Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'Blowen maakt dom'

+9
Bazinga
SuperGrover
mzcharlotte
Puggle
Caribbeanlover
Angela_1986
Mamsie
Clapperdie
Chocoholic
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty 'Blowen maakt dom'

Bericht  Chocoholic di 28 aug 2012 - 5:27

http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/nieuws/2012/w35/blowen-maakt-dom.xml

Ik zag het net op Editie NL langskomen: Uit een 40 jaar durende studie is er nu eindelijk geconcludeerd: Blowen maakt dom(mer).

"They found that individuals who started using cannabis in adolescence and used it more than once a week for years afterwards showed an average decline in IQ of 8 points when their age 13 and age 38 IQ tests were compared."
(http://www.kcl.ac.uk/iop/news/records/2012/August/cannabis-IQ.aspx)

Ik was al geen fan van geblow (vind 't zo enorm stinken) maar ik weet nu zeker dat ik omtrent dit topic erg streng zal zijn naar mijn (toekomstige) kinderen toe.



Laatst aangepast door Chocoholic op di 28 aug 2012 - 5:29; in totaal 2 keer bewerkt
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Clapperdie di 28 aug 2012 - 5:29

Ik zag het inderdaad! Voor mij was dat al lang duidelijk. Je merkt toch bij personen die het veel en lang gebruiken dat ze toch wat loomer en dommer worden/uit zien.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 5:56

Het maakt misschien dom maar toch zitten er voordelen aan blowen waar sommige mensen veel baat bij hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 6:16



Nou, dat is toch geen nieuws meer zou je zeggen... Rolling Eyes

Ik snap (buiten medische reden om) niet waarom je er aan zou beginnen als je weet dat het je dommer maakt.
Maar misschien ben ik gewoon te slim er voor nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 6:43

Dropdraakje schreef:Het maakt misschien dom maar toch zitten er voordelen aan blowen waar sommige mensen veel baat bij hebben.

Zoals? Mijn vader blowde minstens 35 jaar en daar is hij echt niet beter van geworden, integendeel. Ik durf zelfs te stellen dat hij zonder het blowen nu nog geleefd zou hebben. Je krijgt er een kronkel van in je hoofd en als je er al een hebt, dan wordt het zwaar verergerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 6:44

Clapperdie schreef:Ik zag het inderdaad! Voor mij was dat al lang duidelijk. Je merkt toch bij personen die het veel en lang gebruiken dat ze toch wat loomer en dommer worden/uit zien.
Dit dus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 6:47

Ik dacht dat dit al lang bekend was.

Een vriendin van me heeft sinds een halfjaar verkering met een jongen die ontzettend veel blowt. Nah, wat die allemaal uitkraamt! En hij maakt ook echt geen drol van zijn leven, terwijl hij eerder wel diverse studies heeft gevolgd en afgerond. Zonde... én ik houd mijn hart vast voor wat betreft mijn vriendinnetje...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Mamsie di 28 aug 2012 - 6:50

_Leaf_ schreef:
Dropdraakje schreef:Het maakt misschien dom maar toch zitten er voordelen aan blowen waar sommige mensen veel baat bij hebben.

Zoals? Mijn vader blowde minstens 35 jaar en daar is hij echt niet beter van geworden, integendeel. Ik durf zelfs te stellen dat hij zonder het blowen nu nog geleefd zou hebben. Je krijgt er een kronkel van in je hoofd en als je er al een hebt, dan wordt het zwaar verergerd.

Niet mee eens.
Mijn moeder blowt ook al jaaaaaren en voor haar is het juist iets wat haar rustig maakt. Daardoor kan ze op momenten juist wel normaal functioneren. De kronkel in iemands hoofd wordt echt niet veroorzaakt door blowen.

Maar goed van alcohol kun je geloof ik nog meer zeggen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 7:04

Mamsie schreef:
_Leaf_ schreef:
Dropdraakje schreef:Het maakt misschien dom maar toch zitten er voordelen aan blowen waar sommige mensen veel baat bij hebben.

Zoals? Mijn vader blowde minstens 35 jaar en daar is hij echt niet beter van geworden, integendeel. Ik durf zelfs te stellen dat hij zonder het blowen nu nog geleefd zou hebben. Je krijgt er een kronkel van in je hoofd en als je er al een hebt, dan wordt het zwaar verergerd.

Niet mee eens.
Mijn moeder blowt ook al jaaaaaren en voor haar is het juist iets wat haar rustig maakt. Daardoor kan ze op momenten juist wel normaal functioneren. De kronkel in iemands hoofd wordt echt niet veroorzaakt door blowen.

Maar goed van alcohol kun je geloof ik nog meer zeggen.



Wat mamsie aangeeft daar doel ik op! Op medicinaal gebied kan het juist heel verhelderend zijn sowieso qua pijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 7:06

Ik zag het. Een beetje een wassen neus. Blowen maakt 8 punten dommer op het IQ. Echter, mensen zijn niet geboren met een bepaald IQ en kunnen door leren en lezen weer een hoger IQ krijgen. Tja... Ligt het aan mij of ehmz... Is dat niets nieuws?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Angela_1986 di 28 aug 2012 - 7:06

Mamsie schreef:
_Leaf_ schreef:
Dropdraakje schreef:Het maakt misschien dom maar toch zitten er voordelen aan blowen waar sommige mensen veel baat bij hebben.

Zoals? Mijn vader blowde minstens 35 jaar en daar is hij echt niet beter van geworden, integendeel. Ik durf zelfs te stellen dat hij zonder het blowen nu nog geleefd zou hebben. Je krijgt er een kronkel van in je hoofd en als je er al een hebt, dan wordt het zwaar verergerd.

Niet mee eens.
Mijn moeder blowt ook al jaaaaaren en voor haar is het juist iets wat haar rustig maakt. Daardoor kan ze op momenten juist wel normaal functioneren. De kronkel in iemands hoofd wordt echt niet veroorzaakt door blowen.

Maar goed van alcohol kun je geloof ik nog meer zeggen.

Ik ken een paar mensen in mijn omgeving die wiet gebruiken om hun lichamelijke klachten te verminderen en zij hebben er wel baat bij. Ze gebruiken echter maar minimaal en alleen als de pijn op een andere manier niet te verminderen is. De huisarts is ook op de hoogte van hun gebruik.

Ik ken verder, voor zover ik weet, maar één persoon in mijn omgeving die regelmatig wiet heeft gebruikt en die is ondertussen aan zwaardere drugs verslaafd en leeft zo ongeveer als een kluizenaar. Hij komt alleen de deur uit om drugs te halen en dan alleen als het niet bij hem afgeleverd kan worden... Hij is/was altijd erg slim maar daar lijkt weinig meer van over te zijn.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Caribbeanlover di 28 aug 2012 - 7:07

Ik zag het ook op tv. Mijn boven buur jongen is denk ik 16 iig onder de 18 (waar het om ging) en die blowt best veel. Vandaar ook dat hij nooit gedag zegt laat staan als ik gedag zeg dat hij dat terug doet. Mijn man zei laatst gedag tegen hem en het enige wat dat joch deed was glazig uit zijn ogen kijken dus mijn man wist genoeg.

De moeder van dat joch is net zo dus hij heeft het niet van een vreemde.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 7:08

Caribbeanlover schreef:Ik zag het ook op tv. Mijn boven buur jongen is denk ik 16 iig onder de 18 (waar het om ging) en die blowt best veel. Vandaar ook dat hij nooit gedag zegt laat staan als ik gedag zeg dat hij dat terug doet. Mijn man zei laatst gedag tegen hem en het enige wat dat joch deed was glazig uit zijn ogen kijken dus mijn man wist genoeg.

De moeder van dat joch is net zo dus hij heeft het niet van een vreemde.

Maar ligt dat aan het blowen of is dat gewoon een karaktertrek? Mijn broertje blowt al tien jaar heel erg stevig en hij is juist ontzettend sociaal. Hij zal altijd als eerste iemand groeten i.p.v. afwachten of helemaal niets zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Caribbeanlover di 28 aug 2012 - 7:08

Mamsie schreef:
_Leaf_ schreef:
Dropdraakje schreef:Het maakt misschien dom maar toch zitten er voordelen aan blowen waar sommige mensen veel baat bij hebben.

Zoals? Mijn vader blowde minstens 35 jaar en daar is hij echt niet beter van geworden, integendeel. Ik durf zelfs te stellen dat hij zonder het blowen nu nog geleefd zou hebben. Je krijgt er een kronkel van in je hoofd en als je er al een hebt, dan wordt het zwaar verergerd.

Niet mee eens.
Mijn moeder blowt ook al jaaaaaren en voor haar is het juist iets wat haar rustig maakt. Daardoor kan ze op momenten juist wel normaal functioneren. De kronkel in iemands hoofd wordt echt niet veroorzaakt door blowen.

Maar goed van alcohol kun je geloof ik nog meer zeggen.

Fijn zo moeder die blowt............ahum. Niet echt bevordelijk voor jou en vooral je kids.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Puggle di 28 aug 2012 - 7:11

Ben je weer lekker op dreef aan het komen Cbl!?
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Caribbeanlover di 28 aug 2012 - 7:12

Lijkt me toch niet echt goed voor jonge kids om dat in te ademen ja toch?!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 7:14

Caribbeanlover schreef:Lijkt me toch niet echt goed voor jonge kids om dat in te ademen ja toch?!

Maar er staat toch niet dat ze dat in het bijzijn van haar kinderen deed? Er staat alleen dat ze het ter ontspanning gebruikte. Waar, wanneer en hoe staat er toch echt niet bij. Dus geen aannames doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 7:15

Misschien moet jij het eens proberen CBL, je komt altijd zo a-relaxt over.. Razz


Zonder dollen; dat de een het gebruikt als medicijn wil niet wegnemen dat het de ander zijn afgrond kan betekenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Mamsie di 28 aug 2012 - 7:17

Serieus? Mens hou toch je kop man. Je weet niks en zegt van alles. Het kan niet anders dan dat jij elke dag 6 joint rookt want mens jij ben zo DOM!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  mzcharlotte di 28 aug 2012 - 7:19

Even buiten het onderzoek, ik voor/tegen blowen ben en op risico dat ik ontzettend IQ-loos 'Blowen maakt dom' 394967 overkom; Hoeveel dommer kom je over als je (gemiddeld) 8 punten omlaag gaat? Is dat niet weten dat de Eiffeltoren in Parijs staat ofzo?
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  SuperGrover di 28 aug 2012 - 7:22

Wat wordt dit artikel uit z'n verband gerukt zeg. Een verschil van 8 iq punten, en dan de conclusie: blowen maakt dom. Je scoort sowieso nooit exact gelijk op iq tests, maar dan nog, als je daadwerkelijk 8 iq punten daalt, ben je niet per se dom. Als je een iq van 130 hebt, ben je daarna nog steeds bovengemiddeld intelligent. Zolang je niet dom begint, heb je niks te vrezen.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 7:25

SuperGrover schreef:Wat wordt dit artikel uit z'n verband gerukt zeg. Een verschil van 8 iq punten, en dan de conclusie: blowen maakt dom. Je scoort sowieso nooit exact gelijk op iq tests, maar dan nog, als je daadwerkelijk 8 iq punten daalt, ben je niet per se dom. Als je een iq van 130 hebt, ben je daarna nog steeds bovengemiddeld intelligent. Zolang je niet dom begint, heb je niks te vrezen.


Maar Supergrover, er staat ook (mer) tussen haakjes, het maakt dommer bij sommige, en bij degene die al op het randje hingen van dom duwt een jointje ze er zo even overheen nerd


Ik vraag me wel af wat mijn IQ is nu. scratch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Bazinga di 28 aug 2012 - 7:27

Mijn moeder blowt ook al jaren, maar die heeft geen kronkels hoor. In ieder geval niet zulke kronkels.

't Zal ook vast iets met je doen, maar ik zou 't niet 'dom-makend' noemen of zo.. Wiet icm alcohol of andere drugs gebruiken; dát is dom en dan ontstaan er pas kronkels. (Hetzij in de hersenpan, hetzij op de weg etc)
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Star007 di 28 aug 2012 - 7:30

Ik vind dit geen verrassende uitkomst. Mijn broertje blowt dagelijks en merk echt wel aan hem dat hij wat minder 'slim' is als hij ooit leek. Maargoed dat dit lijkt kan ook komen doordat hij heel vaak stoned is Rolling Eyes en daarom wat passief en duf overkomt.

* niet quoten ajb.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gast di 28 aug 2012 - 7:32

Youandi krijgt ineens een liedje door....


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'Blowen maakt dom' Empty Re: 'Blowen maakt dom'

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum