Huis kopen met twee leegstaande woningen aan beide kanten?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Huis kopen met twee leegstaande woningen aan beide kanten?
Wij zijn al een tijdje op zoek naar een ander huis, maar zullen dan qua ruimte op zolder en tuin en qua privacy moeten inleveren. We hadden dus eigenlijk net besloten om ons huidige huis te kopen en die naar wens te maken door de keuken om te draaien en open tev maken en een nieuwe badkamer. Maar toen besloten ook net de buren te verhuizen. Beide woningrn naast ons staan nu leeg waarvan 1 al ruim een jaar.
Zou dit voor jullie een reden zijn om (nog niet) te kopen? Ivm het niet weten wat erin komt?
Het huis wat nu net leeg staat woonden 9 drukke mannen dus we hebben daardoor wat twijfels.
Zou dit voor jullie een reden zijn om (nog niet) te kopen? Ivm het niet weten wat erin komt?
Het huis wat nu net leeg staat woonden 9 drukke mannen dus we hebben daardoor wat twijfels.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Huis kopen met twee leegstaande woningen aan beide kanten?
Ik zou het even afwachten. Ook omdat je volgens mij zelf nog niet helemaal zeker bent over het kopen van dit huis, of heb ik dat mis? Uit je bericht lijkt het niet de ideale koop te zijn zoals jullie dat in gedachten hadden. Al kan je het ook andersom treffen, dat je net ergens een huis koopt met redelijke buren naast je en dat er dan plots iemand gaat verhuizen en er aso's in terugkomen. Die zekerheid heb je nooit, dus mocht je huidige huis echt zijn waar je nog jaren in wil wonen dan kan je de gok ook wagen en er wel voor gaan. Is het financieel aantrekkelijker om het huidige huis te kopen dan het nog een tijd te moeten huren? Ook daar kan je rekening mee houden.
Willem- Prater
- Aantal berichten : 655
Punten : 690
Registratiedatum : 03-12-12
Als jullie je goed voelen bij dit huis en hier graag lang willen blijven wonen, zou ik het gewoon nu kopen. Zekerheid over je buren heb je namelijk nooit. Ik ken bijvoorbeeld iemand die ergens een huis in een rustige buurt heeft gekocht waarvan de buurman zijn huis uiteindelijk ombouwde tot studentenhuis. Nu zitten ze met een pasgeboren babytje naast studenten die de hele zomer iedere avond tot laat met harde muziek buiten zitten want het is vakantie.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Op zich zijn we wel zeker van dit huis, mits de keuken en badkamer gedaan worden, wat wel binnen het budget gaat. Sterker nog, de verhuurder wil de badkamers van deze woningen sinds een paar maanden op zijn kosten vernieuwen tot een bepaald bedrag, wensen daarboven komen voor eigen rekening dus wat dat betreft zitten we helemaal goed want dan heb je een badkamer naar wens ipv badkamer die wel oke is, maar je niet zelf uit zou kiezen. Reden dat we naar een ander huis keken is omdat we er een wilden waar niets aan gedaan hoefde te worden, mijn man kan absoluut niet in verbouwingen leven.
Maar als we dit huis kopen en de badkamer laten doen, gaan we als ze daarmee bezig zijn naar Marokko, heeft hij nergens last van en
hebben we geen doucheprobleem.
Qua ligging, zeker straks met de basisschool kunnen we het eigenlijk ook nirt beter treffen. Kopen we dit is de intentie ook om hier te blijven tot de kinderen het huis uit zijn.
Enige issue is dus eigenlijk de leegstaande huizen, maar net wat jullie zeggen, je kunt overal irritante buren krijgen, dus misschien moeten we het risico gewoon maar nemen.
Kopen is denk ik wel voordeliger, maar weet ik niet zeker. In ieder geval wel in die zin dat je wat opbouwt. We betalen nu 950 huur voor een woning van, toen, 229.000.
Belangrijkste vinden we vooral dat als we het kopen we de buitenkant naar wens mogen verven en aanpassingen in huis kunnen doen die gehuurd niet mogen of te duur zijn voor een huurhuis en die punten irriteren ons juist het ergste. Net als dat we het huis ook af kunnen maken.
Maar als we dit huis kopen en de badkamer laten doen, gaan we als ze daarmee bezig zijn naar Marokko, heeft hij nergens last van en
hebben we geen doucheprobleem.
Qua ligging, zeker straks met de basisschool kunnen we het eigenlijk ook nirt beter treffen. Kopen we dit is de intentie ook om hier te blijven tot de kinderen het huis uit zijn.
Enige issue is dus eigenlijk de leegstaande huizen, maar net wat jullie zeggen, je kunt overal irritante buren krijgen, dus misschien moeten we het risico gewoon maar nemen.
Kopen is denk ik wel voordeliger, maar weet ik niet zeker. In ieder geval wel in die zin dat je wat opbouwt. We betalen nu 950 huur voor een woning van, toen, 229.000.
Belangrijkste vinden we vooral dat als we het kopen we de buitenkant naar wens mogen verven en aanpassingen in huis kunnen doen die gehuurd niet mogen of te duur zijn voor een huurhuis en die punten irriteren ons juist het ergste. Net als dat we het huis ook af kunnen maken.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Soortgelijke onderwerpen
» Nu een huis kopen of nog wachten?
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Een huis kopen, hoe?
» Huis kopen! Eng!
» Huis kopen of huren....
» eerst huis huren en dan zelfde huis kopen.
» Een huis kopen, hoe?
» Huis kopen! Eng!
» Huis kopen of huren....
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: