Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand hier afrikaans? Vriend heeft problemen

2 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand hier afrikaans?  Vriend heeft problemen Empty Iemand hier afrikaans? Vriend heeft problemen

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 2:22

Mijn vriend heeft mij gisteren verteld dat hij problemen heeft met zijn familie. Dat komt vooral omdat hij iets met mij heeft en ik westers ben en niet afrikaans.

Hij heeft mij dit eindelijk verteld. Ik ben de enigste die het weet omdat hij het tegen niemand wil vertellen. Gisteren hebben we een goed gesprek gehad maar toen het over zijn familie ging blokkeerde hij. Hij wou alleen maar weg, toen ik hem tegenhield barste hij in huilen uit en vertelde hij me alles. Ik vind het heel erg voor hem en wist niet dat het zo diep zat. Maar ik weet niet echt hoe ik moet reageren omdat ik niet veel van zijn cultuur afweet. Hij wilt er niet over praten dus daarom probeer ik het via hier. Is er hier iemand die Afrikaans is of die een Afrikaanse vriend heeft?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand hier afrikaans?  Vriend heeft problemen Empty Re: Iemand hier afrikaans? Vriend heeft problemen

Bericht  Nana wo 9 mei 2012 - 2:35

Welk land uit Afrika?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Iemand hier afrikaans?  Vriend heeft problemen Empty Re: Iemand hier afrikaans? Vriend heeft problemen

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 2:47

Nana schreef:Welk land uit Afrika?

Guinee

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 3:04

Ik heb geen idee wat de gewoontes zijn in zijn cultuur, maar ik denk dat hij het sowieso fijn vindt om te weten dat hij bij je terecht kan, dat je een luisterend oor biedt en hem helpt waar je hem kunt helpen. Meer kun je niet doen denk ik. Misschien kun je aan je vriend vragen waar hij behoefte aan heeft?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 mei 2012 - 3:21

Powerbabe schreef:Ik heb geen idee wat de gewoontes zijn in zijn cultuur, maar ik denk dat hij het sowieso fijn vindt om te weten dat hij bij je terecht kan, dat je een luisterend oor biedt en hem helpt waar je hem kunt helpen. Meer kun je niet doen denk ik. Misschien kun je aan je vriend vragen waar hij behoefte aan heeft?

Ja en dat heb ik hem ook verteld. Alleen hij wilt er niet over praten en ik wil niet dat hij alles opkropt. Ik ben vooral bang wat hij gaat doen. Hij is in paniek omdat zijn vader hem negeerd. Ik ben heel erg bang dat hij zomaar naar zijn familie vertrekt om te praten. En dat kan nu dus niet door zijn werk, hij kan geen vrij krijgen. In die 6 jaar dat hij hier is heeft hij alles zelf opgebouwt, hij heeft een huis en een goede baan. Ik wil niet dat hij dit allemaal op het spel zet.

Maar ook zie ik dat hij er heel slecht aan toe is. Hij slaapt niet, eet niet, wilt met niemand praten Iemand hier afrikaans?  Vriend heeft problemen 1371890812

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir do 10 mei 2012 - 22:08

Waar woont zijn familie dan? Nog in Guinee?
Ik werk zelf met mensen uit andere culturen. Wat ik daarvan weet is dat familie ontzettend belangrijk is en vaak toch echt op nr 1 staat. Het is heel moeilijk voor hen om te moeten kiezen omdat ze van jongsaf aan geleerd hebben dat familie het belangrijkste is, belangrijker dan het individu. Terwijl wij als westerlingen juist meekrijgen dat je voor jezelf moet kiezen en dat je zelf wat van je leven moet maken enz.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: