Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mijn vriend heeft ADD.

+2
Susan
silly-one
6 plaatsers

Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 23:03

Ongeveer twee weken geleden heeft mijn vriend een onderzoek gehad. Uit dit onderzoek is gebleken dat hij een ADD-stoornis heeft. Nu hadden we al een klein beetje een vermoeden dat dit speelde maar nu is het dus zeker. Zijn hier mensen die een partner hebben met AD(H)D, en hebben jullie nog tips? Boeken die wilt aanraden? Of dingen waar je rekening mee moet houden? Ik zou graag zoveel mogelijk ervaringen willen delen! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 23:15

Mijn vriend heeft ADHD en voor hem is rust en ritme belangrijk. En gezond voedsel. Helaas houdt hij zich er niet zo aan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 23:16

Gebruikt hij ook medicatie Storm?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 23:18

Nee, dat wil hij absoluut niet. Hij heeft er wel medicatie voor gebruikt, maar daar werd hij een zombie van naar eigen zeggen. Zijn omgeving heeft er meer last van dan hemzelf, zegt hij :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 23:23

Ooh, zombie worden is niet optimaal inderdaad :P. Mijn vriend heeft er zelf wel heel veel last van. Met concentreren en zo. Hij heeft totaal geen overzicht. Huishouden doen kan hij écht niet, laat staan z'n eigen administratie. Ik ben dus degene die álles moet doen in huis. Ik ben een regelmiep eerste klas, maar soms word het me écht teveel. Hij neemt me niets uit handen.. Hoe gaat dan bij jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  silly-one do 13 okt 2011 - 23:31

Misschien een idee op op papier ( of een bord) te zetten wat hij moet doen. Dat jij hem de structuur geeft. Administratie etc. kan ik wel begrijpen dat hij daar de concentratie niet voor heeft, maar kleine taken in het huishouden kan je wel structureren voor hem. Gewoon aangeven wat hij op welke dag vast moet doen en hem daar op aanspreken.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 23:38

Joan schreef:Ooh, zombie worden is niet optimaal inderdaad :P. Mijn vriend heeft er zelf wel heel veel last van. Met concentreren en zo. Hij heeft totaal geen overzicht. Huishouden doen kan hij écht niet, laat staan z'n eigen administratie. Ik ben dus degene die álles moet doen in huis. Ik ben een regelmiep eerste klas, maar soms word het me écht teveel. Hij neemt me niets uit handen.. Hoe gaat dan bij jullie?
Echt precies hetzelfde. Maar hij werkt 40 uur en heeft daarnaast ook een eigen bedrijf, dus in het huishouden laat ik hem tegenwoordig heel weinig maar doen. Maar ik kon daar in het begin ook flink mee zitten hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Susan do 13 okt 2011 - 23:57

Ga hem in ieder geval niet als een klein kind behandelen door alles voor hem te willen regelen en bepalen en hem steeds ongevraagd advies te geven, of teveel dingen ophangen aan zijn ADHD. Laat hem zoveel mogelijk aangeven waar hij behoefte aan heeft, en geef hem ook de kans zelf dingen op te pikken.

Een goed boek is Opgeruimd leven met ADHD van Judith Kolberg en Kathleen Nadeau.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 0:05

@Susan. Nee die rol aannemen vind ik sowieso al vreselijk. Bedankt voor de tip van dat boek! Ik zal eens kijken bij de bieb. smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Flippin' Bitch vr 14 okt 2011 - 6:45

http://www.levente.nl/
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Filoria vr 14 okt 2011 - 7:06

Je zegt dat hij het idee heeft dat zijn omgeving meer last heeft van de ADD dan hij, maar op welke manier hebben mensen dan last van hem? En wat zijn naar jouw idee de symptomen die het meest opvallend aanwezig zijn?

Ik weet niet hoe het is om een partner met ADD te hebben, maar heb zelf ADHD dus ik weet wel wat ik fijn vind van mijn partner. Bijvoorbeeld dat hij naar me luistert, maar het ook aangeeft als ik doordraaf. En dat hij probeert om dingen die ik moeilijk vind vooraf met me te plannen. Bijvoorbeeld boodschappen doen: ik ga altijd gewoon maar naar de supermarkt. Hij helpt me eraan herinneren dat ik eerst moet kijken wat er nog in huis is en wat ik dan moet aanvullen. Superfijn is dat.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 7:07

Filoria schreef:Je zegt dat hij het idee heeft dat zijn omgeving meer last heeft van de ADD dan hij, maar op welke manier hebben mensen dan last van hem? En wat zijn naar jouw idee de symptomen die het meest opvallend aanwezig zijn?
Tegen wie heb je het?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Filoria vr 14 okt 2011 - 7:11

Oeps, sorry storm! Ben een beetje duf. Ik dacht dat jouw reactie van de TO was geloof ik. Huh? Nja nevermind dus.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 7:19

Haha geeft niet nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Tazz vr 14 okt 2011 - 8:01

Ik heb ADD, hoe je er mee om moet gaat, geen idee dat weet ik zelf niet eens. Mijn vriend moet gewoon een hoop accepteren van me, gelukkig kan hij veel hebben.

Levente is een goede website die hierboven al genoemd is.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 21:36

Tazz schreef:Ik heb ADD, hoe je er mee om moet gaat, geen idee dat weet ik zelf niet eens. Mijn vriend moet gewoon een hoop accepteren van me, gelukkig kan hij veel hebben.

Levente is een goede website die hierboven al genoemd is.

+1 Mij willen ze ook gaan testen op ADD. Wat zijn dat voor een testen trouwens? Mijn vriend kan ook goed met me omgaan. Hij is heel nuchter in gesteld en laat zich niet snel gek maken. Denk dat dit ook al een hoop scheeld.

TO denk dat er ook goed mee te leven valt. Misschien zul je vaker water bij de wijn moeten doen en een goede balans er in zien te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  luenca vr 14 okt 2011 - 22:32

Storm schreef:Nee, dat wil hij absoluut niet. Hij heeft er wel medicatie voor gebruikt, maar daar werd hij een zombie van naar eigen zeggen. Zijn omgeving heeft er meer last van dan hemzelf, zegt hij :P

storm, wil je vertellen om welke medicatie dat gaat? ik vrees ritalin, sinds ik dat slik voel ik me ook een zombie....maar aan d e andere kant het werkt wel, alhoewel ik niet weet of de combinatie is die het t doet of alleen de angstremmers ( slik ritalin en zoloft )
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 2:09

@Cimic.

Wij zijn een hele dag in gesprek geweest bij een psychologen praktijk. Mijn vriend had z'n vader, stiefmoeder en mij meegenomen en tijdens die gesprekken moesten we zoveel mogelijk informatie zien te verkrijgen over m'n vriend. We moesten vragen beantwoorden over zijn kindertijd en hoe hij nu in het leven staat. Zelf moest hij aangeven tegen welke dingen hij aanloopt en waar hij veel moeite mee heeft. Ik weet niet of elke praktijk deze methode hanteert maar bij ons is het in ieder geval op deze manier gegaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Mijn vriend heeft ADD. Empty Re: Mijn vriend heeft ADD.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum