer wilde weten konden haar een pm sturen (staat ergens vermeld), ze wilt het niet meer openbaar op een forum hebben.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Elliot ma 12 aug 2013 - 8:43

Wat Dora zegt dus. Er gaat een rechtszaak lopen dus de informatie zet ik liever niet openbaar neer. Geïnteresseerden mogen me natuurlijk altijd een PM sturen smile
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: