Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste stap naar huisarts..

+12
Le Chat Noir
chipa
Ella
MiKa
moepie
nillis
mouette
sabje
SarahKey
Puggle
Twellie
SleepingBeauty
16 plaatsers

Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Eerste stap naar huisarts..

Bericht  SleepingBeauty zo 24 feb 2013 - 10:36

Vorig jaar januari zijn we begonnen voor een kindje
Nog zonder resultaat helaas!
Cyclussen hieronder zijn laatste maanden.

Nu wilden we de stap naar de huisarts maken..
Wel spannend vind ik!

Vraag me af meiden die zelfde mee maakten wanneer gingen jullie naar de huisarts?
Wat neem je mee naar eerste consult?
Doet huisarts zelf ook onderzoekk?

SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  Twellie zo 24 feb 2013 - 10:42

Ik ben na een half jaar (maximaal) naar de huisarts gegaan, het was vrij duidelijk dat er iets niet klopte. Ik heb niks meegenomenen de huisarts wilde inwendig onderzoek doen maar daar zag ik de meerwaarde niet van in en daarom heb ik aangegeven dat ik daar geen behoefte aan had.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  SleepingBeauty zo 24 feb 2013 - 10:51

Ben je uiteindelijk doirgestuurd? Weet je al wat er aan de hand is?
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  Twellie zo 24 feb 2013 - 10:54

Ik ben door die huisarts niet doorverwezen omdat hij vond dat hij zelf niet genoeg onderzoek had kunnen doen en ik bovendien mijn leeftijd / kansen mee had. Was sowieso een rare vent en ik ben daarna van huisarts veranderd. Dit was trouwens al in 2010, dus weet allang wat er aan de hand is en heb hierna ook nog een (tweede) dochter gekregen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  Twellie zo 24 feb 2013 - 10:55

Kan me trouwens voorstellen dat het na zo lang proberen spannend voor je is, zie je er tegenop? Bedenk me net dat mijn verhaal dat ook wel niet beter zal maken Eerste stap naar huisarts..  394967. Maar de gemiddelde huisarts zal vast veel beter reageren.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  Puggle zo 24 feb 2013 - 11:35

Ik ben na 8 maanden naar de huisarts gegaan. Deze stelde vragen over mijn cyclus. Waren we snel mee klaar want die had ik niet echt. Verder heeft hij niks onderzocht. Hij heeft me gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  SarahKey zo 24 feb 2013 - 18:36

Wij zijn na 2 jaar naar de huisarts geweest. Hij zei meteen al: ik stuur jullie meteen door.
Ik was al een tijd aan het temperaturen dus dat liet ik hem ook zien.
Voor de rest had ik niets mee naar de huisarts. Wel waren we allebei zenuwachtig. Achteraf gezien niet nodig.
Nu voor een tweede kindje weer naar de huisarts geweest. Dit keer alleen want ik belde en kon een half uur later al terecht.
En de verwijzing lag eigenlijk al klaar toen ik kwam. Voor de vorm nog even een gesprekje erover gehad.
(Ik twijfelde of ik meteen het ziekenhuis kon bellen als we er aan toe zijn of via de huisarts)
Nu is er bij ons in het ziekenhuis een wachtlijst, dit was er 2 jaar terug niet, dus ik heb ons iig op de wachtlijst laten zetten.
Voordat je dan aan de beurt bent...
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  sabje zo 24 feb 2013 - 20:22

Ik ben bij de eerste met ongeveer 7 maanden naar de huisarts geweest. Meer omdat ik hele erge buikpijn had iedere maand. Volgens mij heeft hij geen onderzoek gedaan en meteen doorverwezen, maar weet het niet helemaal zeker.
Ik ga straks ook naar de huisarts en vind het toch weer spannend. Nu een jaar gestopt en de buikpijn is niet te hebben iedere maand.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  mouette zo 24 feb 2013 - 20:29

Ik heb begin dit jaar een bezoekje gebracht aan de huisarts nadat we vanaf november 2011 zelf geprobeerd hebben een kindje te krijgen. Mijn huisarts reageerde heel begripvol. Ik mocht diezelfde dag bloedonderzoek laten doen en een week later had ik een verwijzing richting de fertiliteitspoli te pakken omdat mijn hormoonwaardes duidden op PCOS. Inmiddels de eerste afspraak op de fertiliteitspoli gehad waar de diagnose met een echo is vevestigd. Als je temperatuurlijsten bijgehouden hebt zou ik die zeker meenemen naar je huisarts.

Heel veel succes, ik vond het ook spannend om de stap te zetten maar niet twijfelen want na ruim een jaar proberen kijken ze eigenlijk altijd verder als je dat wil.
mouette
mouette
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  nillis zo 24 feb 2013 - 20:54

Heb geen ervaring, maar wil je heel veel succes wensen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  moepie zo 24 feb 2013 - 21:02

Puggle schreef:Ik ben na 8 maanden naar de huisarts gegaan. Deze stelde vragen over mijn cyclus. Waren we snel mee klaar want die had ik niet echt. Verder heeft hij niks onderzocht. Hij heeft me gelijk doorverwezen naar de gynaecoloog.

Bij mij ging het net zo.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  MiKa zo 24 feb 2013 - 21:43

Kan een huisarts ook "simpel" testen of je wel vruchtbaar bent? Wij zijn ook al 2 jaar bezig, maar hebben niet heel regelmatig sex dus dat kan nog de oorzaak zijn, hoewel we wel altijd sex rond de eisprong hebben en ik wel een heel regelmatige cyclus heb.
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  Ella zo 24 feb 2013 - 22:10

MiKa schreef:Kan een huisarts ook "simpel" testen of je wel vruchtbaar bent? Wij zijn ook al 2 jaar bezig, maar hebben niet heel regelmatig sex dus dat kan nog de oorzaak zijn, hoewel we wel altijd sex rond de eisprong hebben en ik wel een heel regelmatige cyclus heb.

Bij een vrouw kan hij niet veel. Tja als je elke maand een mooie cyclus heb dan heb je in ieder geval een eisprong. Bij de man kan hij testen of het zaad goed is.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  chipa ma 25 feb 2013 - 0:42

Ik ging al vrij lot naar de huisarts. Had mijn mirena laten verwijderen maar mijn cyclussen waren ontzettend lang daarna. Huisarts heeft eerst wat simpele tests gedaan ( bloed en urine) op eventuele geslachtsziekte als chlamydia. Kreeg ook pilletjes ( provera) mee om een menstruatie op te wekken. Uit de onderzoeken kwam niets en ik werd nie ongesteld. Toen zaad laten testen. Ook allemaal ok. Daarna heeft ze me doorverwezen naar de gynaecoloog. Dit alles in een tijdsbestek van ongeveer 2 weken.

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  sabje ma 25 feb 2013 - 1:14

Ik ben net terug. Huisarts heeft zelf geen onderzoek gedaan. Vond een jaar gestopt zijn lang genoeg on doorgestuurd te worden. Heb nu een verwijsbrief voor de fertiliteitspoli. Hopelijk kan ik daar snel terecht.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  Le Chat Noir ma 25 feb 2013 - 1:34

@Sleepingbeauty: Ik had nog 3 maanden getemperatuurd en dit meegenomen naar het consult, maar daar werd niet veel mee gedaan. Wel werd gevraagd naar cyclus en of de ovulatietest positief werd enz. De huisarts heeft bij ons niets getest, dit kwam later bij de gyneacoloog.
Ik denk dat je er goed aan doet om nu deze stap te zetten, stel er wordt niets gevonden, dan geeft dit ook een geruster gevoel om het nog een poosje zelf te proberen, stel er wordt wel wat gevonden, dan kunnen jullie (hopelijk) geholpen worden.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  vlinder-2011 ma 25 feb 2013 - 2:01

Wij zijn na 3 mnd al naar de ha gegaan ivm veel tussentijdse bloedingen. Ben zo blij dat ik ben gegaan. Succes!
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  ShallY ma 25 feb 2013 - 3:03

Ik ben na ongeveer een jaar naar de huisarts gegaan. De huisarts (waarnemend huisarts) vroeg of ik dus niet ongesteld werd. Ik vertelde dat ik inderdaad sinds die tijd niet meer ongesteld was geworden maar af en toe nog wel wat bloed verloor maar dat dat op te vangen was met een inlegkruisje. Hij dacht dat ik toch wel eens een cyclus zou kunnen hebben. Maar ik heb op mijn strepen gestaan en gezegd dat ik dat liever van de gyn wilde horen. Dat begreep hij ook, dus een doorverwijzing gehad en binnen 2 weken kon ik terecht bij de gyn.


ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  joyce0606 ma 25 feb 2013 - 6:08

Na een jaar zijn we naar huisarts gegaan....ik was toen wel al aantal maanden aan het temperaturen en had ook deze statussen meegenomen....hij kon wel zien dat ik een eisprong had aan mijn temperatuur maar mijn cycli waren erg onregelmatig. Ik werd meteen doorgestuurd naar fertiliteitspoli zonder onderzoek van hem...ook vanwege mijn geschiedenis van ontzettend veel urineweginfecties en nierbekkenontstekingen. ....1.5 week voor deze afspraak testte ik alsnog positief!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  SleepingBeauty ma 25 feb 2013 - 19:16

Gelukkig viel het heel erg mee, de huisarts was heel begrip vol.
We krijgen eerst een zaad onderzoek en bloedonderzoek en daarna evt. verwijzing.
Over 2 weken weten we meer als het goed is!
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  Linnie1985 di 26 feb 2013 - 7:38

Wij zijn al sinds 30 december 2010 bezig voor een kindje.

In mei 2012 was ik eindelijk zonder hulp zwanger, maar dat eindigde in een miskraam.

Aangezien het alweer 7/8 maanden geleden is, vinden we het erg lang duren, en hebben ook de stap gezet.

Eerst bij de huisarts een verwijsbrief aangevraagd. Afspraak bij de gyn gemaakt. Eerst moest ik 2 maanden temperaturen.
Na de 2 maanden weer bij de gyn geweest en aan mijn temperatuurkaart te zien heb ik een hele nette cyclus en gewoon een eisprong. Wel moest ik gelijk bloed laten prikken voor 3 dingen (weet niet meer welke). En aangezien ik toen ongesteld was, kon ik niet gelijk voor progesteron prikken. Daar moet ik 28 februari en 4 maart voor terug. Ook mijn vriend moest een potje inleveren, en dat heeft hij ook zo snel mogelijk ingeleverd. Kwam mooi uit dat ik toch ongesteld was geworden, want je mag 3 tot 5 dagen geen zaadlozing hebben haha.

15 maart moet ik weer terug komen en dan hoor ik waarschijnlijk de bloed uitslagen en het onderzoek van mijn vriend zn zaad.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste stap naar huisarts..  Empty Re: Eerste stap naar huisarts..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum