Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

moeite met blowen, accepteren of einde relatie

+18
Makamba
Razz
Printje
Nyx
Maple
Sea of Trees
Moira
Siem
Luce
Marsy28
Engelse Drop
Coco
Joan
Barbabella
nina
Shisha
Punk'd
limbogirl82
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Engelse Drop vr 2 aug 2013 - 5:09

Ze heeft moeite met blowen omdat ze het ongezond vindt, daarom vraag ik me af hoe mensen die hierin stellig zijn omgaan met andere ongezonde gewoontes. Waar leg je de grens?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Sea of Trees vr 2 aug 2013 - 5:11

Engelse Drop schreef:Ze heeft moeite met blowen omdat ze het ongezond vindt, daarom vraag ik me af hoe mensen die hierin stellig zijn omgaan met andere ongezonde gewoontes. Waar leg je de grens?

 Die grens is voor iedereen anders. De ene relatie is de andere niet.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Engelse Drop vr 2 aug 2013 - 5:13

Dat snap ik, daarom vraag ik: waar ligt voor jou persoonlijk de grens?
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Sea of Trees vr 2 aug 2013 - 5:15

Voor mij persoonlijk is drugs gebruiken toch wel een hele grote no-go, roken kan ik mee leven (ik rook zelf). Ook elke dag alcohol drinken zou ik echt erg vinden.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  limbogirl82 vr 2 aug 2013 - 5:47

Nee Engelse Drop, het gaat me nog niet zo zeer om de gezondheid. Tuurlijk is dat ook slecht en hij rookt best veel gewone sigaretten, ik rook zelf helemaal niet, nooit gedaan ook.
Denk dat het meer ermee te maken heeft dat ik niet van drugs hou. Ik weet dat soft drugs misschien nog tot daar aan toe is maar nogmaals het is alsof ik overvallen wordt door een gevoel zodra hij rookt.
En ik ben dan ook nog zo stom direct commentaar te geven.

Maar tis uit, hij appte vanmorgen nog dat hij wil praten als ik rustig ben en ik dan mijn uitleg wel krijg. Waarschijnlijk zondag of maandag pas. Ik vind dat echt heel erg en niet kunnen. Hij is weggegaan vanmiddag en niks meer gehoord. In die stomme emotie heb ik wel aantal keer gebeld en gesmst. Maar nu sinds 16u heb ik geen contact meer gezocht en zijn laatste bericht vanmorgen was negatief dus het is over.

Misschien haat ik hierom die drugs wel, lijkt wel of mensen dat belangrijker vinden als een goede relatie. Ik weet het ook allemaal niet.
Word gek van al mijn gedachten.
Ik stond op het punt hem een tas met spullen te brengen die die graag terug wil maar hij kwam net thuis op dat moment, zijn moeder laat het me weten als die weg is.
Ik ga nu maar even iets drinken in cafeetje misschien heb ik dan even afleiding. En hopen dat hij daar niet heen gaat, we komen er niet heel vaak maar zul je net zien... Maar dan ga ik wel

Bedankt voor jullie reacties. Omdat hij zo goed voor me is en ook onder invloed niet vervelend is wou ik gewoon echt dat het me gelukt was.

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Engelse Drop vr 2 aug 2013 - 5:57

Ik denk niet zozeer dat hij dat blowtje op zijn tijd belangrijker vindt dan dat hij jou vindt, maar wel dat deze ruzie heeft blootgelegd dat jullie verwachtingen naar elkaar fundamenteel verschillen. Jij gunt hem niet de ruimte om te blowen, terwijl hij deze ruimte wel nodig heeft en het - denk ik - ziet als iets persoonlijks, iets van hem, zijn eigen leven, zijn eigen keuze. Ik zou er persoonlijk ook niet op zitten te wachten als iemand zich ging bemoeien met mijn manier van leven. Of je vindt mij leuk met alles wat daarbij hoort, of niet en dan is het inderdaad beter om uit elkaar te gaan.
Engelse Drop
Engelse Drop
Prater
Prater

Aantal berichten : 595
Punten : 621
Registratiedatum : 29-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Maple vr 2 aug 2013 - 5:58

Ik vind blowen anders toch wel wat anders dan een postzegelverzameling.
Maple
Maple
Prater
Prater

Aantal berichten : 975
Punten : 987
Registratiedatum : 22-07-13
Woonplaats : Groene Hart

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Siem vr 2 aug 2013 - 6:14

Wat vervelend dat het uit is. Maar zoals ik al eerder aangaf als dit echt een breekpunt voor je is (wat ik goed begrijp) dan is dit op de lange termijn de beste keuze. Hoe verdrietig ook hug

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Gast vr 2 aug 2013 - 6:16

Mijn ex blowde meerdere keren per dag, en gebruikte andere drugs. Iemand wordt zo anders daarvan, voor mij echt geen relatie meer met iemand die dat doet. Mijn vriend rookt, en dat vind ik nu al erg eigenlijk laughcry 


Sterkte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 6:43

Engelse Drop schreef:Ik denk niet zozeer dat hij dat blowtje op zijn tijd belangrijker vindt dan dat hij jou vindt, maar wel dat deze ruzie heeft blootgelegd dat jullie verwachtingen naar elkaar fundamenteel verschillen. Jij gunt hem niet de ruimte om te blowen, terwijl hij deze ruimte wel nodig heeft en het - denk ik - ziet als iets persoonlijks, iets van hem, zijn eigen leven, zijn eigen keuze. Ik zou er persoonlijk ook niet op zitten te wachten als iemand zich ging bemoeien met mijn manier van leven. Of je vindt mij leuk met alles wat daarbij hoort, of niet en dan is het inderdaad beter om uit elkaar te gaan.

 Dit inderdaad.  Desalniettemin is het wel heel vervelend dat het nu over is. Sterkte Limbogirl.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Luce vr 2 aug 2013 - 6:44

Sterkte TO. Het klinkt alsof het wel verder gaat dan blowen wat niet klopt voor je gevoel. Dat geef je zelf ook al wel aan.

Engelse Drop, als mijn man ernstig overgewicht zou hebben zou ik daar ook moeite mee hebben. Of als hij de hele dag op de bank lui zou zitten wezen ook.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Luce vr 2 aug 2013 - 6:45

Engelse Drop schreef:Ik denk niet zozeer dat hij dat blowtje op zijn tijd belangrijker vindt dan dat hij jou vindt, maar wel dat deze ruzie heeft blootgelegd dat jullie verwachtingen naar elkaar fundamenteel verschillen. Jij gunt hem niet de ruimte om te blowen, terwijl hij deze ruimte wel nodig heeft en het - denk ik - ziet als iets persoonlijks, iets van hem, zijn eigen leven, zijn eigen keuze. Ik zou er persoonlijk ook niet op zitten te wachten als iemand zich ging bemoeien met mijn manier van leven. Of je vindt mij leuk met alles wat daarbij hoort, of niet en dan is het inderdaad beter om uit elkaar te gaan.

 Tja, wel heel makkelijk gesteld, vind je niet?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 6:46

Pippas ha schreef:Mijn ex blowde meerdere keren per dag, en gebruikte andere drugs. Iemand wordt zo anders daarvan, voor mij echt geen relatie meer met iemand die dat doet. Mijn vriend rookt, en dat vind ik nu al erg eigenlijk laughcry 


Sterkte.

Mwah, niet iedereen wordt er zo anders van. Dat vind ik nogal een vooroordeel.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Nyx vr 2 aug 2013 - 7:27

Persoonlijk heb ik niets tegen blowen. In mijn omgeving zijn er dan ook voldoende mensen die het met grote regelmaat doen. Maar dat zijn vrienden/familie. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat het in een relatie een no go kan zijn.

Het schijnt dat mijn vergelijking kant noch wal raakt, heb ik me door de blowers laten vertellen, maar ik kan niet anders dan alcohol vergelijken met een joint. De één wordt rustig van een stevige borrel, de ander rustig van een joint. De hele dag onder invloed van alcohol zijn is niet goed/prettig/gewenst en ik kan me niet voorstellen dat het goed/prettig/gewenst is om de hele dag onder invloed te zijn van een joint. Een joint kan net als alcohol weinig kwaad als het zo nu en dan eens wordt genomen, maar het kan je doen en laten wel degelijk bepalen. Ik geloof ook niet dat ik het fijn zou vinden als mijn vriend, die ik niet heb, dag in en dag uit meerdere joints rookt.

Wel vervelend, Limbogirl, dat jouw relatie hierdoor over is. Ik kan me niet voorstellen dat hij het blowen boven jou verkiest, al kan ik me wel voorstellen dat als het voor jou een issue is dat hij het 'gezeur' erover eens beu is. Misschien dat wanneer jullie beiden rustig zijn, jullie er goed over kunnen praten en dat het woord 'over' te snel is gevallen? Sterkte hug 
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  limbogirl82 vr 2 aug 2013 - 7:39

Je zegt precies wat ik me aanvraag. Is het vergelijkbaar met een pintje drinken?
Ik was altijd vrij regelmatig in een kroeg en dronk dan ook wel wat pintjes. Overigens drink ik me niet dronken, dat hoeft voor mij gewoonweg niet maar een paar lekkere biertjes gaan er wel in.
Misschien moet ik het daarmee gaan vergelijken...
Hij drinkt zelf maar zelden als we een keer weg zijn.
Was er maar een simpele knop die het rotgevoel uit kon zetten en me kon laten zien dat het niet zo'n big deal is gezien hij voor de rest zo goed is en niet vervelend hangerig of wat dan ook is onder invloed.

Ik weet het niet of dit nu snel gezegd is geworden. natuurlijk hoop ik dat want verder was het gewoon echt goed. Wat ditjes en datjes zoals overal maar die zijn altijd snel opgelost wat ik juist zo fijn vind. Dat ik voel dat dat af en toe kan en hij om me geeft.
Het laatste wat ik van hem hoorde was iig wel dat het over was om half 2 vanmiddag en ik heb helemaal niets meer gehoord nu.
Vreselijk als je niks hoort en hij niet opneemt etc. Mja we zullen zien.
Bedankt voor jullie reacties want iedereen is werken of zwemmen en ik kon het niet kwijt.

limbogirl82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 366
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Barbabella vr 2 aug 2013 - 7:44

Vervelende situatie voor je.
Over de vergelijking alcohol/joint.. Dat is een discussie waar je denk ik niet snel uit komt. Alcohol is in onze maatschappij heel normaal. Op bijna ieder feestje, tafeltje in een restaurant, terrasjes noem het maar op zie je alcohol en daar hoor je niemand over piepen. Maar steek eens een joint op...Maar ik hoop dat mijn zoon later lekker zijn jointje rookt ipv een krat bier opdrinkt. 
Ik vind alcohol eerder tot de drugs vallen dan wiet. En dan nog richting harddrugs ook.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Luce vr 2 aug 2013 - 7:54

Ik vind het pas vergelijkbaar als je élke dag meerdere keren alcohol drinkt. Nou, dat zou ik ook niet kunnen waarderen hoor.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Nyx vr 2 aug 2013 - 7:58

Toevallig heb ik het afgelopen week nog met een vriend, die veel blowt, gehad over de effecten van blowen. Ik heb me laten vertellen (dat weet ik ook heus zelf wel) dat alcohol de stemming versterkt (goed = super/slecht = verrot) en dat dit bij het blowen niet aanwezig is. Blowen schijnt relaxt te werken, vooral als er gewenning is.

Ik heb als puber heus ook eens geblowd, maar vond het niet leuk meer toen ik dacht dat mijn scooter kon vliegen. Bij frequent gebruik schijnen dergelijke dingen niet voor te komen. Gewoon relaxt.

En ja, alcohol is sociaal aanvaard en dat is blowen niet. Maar ik vraag me af of blowen nu echt zo slecht is. Het stinkt, maar anders mochten ze best op een terras een jointje aansteken en een cola drinken. Ik heb er geen problemen mee. Want ik maak die vergelijking wel. Ik heb het gezellig met een biertje op een terras, waarom een ander niet met een jointje?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Coco vr 2 aug 2013 - 8:15

Wiet en hasj zijn softdrugs, alcohol is een harddrug, vind je dat te vergelijken Limbogirl?

Ik heb in een coffeeshop gewerkt en dat is een heel stuk gezelliger en rustiger dan in een tent waar menig mens of aangeschoten is of dronken. We hebben serieus nooit een vervelende klant gehad. Ik heb zelf ook een tijd gehad waarin ik wel 4-8 jointjes rookte. Ik was nog altijd helder van geest en nooit van de kaart. Hooguit relaxt. 

Na 1 glas rose hoef je mij niet meer achter het stuur te zetten. Ik heb dan ook net als Barbabella liever dat , mijn kinderen een joint roken dan dat ze alcohol drinken. En bij voorkeur geen van beiden. :P
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Punk'd vr 2 aug 2013 - 8:40

Mijn grenzen zijn sowieso drugs nodig hebben. Dus 4/5x per week blowen omdat het zo lekker relax gevoel heeft. Ik zou het ook een dealbreaker vinden als mijn vriend elke dag alcohol zou drinken, helemaal omdat ik dat zelf niet heb. (Mijn vriend drinkt niet dus dit is een makkelijk voorbeeld). En ja ik zou het ook aangeven als ik denk dat hij ongezond eet of hij komt ineens kilo's aan. Ik vind dat je in een relatie gewoon open over dat soort zaken kunt praten en je grens kunt aangeven.

En ja, nu heb ik het over aankomen door ongezonde leefgewoontes, niet door medicijnen etc.

Ik wil mijn vriend gewoon aantrekkelijk vinden/mezelf tot hem aangetrokken voelen en lichaam/uiterlijk speelt daar voor mij persoonlijk gewoon een grote rol in. Hij mag dat andersom ook van mijn verwachten/vragen.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Printje vr 2 aug 2013 - 8:45

Ik ben sowieso helemaal anti drugs wat het dan ook is. Iemand die iets gebruikt daar zou ik meteen op afknappen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Razz vr 2 aug 2013 - 8:51

Printje schreef:Ik ben sowieso helemaal anti drugs wat het dan ook is. Iemand die iets gebruikt daar zou ik meteen op afknappen.

+1, hetzelfde als hij iedere week in het weekend straal bezopen zou zijn.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Printje vr 2 aug 2013 - 8:52

Razz schreef:
Printje schreef:Ik ben sowieso helemaal anti drugs wat het dan ook is. Iemand die iets gebruikt daar zou ik meteen op afknappen.

+1, hetzelfde als hij iedere week straal bezopen zou zijn.

Precies dat ook, ik vond het als puber ook allemaal helemaal niets maar als een volwassen man altijd zou blowen/ drinken nee dank je wel, daar knap ik echt zo op af.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Makamba vr 2 aug 2013 - 8:53

Mijn relatie is daardoor stuk gelopen destijds. Ik kon er niet mee omgaan, ik kon en wou hem ook niet veranderen. Hij moest zichzelf kunnen zijn, maar ik ook. Hij wou/kon er niet mee stoppen en ik kon het niet accepteren. Nu heb ik een partner die niet blowt en daar heb ik ook bewust voor gekozen.

Ik weet van mezelf dat ik daar niet mee om kan gaan en zou er dus ook niet meer voor kiezen met de gedachte 'hij stopt wel' of 'het gaat wel over'. Je kunt een ander niet dwingen, maar wel jouw grens aangeven en wat hij daarmee doet is aan hem. Wordt je behoefte niet vervuld, dan is het denk ik toch beter om de relatie te beëindigen en (beiden uiteindelijk) gelukkig verder te gaan met je leven en met een partner die wel aan je behoeftes en wensen kan voldoen.

Sterkte.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Nyx vr 2 aug 2013 - 8:57

Printje schreef:
Razz schreef:
Printje schreef:Ik ben sowieso helemaal anti drugs wat het dan ook is. Iemand die iets gebruikt daar zou ik meteen op afknappen.

+1, hetzelfde als hij iedere week straal bezopen zou zijn.

Precies dat ook, ik vond het als puber ook allemaal helemaal niets maar als een volwassen man altijd zou blowen/ drinken nee dank je wel, daar knap ik echt zo op af.

Eigenlijk vraag ik me dan wel af hoe jullie het dan wel zien? Geheel onthouders of af en toe toch even uit de ban springen?

Snap wel dat het met kinderen anders is, en zou geen kind één verslaafde ouder toewensen, maar soms is het toch ook fijn om gewoon even los te gaan?
Nyx
Nyx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

moeite met blowen, accepteren of einde relatie - Pagina 2 Empty Re: moeite met blowen, accepteren of einde relatie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum