Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

+7
Twellie
Purpleflower
_Jet
Annie24
Linda
Mamsie
Parisienne
11 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Parisienne di 6 aug 2013 - 0:03

De dag voor we op vakantie gingen heeft N. voor het eerst, bij toeval, een plas op het potje gedaan. We besloten het potje dan ook maar mee te nemen op vakantie. Tijdens de vakantie heeft ze overdag nagenoeg elk plasje op het potje gedaan. Bij het huisje liep ze in haar blote billen rond, gaf aan dat ze moest plassen, kwam er zelfs voor het zwembadje uit en plaste elke keer netjes op het potje. 

Nu we weer thuis zijn vraag ik me af hoe ik het verder aan kan pakken. Gisteren waren we de hele dag weg en heeft ze dus een luier om gehad. In de nacht uiteraard ook. Vanmorgen plaste ze nog in de luier, nu loopt ze in enkel een onderbroek rond in huis. Ik heb duidelijk gezegd dat ze geen luier om heeft en ze dus kan plassen op het potje. Ben benieuwd of ze het hier ook gaat doen. 

Straks gaan we even boodschappen doen, maar ga ik haar dan een luier omdoen of neem ik haar zo mee? Ik wil misschien te snel het zekere voor het onzekere nemen, maar gaat ze dan niet weer terug naar gemak en weer teveel wennen aan een luier?

Plassen op de wc vindt ze eng, dus ik kan haar ook niet zomaar even ergens op de wc zetten. Dit zou betekenen dat ik elke keer als we weggaan en potje mee moet nemen. 

Hoe deden jullie dit? Wat waren de volgende stappen na de eerste plasjes op het potje?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Mamsie di 6 aug 2013 - 0:26

Dat was voor mij ook precies de reden waarom ik nooit een potje heb gebruikt.
Ik zou toch de wc langzaam proberen.
Naar de winkel zou ik nu nog wel een luier om doen. Thuis gewoon in de onderbroek.

Maar goed, ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en gewacht tot ze er echt klaar voor waren. Oudste was in een dag zindelijk dag en nacht. Hij heeft nog nooit een ongelukje gehad. De middelste na 3 dagen en binnen 3 weken 's nachts ook.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Parisienne di 6 aug 2013 - 0:31

Ik heb ook lang gewacht tot ze er zelf aan toe was. Hiervoor hebben we het nagenoeg nooit geprobeerd, ze wilde gewoonweg nog niet. Die eerst plas was echt bij toeval. Op vakantie ging het zo snel, het was alsof ze nooit anders gedaan had dan plassen op het potje. 

Ik had ook liever dat ze op de wc ging, maar daar wordt ze echt panisch, ook met wc-bril-verkleiner. 

Ze heeft overigens net twee keer geplast. Ze voelt het dus goed opkomen en kan het ook eventjes ophouden tot ze netjes op het potje zit.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Linda di 6 aug 2013 - 0:51

De eerste keer dat we zonder pamper weggingen was naar de kinderboerderij. Ze mocht zelf kiezen: of een pamper om of zonder en daar op de grote wc. Ze koos voor het laatste. Toen ik haar daar op het toilet zette werd ze even panisch. Ik doorbrak het door te zeggen: hoor maar, T is ook aan het plassen (haar vriendinnetje die ook net zindelijk was). Toen begon ze ook te plassen.
Laatst bij beekse bergen wilde ze echt niet, toen hadden we gelukkig het potje bij ons.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Annie24 di 6 aug 2013 - 2:08

Ik lees even mee want we hebben hier hetzelfde. Y. plast sinds vorige week woensdag altijd op het potje thuis en is ook droog na zijn middagslaapje. Hoe we het verder gaan doen weet ik eigenlijk nog niet. confused 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  _Jet di 6 aug 2013 - 3:14

Ik vond het ook lastig om te bepalen wanneer ik S haar luier af zou laten wanneer we bv boodschappen ging doen. Ik heb de keuze aan S overgelaten, nadat ze een week thuis droog was. Ze kon het toen ook steeds langer ophouden.De eerste paar dagen moest ze zo vaak dat ik het toen nog geen optie vond. Ze gaf zelf aan geen luier meer om te willen. Eigenlijk is dit vanaf het begin af aan goed gegaan. In het begin nam ik nog een droge onderbroek en broek mee.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Purpleflower di 6 aug 2013 - 8:57

E. Is nu goed 1,5 maand zindelijk
Nam haar na één week zonder luier mee boodschappen doen.
Ik heb een potje en een fles water in de kofferbak staan.
Als ze ineens moet plassen, snel naar de auto, en zit ze heerlijk in de kofferbak op het potje te plassen.
Deze spoel ik om boven de bosjes of een putje..

Nog geen commentaar gehad. Alleen mensen die zeiden wat een super slimme oplossing!
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  _Jet di 6 aug 2013 - 8:59

Purpleflower schreef:E. Is nu goed 1,5 maand zindelijk
Nam haar na één week zonder luier mee boodschappen doen.
Ik heb een potje en een fles water in de kofferbak staan.
Als ze ineens moet plassen, snel naar de auto, en zit ze heerlijk in de kofferbak op het potje te plassen.
Deze spoel ik om boven de bosjes of een putje..

Nog geen commentaar gehad. Alleen mensen die zeiden wat een super slimme oplossing!

 Dat is idd slim, hier is het 'probleem' dan weer dat S niet op het potje wil, alleen maar op een wc.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Twellie di 6 aug 2013 - 9:41

Wat bij mijn dochter wel goed werkte, was het volledig in haar eigen tempo doen. Ze is echt tijden alleen 's ochtends (en 's nachts eigenlijk ook, altijd droge luier) zindelijk geweest. Toen gaf ze zelf aan in het vervolg thuis geen luier meer om te willen. Buitenshuis wilde ze altijd nog wel een luier om.

Toen heb ik een keer gezegd dat ik dacht dat ze zich buitenshuis ook wel prima zou redden. Maar in restaurants en dergelijke vond ze dat nog eng, maar de handblazers op de toiletten bleek ze daar zo fascinerend te vinden dat dat haar over haar angst heen hielp Laughing .

Op de opvang wilde ze altijd wel een luier aan, omdat dat ook de enige plek is waar ze ooit een ongelukje heeft gehad. Dat hebben we nog een paar weken gedaan en toen was ze er wel van overtuigd dat ze het kon en sindsdien zindelijk.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Darius di 6 aug 2013 - 19:52

Laurens was 2 jaar en 8 maanden toen hij thuis goed zindelijk was. Vervolgens heb ik hem gewoon een onderbroek en een broek aangetrokken en meegenomen naar de supermarkt. Van te voren gezegd: 'Je moet nu even proberen te plassen, we gaan zo naar de winkel en daar is geen wc.' Laurens wilde natuurlijk niet, dus 10 minuten later plaste hij in de winkel in z'n broek. Jammer dan. Het is dus 1 keer misgegaan, maar daarna eigenlijk niet meer. Hij heeft toen nog 2 maanden een luierbroekje gedragen als we lange autoritten moesten maken, maar daarna was hij ook gewoon zindelijk overdag. 's Nachts ging het ook wel redelijk, maar daar zijn we niet mee bezig geweest omdat ik toen hoogzwanger was van Elise en het allemaal maar even rustig op zijn beloop wilde laten. Een paar weken na de geboorte van Elise kreeg hij 's nachts ook geen luier meer om. We laten hem altijd rond 22 uur nog even plassen, en het gaat 9 van de 10 keer goed.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Parisienne vr 9 aug 2013 - 0:45

Het gaat hier nu eigenlijk helemaal goed. N. heeft nog geen enkel ongelukje gehad. Op het KDV gisteren heeft ze elke plas op de wc gegaan. Sinds een paar dagen durft ze op de wc te plassen, waar ik erg blij mee ben! Dit betekent dat ik het ook sneller aan zal durven om haar zonder luier ergens mee naartoe te nemen. Heb voor de zekerheid luierbroekjes gekocht, zodat ze toch wat bescherming heeft maar tegelijk ook gewoon makkelijk naar het toilet kan als daar mogelijkheid voor is. Het valt me erg mee tot nu toe! 

's Nachts heeft ze uiteraard nog een luier. Hoe het gaat als ze moet poepen weet ik ook nog niet. Meestal doet ze het 's ochtends vroeg, als ze net een fles melk op heeft en haar luier van de nacht nog om heeft. Vanochtend dus in de luier, maar ben benieuwd wat ze doet als ze geen luier draagt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Pineco vr 9 aug 2013 - 3:03

Wat fijn Parisienne! Poepen duurde hier ook wat langer, dan vroeg ze ook nog vaak een luier, volgens mij vond ze het eng. Maar dat ging op een bepaald moment ook vanzelf over.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Parisienne vr 9 aug 2013 - 3:32

Ze heeft op vakantie één keer gepoept. Ik was er zelf niet bij, mijn zusje wel. Ze gaf aan dat ze moest poepen, dan vraagt ze ons namelijk altijd: "Wil je me nu alsjeblieft even niet verschonen?". Mijn zusje verstond haar niet direct, vroeg wat ze zei, N. herhaalde het en poepte ondertussen zo op de grond. Ze keek omlaag en zei verbaasd: "Wat is dat nou weer?" Ze schrok ervan, ze had dat eigenlijk nog nooit gezien. Tijdens het verschonen van een luier zien ze de luier zelf eigenlijk nooit, die vouw je altijd gelijk dicht en gooit die weg. Dit vond ze wel even erg apart geloof ik Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  M@niek vr 9 aug 2013 - 8:32

Mamsie schreef:Dat was voor mij ook precies de reden waarom ik nooit een potje heb gebruikt.
Ik zou toch de wc langzaam proberen.
Naar de winkel zou ik nu nog wel een luier om doen. Thuis gewoon in de onderbroek.

Maar goed, ik heb het mezelf makkelijk gemaakt en gewacht tot ze er echt klaar voor waren. Oudste was in een dag zindelijk dag en nacht. Hij heeft nog nooit een ongelukje gehad. De middelste na 3 dagen en binnen 3 weken 's nachts ook.
 Dit en vooral het laatste. Ik heb echt gewacht totdat ze er zelf klaar voor was. En nu is ze binnen 3 weken zindelijk! Scheelt echt veel luiers Laughing Overigs krijgt ze snachts nog wel een luierbroekje aan. Maar uit bed komen gelijk luier uit tot weer aan het naar bed gaan. Ze heeft een opstapje en een wc brilletje en dat legt ze zelf weg, doet zelf de broek en onderbroek uit klimt op de wc en veegt af...ideaal!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Surya vr 9 aug 2013 - 8:36

Ik heb ze beiden vanaf het moment dat ze op het potje plasten geen luier meer aangedaan overdag. Da ging eigenlijk wel goed, op een ongelukje na.
Op bijv koninginnedag nam ik wel een potje mee maar met boodschappen doen niet. Wel van tevoren laten plassen. Beiden waren ze met 2,5 jaar volledig zindelijk.
Surya
Surya
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 282
Punten : 282
Registratiedatum : 29-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?  Empty Re: Eerste stap zindelijkheid, hoe nu verder?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum